Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nette, comfortabele kleding

<<

Anoniem65

Bericht 07 Okt 2014 11:43

Nette, comfortabele kleding

Ik ben mijn kledingstijl een beetje beu. Ik kleed me echt heel erg simpel, spijkerbroek (of een zwarte, of soms een gekleurde) met een dun shirtje met lange mouwen of een hemdje of t-shirtje met een vestje erover (zo een met kleine knoopjes en die draag ik dan los) en vaak een sjaal erbij. Platte schoenen of enkellaarsjes en klaar. Op zich wel netjes hoor, maar wel erg eenvoudig. Ik wil me graag wat vrouwelijker kleden en wat netter en wat volwassener. Ik heb verschillende blazers, probleem is alleen dat ik ze nooit draag naar werk. Ik vind ze niet comfortabel genoeg om er hele dagen mee achter een computer te zitten. En omdat ik het zo snel warm heb zijn ze ook niet fijn. Zelfde geldt voor bloesjes. Daar zweet ik op de een of andere manier altijd erg in en dat zie je dan zo goed.

Hebben jullie tips, liefst plaatjes, hoe ik me toch wat volwassener/chiquer kan kleden, zonder dat het niet lekker meer zit?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 07 Okt 2014 20:16

Re: Nette, comfortabele kleding

Bij de combinaties die jij noemt zou het denk ik al wat netter ogen als je geen spijkerbroek aan trekt, maar van die simpele rokjes van de hema met een dikkere panty. Die vind ik erg lekker zitten.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Okt 2014 20:23

Re: Nette, comfortabele kleding

En jurkjes? Daar hoef je niet perse pumps onder te dragen, lange laarzen of enkellaarzen kunnen ook leuk zijn. Je ziet er dan toch wat netter uit dan met een spijkerbroek aan.
<<

Anoniem65

Bericht 07 Okt 2014 22:10

Re: Nette, comfortabele kleding

Die rokjes kan ik met mijn postuur niet hebben vind ik. Ik heb nogal forse benen vind ik en voel me heel ongemakkelijk in rokjes en jurkjes.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 07 Okt 2014 23:02

Re: Nette, comfortabele kleding

Ik heb heel dikke stalpoten en draag al jaren alleen maar rokjes. Elke dag, geen uitzonderingen. Zelfs tijdens verhuizingen, vloeren leggen, vrieskou, weet ik het. Gewoon van die heel simpele 'vierkante' korte rokjes. Heerlijk, leuk en overal te koop. Heb er een stuk of 15. Voelt als pyjama zo vrij beweegt het :D
Gewoon doen!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 07 Okt 2014 23:03

Re: Nette, comfortabele kleding

Ik heb heel dikke stalpoten en draag al jaren alleen maar rokjes. Elke dag, geen uitzonderingen. Zelfs tijdens verhuizingen, vloeren leggen, vrieskou, weet ik het. Gewoon van die heel simpele 'vierkante' korte rokjes. Heerlijk, leuk en overal te koop. Heb er een stuk of 15. Voelt als pyjama, zo vrij beweegt het :D
Gewoon doen!t
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem140

Bericht 08 Okt 2014 07:28

Re: Nette, comfortabele kleding

Ik zou ook meer rokjes moeten dragen, heb er heel veel in de kast, maar ik weet nooit welke schoenen daaronder staan.
Ik heb lange dunne benen dus schoenen lijken onder een rokje vaak heel lomp. Iemand daar ook een tip voor misschien?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 08 Okt 2014 08:17

Re: Nette, comfortabele kleding

Dat heb ik ook altijd Miley. Ik heb pistol laarsjes gekocht en daarmee is het beter. Sowieso lijken je voeten met hakken minder groot als je dunne (onder)benen hebt.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 08 Okt 2014 09:17

Re: Nette, comfortabele kleding

Enkellaarsjes met een hak zijn altijd mooi Miley. Gelukkig heb je daar 3534476 soorten van in de winkels. Ooh ik was al een verhaal aan het typen over pistols tot dat ik de reactie zag van zonnetje. Nou zoiets dus, dat past bij (bijna) alles.

Verder heb ik nu 4 nettere jurkjes met langer mouw, in een mooie stevige stof. Echt ideaal, ik vind jasjes ook niet altijd fijn zitten en ze passen in de herfst niet onder mijn leren jasje dus dit is een fijn zittende oplossing. Ik heb ze van de Mango, WE en Banana republic. En ze vallen trouwens grotendeels over je bovenbenen.


Afbeelding

Deze heb ik, al valt hij bij mij dus veel langer. Dit model heeft wel heule lange benen.
Smile, it's free!
<<

Anoniem65

Bericht 08 Okt 2014 12:24

Re: Nette, comfortabele kleding

Leuke jurkjes! Ik heb er wel een aantal, maar ik voel me er zo ongemakkelijk in dat ik ze niet draag. Met enkellaarsjes is het helemaal geen gezicht, omdat ik korte benen heb en dikke kuiten. Dat valt dan extra op. Ik ben dus echt op zoek naar kleding met broeken.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Okt 2014 19:13

Re: Nette, comfortabele kleding

Dan zou ik zoals hierboven al opgemerkt de spijkerbroek vervangen en dan dmv een nette pantalon.
<<

Anoniem65

Bericht 08 Okt 2014 19:46

Re: Nette, comfortabele kleding

Maar wel met de simpele comfortabele bovenkleding? Pantalons vinden vind ik een drama, bijna alles zit veel te hoog in mijn taille en dat vind ik niet mooi en niet prettig zitten. Maar ik vind een heel donkere jeans zonder plekken of gaten eigenlijk niet het probleem, maar vooral wat ik daarbij draag. Ik zoek eigenlijk een alternatief voor bloesjes en jasjes.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 08 Okt 2014 19:54

Re: Nette, comfortabele kleding

Heb je dat zweten ook bij blousjes van een goede kwaliteit (vaak wat duurder dus)? Ik merk daar zoveel verschil tussen namelijk.
Of blousjes zonder mouwen met een net lang vest?
<<

Anoniem65

Bericht 08 Okt 2014 20:02

Re: Nette, comfortabele kleding

Lara schreef:Heb je dat zweten ook bij blousjes van een goede kwaliteit (vaak wat duurder dus)? Ik merk daar zoveel verschil tussen namelijk.
Of blousjes zonder mouwen met een net lang vest?


Ja helaas wel. Ik had er 2 van een duur merk (de bloesjes waren 120 euro per stuk, dat vind ik wel duur), maar die heb ik allebei weggegooid omdat er kringen onder de oksels zaten en omdat ik ze nauwelijks kon dragen vanwege zweten. Ik draag inderdaad ook wel eens mouwloze bloesjes met een vestje. Net wat gekleder dan een shirtje.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 08 Okt 2014 20:20

Re: Nette, comfortabele kleding

Maar hoe lang ben je dan? Ik ben zelf behoorlijk klein 1,58 en ik heb ook pantalons die gewoon vallen op spijkerbroekhoogte en een nette pantalon in combinatie met een vestje vind ik persoonlijk al eens stuk netter dan in combinatie met de spijkerbroek.

Ik vrees dat als je geen bloesjes/blazers kunt dragen dat je dan al redelijk snel uitkomt bij je huidige kledingstijl. Al is er zoals Lara zegt natuurlijk wel nog een mogelijkheid om nette bloesjes zonder mouwen te kopen en daar dan de vestjes die je nu al draagt mee te combineren.
<<

Anoniem65

Bericht 09 Okt 2014 10:06

Re: Nette, comfortabele kleding

Ik ben 1.68m maar dat heeft toch niks met de hoogte van de taille te maken? Ik moet altijd lage broeken vinden, anders komen ze echt over mijn navel. En pantalons krijg ik dus echt niet gevonden, het liefst recht/skinny. Tips? Qua mouwloze bloesjes slaag ik bij H&M meestal wel.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 09 Okt 2014 20:27

Re: Nette, comfortabele kleding

En als je kiest voor een medium/rise model? Die vallen meer als een 'normale' broek als het ware. Ik heb er 2 van esprit en die vallen gewoon normaal het zijn dan meestal de modellen met zakken en dan van de businessbroeken. Ik moet ze wel altijd laten inkorten maar qua model vallen die bij mij prima.
<<

Anoniem185

Bericht 09 Okt 2014 20:41

Re: Nette, comfortabele kleding

Ik heb net deze gekocht, ben er heel blij mee! Voor de zakelijkere aangelegenheden. Was in de aanbieding, normaal 80 euro, nu 40.

Afbeelding
<<

Anoniem65

Bericht 10 Okt 2014 14:39

Re: Nette, comfortabele kleding

Siem schreef:En als je kiest voor een medium/rise model? Die vallen meer als een 'normale' broek als het ware. Ik heb er 2 van esprit en die vallen gewoon normaal het zijn dan meestal de modellen met zakken en dan van de businessbroeken. Ik moet ze wel altijd laten inkorten maar qua model vallen die bij mij prima.


Die medium modellen komen bij mij alsnog tot mijn navel. Ik moet echt lage hebben, dan zit het nog enigszins netjes.
<<

ChiQ

Bericht 10 Okt 2014 15:04

Re: Nette, comfortabele kleding

Ik moet wel lachen, je hebt op alles wel een aanmerking SuzieQ.

Ik vind zelf altijd mooie zijden tops mooi, zoals deze van Dante 6, die heb ik alle mogelijke kleuren en koop ze elk jaar weer opnieuw:
http://www.debijenkorf.nl/dante-6-overs ... %2cblocked)%2c(landingspage%3E%7bddd_allereguliereitems%7d%2cbottom)%2c(landingspage%3E%7bverbijsterend20items%7d%2c1)%2c(highlights%3E%7bgezien20in20magazine%7d%2c1)

Ik combineer ze met een vestje in dezelfde kleur als de top, dus groen en groen, wit en creme, roze en dieproze, zwart met zwart. Ik draag mooie kwaliteit jeans van bij Seven, en dan bij voorkeur de highwaist. Ik koop trouwens niet meer lukraak dingen, ik koop dingen die ik kan combineren met andere items. En, nu ik 30 ben wil ik gewoon geen H&M, Primark etc aan.. Klinkt decadent, maar echt als je eenmaal mooie dingen koopt zie je dat het beter zit, beter aanvoelt. Vroeger dacht ik hoe meer hoe beter, maar tegenwoordig hoe minder hoe beter!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Okt 2014 16:48

Re: Nette, comfortabele kleding

Tja, als je geen blazer, bloesjes, roken, jurkjes, pantalons, businessbroeken wilt/kunt dragen dan vrees ik toch dat je gewoon uitkomt bij je huidige kledingstijl.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Okt 2014 17:00

Re: Nette, comfortabele kleding

Misschien kun je hier inspiratie op doen?

http://www.wehkamp.nl/Winkelen/ShopTheL ... C21&SC=1A9
<<

Anoniem84

Bericht 11 Okt 2014 21:37

Re: Nette, comfortabele kleding

SuzieQ schreef:
Lara schreef:Heb je dat zweten ook bij blousjes van een goede kwaliteit (vaak wat duurder dus)? Ik merk daar zoveel verschil tussen namelijk.
Of blousjes zonder mouwen met een net lang vest?


Ja helaas wel. Ik had er 2 van een duur merk (de bloesjes waren 120 euro per stuk, dat vind ik wel duur), maar die heb ik allebei weggegooid omdat er kringen onder de oksels zaten en omdat ik ze nauwelijks kon dragen vanwege zweten. Ik draag inderdaad ook wel eens mouwloze bloesjes met een vestje. Net wat gekleder dan een shirtje.


Ligt het niet vooral aan de stof van het bloesje? Ik zweet ook sneller in een bloesje van voile-stof, maar je hebt natuurlijk ook wel bloesjes van katoen.

En een blazer van jerseystof? Die zitten heel soepel en vormen ook naar je lichaam en houding.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers