Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer baby in slaapzak ?

<<

Anoniem234

Bericht 26 Sep 2014 23:59

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Met 6 weken ongeveer.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Sep 2014 07:26

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Lagen jullie kindjes dan in een wiegje of een ledikantje als ze zo klein al een slaapzakje aan hebben? Ik kan me voorstellen dat er in een ledikantje meer ruimte is om onder de deken uit te kruipen of rond te draaien dan in een wiegje en dat het dus in een wiegje misschien minder snel nodig is?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Sep 2014 08:44

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Hier sliep ze best snel in de slaapzak. Toen ze steeds omhoog kroop.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Sep 2014 09:19

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

E kreeg pas met 5 maanden een slaapzakje aan. Voor die tijd lag ze ingebakerd, of was t zomer.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Patsy

Bericht 27 Sep 2014 09:57

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

minoessepoes schreef:Lagen jullie kindjes dan in een wiegje of een ledikantje als ze zo klein al een slaapzakje aan hebben? Ik kan me voorstellen dat er in een ledikantje meer ruimte is om onder de deken uit te kruipen of rond te draaien dan in een wiegje en dat het dus in een wiegje misschien minder snel nodig is?


Ik denk dat dat er wel mee te maken had hier. M lag de eerste paar weken in de familiewieg totdat deze kapot ging. Eenmaal in het ledikant ging hij snel draaien.
<<

Anoniem70

Bericht 27 Sep 2014 18:17

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Ik heb er eentje hij is wel wat te groot.
Maatje 56/62 van de hema.

Mag ik iemand een foto mailen om te checken of het wel kan ?
Ben echt een beetje onzeker !
Hier plaatsen lukt me niet goed met mijn ipad.

Ik heb er een dunner pyamatje onder gedaan + mouwloze romper + een lakentje over zijn middel.
Geen idee of dit warm genoeg is vooral voor de nacht nu gaat het wel.
Slaapzakje van de hema is niet super dik.
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 27 Sep 2014 18:29, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Sep 2014 18:27

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Ik gebruik een slaapzak mét een dekentje (een lichte en wel laag, tot onder de oksels hoor) er overheen. Volgens mij was ze toen een week of 6. Als je baby maar niet 'in' de slaapzak kan verdwijnen.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 27 Sep 2014 21:35

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Lijkt me helemaal goed hoor. Ik koop mijn slaapzakken overigens vaak via mp, toch wat goedkoper.
A.K.A Slaatje

]
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 28 Sep 2014 10:06

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Rituals, als je nog een foto wil mailen mag je mij wel mailen
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Sep 2014 10:10

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

De lengte van de slaapzak is inderdaad niet zo belangrijk, het gaat om de grote van de armsgaten. Zolang je kindje z'n arm daar niet 'terug' in kan steken is het goed.
<<

Anoniem70

Bericht 07 Okt 2014 14:07

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

Ik heb een zomer slaapzakje 50/62 van de hema die gebruik ik met eendekentje over zijn middel strak ingestopt.
Dat gaat goed maar is best dun en moet dus met dekentje.

Net een winterslaapzakje bij de hema gekocht ook maat 50/56 maar de mouwtjes zijn wat langer en heel smal wat nogal een gedoe is want de stof is ook nogal dik. Is een slaapzakje met de mouwen eraf geritst ook gewoon veilig? Ze kunnen er dan toch wel eerder met de armpjes uit wurmen of lijkt dit maar zo ? Is dit niet alleen maar veilig met mouwtjes er aan?

Ik twijfel dus om het winter slaapzakje te houden met de armen eraf of om te ruilen voor nog een zomer slaapzakje.
Maar wil juist uiteindelijk van de dekentjes af.
En dit voelt wel erg warm aan pyamatje lijkt me overbodig dan misschien een lange mouwen romper.

Wat zouden jullie doen ??

Had ook een maat 60 bestelt bij de prenatal helaas kaartje er meteen afgetrokken en uit gewassen om te gebruiken. Die armpjes zijn helemaal smal en het hoofdgat nog best ruim. Die is dus voor niks gekocht want die durf ik níet aan te doen.
<<

Anoniem113

Bericht 07 Okt 2014 14:46

Re: Wanneer baby in slaapzak ?

De winterslaapzak gebruik ik bijna altijd zonder mouw. Het is erg lastig voor een kindje om zijn/haar armpje er uit te wurmen hoor. Is hier nog nooit gebeurd. T draagt nu maat 70 qua slaapzak soms met deken en soms ook niet. Hij ligt ook nog wel zonder slaapzak onder een deken.

Hier gebruik ik nu nog tussen slaapzakken. Niet te dik en ook niet te dun. En dan met een boxpakje eronder.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers