Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"Gezonde" kip

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 05 Okt 2014 14:57

"Gezonde" kip

Ik ben sinds 2 weken gezonder aan het eten: geen suikers, alleen natuurlijke producten etc.

Nu heb ik alleen nog een beetje moeite met het vlees. Dat in de supermarkt is voor mijn gevoel allemaal zooi, met veel toevoegingen ed. Dus waar halen jullie goed vlees en dan met name kip. En hoe weet je of het echt goed is en vrij van antibiotica etc?
<<

Anoniem286

Bericht 05 Okt 2014 15:00

Re: "Gezonde" kip

De bio slagerij? of via internet, bijvoorbeeld bij www.okvlees.nl
<<

Anoniem156

Bericht 05 Okt 2014 15:33

Re: "Gezonde" kip

Ik haal vlees bij de Turkse slager. Ik weet niet wat er dan aan toegevoegd is maar ik vind het er beter uitzien dat de kip die ik weleens bij de poelier haal.
En als ik het bak behoudt het z'n volume, dus niet dat het dan nog vocht verliest.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 05 Okt 2014 15:44

Re: "Gezonde" kip

Poubelle schreef:Ik haal vlees bij de Turkse slager. Ik weet niet wat er dan aan toegevoegd is maar ik vind het er beter uitzien dat de kip die ik weleens bij de poelier haal.
En als ik het bak behoudt het z'n volume, dus niet dat het dan nog vocht verliest.


Dat was eigenlijk ook mijn plan, maar ik heb even gegoogled en de turkse slager verkoopt precies dezelfde kippen als de supermarkten. Alleen worden de kippen langer in leven gehouden zodat de filets groter zijn. Maar deze hebben dus ook gewoon allerlei hormonen en antibiotica gekregen.

Ik vond OK vlees er goed uit zien! Alleen jammer van die 6,75 verzendkosten er nog overheen...
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 05 Okt 2014 16:11

Re: "Gezonde" kip

De meeste supermarkten hebben toch wel biologisch vlees tegenwoordig? Kip is in verhouding tot 'normaal' vlees wel echt zo ongeveer het duurste, dus ik eet het maar af en toe in kleine hoeveelheden en haal het bij de AH.

Okvlees heb ik ook wel eens van besteld, sommige dingen zijn wel goedkoper dan bio uit de supermarkt en ze hebben meer keus, maar om de verzendkosten eruit te halen moet je inderdaad wel behoorlijk wat bestellen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Okt 2014 16:37

Re: "Gezonde" kip

Bij de bio slager... Al kost een kilo kipfilet daar zo'n 25 euro....
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 05 Okt 2014 16:56

Re: "Gezonde" kip

Lonely Goatherd schreef:De meeste supermarkten hebben toch wel biologisch vlees tegenwoordig? Kip is in verhouding tot 'normaal' vlees wel echt zo ongeveer het duurste, dus ik eet het maar af en toe in kleine hoeveelheden en haal het bij de AH.

Okvlees heb ik ook wel eens van besteld, sommige dingen zijn wel goedkoper dan bio uit de supermarkt en ze hebben meer keus, maar om de verzendkosten eruit te halen moet je inderdaad wel behoorlijk wat bestellen.


Ik vraag me een beetje af hoe biologisch het biologische vlees in de supermarkt is. Er was toch laatst een onderzoek dat op hetzelfde vlees een andere sticker ging? Dan betaal je dus 3 keer zo veel voor hetzelfde en dat vind ik echt zonde.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Okt 2014 17:36

Re: "Gezonde" kip

Mijn ervaring is dat de biologische kipfilet uit de supermarkt wel echt anders smaakt en dat het er ook anders uitziet. In elk geval de biologische kipfilet van de Dirk en de Hoogvliet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 05 Okt 2014 19:52

Re: "Gezonde" kip

Sinds wij vooral biokip eten, proberen we vaker andere delen te kiezen. Dus we eten wat vaker poten of dijen, of kipdijfilet voor de suddergerechten. Dat soort dingen zijn niet zo duur als filet, en er zit lekker veel smaak aan. Helemaal mooi is natuurlijk een hele kip maken, en dan bijvoorbeeld 1 avond de poten en vleugels en een volgende avond de filet. En dan van het karkas nog soep maken, dan ben je echt een bewuste kookheld.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 05 Okt 2014 20:03

Re: "Gezonde" kip

http://postpakket.schotsehooglanders.nl ... ts-page-2/

Hier kun je antobioticavrije kip bestellen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 05 Okt 2014 20:36

Re: "Gezonde" kip

Prosecco schreef:
Lonely Goatherd schreef:De meeste supermarkten hebben toch wel biologisch vlees tegenwoordig? Kip is in verhouding tot 'normaal' vlees wel echt zo ongeveer het duurste, dus ik eet het maar af en toe in kleine hoeveelheden en haal het bij de AH.

Okvlees heb ik ook wel eens van besteld, sommige dingen zijn wel goedkoper dan bio uit de supermarkt en ze hebben meer keus, maar om de verzendkosten eruit te halen moet je inderdaad wel behoorlijk wat bestellen.


Ik vraag me een beetje af hoe biologisch het biologische vlees in de supermarkt is. Er was toch laatst een onderzoek dat op hetzelfde vlees een andere sticker ging? Dan betaal je dus 3 keer zo veel voor hetzelfde en dat vind ik echt zonde.
Er zullen altijd incidenten zijn, maar op zich heb ik wel vertrouwen in het Skal-keurmerk. De bio kip van de supermarkt en de bio kip de slager hebben allebei hetzelfde keurmerk, en het is tegenwoordig toch niet meer zo dat de slager zelf z'n kip slacht. Die krijgt het ook maar gewoon geleverd en loopt volgens mij dus net zoveel kans om geflest te worden als de supermarkt. En zowel de slager als de appie krijgen een behoorlijke shitstorm over zich heen als blijkt dat ze de boel bewust bedonderen lijkt me. Dus ik denk dat objectief gezien die slager echt niet betrouwbaarder is.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 05 Okt 2014 20:43

Re: "Gezonde" kip

Mochi schreef:http://postpakket.schotsehooglanders.nl/bestellen/products-page-2/

Hier kun je antobioticavrije kip bestellen.
Dit ziet er wel interessant uit trouwens, scheelt wel echt veel in de prijs.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers