Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vier handen op 1 buik

<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 08 Okt 2014 10:28

Re: Vier handen op 1 buik

Ik zit het nu terug te kijken, maar wat zit ze toch de hele tijd te geiten, zeg! Pffffff...word er zelf een beetje zenuwachtig van.
Leven en laten leven
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Okt 2014 10:37

Re: Vier handen op 1 buik

Ik vond het nog wel meevallen deze aflevering, ze ging tenminste nog naar school, ouders die haar steunde en een lieve vriend. Ze is misschien nog wel heel jong, ook echt in gedrag, maar er is in ieder geval een stabiele basis en achterwacht en ze leek wel echt veranderd.

Dat roken is wel echt iets waar ik niks mee kan, ik vind dat zo onbegrijpelijk (maar goed ik heb ook nooit gerookt en weet niet hoe het is om af te kicken), ik kan me totaal niet voorstellen dat je daar niet mee stopt om tenminste alles er aan gedaan te hebben om een gezond kindje op de wereld te zetten.
De naam en kledingkeuze vond ik ook vreselijk, maar goed, ieder zijn smaak.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 08 Okt 2014 10:53

Re: Vier handen op 1 buik

Oh ja...die naam! En hoe ze het dan uitspreekt Treshjur.
Leven en laten leven
<<

Anoniem125

Bericht 08 Okt 2014 11:30

Re: Vier handen op 1 buik

Wel meevallen? Ik vond dit juist een van de ergste afleveringen, omdat je zag dat het meisje - met alle respect - wel echt dom was. Ze begreep niet dat Ellemieke haar iets duidelijk probeerde te maken, ze vond het alleen niet leuk, dat 'ze boos op haar was', en later dacht ze dat ze spijt had van haar gedrag. Hallo?! Ze probeert je iets duidelijk te maken en vervolgens dringt dat helemaal niet tot je door en ga je huilen omdat er iemand boos op je is. Hoe onvolwassen ben je dan? Dat is gedrag van een kind van 3 jaar zo'n beetje.

Ik kan er ook echt niet tegen om iemand te zien roken die zwanger is. Helemaal niet nu ik zelf zwanger ben. Ik word daar gewoon echt boos van en snap heel goed dat Ellemieke het zo aanpakte. Kijk, dat jij zelf wil roken, moet je lekker zelf weten, maar je kind heeft geen keuze. Echt ongelofelijk dat mensen dat niet snappen.
<<

Anoniem110

Bericht 08 Okt 2014 11:36

Re: Vier handen op 1 buik

Beetje kort door de bocht reactie. Wat het roken betreft ben ik het met je eens, maar om zomaar te suggereren dat ze gedrag vertoont van een 3 jarige vind ik dom van jou.
Misschien hebben deze mensen wel een minder IQ dan zijn ze toch niet per definitie dom?
Deze meid is nog jong ja en onwijs onzeker, daarom lachte ze ook alles maar weg. Maar je kon duidelijk zien aan het einde toen het meisje er eenmaal was, dat ze er onwijs veel om gaf. Haar ouders staan haar bij en ze heeft een vriend waarvan het kind niet eens is, die het met alle liefde wilt opvoeden.
Dan maar een minder slim gezin, maar het kindje was meer dan welkom.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Okt 2014 11:40

Re: Vier handen op 1 buik

Ik vind het wel van erg weinig intelligentie getuigen als je zoiets niet begrijpt. En dan bedoel ik niet IQ waarmee je wel of niet kan gaan studeren, maar meer emotionele intelligentie. Als iemand jou iets duidelijk wil maken over je gezondheid en dat van je kind en jij hebt het alleen maar over 'hoe bot die ander is' en je kan je totaal niet inleven waarom die ander dit zo tegen je zegt, dan vind ik toch dat je een heel belangrijk stuk communicatie/emotionele intelligentie mist, wat je ook nodig hebt wanneer je een kind gaat opvoeden. Dit baart mij dan meer zorgen dan de meiden die ik in eerdere afleveringen heb gezien.
<<

Anoniem140

Bericht 08 Okt 2014 11:50

Re: Vier handen op 1 buik

Ik vind denk ik als enige dat die Ellmieke wel onwijs doordramde over dat roken. Natuurlijk moet dat benoemd worden en aangepakt worden, maar ik vind de manier waarop zij dit deed storend. Ook door die foto's in haar kamer te hangen. Of je wel of niet stopt is ALTIJD jouw eigen verantwoordelijkheid en keuze. En haar ouders hadden dat al eerder aan moeten pakken.
Ik vond dat gegiechel ook echt heel storend en irritant, maar inderdaad hoe ze deed toen haar Tresjur eenmaal geboren was, was een hele verandering.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Okt 2014 11:59

Re: Vier handen op 1 buik

Ik vond het juist goed dat Ellemieke 'doordramde'. Misschien is zij wel de enige die door kan dringen. Op die leeftijd neem je van je ouders meestal vrij weinig aan en haar ouders zijn misschien liefdevol, maar van wat ik kon zien, niet echt gezond qua leefwijze en érg gemakkelijk.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Okt 2014 12:00

Re: Vier handen op 1 buik

Ja, maar Miley, ze wilde het gewoon niet tot zich door laten dringen en lachte alles weg. Maar het gaat wel om een mens dat geen keuzevrijheid heeft en op deze manier een slechte start krijgt. Ik snap dan wel dat het je boos maakt, dat iemand zo laconiek reageert. Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid, maar als iemand die verantwoordelijkheid niet neemt, dan begrijp ik wel dat je zo reageert. Je hebt immers niet meer alleen de verantwoordelijkheid over jezelf, maar ook over een ander mens.

Ik zou echt willen dat ze het bij wet strafbaar maken. Je mag je kind ook niet martelen/mishandelen als het geboren is, dus waarom dan wel voor de geboorte?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 08 Okt 2014 12:02

Re: Vier handen op 1 buik

Dat roken praat ik ook absoluut niet goed, maar verder was er wel liefde en redelijke stabiliteit, in die zin vond ik het nog wel meevallen. School, een dak boven haar hoofd, ik heb niks gehoord over geld problemen, ouders die er voor haar waren enz.
Ik herinner me een eerdere aflevering waarbij Tatum Dagelet ook een moeder van het roken af wilde krijgen en de aanstaande moeder zelf al zei dat haar kind misschien wel astma kreeg en daar haar schouders bij ophaalde en ze in de gang van het ziekenhuis, nadat de gynaecoloog nogmaals had uitgelegd wat voor een gevolgen roken kon hebben, aan haar moeder vroeg een peuk voor haar te draaien. Oma faciliteerde daar ook nog eens in, geen enkel weer woord. Beide situaties zijn natuurlijk niet goed te praten, maar die tweede ergerde ik me vele malen erger aan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 09 Okt 2014 11:25

Re: Vier handen op 1 buik

Het is goed dat zij de steun nog heeft van der ouders, die zal ze goed kunnen gebruiken. Ze is heel naïef, wat haar gezondheid en levensstijl betreft. Dat roken vind ik ook totaal niet kunnen, zeker ook met haar hartproblemen! Een kind mag er, vind ik, niet onder lijden dat moeder zo nodig toch wil roken. Dat stoppen is een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen, dat ontbreekt bij haar wel. Haar nieuwe vriend komt mij wel over als een lieve zorgzame jongen. Verder was dat meisje wel oké bezig wat betreft school, hopelijk maakt ze die af.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Okt 2014 11:33

Re: Vier handen op 1 buik

Ik heb deze aflevering dan niet gezien, maar in de meeste afleveringen die ik heb gezien rookte de moeder nog en wilde dan ook absoluut niet stoppen, dat valt me echt elke keer weer op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers