Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

<<

Anoniem301

Bericht 30 Sep 2014 20:36

Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Mijn man en ik gaan binnenkort 4 daagjes op huwelijksreis naar Barcelona en dacht ooit wel eens gelezen te hebben hier dat er forummers geweest zijn. Was het net zo leuk als op Zoover staat? Nog tips überhaupt over Barcelona, naast shoppen en de Sagrada familia?
<<

Anoniem205

Bericht 30 Sep 2014 21:08

Re: Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Nog nooit in Barcelona en het betreffende hotel geweest, maar wat wel standaard mijn tip voor Spanje is, is om tapas te gaan eten in een bar waar de meeste troep op de grond ligt (in de vorm van servetjes en cocktailprikkertjes). Het is daar de gewoonte om alles op de grond te gooien, dus als de tapas goed zijn, ligt de vloer vol met servetjes en cocktailprikkertjes!
<<

Anoniem301

Bericht 30 Sep 2014 21:34

Re: Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Oreo schreef:Nog nooit in Barcelona en het betreffende hotel geweest, maar wat wel standaard mijn tip voor Spanje is, is om tapas te gaan eten in een bar waar de meeste troep op de grond ligt (in de vorm van servetjes en cocktailprikkertjes). Het is daar de gewoonte om alles op de grond te gooien, dus als de tapas goed zijn, ligt de vloer vol met servetjes en cocktailprikkertjes!

Echt? Wat grappig, bedankt voor de tip! We wilden inderdaad zeker tapas gaan eten.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Sep 2014 22:06

Re: Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Fietsen huren! Echt zo leuk om te fietsen in Barcelona :love:

En ik vind de wijk bij het barcelonetta strand erg leuk qua restaurantjes en bars.

Hotel zegt mij niets.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Okt 2014 12:14

Re: Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Ziet er fantastisch uit Carrie :-). Wanneer vertrekken jullie?

Ik ben er zo vaak geweest, maar zit altijd te worstelen met restaurantnamen enzo.
<<

Anoniem147

Bericht 03 Okt 2014 20:01

Re: Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Zeker weten dat jij El Born leuk vind als wijk. Super veel boetiekjes, kleine ondernemingen, leuke restaurantjes. Alles nog beetje hippie-achtig. Echt zo'n wijk zoals iedere stad wel heeft wat voorheen in verval was en waar nu alle jonge mensen willen wonen.

Super mooie winkel met Isabel Marant spul haha :love: (Coquette op de Carrer del rec 65)

Dat was echt mijn lievelingswijk.

Wij hebben 3x geprobeerd een tafel te krijgen bij Cerveceria Catalana (staat bij locals bekend als beste tapasbar van de stad) maar de mensen hingen echt op straat rondom haha. Vooral veel, veel gezellige groepjes die net klaar waren met werken en wijntjes aan het drinken waren en het niet erg vonden om te wachten. Het schijnt er tussen de middag wat rustiger te zijn, maar om 16.00 uur echt al benen buiten de deur.

Ohhh en als je een taartje wilt eten (my lord, een groene thee taart. Lekkerste taart ever). Bij Bliss. Op de placa de sant just 4 (in de wijk El Gotic).

Ik kan je sowieso echt het boekje van 100% Barcelona aanraden. Wij hebben die de hele vakantie bij ons gehad en zijn echt op super mooie en toffe plekjes geweest en hebben bij heel veel tentjes uit het boekje gegeten. (Mega gezellig en vaak vol met locals).

DosTrece is ook leuk om te lunchen in El Reval. Carrer del carme 40.

En echt.. als je in Barceloneta ben.. Eet een ijsje bij Vioko.. Die zijn tot ver in Europa blijkbaar bekend haha. Maakt ook allemaal niet uit maar dat ijs is echt hemels!! En ze zijn niet zuinig met de porties. En er werken mooie mannen hahahahaha. Sttt :P


Super veel plezier samen!
<<

Anoniem301

Bericht 04 Okt 2014 13:10

Re: Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Wat een leute tips allemaal, tnx Marni! Ik ga vanmiddag eens kijken voor dat 100% Barcelona boekje. Morgen vertrekken we al! :banaan:
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 04 Okt 2014 14:46

Re: Wie is er wel eens in Hotel 1898 geweest in Barcelona?

Marni schreef:
Wij hebben 3x geprobeerd een tafel te krijgen bij Cerveceria Catalana (staat bij locals bekend als beste tapasbar van de stad) maar de mensen hingen echt op straat rondom haha. Vooral veel, veel gezellige groepjes die net klaar waren met werken en wijntjes aan het drinken waren en het niet erg vonden om te wachten. Het schijnt er tussen de middag wat rustiger te zijn, maar om 16.00 uur echt al benen buiten de deur.



Maar erg lekker! Wij hebben daar ook gegeten, en dus moeten wachten. Maar ze schrijven op met hoeveel personen je bent en het gaat dan wel "om beurt".

Inderdaad 100% zijn altijd een aanrader voor elke stad vind ik.

Ik vond Park Guell en de beide huizen van Gaudi erg mooi om te zien (Casa Batllo en La pedreda). Bij deze kun je ook een combi ticket. Je moet wel van de Gaudi stijl houden, anders ben je het wel snel moe denk ik (Sagrada Familia, beide huizen en Park Guell)
Barceloneta is er erg leuk qua restaurants en barretjes, ook een heerlijk strand.
De Montjuic vond ik wel mooi om op te wandelen. Zie je stad vanuit een ander perspectief.

Hele fijne vakantie!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers