Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem12

Bericht 22 Sep 2013 08:46

Re: Haak&Brei Topic

Suzanna van Wibra. Dat is voor naald 10 en heerlijk zacht.

Nadeel van dat soort garen is dat je behoorlijk veel nodig hebt en het vrij prijzig is.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 22 Sep 2013 10:03

Re: Haak&Brei Topic

Ja dat is dan wel een tegenvaller.. Ik ken het garen niet maar zag laatst bij de zeeman wel zo'n enorme grote bol liggen dus het zal wel zoiets zijn, gok ik. Post je een foto als ie helemaal af is?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 22 Sep 2013 11:09

Re: Haak&Brei Topic

Wow Rush dat heb je snel gedaan! Haaknaald 10 dat schiet wel lekker op :yes: Heb je al knopen kunnen vinden?

Kenya, je had toch spulletjes van je schoonmoeder gekregen? Kan zij je niet op weg helpen met haken? Ik vind het altijd fijn als iemand het even voor kan doen en als ik het dan doe, dat iemand met me mee kijkt of ik het goed doe.

Ik heb gister weer materiaal binnen gekregen, werd er helemaal happy van! :cheering: Ga vandaag verder met het aapje! Lekker lui op de bank met 'n kop thee en chocolade pepernoten :angel:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 22 Sep 2013 11:40

Re: Haak&Brei Topic

Nee deze week even naar de winkel en anders online wat zoeken.

Ben jaloers op de choco pepernoten haha!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 22 Sep 2013 14:21

Re: Haak&Brei Topic

Ze lagen al vanaf woensdag in de kast dus vind het best knap van mezelf dat de zak nu pas open gaat :angel: Heerlijk met een kop thee!

De oogjes van het aapje zitten inmiddels vast dus nu kan ik 't hoofd gaan afwerken. Ze hebben gelukkig nieuwe oogjes bij CreaMijn, nu kan ik ze tenminste fatsoenlijk met mijn handen bevestigen. :thumbup:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 22 Sep 2013 17:23

Re: Haak&Brei Topic

Ik ben nog steeds bezig met de trein, het gaat langzaam maar hij begint vorm te krijgen. Zo'n sjaal is wel echt heel leuk en vooral die knopen er ook bij!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 22 Sep 2013 17:59

Re: Haak&Brei Topic

Ik wil graag dat boekje van christel kopen. Haak je eigen kerststal. Weet iemand van jullie in welke winkel die te krijgen is? Ben al heel Utrecht afgelopen. Maar nog steeds niet te vinden? Webwinkels hou ik niet zo van. Als ik denk ik wil nu gaan haken moet ik ook nu het boekje hebben :p
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 22 Sep 2013 18:14

Re: Haak&Brei Topic

September schreef:Ik wil graag dat boekje van christel kopen. Haak je eigen kerststal. Weet iemand van jullie in welke winkel die te krijgen is? Ben al heel Utrecht afgelopen. Maar nog steeds niet te vinden? Webwinkels hou ik niet zo van. Als ik denk ik wil nu gaan haken moet ik ook nu het boekje hebben :p

Gewoon de boekwinkels of handwerkwinkels met boeken zou het boekje wel moeten hebben.

Als je toch online besteld is http://www.cosmox.nl een aanrader. Geen verzendkosten en de volgende dag in huis :thumbup: .
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 22 Sep 2013 18:29

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:
September schreef:Ik wil graag dat boekje van christel kopen. Haak je eigen kerststal. Weet iemand van jullie in welke winkel die te krijgen is? Ben al heel Utrecht afgelopen. Maar nog steeds niet te vinden? Webwinkels hou ik niet zo van. Als ik denk ik wil nu gaan haken moet ik ook nu het boekje hebben :p

Gewoon de boekwinkels of handwerkwinkels met boeken zou het boekje wel moeten hebben.

Als je toch online besteld is http://www.cosmox.nl een aanrader. Geen verzendkosten en de volgende dag in huis :thumbup: .


De boekwinkels hier in het dorp hebben vrij weinig tot geen haakboekjes in hun assortiment. Maar in een handwerk-/hobbywinkel zou je hem inderdaad wel moeten kunnen vinden.

En inderdaad anders via cosmox.nl!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 22 Sep 2013 18:32

Re: Haak&Brei Topic

Wat raar, de boekwinkels hier juist bijna allemaal. Vreemd dat verschil dan!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 22 Sep 2013 18:39

Re: Haak&Brei Topic

Angela, chocolade pepernoten? Bah!

Ik had mijn collega's vanmiddag verteld dat ik de rest van de dag op de bank zou doorbrengen met een film en m'n haakwerk maar daar is niets van terecht gekomen. Het was zo'n lekker weer dat ik nog 16 km heb gefietst! Boodschappen gedaan en gegeten en de afwas is net klaar dus nu is het wel tijd om te gaan haken :D
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 22 Sep 2013 19:27

Re: Haak&Brei Topic

Wat nou 'bah' Sjaan? Lekker juist!

Waar ben je mee bezig? Ik zit ook te haken. Wel een beetje saai die armpjes van zo'n aapje, toer 11 t/m 40 gewoon 15 steken.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 22 Sep 2013 19:38

Re: Haak&Brei Topic

Oh da's inderdaad saai ja!

Ik ben het konijntje-tutteldoekje aan het afmaken voor het kindje waar ik vrijdag op kraamvisite ga. Ben er al een heel eind mee klaar. Weet nog niet of haar naam gaat lukken, ik ben begonnen aan de letter N maar die lukte nog niet goed. En heb drukke week dus vraag me af of ik er nog aan toe ga komen om het nog tig keer te proberen!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 22 Sep 2013 19:55

Re: Haak&Brei Topic

Oh nou dan moet ik maar eens ergens anders gaan kijken. Hier kon ik hem iig niet vinden!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 22 Sep 2013 21:00

Re: Haak&Brei Topic

Angela schreef:Wow Rush dat heb je snel gedaan! Haaknaald 10 dat schiet wel lekker op :yes: Heb je al knopen kunnen vinden?

Kenya, je had toch spulletjes van je schoonmoeder gekregen? Kan zij je niet op weg helpen met haken? Ik vind het altijd fijn als iemand het even voor kan doen en als ik het dan doe, dat iemand met me mee kijkt of ik het goed doe.

Ik heb gister weer materiaal binnen gekregen, werd er helemaal happy van! :cheering: Ga vandaag verder met het aapje! Lekker lui op de bank met 'n kop thee en chocolade pepernoten :angel:


Dat zou kunnen.... Maar daar ben ik te eigenwijs voor, haha. Ik zoek dingen liever zelf uit. Tegen beter weten in hoor, want het zou vast makkelijk zijn als iemand het voordoet ja. Maar ga dan denk ik ook liever naar m'n oma een keer. Leer liever van haar dan van m'n schoonmoeder denk ik.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 22 Sep 2013 21:04

Re: Haak&Brei Topic

Vanwaar heb je het patroon, Rush? Wil je een foto maken van de jouwe? :D
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 22 Sep 2013 21:05

Re: Haak&Brei Topic

Is er iemand die een uilenmuziekdoosje kan haken of breien? Ik kan op internet geen leuke vinden.
<<

Anoniem12

Bericht 22 Sep 2013 21:21

Re: Haak&Brei Topic

Slakje schreef:Vanwaar heb je het patroon, Rush? Wil je een foto maken van de jouwe? :D

Er is geen patroon bij.

Gewoon ern ketting van losse zolang die moet worden en dan met stokjes heen en weer. Als ik knopen heb plaats ik een foto.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Sep 2013 23:16

Re: Haak&Brei Topic

Ik ga kijken of ik er uit kan komen met die sjaal. Morgen de wol en haaknaald halen.

Hier het eindresultaat van de poncho.
Afbeelding
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Sep 2013 06:26

Re: Haak&Brei Topic

Wat superleuk Steep! Ik ga denk ook maar eens filmpjes zoeken om te kijken of het wat is voor mij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 23 Sep 2013 07:05

Re: Haak&Brei Topic

Steep, wat is ie mooi geworden!
<<

Anoniem123

Bericht 23 Sep 2013 07:42

Re: Haak&Brei Topic

Steep: wat is de poncho mooi geworden! Leuke kleurtjes.
Rush: ben benieuwd naar je col en wat haak jij snel zeg!

Ik heb van het weekend 2 mutsen gehaakt voor S en ben nu bezig met zijn sjaal.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Sep 2013 07:58

Re: Haak&Brei Topic

Thnx! Ben er ook wel trots op! Was in een weekendje gepiept, maar dit is ook wel het simpelste patroon wat er is haha.

Mijn man vond de col ook heel tof en die wil een mannelijke versie haha! Voor Ruben ga ik er ook 1 maken.. Als het me lukt!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 23 Sep 2013 09:01

Re: Haak&Brei Topic

Sjaan, dat tutteldoekje alleen is al hartstikke leuk joh! Dus ik zou niet gaan stressen voor die letters, een leuk cadeau heb je sowieso al :yes:

Hopelijk vind je het boekje ergens September. Misschien bij Pipoos? Ik weet niet waarom je liever niet online wilt bestellen maar als je hem in de buurt niet kunt vinden zou ik cosmox.nl toch overwegen, dan heb je 'm de volgende dag in huis.

Hahaha Kenya, eigenwijs is ook wijs :wink:

Penélope, ik heb helaas op het moment daar geen ruimte voor. Wellicht iemand anders in dit topic die voor je wil haken!

Leuk hoor Steep! :cheering: En die col moet dan ook zeker wel lukken, als ik dat zo lees van Rush dan is het niet zo moeilijk. Laat je de resultaten zien? :)

Dat was een productief weekend SarahKey!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 23 Sep 2013 10:33

Re: Haak&Brei Topic

Heel mooi Steep!

Het lijkt uiteraard alsof ik snel haak, maar een col is niet zo lang en met dik garen en naald 10 haak je zo een eind weg hoor. Ik haak juist helemaal niet snel, maar gewoon aan een stuk door stokjes haken is zo easypeasy!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers