Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Okt 2014 08:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Goed nieuws olijfje!! 20 klinkt al een stuk fijner. En ook met 10 of minder kan t gewoon lukken hoor ;)

Wel naar dat je baas zo doet zeg. Hij voelt zich voor het blok gezet? Wtf. Alsof jij er iets aan kan doen. Sterker nog, hij mag blij zijn dat ie t nu vooraf weet. Als het ziekenhuis je niet gewaarschuwd had, had t alsnog gekund dat je je na de punctie niet goed genoeg voelde en je ziek had moeten melden. Probeer er maar niet teveel onder te stressen, je gezondheid nu t belangrijkste! Knuffel!
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2014 08:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dank je, lief van je Sophie. Ik zit er erg mee in m'n maag maar ik hoop dat ik na het vandaag achter me kan laten en dan alle focus op de belangrijke dingen!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 09 Okt 2014 09:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik lees hier normaal alleen maar mee. Maar wilde even zeggen tegen Olijfje dat ik het rot voor je vind dat je baas zo reageert. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar trek je er niets van aan. Jouw gezondheid en dit traject zijn belangrijker en ik vind het nogal kortzichtig dat je baas er zo moeilijk over doet.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2014 09:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dank je Wen!
Heb net gesprek met hem gehad.
Nou hij vindt het allemaal maar lastig. Ook elke keer die echo's. Waarom dat niet standaard kan op de maandag of woensdag als mijn collega er is. Ja alsof dat te plannen valt!
En of het echt nodig is dat ik een week afwezig ben, want hij moet dan vervanging regelen en het was zo kort dag en het viel hem allemaal rauw op het dak. Ja alsof ik er niet van geschrokken ben en vreselijk veel last heb van buikpijn momenteel en al drie jaar in deze rotsituatie zit. Totaal geen begrip van zijn kant, alleen maar hoe vervelend het voor hem is.
Maar goed, hij snapt nu wel dat ik er volgende week echt niet kan zijn en daar moet ik dan maar genoegen mee nemen.
Nu alle negativiteit eruit en op naar zaterdag! :yes:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 09 Okt 2014 11:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ze zijn ook allemaal hetzelfde die bazen. Alsof we er om gevraagd hebben om in deze situatie te zitten.

Succes voor zaterdag Olijfje!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Okt 2014 16:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoe kan iemand zo alleen aan zn eigen 'ongemak' denken joh.
Maar goed, voor nu is het doel iig bereikt, hij weet dat je er komende week niet bent.
Probeer het maar zoveel mogelijk van je af te zetten, zulke mensen kun je verder toch niet overtuigen vrees ik.

En alvast heeeeel veel succes zaterdag! Hoop dat de punctie je meevalt en er veel goeie eitjes gevonden worden!
Ik ben zelf weekendje weg, dus lees je pas volgende week weer, maar weet dat ik voor je duim!!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Okt 2014 17:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dat is niet fijn Olijfje, al kan ik, het ongemak van je baas (advocaat van de duivel hier) ook voorstellen. Het is alleen niet handig om jou hier zo mee te belasten want het veranderd helemaal niets. Hij had het beter anders kunnen formuleren en het ís voor anderen (en zeker mannen) ook echt moeilijk voor te stellen hoe ingrijpend het allemaal is... het is toch iets wat we onszelf aandoen? niet iets 'medisch'? (nogmaals advocaat van de duivel, niet mijn eigen mening ;) )
Waarschijnlijk helpt het inderdaad om ook inhoudelijk open te zijn en misschien zelfs uit te leggen wat er allemaal gebeurd en zal het dan voor een buitenstaander makkelijker zijn om de ernst in te schatten.
Ik kon mijn echo's gelukkig wel redelijk goed plannen door aan te geven wanneer mijn vrije dagen waren dus mijn werk heeft er weinig onder te leiden gehad.

Maarrr focus op het positieve! Ik was al heel blij met een score van 6 hoor, pocheert met je alles boven de 10 ;) 20 is echt een top-top-top score ik hoop dat het allemaal goed gaat met de punctie en duim met je mee voor lekker veel goede, gezonde eitjes!

Sophie, hoe is het met jou? mag ik je meesleuren naar het april-mei-juni topic? lijkt me leuk om op de hoogte te blijven van je zwangerschap :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Okt 2014 17:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sophie, voortaan lees ik eerst het andere topic en reageer dan pas hier, never mind! haha
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 09 Okt 2014 18:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa_ wat een tegenvaller weer! :hug:

Olijfje, wat vervelend dat je baas zo moeilijk doet. Vooral dat hij dat bij jou neerlegt.
Bovendien, als je gewoon een week ziek bent heeft hij helemaal geen kans om vervanging te regelen.
Gelukkig is nu in ieder geval duidelijk dat je er nou eenmaal niet bent volgende week.
Ik hoop dat er zoveel mogelijk eitjes nog verder rijpen!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 10 Okt 2014 06:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Voor degene die het vroegen.. Ik moest echt meteen beginnen met Provera.
Kon voor de zekerheid nog 1 test doen en dat heb ik gedaan en als die negatief was moest ik meteen met Provera beginnen.
Daar ben ik nu mee bezig.

Hopelijk wordt ik snel ongesteld en slaat de Clomid weer net zo aan als de vorige keer en hopelijk kan ik dan iets van ovitrelle oid gebruiken.

Olijfje, wat vervelend zeg dat je baas zo doet. Jij hebt hier toch ook niet om gevraagd.
Goed dat je gewoon vol hebt gehouden hoor.
Succes zaterdag!
<<

Anoniem328

Bericht 10 Okt 2014 09:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Guus haha wat je zegt over het is niet medisch, je kiest er zelf voor, heel herkenbaar! Dat is inderdaad wel een beetje hoe mijn baas er tegenaan kijkt. Al begrijpt hij natuurlijk ook wel dat het niet zomaar een wens is die je aan de kant zet.
Ik werk fulltime dus wat echo's betreft moet ik altijd weg onder werktijd. Deed hij eerder nooit moeilijk over, maar een hele week afwezigheid was voor hem de druppel. Ik snap ook heel goed dat het voor hem lastig is. Heb ik alle begrip voor en dat heb ik ook meermalen aangegeven. Maar dat begrip is helaas niet echt wederzijds momenteel. Ik ben altijd heel open op m'n werk. Hij vraagt er normaal gesproken veel naar en ik vertel hem altijd alles, alle details. Maar helaas is dat nu dus veranderd. Het geeft niet, hij snap het nu in ieder geval, en ik ga me er niet meer druk om maken. Het is zoals het is.

Marinaa nieuwe ronde dus voor jou. Je moet 10 dagen provera slikken ofniet? Hopelijk ben je inderdaad snel ongesteld en kun je weer verder. Dat wachten steeds is zooo vervelend he!

Sophie waar ga je naartoe dit weekend? In ieder geval heel veel plezier!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Okt 2014 18:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Milou schreef:Gefeliciteerd zwangeren! Wat fijn. Ik hoop dat alles goed zal blijven gaan.
Hoe is het nu met Taeda en Weegschaal?


Wat lief dat je ernaar vraagt! Het gaat wel oké. Ik heb woensdag een kijkoperatie, spannende week dus!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 10 Okt 2014 19:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Veel succes morgen!! Ga voor je duimen op een hoop goede eitjes!
Ons boefje 24-08-2010
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 11 Okt 2014 13:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoe was het gegaan olijfje?? Hoop op een mooi aantal.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem328

Bericht 11 Okt 2014 16:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi meiden,
het ging goed! Ik vond het wel pijnlijk maar veel minder erg dan verwacht. Echt een positief gevoel heb ik erbij. En 12 eitjes dus helemaal blij mee. Morgen worden we gebeld, heel spannend!
Ben enorm moe dus kruip straks lekker mn bedje in!
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 11 Okt 2014 17:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn dat je het minder pijn vond doen dan je dacht. Ik had dat ook. 12 is een mooi aantal! Nog even spannend morgen. Wanneer is dan de terugplaatsing
Rust maar lekker uit is toch een flinke ingreep.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 12 Okt 2014 12:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wij zijn nu 13 maanden verder en helaas zonder succes. Ik ga deze week naar de ha om mij door te laten verwijzen naar het zh voor verder onderzoek. Geen idee wat ik kan verwachten.

Ik heb altijd netjes een eisprong en wordt normaliter ook 14 dagen later ongesteld. Dus heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
<<

Anoniem328

Bericht 12 Okt 2014 12:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

vanmorgen zijn we gebeld. 10 vd 12 eitjes zijn bevrucht. super dus!!
morgen nog even bloedprikken op ohss (overstimulatie) en dinsdag om half 2 de terugplaatsing. Spannend!
Vannacht van 7 tot 8 geslapen en voel me weer een stuk beter.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 13 Okt 2014 06:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Yeah Olijfje, wat een topscore!! Wauw. Ben zo blij voor je!! :-)
Dat er maar een toppertje teruggeplaatst mag worden dinsdag!
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 13 Okt 2014 09:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, dat klinkt allemaal heel positief! Hopelijk vanaf nu alleen maar goed nieuws!

Taeda, ik doe met je mee deze week, ik heb vrijdag kijkoperatie. Jij alvast succes en sterkte voor woensdag!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 13 Okt 2014 11:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Mooi Olijfje!

Emmeve, heb je vooraf al een HSG gehd?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 13 Okt 2014 12:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda, nee dat heb ik niet gehad. Dat is toch voor het bekijken van de toegankelijkheid van de eileiders? Ik heb namelijk wel aangegeven dat ik wil dat daarnaar gekeken wordt (omdat mijn moeder dit ook heeft gehad en daarna eindelijk wel zwanger werd). Hierop is wel een notitie gemaakt en zeiden ze naar zoveel mogelijk te kijken tijdens de operatie. Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ze dat dan gaan doen.

Heb jij een HSG gehad en kwam hier iets uit?
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Okt 2014 13:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik breek even in voor Emmeve: Ik heb ook een kijkoperatie gehad toen het zwanger worden niet wilde lukken en toen hebben ze ook ineens alles bekeken. HSG onderzoek gedaan, gekeken of ik toch geen endometriose had etc. Voor de patiënt is het aangenamer als dit in één keer kan gebeuren en voor de dokter ook gemakkelijker om alles (of zoveel mogelijk) in één keer te kunnen doen.
2012 & 2016
<<

Anoniem328

Bericht 13 Okt 2014 13:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

emmeve wat snoes al aangeeft is ook mijn ervaring. Ik heb een Leo ingreep gehad onder narcose en toen hebben ze ook meteen een Hsg gedaan. 2 vliegen in 1 klap. Dus zou goed kunnen dat jij dat ook gaat krijgen tijdens je kijkoperatie. Veel succes deze week!!
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 13 Okt 2014 13:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Snoes en Olijfje, dank voor jullie reacties! Dan zullen ze dat inderdaad doen. Ik weet niet alle details van de operatie omdat ik heb aangegeven deze niet allemaal te willen weten. Ik vind bloedprikken al eng :laughcry: (Ok toegegeven, dat begint te wennen)

Snoes, is er bij jou toen iets uitgekomen?

Overigens is het gezien de uitslag van het bloedonderzoek en mijn klachten zeer waarschijnlijk dat ik Endometriose heb. De arts gaf ook aan dat het waarschijnlijk al wat uitgebreider is gezien het bloedresultaat. Ik had nog zo gehoopt dat het een lichte vorm zou zijn. Nu hopen dat het alsnog mee valt en/of al kan worden weggehaald.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron