Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen frituurpan?

<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2014 11:25

Re: Wel of geen frituurpan?

Elliot schreef:
Pandora schreef:Wijn frituurden trouwens ook wel gewoon buiten onder het afdak.

Gekkie, wijn moet je niet frituren joh! :omg:

Komt door die paar wijntjes erbij. Gezellig. :drunken:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Okt 2014 12:08

Re: Wel of geen frituurpan?

Cotton schreef:
Snooki schreef:De schuur van je man? Hebben jullie eigen schuren?

Ik weet dat dit overkomt als een flauwe opmerking, maar ik vraag 't me serieus af.. *edit; ik bedoel, heeft-ie een schuur voor zichzelf omdat-ie klust o.i.d.? Een man-cave?

Is dat raar?


Het staat er denk ik gewoon een beetje raar, alsof ze er allebei 1 bezitten.
R. 2013
D. 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 02 Okt 2014 13:25

Re: Wel of geen frituurpan?

Cotton schreef:
Elliot schreef:
Pandora schreef:Wijn frituurden trouwens ook wel gewoon buiten onder het afdak.

Gekkie, wijn moet je niet frituren joh! :omg:

Komt door die paar wijntjes erbij. Gezellig. :drunken:


Ja joh, lekker hoor. Wordt soort van gluhwein! :razz:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Okt 2014 14:18

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben geen frituurpan. Mis hem ook helemaal niet. Als we frietjes eten maken we die in de oven. Heerlijk en lekkerder dan frituurfriet. Snacks eten we niet meer thuis, maar dat deden we voorheen eigenlijk ook amper. Wij eten ook frietjes als aardappelvervanger en eten daar gewoon groente en eventueel wat vlees/vis bij.

We gaan eigenlijk nooit naar een snackbar toe om frietjes/snacks te halen. Soms gaan we Turkse Pizza halen en nemen daar dan wat frietjes bij, of onderweg weleens langs de Mac.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Okt 2014 14:41

Re: Wel of geen frituurpan?

Hier ook geen frituurpan. Heel soms haal ik de oven kroketten of bitterballen van Mora, die zijn echt best prima. En verder eten we inderdaad wel zo nu en dan ovenfriet bij groeten en vlees/vis.
De friet van de Febo hier op de hoek vind ik ook niet lekker, dat halen we misschien 2 a 3 keer per jaar, puur uit luiheid en gemak en niet omdat het zo lekker is.

In ons vorige huis hadden we wel een oud frituurtje, daar hadden we een slechte oven en konden we ook geen ovenfriet e.d. maken. Wij haalde het mandje er gewoon altijd uit als we klaar waren met frituren en die ging gewoon mee met de afwas ( mijn ouders gooien hem in de afwasmachine) en als het vet verschoont moest worden dan spoot ik daarna de frituur in met Dasty en was hij echt zo schoon. Ik vind persoonlijk elke 3 maanden de hele frituur weggooien erg vreemd, milieu onvriendelijk en onnodig. Bij mijn ouders frituurde we altijd in de garage voor de geur.

Ik begrijp wel dat als je oven niet goed genoeg is voor ovenfriet e.d. dat je dan een frituur eerder mist. Ik zou dan misschien wel een frituur aanschaffen, maar ik zou denk ik beginnen met minder vaak friet eten om de kosten te minderen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 02 Okt 2014 21:11

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben onze frituurpan een tijd terug weggegooid, we hadden hem al zolang niet gebruikt.
Als we frietjes eten is het ovenfriet of we halen het bij de frituur. De ovenfrietjes doen we trouwens wel wat langer in de oven dan dat aangegeven staat op de zak.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 03 Okt 2014 12:54

Re: Wel of geen frituurpan?

We hebben een airfryer en vinden het echt ideaal.
Geen vet meer nodig (dus 'gezonder'), geen vet dat je regelmatig moet verversen. Verder kan je er ook andere dingen in klaar maken: vlees, muffin, quiche, gepofte aardappel etc. Ik maak er dus ook regelmatig kippenpoten in, die dan perfect gegaard zijn zonder dat je er omkijken naar hebt.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 03 Okt 2014 14:59

Re: Wel of geen frituurpan?

Kitkat-chuncky schreef:We hebben een airfryer en vinden het echt ideaal.
Geen vet meer nodig (dus 'gezonder'), geen vet dat je regelmatig moet verversen. Verder kan je er ook andere dingen in klaar maken: vlees, muffin, quiche, gepofte aardappel etc. Ik maak er dus ook regelmatig kippenpoten in, die dan perfect gegaard zijn zonder dat je er omkijken naar hebt.


Ik ben ook fan! Vooral zelfgemaakte frietjes zijn onze favoriet :smile:
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 03 Okt 2014 15:20

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben geen frietpan meer. Als we friet eten halen we het, maar dat is op 1 hand te tellen. Op verjaardagen serveren wij van die kleine pizza's. Dus nee, ik mis het niet.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem114

Bericht 03 Okt 2014 15:30

Re: Wel of geen frituurpan?

Spencer schreef:
Cotton schreef:
Snooki schreef:De schuur van je man? Hebben jullie eigen schuren?

Ik weet dat dit overkomt als een flauwe opmerking, maar ik vraag 't me serieus af.. *edit; ik bedoel, heeft-ie een schuur voor zichzelf omdat-ie klust o.i.d.? Een man-cave?

Is dat raar?


Het staat er denk ik gewoon een beetje raar, alsof ze er allebei 1 bezitten.


Nou dat dus... Plus, onze buren hebben dat dus wél, allebei een eigen schuur en ik had er echt nog nooit van gehoord. Zij heeft haar fiets daar staan en wat tuinspulletjes en hij heeft zijn gereedschappen in. Ik hoor ze serieus ruziemaken over dat ze hun schuren moeten opruimen!

Dus toen ik 't hier las, vroeg ik mezelf af of 't dus wel vaker gebeurd en het aan mij ligt dat ik 't vreemd vind...
<<

Anoniem304

Bericht 03 Okt 2014 15:36

Re: Wel of geen frituurpan?

Nouja. Ik heb m`n eigen kamer en m`n vriend z`n eigen loods/hok/schuur ding, maar zo raar is dat toch niet? Als tuinieren en vogelhuisjes maken mijn hobby was, dan hadden wij misschien ook wel beide een 'eigen' schuur. Hoef ik tenminste niet in zijn rotzooi te zitten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Okt 2014 16:09

Re: Wel of geen frituurpan?

Ik kan het me echt niet voorstellen, wij hebben 1 schuur waar niemand verantwoordelijk voor is. Zou het maar wat saai vinden als mijn vriend daar zou gaan zitten.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 03 Okt 2014 16:27

Re: Wel of geen frituurpan?

Dan is het maar goed dat geen mens hetzelfde is, want ik vind het juist fijn. Ik mijn hobby's, hij zijn hobby's. :wink:
<<

Anoniem193

Bericht 03 Okt 2014 17:06

Re: Wel of geen frituurpan?

Mijn man had ook zijn eigen garage. Nu was die te klein geworden en zit hij bij mijn vader in de loods. Zo vreemd vind ik het niet dat iemand zijn eigen plek heeft.
Als wij de ruimte ervoor hadden had ik ook graag mijn eigen kamer gehad, maar dat is helaas niet zo
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Okt 2014 17:24

Re: Wel of geen frituurpan?

Mijn vader heeft een hokje op de tuin waar zijn gereedschap staat. Als hij iets moet zagen of dergelijke dan gebeurt dat daar.
Mijn schoonvader heeft ook een eigen hok waar hij z'n gereedschap heeft maar waar hij ook zit te hobbien (schrijf je dat zo?).
Mijn man heeft een eigen kamer waar hij de computers ed heeft staan.
2014 2016
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 21:18

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben ook wel ruimtes in het huis die meer door de een of meer door de ander gebruikt worden, maar alles is gewoon van ons samen. Het is ons huis, dus ook onze schuur.
<<

Anoniem88

Bericht 03 Okt 2014 21:26

Re: Wel of geen frituurpan?

Ik denk dat het allemaal iets te letterlijk opgevat wordt hoor. Mijn ouders hebben twee schuren in de tuin, één gewone schuur met fietsen en gereedschap en een houten schuur waar m'n vader z'n zooi in bewaart en waar m'n moeder eigenlijk nooit komt. En mijn ex had destijds hier, in huis, een eigen hobbykamer waar ik gewoon maar lekker weg bleef. Was één grote bende maar hij wist er alles te vinden, dus ik bleef er maar uit. Zo ken ik wel meer mensen in m'n omgeving die een 'eigen' ruimte in of om het huis hebben. Natuurlijk is het een gezamenlijk huis en heb je er samen verantwoordelijkheid voor, maar het is wel een ruimte waarin iemand zich zou kunnen terugtrekken voor een hobby, bijvoorbeeld. Ik zie daar niets raars in en vind sommige reacties hierop eigenlijk vooral raar :)
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Okt 2014 21:38

Re: Wel of geen frituurpan?

Toen ik net op mezelf woonde heb ik er eentje cadeau gekregen. Nooit gebruikt en op een gegeven moment aan mijn moeder gegeven toen die van haar kapot was. Nooit gemist ook, die enkele keer dat ik patat wilde eten ging ik het of halen, of ik maakte ovenfrietjes. Dat ging jaren goed. Nu hebben we er wel een, mijn vriend had er een en was er blijkbaar nogal aan gehecht. Van mij had het niet gehoeven, ik vind die dingen vies en ze stinken. Maargoed, we hebben er nu dus wel een. En eerlijk, sinds we er hier in huis eentje hebben staat hij minstens eens per week en soms vaker aan. Overigens bijna nooit op mijn initiatief, en soms eet mijn vriend 's avonds in zijn eentje bijvoorbeeld een snack uit de frituur. Ik vind het prima, maar ik zou ook prima zonder dat ding kunnen.

Qua kosten kan het denk ik wel weer handig zijn. Als je eenmaal een pan hebt kun je inderdaad goedkoper friet en snacks eten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Okt 2014 22:28

Re: Wel of geen frituurpan?

Als ik er al 1 zou gaan kopen zou ik juist niet voor een goedkope gaan. Ik zou er dan 1 willen met een automatisch filter. Dat is zo veel makkelijker schoonmaken. Duurder ja maar ook minder snel vies vet en vet waar veel resten in blijven zitten. Onderstaande bv maar dan wel met timer,

http://www.friteusecenter.nl/product/13 ... -3-5l.html
2015 💙
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Okt 2014 10:18

Re: Wel of geen frituurpan?

Wij hebben er wel eentje. Vroeger gebruikten we hem echt vaak, toen aten we sowieso standaard op woensdag friet en vaak in het weekend ook nog omdat we geen zin hadden om te koken. Maar sinds mijn zwangerschap is dat eigenlijk helemaal veranderd. Wij gebruiken hem nu nog 1 à 2x per maand geloof ik en dat vind ik ook prima zo. Schoonmaken doet mijn vriend altijd, wat een rotklus!
2012 & 2016
<<

Anoniem273

Bericht 05 Okt 2014 18:38

Re: Wel of geen frituurpan?

Zo raar is het toch niet als je een eigen schuur hebt voor je hobby of werk? Wij hebben helaas geen ruimte voor een schuur buiten, hebben een hele kleine tuin. Maar mijn man krijgt wel een inpandige schuur straks in ons huis waar hij een werkbank etc. gaat maken. En ik krijg ook een eigen kamer (inloopkast/make-up kamer), dat noemen we nu al 'mijn' kamer. Ik ga dat ook zelf inrichten hoe ik het wil. Heerlijk :)

On topic: wij hebben wel een frituurpan en die gebruiken we denk ik 3x per jaar ofzo.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Okt 2014 16:19

Re: Wel of geen frituurpan?

Hier thuis gewoon een frietpan en jah die gaat ook vaak aan. Maar dat is je Eigen discipline die je moet opbrengen.

Trouwens doe ik ook nog weleens gewoon bloemolie kopen en dan lekker in de pan frituren. Jam jam
<<

Anoniem122

Bericht 06 Okt 2014 16:26

Re: Wel of geen frituurpan?

Tabbie schreef:Hier thuis gewoon een frietpan en jah die gaat ook vaak aan. Maar dat is je Eigen discipline die je moet opbrengen.

Trouwens doe ik ook nog weleens gewoon bloemolie kopen en dan lekker in de pan frituren. Jam jam


Bedoel je zonnebloemolie? Heb wel eens gelezen dat het heel schadelijk is om daarin te frituren vanwege de hoge temperatuur.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Okt 2014 17:22

Re: Wel of geen frituurpan?

Ja dat bedoel ik. Echt? Oh oeps... Uhm Kokosolie is vast ook lekker :p
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers