Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


update scheenbeen operatie

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Okt 2014 22:22

update scheenbeen operatie

Inmiddels zijn we 7 maanden verder...

Ik loop nog steeds met 1 kruk en heb nog best veel pijn. Pijnstiller vrij ben ik nog niet. Maar langzaamaan gaat het een beetje beter. Elke keer als ik het niet meer zie zitten merk ik dat ik weer wat nieuws kan. Dat zorgt toch wel dat ik gemotiveerd blijf, maar wat is het zwaar. Mijn rug en heupen doen pijn door het gebrek aan kracht in mijn been en door de krukken/scheef lopen. Het vergt zoveel geduld en discipline en laat dat nou niet echt mijn sterkste punt zijn :wink:. Op dit moment sport ik zo'n 3,5 uur per week bij de fysio. Sinds vorige maand ben ik weer aan het werk op therapeutische basis, 3 uurtjes per keer. Al met al gaat het best de goede kant op, waar ik natuurlijk super blij mee ben.

Vandaag moest ik weer voor controle. Nadat ik röntgenfoto's heb laten maken mocht ik naar de chirurg om de foto's te bespreken. Het ziet er op zich allemaal wel goed uit, maar nu blijken er in ieder geval drie schroeven afgebroken te zijn... :( Weer een tegenslag, want ik had gehoopt dat dit alles al op korte termijn verwijderd kon worden. Maar nu blijkt dus dat die schroeven kapot zijn en dat mijn been nog te zwak is om een tweede operatie aan te kunnen. Mijn been moet de genezing dus al een tijdje helemaal zelf doen, wat dus langzaam gaat, want het plaatje en de schroeven hebben niet echt een functie meer nu. De operatie is nu voor minstens vier maanden uitgesteld. Dan zitten we in februari en ben ik een jaar verder sinds de afgelopen operatie.

Ook dit schijnt dus weer 'domme pech' te zijn volgens de chirurg, want schroeven breken niet zo vaak. Maar de hele operatie was al 'domme pech' en dan nu dit weer. Mijn geduld wordt echt op proef gesteld. Ik ben er zo, zó klaar mee, word er moedeloos van, ik wil niet meer! Kan iemand me moed inspreken? :snik:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 06 Okt 2014 22:49

Re: update scheenbeen operatie

Pff Thunder wat vervelend dat het allemaal zo langzaam gaat en je nog veel pijn hebt. Logisch dat je herstel zo langzaam gaat als blijkt dat er gewoon 3 schroeven kapot zijn, maar wat ontzettend naar!

Wel fijn dat je weer wat kan werken en dat sporten is misschien ook goed voor je? Wat ontzettend knap dat je zo gemotiveerd blijft! Probeer dat vast te houden, wanneer alles wat opgebouwd kan worden ga je je vast beter voelen!


:hug: en heel veel sterkte, je kan het!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Okt 2014 23:55

Re: update scheenbeen operatie

Oh bah zeg Thunder, wat een ontzettende pech.

Misschien heb ik een klein beetje moed voor je. Ik heb ooit een heupoperatie gehad, het herstellen daarna was een crime, het heeft al met al 6 maanden geduurd voor ik weer een beetje fatsoenlijk kon lopen en een jaar voor ik terug was bij het punt waar ik daarvoor begonnen was, dat was mank lopende met 1 kruk en pijn. Daarna moest ik nog een keer geopereerd worden, zelfde operatie, zelfde heup. Ik zag het helemaal niet zitten, dacht echt dat het ramp zou worden, wéér een jaar herstellen en misschien wel weer zo'n slecht resultaat, maar zo door blijven lopen was geen optie dus ik deed het.
Die tweede operatie is me zó meegevallen, juist doordat ik een jaar lang twee keer in de twee bij de fysiotherapeut trainde had ik ongemerkt ontzettend veel spierkracht opgebouwd, na die tweede operatie herstelde ik veel sneller van het niet op dat been hebben mogen lopen dan ik had verwacht en de operatie zelf had ook meer effect dan de eerste.

Het is natuurlijk balen, maar hoe meer je nu traint met de fysio, hoe meer je straks aan kunt en hoe sneller je waarschijnlijk hersteld, ook al is het verwijderen van schroeven natuurlijk wel iets anders.

En zo'n traject, ja ik weet uit ervaring dus ook hoe het kan zijn, het hielp mij om regelmatig even wat verder terug te denken. Aan vlak na de operatie bijvoorbeeld toen ik helemaal niks kon, aan de weken daarna, het gestrompel en de pijn. Niet aan gisteren denken maar aan een moment dat het echt veel slechter was, want dan besef je weer hoe ver je al gekomen bent.

Maar het blijft ruk, ja dat wel!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Okt 2014 01:23

Re: update scheenbeen operatie

Thunder, wat een pech weer! Kan me voorstellen dat zo'n bericht heel teleurstellend is! Knap dat je zo de moed erin hebt weten te houden!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem275

Bericht 07 Okt 2014 04:54

Re: update scheenbeen operatie

Thunder, wat vervelend dat het allemaal zo loopt en je steeds weer 'domme pech' hebt. Ik hoop dat het vanaf nu weer en beetje mee gaat zitten voor jou!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Okt 2014 07:10

Re: update scheenbeen operatie

Bedankt. Had echt even een baaldag.

En Pompoen, ik had al gehoopt dat jij zou reageren. Ik weet van je zware operaties en dat je er ook weer bovenop gekomen bent. Soort voorbeeld :) en je hebt ook helemaal gelijk. Dat weet ik ook, maar was er zo klaar mee. Al die pijn en moeite voor zo'n minimaal resultaat. En dan nu dit weer, waarom kan het dan niets eens gewoon meezitten? Het duurt allemaal al zo lang.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 07 Okt 2014 09:54

Re: update scheenbeen operatie

Ooh wat ontzettend balen Thunder!
Ik had zo gehoopt dat je nu zo goed als hersteld was, maar hoe verder ik las hoe slechter nieuws.
Kan mij goed voorstellen dat je een baaldag had! Ik hoop dat de fysio je helpt voor een sneller herstel na de tweede operatie zoals Pompoen had.
Sterkte!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Okt 2014 11:12

Re: update scheenbeen operatie

Thunder schreef:Bedankt. Had echt even een baaldag.

En Pompoen, ik had al gehoopt dat jij zou reageren. Ik weet van je zware operaties en dat je er ook weer bovenop gekomen bent. Soort voorbeeld :) en je hebt ook helemaal gelijk. Dat weet ik ook, maar was er zo klaar mee. Al die pijn en moeite voor zo'n minimaal resultaat. En dan nu dit weer, waarom kan het dan niets eens gewoon meezitten? Het duurt allemaal al zo lang.


Je mag er ook heus wel eens even klaar mee zijn hoor. Ik heb echt mijn kruk ook wel eens woest in de hoek gesmeten, stomme kreng, ik wilde niet met maar kon niet zonder en dan dat eeuwige getrain bij de fysiotherapeut met minimaal resultaat zo leek het. Maar als ik dan bedacht waar ik helemaal vandaan kwam, dan ontdekte ik dat ik al veel verder was. Mijn teleurstelling met de fysio bespreken hielp vaak ook, die liet me dan inzien op welke fronten het al veel beter ging en dat ik op de goede weg was en zo.
Maar ja, soms verlies je gewoon even alle motivatie, dan voel je je een paar dagen kut en dan besef je dat je gewoon weer verder moet, want in een hoekje gaan zitten sippen levert je ook niet op wat je wil, vooruitgang!
En het vervelendste is ook de onzekerheid, je traint je suf maar wat gaat het eindresultaat zijn? Kun je straks weer pijnvrij en normaal functioneren? Kijk als je wéét dat het eindresultaat zal zijn dat jij gewoon weer de van Dam tot Dam loop kan lopen dan weet je waar je het voor doet, maar als je dat niet weet dan is het soms gewoon een beetje als in het wilde weg schieten. Je doet je best, je probeert zo veel mogelijk te behalen, maar je wéét niet precies wat nou eigenlijk je einddoel is. Voor hetzelfde geldt is je einddoel wel waar je nu bent en train je je suf voor nog die ene mm vooruitgang. En dát vond ik zelf het demotiverendste, je krijgt pech op pech op pech en vervolgens weet je ook niet of al je harde werk je gaat opleveren wat je het liefste wil, weer normaal en pijnvrij kunnen lopen.
Alleen uiteindelijk is het dat toch waard, ook als je daar niet komt, want dan weet je in elk geval dat je echt álles er aan gedaan hebt en dat je alles heb behaald wat er te behalen viel.
<<

Anoniem205

Bericht 07 Okt 2014 11:29

Re: update scheenbeen operatie

he gatver Thunder, wat een tegenslag! Logisch dat je er van baalt en er compleet klaar mee bent. Heeft de chirurg ook aangegeven hoe het kan dat die schroeven zijn afgebroken? Ik bedoel, daar moet dan toch iets van "metaalmoeheid"ofzo in zitten?

Hier trouwens ook een "positief"verhaal na een tweede operatie. Qua heftigheid totaal niet te vergelijken met dat van jou of Pompoen... Mijn meniscus ging rechts kapot. Dat werd binnen een week geopereerd. Pijn bleef, herstel ging moeizaam, etc. Op scans enzo niks te zien. Arts heeft op mijn verzoek toch weer geopereerd en toen bleek dat de meniscus was doorgescheurd. Nadat ik was geopereerd voor de tweede keer, was ik 1000x sneller hersteld, minder pijn en het gevoel was meteen veel beter dan na de eerste operatie. Ook ik heb er mega tegenop gezien, maar ben erg blij dat ik de ingreep toen (weer) heb laten uitvoeren. Dusdanig dat ik twee jaar later mijn andere knie moest laten opereren (ook meniscus kapot) en binnen een jaar na die operatie voor een tweede ingreep heb gekozen omdat het herstel zo slecht ging! Ook na de tweede ingreep ging het herstel veel en veel beter en sneller.

NOgmaals: qua heftigheid totaal niet te vergelijken met wat jij doormaakt en wat Pompoen heeft gehad met haar heup. Maar wel een positieve ervaring met sneller herstellen na nog een operatie!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Okt 2014 12:27

Re: update scheenbeen operatie

Jeetje dat is flink balen. Sterkte ermee :hug:
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Okt 2014 14:09

Re: update scheenbeen operatie

Pompoen, wat jij zegt is dus exact hoe het is. Ik weet niet of het ooit helemaal goed komt. Ik weet niet of ik weer pijnvrij zal worden. Ik weet niet wat het einddoel is. Dat weet niemand helaas.

Oreo, ook bedankt voor jouw reactie. Het is waarschijnlijk metaalmoeheid in combinatie met de druk/kracht van het belasten. 1 schroef was nog wel te begrijpen, maar 3 schroeven is gewoon (weer) pech hebben.

Het volgende waar ik mee zit. De arts wil de afgebroken delen laten zitten. Op zich logisch en kan normaal ook, maar ik reageerde ook op die pin. Die kon ook blijven zitten normaal. Wie zegt me dat ik dat in de toekomst niet weer ga doen, dan heb ik weer een operatie nodig. Alle kopjes zijn nu afgebroken, dus het schroefgedeelte zit vast in het bot. Het zal dan uitgeboord moeten worden met een soort van appelboor. Wat is wijsheid? Ik heb gelukkig nog even om daar over na te denken en te bespreken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Okt 2014 14:18

Re: update scheenbeen operatie

Wat ik me afvraag, wil jij niet eens een second opinion? Kijk op zich heb je waarschijnlijk gewoon echt ontzettend pech gehad, maar twee artsen weten meer dan één, misschien is het best zinvol een andere arts eens zijn licht er over te laten schijnen. Ik zou dit met je eigen arts bespreken, wellicht vind die dat helemaal geen gek idee en dan kun je ook terug naar hem na de second opinion. Ik heb zelf meerdere second opinions gehad die door mijn eigen orthopeed zijn geïnitieerd, inmiddels ben ik naar één van de second opinionartsen overgestapt omdat hij me beter kon helpen. Deze arts heeft me een tijd terug ook weer naar een collega gestuurd voor een second opinion omdat hij het ook even niet meer wist en daarna ben ik dus weer bij hem terug gekomen.
Het heeft mij een aantal dingen opgeleverd, namelijk een betere behandeling dan mijn eigen orthopeed kon bieden (maar dat gaf hij zelf ook aan) en bij die latere second opinion ook gewoon vooral duidelijkheid. Niet nogmaals opereren was echt de beste optie en de juiste weg voor nu, ook al ben ik restklachten blijven houden.
En dat klinkt misschien stom, maar de bevestiging van een andere arts van wat ik eigenlijk al wist, maar dat ik nooit meer 100% zal functioneren met mijn heup, dat was zó fijn. Het geeft gewoon rust als je op een gegeven moment echt zeker weet: dit is wat het is, beter zal het niet worden, in mijn geval door slijtage en beschadiging misschien wel slechter, maar niet beter en thuis gaan zitten of niks er mee doen gaat het ook niet veel beter maken dus ik mag er alles mee doen wat ik wil, het enige is dat het pijn doet. Kortom...duidelijkheid.

Maar goed, die duidelijkheid kwam bij mij ook pas na een jaar of 4/5 geklooi, het is de vraag of je dat nu al kunt krijgen. Maar het is misschien het overwegen waard.
<<

Anoniem74

Bericht 07 Okt 2014 18:47

Re: update scheenbeen operatie

Thunde wat rotsituatie zeg....kan mij goed indenken dat je hier helemaal moedeloos van wordt. Je bent al meer dan een half jaar verder....

Wat wijsheid is, helaas geen idee. Wat houdt het verwijderen precies in, wanneer je ervoor kiest om dat nu al te doen? Hoelang zal dat herstel duren? En als je die eruit laat halen, is het dan niet weer een extra aanslag op het been....en dan straks ook die operatie nog weer een keer?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Okt 2014 21:46

Re: update scheenbeen operatie

Pompoen, ik ben voor een second opinion bij een orthopeed geweest. Hij staat er hetzelfde in als de chirurg, maar misschien is nóg een ander gesprek wel handig. Ik neem het mee en hou het in mijn achterhoofd.

Ig-nore, bij de komende operatie wordt het plaatje en de hele schroeven verwijderd. De bedoeling is dan om de gebroken schroeven te laten zitten. Dat kan normaal ook, maar de operatie die ik een half jaar geleden gehad heb was om materiaal te verwijderen waar ik na 8 jaar alsnog last van kreeg. Want als dat nu weer zo is komt er sowieso een derde operatie. Als ik over 4 maanden geopereerd kan worden ligt de boel toch open en kan alles in één keer eruit, maar dat is vrij lastig. Aan de andere kant: over 8 jaar (bijvoorbeeld) zit het nog veel vaster en wordt het verwijderen moeilijker, zie de laatste operatie. Over 4 maanden ben ik nog niet herstelt en dus gewoon door revalideren, over 8 jaar begin waarschijnlijk weer opnieuw. Ik weet het nog niet, lastig hoor, waar doe je goed aan?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 08 Okt 2014 00:08

Re: update scheenbeen operatie

Nou zeg....het zit je echt niet mee! Vroeg mij laatst al af hoe het met jou was.
Vind het echt rot voor je!

Hoop echt van harte dat het steeds beter gaat
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Okt 2014 08:07

Re: update scheenbeen operatie

Expressob, hoe gaat het nu met jou dan?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 08 Okt 2014 10:02

Re: update scheenbeen operatie

Wat lief dat je naar mij vraagt.
Ja gaat prima op wat prikkelingen van de littekens na en heb sneller last van mijn linkerzij.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 08 Okt 2014 18:12

Re: update scheenbeen operatie

Fijn dat het beter met je gaat!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers