Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonvakantie in februari

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2014 16:53

Zonvakantie in februari

Wie weet een fijne bestemming voor een zonvakantie in februari?

We willen niet te ver vliegen in verband met de kinderen dus liefst zo dichtbij mogelijk (maar ik sta open voor andere suggesties)
We willen graag in elk geval echt mooi weer hebben maar hoeft niet bloedjeheet te zijn (25 graden en zonnig zou leuk zijn)
Het moet een beetje een westers land zijn qua gezondheidszorg en veiligheid en zo
Ik heb in mijn hoofd gehaald dat ik wel weer eens naar een spaanstalig plekje wil, maar dat is geen harde eis
We willen het liefst naar zee kunnen

Welke landen, plaatsen etc. raden jullie aan?
<<

Anoniem173

Bericht 03 Okt 2014 17:23

Re: Zonvakantie in februari

In februari kom je met zon vakantie toch al snel aan op de canarische eilanden. Daar is het eeuwig voorjaar zeggen ze toch :p. Denk dat het daar wel 20-25 graden is.

Turkije ben ik afgelopen februari geweest en dat was een paar dagen heerlijk (23 graden) maar ook een paar dagen maar 15 met regen. Voordeel van allinclusive is dan wel dat je gewoon een binnenzwembad heb bijna altijd en veel voorzieningen en bijv animatie voor kinderen.

Eventueel Zuid Spanje komt in me op. Maar daar heb je echt geen hogere temperaturen. Denk max 20.

Marokko is ook lekker, maar niet heel heet.

En natuurlijk Egypte en Ghana en dat soort landen. Maar met een westerse gezondheidszorg kom je daar niet weg.

Ik zou kiezen voor de canarische eilanden :D (laat ik daar net over een paar weken naartoe gaan) ;)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2014 17:36

Re: Zonvakantie in februari

Ja dat was ook al in me op gekomen, maar hoe zonzeker is dat? En kun je bijvoorbeeld in zee zwemmen rond die tijd van het jaar?

Of kan ik beter gewoon echt verder gaan, mijn vriend had het over Miami, dat trekt me niet echt, maar er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Okt 2014 18:01

Re: Zonvakantie in februari

Ja geen idee hoe het met de stromingen zit dan. Denk dat het wel te koud is dan.

Qua Florida is het natuurlijk wel heerlijk ook dan daar! Alleen wel een stukje verder vliegen. Hoewel je je mss wel moet afvragen of die 3 uurtjes extra heel erg is. Canarische eilanden is al bijna 5 uur namelijk, orlando bijvoorbeeld 9 ofzo.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2014 18:40

Re: Zonvakantie in februari

Ja, dat is ook zo, alleen zit je dan wel minder met een jetlag. Hangt ook een beetje van de lengte van de vakantie af, ik wil het liefst wel twee weken maar mijn vriend kan misschien minder makkelijk zo lang weg.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Okt 2014 10:47

Re: Zonvakantie in februari

Of Bonaire/Curacao? Is ook mar een uurtje of 3 a 4 verder dan de Canarische eilanden en meer zonzeker dan bijvoorbeeld Florida. Wij dachten dat het ook 'altijd mooi weer was' in Florida, maar in januari toch 2x meegemaakt dat we in lange broek en truien moesten lopen...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Okt 2014 10:55

Re: Zonvakantie in februari

Oreo schreef:Of Bonaire/Curacao? Is ook mar een uurtje of 3 a 4 verder dan de Canarische eilanden en meer zonzeker dan bijvoorbeeld Florida. Wij dachten dat het ook 'altijd mooi weer was' in Florida, maar in januari toch 2x meegemaakt dat we in lange broek en truien moesten lopen...


Ja die staan nog wel op mijn verlanglijstje dus daar kunnen we misschien ook eens naar kijken. Maar 3/4 uur is met jengelende kinderen natuurlijk wel heeeeel lang. Ik weet het niet, eerst ook maar eens kijken hoe L. reageert op naar Barça vliegen binnenkort.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Okt 2014 10:58

Re: Zonvakantie in februari

Helemaal mee eens, maar wie zegt dat ze gaan jengelen :-)
Eerst Barca idd, spannend! En leuk om I. weer te zien!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Okt 2014 11:07

Re: Zonvakantie in februari

Oreo schreef:Helemaal mee eens, maar wie zegt dat ze gaan jengelen :-)
Eerst Barca idd, spannend! En leuk om I. weer te zien!


Ja dat is waar, dat weet je niet. Maar t is meer dat als er dichter bij huis iets geweldigs en zonzekers is dat mijn voorkeur heeft ten opzichte van het vliegen.
Het is ook wel jammer, er zijn zat landen waar ik dolgraag heen zou willen, maar J. vind al die niet-westerse landen maar eng met kinderen. Anders zou ik 'm gewoon meeslepen naar Cuba voor 3 weken.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Okt 2014 11:22

Re: Zonvakantie in februari

Jammer da hij dat niet wil. Is natuurlijk prima te doen. Wellicht komt dat nog wel, ooit :-)
En begrijpelijk hoor, dat je liever voor zonzeker dichter bij huis gaat. Logisch ook!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Okt 2014 11:39

Re: Zonvakantie in februari

Oreo schreef:Jammer da hij dat niet wil. Is natuurlijk prima te doen. Wellicht komt dat nog wel, ooit :-)
En begrijpelijk hoor, dat je liever voor zonzeker dichter bij huis gaat. Logisch ook!


Ik geloof ook meer dat het te maken heeft met het hebben van kleine kinderen. Hij is nogal panisch wat veiligheid en kinderen betreft en hij ziet het dus niet zitten om met kleintjes in zo'n 'onveilig' land te zitten. Hij is wel in Thailand geweest dus hij weet wel een beetje hoe het er aan toe gaat, maar ik zou dus rustig met L. naar Marokko gaan of naar Cuba als hij íets ouder is (2,5 of zo).

Maar voor nu dus maar gewoon simpel weekje of twee weken naar de zon, zo dicht mogelijk bij.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers