Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Okt 2014 16:00

Re: Draagdoekentopic

Annemijn; Mijn Tula is nu sinds begin september weg en zal pas tegen december terugkomen. Ik heb hem nog maar 1 keer gemist, maar dan heb ik gewoon de doek genomen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Okt 2014 20:35

Re: Draagdoekentopic

Haha Rituals, dat was mijn twijfelprint! Leuk dat je die hebt. Je hoeft er niet bang voor te zijn hoor, het komt echt helemaal goed. Vertrouwen in je kindje!
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 04 Okt 2014 07:53

Re: Draagdoekentopic

Bij limango hebben ze nu draagdoeken, zitten hele mooie tussen maar gaat wel hard met de verkoop.
<<

Anoniem70

Bericht 04 Okt 2014 16:17

Re: Draagdoekentopic

Ik heb hem retour gestuurd ondanks dat ik hem heel erg fijn vond en vooral mooi en stevig vond.
Ik heb hem voornamelijk voor binnenshuis nodig ook voor buiten maar het ging om thuis mijn handen wat vrij te hebben.

Met de verkleiner erin was hij gewoon veels te warm dat is niet vol te houden binnenshuis, een heel dik soort kussen was dat. En zonder de verkleiner is hij pas vanaf 7 kilo te gebruiken en dan ben ik alweer een tijdje verder. Ging vooral om de eerste 3 a 4 maanden.
Voor straks is het ook fijn maar dan heb ik er nu niks aan wat ik wel wil.
Ik moet dus geen mega warme drager hebben.

Echt Jammer want vond hem echt mooi !!!

Groetjes rituals
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 06 Okt 2014 16:24, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 82

Bericht 04 Okt 2014 16:18

Re: Draagdoekentopic

Ik heb vandaag een workshop double hammock gevolgd bij een consulente in de buurt. Was erg leuk, en ook erg leerzaam. Eerst met pop geoefend en later met kind. Ze vond dat ik het echt heel goed heb opgepikt en dat ik R er heel netjes in had zitten. Dat voelt goed! Zat ook heel lekker. Ik had hem wel al eens eerder geknoopt aan de hand van een filmpje, maar de manier waarop zij het ons liet doen was veel praktischer en ik kreeg de knoop veel netter. En omdat dit een knoop is die ik denk ik met langere stukken dragen veel wil gaan gebruiken, leek een workshop me geen slecht idee.

Ik baal wel een beetje van mijn doekenstash nu, maatje 6 gaat echt nog net aan en als R nog steviger wordt dan zal ik een 7 nodig hebben. Die heb ik gelukkig wel (mijn nieuwe indio aurora) maar de rest is allemaal 6. Ook FWCC gaat nog maar net aan. En ik vind mijn doekjes allemaal zo mooi.. Maar twijfel wel of ik er niet een of twee wil gaan verkopen binnenkort. En dan nog een maat 7 ervoor in de plaats en een kortere (maat 4 of 5) voor knopen met minder stof. En mijn indio moet echt nog een stuk zachter worden, dus ik heb wat te doen :ja:
<<

Evita

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 04 Okt 2014 20:37

Bericht 04 Okt 2014 20:45

Re: Draagdoekentopic

De afgelopen tijd was ik hier meelezer, wil nu graag mee gaan posten, en heb meteen een vraagje.

Ik heb een dochter van 10 maanden, ik draag haar in een hop tye. Nu wil ik er graag nog een geweven doek bij kopen. Ik twijfel tussen de Girasol en Storchenwiege. Welke zouden jullie me aanraden, zit er veel verschil tussen of is het eigenlijk alleen het merk?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 04 Okt 2014 20:47

Re: Draagdoekentopic

Evita schreef:De afgelopen tijd was ik hier meelezer, wil nu graag mee gaan posten, en heb meteen een vraagje.

Ik heb een dochter van 10 maanden, ik draag haar in een hop tye. Nu wil ik er graag nog een geweven doek bij kopen. Ik twijfel tussen de Girasol en Storchenwiege. Welke zouden jullie me aanraden, zit er veel verschil tussen of is het eigenlijk alleen het merk?



Ik alleen met girasol maar beide zijn 100 % katoen neem ik aan, dan zou ik gewoon kopen wat je mooi vind.
M:21072011
J :08012014
<<

Evita

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 04 Okt 2014 20:37

Bericht 05 Okt 2014 13:30

Re: Draagdoekentopic

Ik ben voor de girasol ( aurora purple ) gegaan. Ben heel benieuwd hoe ie draagt en of ik een beetje met het knopen overweg kan :)!
<<

Anoniem97

Bericht 06 Okt 2014 19:09

Re: Draagdoekentopic

Bij dragenenzo hebben ze nu de amazonas doeken met 30% korting, dus je kan dan al een doek kopen voor nog geen 40 euro!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Okt 2014 20:34

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Bij dragenenzo hebben ze nu de amazonas doeken met 30% korting, dus je kan dan al een doek kopen voor nog geen 40 euro!


ik zag het voorbij komen.. erg aantrekkelijk.

Ik heb maat 42, kan ik dan beter een 6 of een 7 bestellen? En zou de doek draagkrachtig genoeg zijn voor mijn peuter?
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Okt 2014 21:02

Re: Draagdoekentopic

Olivia, ik heb ook maat 42 tegenwoordig en ik vind zelf een maat 7 fijner. Wegens een toch al wat grotere maat, nog grotere voorgevel en een flink stevige baby merk ik dat ik met een maat 7 beter uitkom. Zeker met de knopen waar je meer stof voor nodig hebt. Ik weet niet wat jouw peuter weegt, maar mijn baby weegt al 11 kilo (dat woog z'n zus met anderhalf) en ondanks dat het natuurlijk steeds wat zwaarder wordt vind ik het nog prima te doen. Op één doek na zijn mijn doeken allemaal volledig van katoen.

Niet duur trouwens die Amazonas doeken nu! Ik ga er geen kopen omdat ik wel genoeg doeken heb, maar moet me bijna inhouden. Weet niet zo goed waarom, maar ik heb echt een zwak voor gestreepte doeken. Al ben ik ook helemaal verliefd op mijn indio aurora, ben zo blij dat ik hem toch gekocht heb. Gisteren een stukje gaan wandelen met zoon in de doek, DH geknoopt zoals ik in de workshop had geleerd en hij zat heerlijk. Binnen no time een slapend kind op mijn rug, zo lief :love:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Okt 2014 21:04

Re: Draagdoekentopic

Hallo meiden,

Even jullie deskundigheid gevraagd.. een vriendin wil mij een Chicco draagzak uitlenen. Maar op de foto's zie ik volgens mij dat hij niet zo goed is voor de heupjes. Wie weet dit?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Okt 2014 21:06

Re: Draagdoekentopic

Zou ik niet doen Maddie, die zijn niet goed voor de heupjes
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Okt 2014 21:09

Re: Draagdoekentopic

bedankt voor je reactie Roze! Mijn dochter is nu 10,5 kg ongeveer. (denk ik inmiddels :p)

Ik wil dochter en in gaan dragen, maar straks ook de baby. Ik had ook maat 7 in gedachten, dus dan is dat denk ik wel goed. Het lijkt me ook wel prettig om voor af te knopen.

http://dragenenzo.nl/winkel/amazonas/amazonas-pacific/

Deze zit nu in mijn hoofd. Ik blijf juist twijfelen omdat ik helemaal niet van de streepjes ben.
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Okt 2014 21:22

Re: Draagdoekentopic

Zou ik ook liever niet doen Maddie, er zijn betere alternatieven op de markt.

Toevallig Olivia, van de Amazonas doeken vind ik dat de mooiste! Ik ben verder normaal ook niet zo van de streepjes, maar bij draagdoeken vind ik het vaak juist erg leuk.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Okt 2014 22:01

Re: Draagdoekentopic

Dacht ik al dames! Dan doe ik dat dus niet!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Okt 2014 22:45

Re: Draagdoekentopic

Olivia schreef:
Gaia schreef:Bij dragenenzo hebben ze nu de amazonas doeken met 30% korting, dus je kan dan al een doek kopen voor nog geen 40 euro!


ik zag het voorbij komen.. erg aantrekkelijk.

Ik heb maat 42, kan ik dan beter een 6 of een 7 bestellen? En zou de doek draagkrachtig genoeg zijn voor mijn peuter?




Ik heb kledingmaat 38 maar met maat 6 kom ik soms wel tekort. Ik zou een 7 doen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem97

Bericht 07 Okt 2014 08:00

Re: Draagdoekentopic

Ik zou juist een 6je nemen maar dat is denk ik ook persoonlijk. Ik kan met een 5je alle knopen doen en toen ik nog maatje 42 had hield ik met een 7 ook heel veel stof over.
Maar een 7 kan je eventueel wel korter laten maken mocht hij toch te lang blijken :)

@ Maddie, nee die zijn idd niet goed voor de heupjes van het kindje en voor de ouders ook niet heel fijn voor de rug.
<<

Anoniem205

Bericht 07 Okt 2014 11:30

Re: Draagdoekentopic

Als ik zo'n amazonas wil, voor vanaf pasgeboren, met kledingmaat XL, is dan een 6 of 7 handig? Prijs is natuurlijk wat gunstiger nu, dus dan wil ik er graag een bestellen!
<<

Anoniem97

Bericht 07 Okt 2014 11:40

Re: Draagdoekentopic

Ik zou dan een maat 7 nemen. Mocht hij dan toch echt te lang blijken dan kan je altijd nog inkorten.
<<

Anoniem205

Bericht 07 Okt 2014 11:48

Re: Draagdoekentopic

Okidoki, ga ik 'm bestellen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Okt 2014 12:05

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een maat 7 en ik vond het erg fijn dat ik die altijd kon afknopen waar ik maar wilde. Of eigenlijk vooral, zodat de knoop op dezelfde plek als L. zat zodat ik bijvoorbeeld gewoon kon gaan zitten als hij op mijn buik zat. Dat vond ik ideaal, hoewel het wel echt een enorme lap stof is!
<<

Anoniem205

Bericht 07 Okt 2014 12:14

Re: Draagdoekentopic

ik heb net de Amazonas Laguna besteld!
Afbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 07 Okt 2014 12:19

Re: Draagdoekentopic

Mooi Oreo!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem205

Bericht 07 Okt 2014 12:23

Re: Draagdoekentopic

Dat hoop ik ook! En ik hoop dat ie morgen al binnen komt (ze garanderen voor 14u besteld is de volgende dag in huis).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers