Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mooie docu over baby's

<<

Anoniem97

Bericht 10 Okt 2014 09:29

Mooie docu over baby's

en t verschil tussen opvoeding en de culturen.
http://vimeo.com/30328533
<<

Fiene

Bericht 10 Okt 2014 21:12

Re: Mooie docu over baby's

Ik ken hem ook, en idd die verschillen. Dat ene kind dat zo uit plassen drinkt, uit de rimboe/ woestijn, weet het niet meer precies. Ik zou gek worden haha en doe moeder boeit het niet. Wel bijzondere types allemaal, zelfs dat Amerikaanse? Gezin vond ik niet echt doorsnee.


Edit; ik heb hem via Netflix gekeken.
<<

Anoniem97

Bericht 11 Okt 2014 09:05

Re: Mooie docu over baby's

Oh ik zou juist mijn kinderen daar in afrika willen opvoeden, ze lekker laten rond kruipen en ontdekken heerlijk.
Als je dan het contrast ziet met de amerika en japan, die drukte enzo pff.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 11 Okt 2014 21:36

Re: Mooie docu over baby's

Leuk om te zien zeg :).

Ik was wel verbaast over dat moeder zo weinig toezicht had op haar jongste kindje. Tenminste zo kwam dat in beeld. (Ik weet niet waar het was, het jongetje dat in een rond huis in de natuur met koeien en zijn broertje woont).
Laatst gewijzigd door Valerie op 12 Okt 2014 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Make happy memories
<<

Fiene

Bericht 12 Okt 2014 11:15

Re: Mooie docu over baby's

En het besef hoe goed we het eigenlijk hebben hier. Die vieze kindjes in die arme landen. En hoe die moeder moet werken met dat kindje bungelend op d'r rug enzo.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 12 Okt 2014 12:59

Re: Mooie docu over baby's

Nou inderdaad. Ook ben ik heel blij dat wij wegwerp luiers hebben.
Make happy memories
<<

Anoniem97

Bericht 12 Okt 2014 13:14

Re: Mooie docu over baby's

Ja vinden jullie dat ze t slecht hebben?
Volgens mij waren ze best gelukkig.
En geen luiers enzo is niet slecht. Lijkt me heerlijk die kinderen lekker rond laten kruipen in blote billen en ontdekken.

Ja scholing ed zou fijn zijn maar dit ging alleen over de babies :)
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 12 Okt 2014 13:39

Re: Mooie docu over baby's

Nou niet per se slecht, alhoewel ik dat jongetje waar ik eerder al naar refereerde wel wat meer positieve aandacht en nabijheid van zijn moeder gun.

Geen luiers is inderdaad niet slecht. Zeker voor de kindjes heerlijk.. alleen ben ik wel heel blij met luiers. Scheelt een hoop schoonmaak werk.
Make happy memories
<<

Anoniem97

Bericht 12 Okt 2014 13:49

Re: Mooie docu over baby's

Ja dat jongetje in Mongolië was t volgens mij, die lag daar wel heel veel alleen.

De kinderen zonder luier, ze kijken heel goed naar t kindje ( denk ik) en zien wanneer t moet plassen/poepen ( heeft ook een naam want hier in NL gebeurt het ook) ze zijn daardoor al heel vroeg zindelijk en ik denk dat de moeder juist maar weinig hoeft schoon te maken.
En daarbij zijn ze natuurlijk de hele dag buiten dus als daar een plasje op de grond komt is dat niet erg haha.
Hier in NL is het wel wat onhandiger met banken/vloerkleden enzv haha
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 12 Okt 2014 14:13

Re: Mooie docu over baby's

Heb hem ook gezien, je ziet inderdaad zulke grote verschillen in de 4 opvoedingen. Moest wel lachen bij het kindje uit Mongolië, ergens was het ook wel zonde, die had een groter broertje die af en toe nogal gemeen deed. Maar je ziet hem op een gegeven moment huilen omdat grote broer met een doek slaat en weer stoppen en weer huilen en weer stoppen en ga zo maar door..
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem112

Bericht 12 Okt 2014 18:25

Re: Mooie docu over baby's

Fiene schreef:En het besef hoe goed we het eigenlijk hebben hier. Die vieze kindjes in die arme landen. En hoe die moeder moet werken met dat kindje bungelend op d'r rug enzo.



Ik denk dat die baby liever bij moeder de rug mee gaat de hele dag en af en toe de borst krijgt dan dat hij naar een kinderdagverblijf zou worden gebracht :razz:
<<

Anoniem112

Bericht 12 Okt 2014 18:26

Re: Mooie docu over baby's

Ik heb nog maar een klein stukje gezien, 10 minuten, vanavond kijk ik verder.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers