Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

<<

Anoniem106

Bericht 08 Okt 2014 15:45

vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

http://www.oudersvannu.nl/nieuws/vrouw- ... plantatie/

Bijzonder: voor het eerst is een vrouw bevallen van een baby na een baarmoedertransplantatie. De moeder, een 36-jarige Zweedse, kreeg de baarmoeder van een 61-jarige vriendin.
De vrouw onderging vorig jaar de transplantatie. En omdat ze zelf wel werkende eierstokken had, kon de baby via IVF worden verwekt.

TE VROEG, MAAR GEZOND
Vorige maand beviel de Zweedse van een gezond zoontje. Vanwege complicaties werd het jongetje in de 31e week van de zwangerschap met een keizersnede geboren. Zowel moeder als kind maken het goed, verzekeren de artsen.

REDDING VOOR VROUWEN ZONDER BAARMOEDER
De succesvolle transplantatie is heel goed nieuws voor vrouwen die zonder baarmoeder zijn geboren. Tot nu toe was die vorm van onvruchtbaarheid niet te behandelen. Ook voor vrouwen die door kanker geen baarmoeder meer hebben kan de transplantatie een uitkomst zijn. De behandeling bevindt zich op dit moment nog in de experimentele fase. Tegenstanders zeggen dat het een risicovolle en dure operatie is.

MOEDER DONEERT BAARMOEDER
Maar Zweden heeft nóg een primeur op het gebied van baarmoedertransplantaties. Op dit moment dragen daar twee vrouwen een baby in de baarmoeder waar ze zelf ook 9 maanden als foetus in gezeten hebben. Oftewel: in beide gevallen heeft de moeder haar baarmoeder aan haar dochter geschonken. Volgens dr. Liza Johannesson, die werkt voor het Sahlgrenska University Hospital in Göteborg, maken beide moeders het goed en kunnen ze niet wachten om hun baby in de armen te nemen.



Ik weet even niet zo goed wat ik hier van vind. Aan de ene kant mooi voor de ouders, maar ik vind het ook een vreemd idee...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Okt 2014 15:46

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Als alle betrokkenen er oké mee zijn zou ik niet weten wat ik erop tegen zou moeten hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2014 15:47

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Ik vind het geweldig dat dit mogelijk is.

Waarom een vreemd idee? Het is toch net als een orgaantransplantatie?
<<

Anoniem97

Bericht 08 Okt 2014 15:48

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Ik vind dit juist heel mooi dat het kan tegenwoordig. Ik hoop dat er heel veel gezonde baby's geboren gaan worden op deze manier.
<<

Anoniem106

Bericht 08 Okt 2014 15:50

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Cotton schreef:Ik vind het geweldig dat dit mogelijk is.

Waarom een vreemd idee? Het is toch net als een orgaantransplantatie?


Met vreemd idee doel ik eigenlijk op het laatste stukje. De baarmoeder waar je zelf in hebt gezeten, die dan getransplanteerd krijgen.
Maar het is inderdaad een orgaantransplantatie.
<<

Anoniem97

Bericht 08 Okt 2014 15:54

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Dat is toch juist heel mooi? Dat je als moeder kan helpen om de kinderwens van je dochter in vervulling te laten gaan?

Ik zou dat met alle liefde doen als mijn dochter later haar baarmoeder kwijt zou raken ( dat hoop ik met heel mijn hart van niet)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Okt 2014 16:08

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Ik las het afgelopen weekend al in de krant, ik vond het ook heel mooi en bijzonder.
2012 & 2016
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 08 Okt 2014 17:01

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Ik vind het wel mooi en bijzonder dat het op deze manier kan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Fiene

Bericht 08 Okt 2014 19:38

Re: vrouw bevallen baarmoedertransplantatie

Ik vind het ook wel een mooi idee. Ze zouden mijn baarmoeder daar ook voor mogen gebruiken, ik heb hem zelf toch niet meer nodig en als ik er een ander mee zou kunnen helpen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers