Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiële bijdrage grootouders

<<

Anoniem123

Bericht 09 Okt 2014 09:16

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn schoonouders hebben bij de geboorte van de kinderen een spaarrekening geopend en sparen maandelijks 15 euro voor ze.
Ook krijgen we veel van hun. Met onze verjaardagen krijgen we een geldbedrag en op de verjaardag van de kinderen (nou ja eerste verjaardag van Dian moet nog komen) krijgen ze een cadeau van rond de 100-150 euro.
Siem heeft zijn bed van hun gekregen, we mogen 1 keer per jaar mee een weekend weg, hij krijgt geregeld schoenen en kleding van ze en mijn schoonmoeder past 1 middag in de week op. Pas is hij ook een dagje mee uit geweest.
Ze hoeven het niet te doen, maar het komt wel goed uit voor ons. Vooral toen mijn man werkloos thuis zat, was ik heel blij dat oma zijn winterjas had betaald. Zij hebben het goed en willen ons zo helpen.

Mijn moeder is weduwe en heeft ook niet veel geld. Zij spaart niet en past ook niet op (wil ze wel heeeeel graag maar ze woont 100 km verderop) wel neemt ze geregeld een klein kado'tje mee als ze hier weer eens komt. Of een trui/shirt etc.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 09 Okt 2014 09:27

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders hebben een spaarrekening voor mijn zoon geopend toen ik alleen kwam te wonen. Daar storten ze elke maand 20 euro op.
De jongste heeft dit (nog) niet. Maar mijn ouders passen nu wel regelmatig op en mijn moeder komt geregeld met kleertjes aan voor de jongste. We kunnen ook altijd naar hun caravan toe (stacaravan op een groot park in NL).

Schoonouders storten af en toe wat op de spaarrekening van hun kleindochter en ze passen ook regelmatig op. Ook al wonen ze een uur verderop.

Cadeaus is alleen met verjaardagen en Sint. Ik denk iets van 30-50 euro. En misschien tussendoor een keer iets kleins (een bal, iets te knutselen bij het oppassen of lego die bij de shell gespaard is etc)

Beide opa's en oma's hebben ons de afgelopen jaren regelmatig gesteund, ook financieel met leningen, maar dat is niet specifiek voor de kinderen. Wij zijn in elk geval wel erg bij met ze!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Okt 2014 21:09

Re: Financiële bijdrage grootouders

Wij sparen zelf voor de kinderen. Wel bij allebei met de geboorte van mijn oma en andere opa en oma een bedragje voor op hun spaarrekening gehad. En mijn ene oma geeft me af en toe een zakcentje, ook voor de kinderen, omdat ze dat leuk vindt. De ene keer kopen we er iets voor, de andere keer gaat het naar de spaarrekening.

Verder krijgen de kinderen geen geld van de opa's en oma's. Maar ze worden wel enorm verwend! Vooral mijn moeder geeft regelmatig iets, kleding, speelgoed, iets anders leuks. En ook van de andere opa's en oma's krijgen ze wel eens een keertje wat tussendoor. Met verjaardagen en feestdagen worden ze ook zeker niet overgeslagen, eerder flink verwend.

De kinderen mogen op dat gebied dan ook zeker niet klagen. Verder overigens ook niet, want als er eens iets is en er is bijvoorbeeld oppas nodig of ze kunnen iets anders voor ons betekenen dan is er altijd wel een van de opa's en oma's die bereid is te helpen. Heel erg fijn!
<<

Anoniem83

Bericht 10 Okt 2014 14:22

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn schoonouders storten jaarlijks een fors bedrag op hun spaarrekening (die wij voor de kinderen geopend hebben), dat bedrag is bijna net zo groot als wij jaarlijks voor ze sparen. Mijn eigen ouders doen dat eigenlijk niet, maar die zijn meer van de tussendoor-cadeautjes en dagjes weg enzo.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 10 Okt 2014 14:54

Re: Financiële bijdrage grootouders

Mijn ouders sparen voor hun kleinkinderen (geen idee hoeveel of met welk doel, dat zullen we tzt nog wel horen). Ze passen waar nodig gratis op. En soms krijg ik ineens een cadeautje op mijn rekening of ze neemt een pak luiers mee. Maar geen kleren of speelgoed ofzo. Oja en ze hebben mijnde gehele zwangerschap,kraamtijd en daarna geholpen met mijn dieren en het huishouden. Umm... Ja wij zijn verwend.

Mijn schoonouders hebben minder te besteden, maar wat ze hebben, geven ze graag weg. Ze hebben 7 kleinkinderen en zijn er helemaal gek mee. Ze passen niet structureel op, maar als ik even kort iets wil doen (brief posten) kan ik hem altijd even daar kwijt. Ze zijn niet meer zo goed van gezondheid (en andere ideeën over opvoeden) om ze vast op te laten passen.

De bedragen voor verjaardagen en Sinterklaas weet ik nog niet.
<<

Anoniem181

Bericht 10 Okt 2014 15:14

Re: Financiële bijdrage grootouders

-
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron