Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 10 Okt 2014 21:24

Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Vanaf welke leeftijd mag jullie kind alleen naar buiten?


Mijn dochter is zes en ze mag alleen op afgesloten terrein achter spelen maar verder nog niet.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Okt 2014 21:33

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Mijn dochter mag sinds vorige week alleen naar de speeltuin op de hoek van de straat (moet ze 1 straat voor oversteken). Verder mag ze alleen een rondje om het blok lopen/rennen/steppen. Verder mag ze nog niet alleen op pad.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Okt 2014 21:34

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Hangt misschien ook af van hoe je woont?
Mijn oudste van bijna 6 mag nog niet alleen de straat op. Wel alleen naar de achterbuurjongen door de steeg.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 10 Okt 2014 21:40

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Wij wonen op een pleintje, een doodlopende straat dus. Komen weinig auto's. Mijn zoon mag sinds hij 3 is wel op het pleintje spelen, eerst alleen op de stoep, later ook gewoon op het plein en rondjes fietsen. Hij mag sinds kort ook naar het speeltuintje gaan. Is alleen een gangetje door.
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem193

Bericht 10 Okt 2014 21:41

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Onze dochter mocht toen ze 3 was alleen naar de speeltuin op de hoek. Toen ze 4 was mocht ze zelf naar haar tante, een blok verder.
Sinds ze 6 is mag ze naar de grote speeltuin, dat is 1 straat over en sinds vorige week mag ze een klein boodschapje doen bij de supermarkt.
Ze mag niet van de ene speeltuin naar de andere, naar een vriendinnetje en terug. Ze moet steeds komen vertellen waar ze heen gaat. Alleen als ze op ons blokje blijft hoeft dat niet.
Zoon is 4, maar die mag alleen in onze eigen tuin spelen, hij kan niet buiten onze toezicht spelen die heeft echt geen benul is veel te dromerig en hij zou gewoon de weg kwijt raken.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 10 Okt 2014 21:43

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Onze dochter van 3.5 mag hier achter op het pleintje spelen met buurkindjes, maar dan zorg ik dat ik in de tuin ben met de poort open. En ik ga dan elke 10min of vaker kijken.
Alleen naar de speeltuin zal nog wel even duren, door onze straat rijd elke 10 min een bus en ook best wat auto's.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2014 21:52

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Nu nog niet, mijn oudste is 4,5 we wonen echt heel rustig maar ik vind hem nog echt te jong.
<<

Anoniem86

Bericht 10 Okt 2014 21:58

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Ik woon in een eenrichtingsstraat, maar wel een hele drukke. Er spelen hier kinderen op de stoep/straat, en de kleinste, die zonder haar ouders rondloopt, is net 4 jaar. Ik vind dat echt véél te jong hier! Hoe vaak ik geen auto's of fietsen hoor remmen, toeteren of schreeuwen....

Mijn kind mag denk ik nooit zonder mij buiten spelen..
<<

Anoniem331

Bericht 10 Okt 2014 22:04

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Ik denk ook altijd, zo lang ze niet weet dat je ook alleen de straat op kunt, zeg ik lekker niks!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Okt 2014 22:30

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Hier ziet mijn dochter vaak kinderen alleen spelen op straat en in de speeltuin als we daarnaartoe gaan. Ook mogen veel kinderen uit haar klas al alleen buiten spelen, dus verbergen gaat hier niet;-)

Voor de zomervakantie hebben we al eerder geprobeerd of ze alleen naar de speeltuin zou kunnen maar toen vergat ze als ze in de speeltuin was, dat ze daar moest blijven en liep ze zo met een paar andere kinderen mee ergens anders heen. Nu weet ze wel dat ze het altijd eerst aan ons moet komen vragen als ze ergens anders heen wil. Maar we zijn nog aan het oefenen met alleen buiten spelen, vanuit de voortuin kan ik de speeltuin zien dus ik kijk ook nog regelmatig of ik haar zie.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Okt 2014 22:44

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Wij wonen wat dat betreft echt aan een flut straat, er speelt hier amper een kind buiten. Al denk ik dat ze ook niet veel thuis zijn, want bijna al mijn buren werken allemaal fulltime. Dus de kinderen zijn overdag ook praktisch nooit thuis.
Wij wonen trouwens in een erf, heel leuk dacht ik altijd, maar het is hier echt een sluiproute, men rijd hier had, en hebben mede door bomen en parkeerplaatsen niet het hele overzicht over het erf.
Ze spelen wel zelf in de steeg, weten dat ze er niet uit mogen gaan, en dat ze niet met een bal in de steeg mogen. Ik wil niet weten wat er kan gebeuren als de bal de steeg uit en een drukke straat op rijd. Ze gaan er toch automatisch achteraan lijkt me.
<<

Anoniem255

Bericht 11 Okt 2014 08:37

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Als ze 16 is.

Nee, ff zonder gekheid.
Ik vind haar nu nog veel te jong (4,5 jaar) en ik ben een paniekkip. De dichtstbijzijnde speeltuin heb ik geen zicht op. Er staat 1 rij huizen, een straat, een wijkgebouw en een rij bomen tussen. In het steegje rijden ze als een malle op brommers dus dat is ook uitgesloten.

Een tijdje terug is ze wezen spelen bij een vriendinnetje dat al in groep 3 zit en haar zusje uit groep 5. Toen mochten ze dus naar het speeltuintje bij hun tegenover. Mijn hart sloeg over toen ik dat hoorde. Behalve dat ze pas "net" op school zit... hoezo vraag je dat niet eerst even??

Anyway, voor ze hier alleen weg mag zijn we wel heel wat verder. We willen verhuizen en hebben een huis gezien met een speeltuintje voor het huis. De huizen lopen in een soort cirkel en er kunnen geen auto's komen. Dus wellicht dat als we daar gaan wonen dat ze weleens daar mag gaan spelen alleen. Mezelf kennende zit ik dsn wel tegen het raam aangeplakt...
<<

Anoniem97

Bericht 11 Okt 2014 08:39

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Ze mogen nu beide alleen buitenspelen voor en in de tuin.
Ze zijn 2,5 en 4,5.

Naar een speeltuintje mogen ze alleen met t oudere buurmeisje.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Okt 2014 11:39

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Wij wonen in een stad, dus voorlopig nog láng niet. Ik denk dat ik N. zelfs tot groep 7/8 naar school moet blijven brengen :laughcry:
<<

Anoniem181

Bericht 11 Okt 2014 11:46

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 11 Okt 2014 12:35

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Wat ben ik dan blij met hoe wij wonen! We wonen aan een rustige straat in een woonwijk waar alleen bestemmingsverkeer komt. De speeltuin zit hier recht tegenover.
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Okt 2014 15:07

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

A mag sinds een paar weken op de stoep voor het huis spelen. Overigens niet als er verder niemand is, maar ze werd steeds opgehaald door buurmeisjes. Die zijn 8 en dan mag ze van mij wel zonder mij naar buiten, maar alleen voor het huis en ik ga ook steeds even kijken (of ze komt soms ook zelf even gedag zeggen en gaat weer terug). Als ze ergens anders naartoe wil moet ze het eerst komen vragen, en dat doet ze ook. Dan moet ik namelijk mee, de speeltuin vind ik namelijk net wat te ver weg en ze moet oversteken. Tot nu toe gaat het prima, ze blijft netjes voor het huis, ik ga steeds kijken en zij komt zich ook regelmatig even melden en ze speelt leuk met de oudere buurtkinderen. Maar eerlijk, stiekem vind ik dit al wennen, terwijl het prima gaat. Al zal het hier voorlopig ook bij blijven, want alleen oversteken en dergelijke heb ik nu liever nog niet.
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 11 Okt 2014 15:44

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Katrien schreef:Wat ben ik dan blij met hoe wij wonen! We wonen aan een rustige straat in een woonwijk waar alleen bestemmingsverkeer komt. De speeltuin zit hier recht tegenover.


Hier precies zo! Al mogen ze van mij nog niet alleen in het speeltuintje gaan spelen! De oudste heeft nu wel een paar keer met een ouder buurmeisje gespeeld daar, maar dan ben ik voor in de tuin of blijf in de keuken zodat ik ze kan zien!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem75

Bericht 11 Okt 2014 18:38

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Hier voorlopig echt nog niet. We wonen op de hoek langs een t-splitsing waar redelijk veel verkeer langs rijdt. Achter ons is het wat rustiger en daar heb je ook een speeltuin maar daar heb ik net geen zicht op. Ook dat duurt nog even voordat hij daar alleen naar toe mag.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Okt 2014 21:20

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

Hier spelen ze vanaf ze 4,5 jaar zijn alleen in de wijk. Daar is een speeltuin en een trapveldje. Er is wel verkeer, maar alleen van aanwonenden. Mijn oudste mag ook alleen naar school en naar het speelplein tegenover school, maar goed, hij is al 8 inmiddels.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem84

Bericht 11 Okt 2014 21:23

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

In de omheinde tuin mogen ze al alleen naar buiten vanaf het moment dat ze zelf naar buiten konden. Voorbij die omheining mogen ze de komende vijf á zeven jaar nog niet alleen komen (drukke, doorgaande weg naast loonbedrijf).
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Okt 2014 10:33

Re: Vanaf welke leeftijd alleen naar buiten?

J mag sinds een jaartje rond ons blokje huizen buiten spelen. Wij wonen in een hele rustige straat en in ons rijtje van 10 huizen wonen ook onze neefjes (van 5 en 6 jaar), een vriendje (5 jaar) en een vriendinnetje (6 jaar). Dus bij mooi weer gaan er hier 4 poorten open en spelen lopen/rennen/rijden ze met z'n 5en rondjes rond 'ons' blokje en spelen ze in de 4 tuinen. Voor alle 5 gelden dezelfde regels en ze weten dus heel goed dat ze niet op straat mogen, niet verder mogen dan dit blokje en dat er consequenties zijn als ze toch verder gaan (voorlopig niet buiten spelen).
J mocht dus toen ze ongeveer 3,5 jaar was buiten spelen maar ook alleen omdat het met een vast groepje is die we goed kennen, ze vooral in de tuinen van iedereen spelen dan echt op de straat en er goede sociale controle is hier. Er word door alle ouders op alle kindjes gelet en ingegrepen als er iets gebeurd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny