Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 03 Okt 2014 07:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wauw wat een mooi nieuws weer! Gefeliciteerd Sophie!

Marinaa_ hopelijk ben jij dan de 4e in een week!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem219

Bericht 03 Okt 2014 08:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Tijdje weg geweest en nu in ene 3 positieve berichten! gefeliciteerd meiden, geniet ervan!!

en een :hug: voor de meiden die nog steeds aan het wachten zijn, en geen goed nieuws hebben.

@all: ik heb in september een maandje moeten wachten omdat ik een cyste had overgehouden aan de 5e IUI. Die was gelukkig bij mijn volgende menstruatie weg (die overigens op dag 32 al kwam, dus keurig), en ik mocht starten met mijn 6e IUI.
Inmiddels ben ik 3x bij de osteopaat geweest, en hij heeft me flink wat losser gemaakt, en ook mijn bekken staan weer recht. Hopelijk heeft dit een positieve uitwerking.

Als ik kijk naar mijn afgelopen 1,5 jaar heb ik altijd op dag 18-19 pas mijn iui of eisprong, maar deze maand is dat al op dag 15, toch lekker :). Tenminste, ik moet morgen nog een keer komen voor een FM, maar vandaag was hij al 17mm, dus verwacht morgen wel 18.
Maandag de laatste IUI dus.

en 29 okt heb ik een afspraak staan bij de gyn over hoe nu verder.
<<

Anoniem328

Bericht 03 Okt 2014 10:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje wat spannend de laatste IUI alweer. Wat gaat dat snel zeg! Heb je er nog vertrouwen in? Wel fijn dat je cyclus nu wat korter is! Vol goede hoop deze poging in. En mocht het niet lukken dan heb je dus al een vervolggesprek staan de 29e. Prettig is dat he dat de vaart er een beetje in blijft zitten.

Ik heb zojuist de eerste meting gehad. Ik had rechts 3 eitjes en links zo'n 14. Allemaal zo tussen de 8 en 12 mm. Dus het kan nog alle kanten op. Maandag de volgende meting.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 03 Okt 2014 11:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Aagje! Die paar dagen scheelt toch weer :) Fijn dat ze wel meteen een vervolgafspraak inplannen. Hopelijk heb je deze niet nodig.

Ook spannend Olijfje, hopelijk komen er veel goede eitjes uit!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Okt 2014 12:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh Olijfje ik vind het wel een hele mooie score hoor zo! Gonal-f slaat iig goed aan dan toch? Hopen dat ze allemaal mooi doorgroeien! (ik had trouwens ook rechts veel minder dan links, grappig!)

Aagje, spannend! paar dagen vroeger is niet verkeerd. En wie weet brengt dat gewoon geluk dit keer!

Emmeve en Punto. Dat gevoel van eenzaamheid herken ik ook wel.
Tis gewoon het gevoel dat niemand écht begrijpt wat jij voelt en niemand ook die het voor je kan oplossen, hoe graag mensen dat ook zouden willen. Ik denk niet dat je daar echt iets tegen kunt doen. Wat bij mij hielp was voor mezelf accepteren dat ik me af en toe zo voelde en soms even (alleen) uithuilen of mopperen. En probeer de moed er in te houden he!!
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 03 Okt 2014 13:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo,

Ik ben hier voor het eerst, dus zal me even voorstellen.
Ik ben 29 jaar, ben verpleegkundige werkzaam in de gehandicaptenzorg. Vorig jaar getrouwd.
Ik ben gister begonnen met het spuiten van decaceptyl. En op de 15de moet ik de gonal f erbij gaan spuiten en dan 22 oktober een eerste echo.
Vind alles erg spannend..

Liefs
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 04 Okt 2014 10:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ben helaas niet de 4e deze week. Nog niet ongesteld dus net een test gedaan die helaas negatief was.

Hoop dat ik dan toch nog ongesteld wordt deze week anders heeft de clomid toch niet helemaal goed zijn werk gedaan.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 04 Okt 2014 10:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

O wat jammer marinaa! Kan me voorstellen dat het tot dat je ongesteld wordt toch niet helemaal echt voelt...

Ja iedereen super bedankt voor de lieve reacties! Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en dat er meer volgen in dit topic! Ik gun het iedereen zo!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 05 Okt 2014 10:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ooh Marinaa wat jammer!
Maar met zo'n grote follikel moet t toch haast wel goed gegaan zijn. Misschien is ie toch net iets later gesprongen dan gedacht?

Yessy 'welkom' hier. Vervelend dat je je in dit topic moet komen melden. Waarom moeten jullie met IVF aan de slag?
Kan me voorstellen dat je het spannend vindt hoor, het is ook een heel traject! Gaat het spuiten tot nu toe goed?
Veel succes gewenst!!

Aagje, heb je inderdaad maandag de IUI? Hopelijk is die afspraak van de 29e niet nodig! ;-)

@all, ik heb 28 oktober de echo. Duurt nog laaang. ;-)
<<

Anoniem328

Bericht 05 Okt 2014 11:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Yessy 'welkom' hier. Wat is jullie voorgeschiedenis dat jullie nu over ivf overstappen? Spannend is het allemaal he. Wij zijn een paar weken geleden met ons 1e ivf traject begonnen en alles is nog nieuw en spannend. Hoe vergaat het spuiten van de Deca jou?

Guus en Sophie superspannend voor jullie de komende weken. Lijkt me echt zo lang duren totdat je zo'n eerste echo krijgt. Het gaat vast goed meiden! Voor nu lekker genieten van jullie zwangerschap!

Marinaa wat balen dat je weer negatief hebt getest. Ook nog niet ongesteld geworden intussen? Je weet natuurlijk niet precies wanneer je je eisprong hebt gehad dus zo lang je nog niet ongesteld bent, hou ik toch nog een beetje hoop voor je! Hopelijk heb je snel zekerheid want dit is ook niks he!

Hier gaat het oke. Geen last meer van hoofdpijn en ben emotioneel ook een stuk stabieler. Heb alleen wel erg veel last van buikpijn. Erge krampen en steken en bij elke stap die ik zet voel ik vanalles en soms ben ik net een oma, zo voorzichtig en krom loop ik dan :palm: Morgen gelukkig weer een echo dus hopelijk zijn m'n eijtjes goed gegroeid.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 05 Okt 2014 18:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ben nog steeds niet ongesteld.. Er is dus misschien nog hoop. Vind het wel raar. De dokter was er zo van overtuigd dat ze 1 die dagen zouden gaan springen. En dat is nu ruim 2,5, bijna 3 weken geleden.

Aagje, wat spannend zeg. De laatste IUI. Hopelijk heb je die afspraak de 29e niet nodig!

Olijfje, succes morgen. Hopelijk zijn je eitjes weer gegroeid!
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 05 Okt 2014 23:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bedankt voor de reacties.
Wij gaan geen ivf doen maar icsi.
Uit de onderzoeken in Hengelo kwam uit dat het ene na het andere potje zaad niet zwemmend, te weinig of te slecht van kwaliteit was. We zijn van Hengelo doorgestuurd naar Nijmegen voor een operatie bij mijn man. Tese of pesa. Hij had daar de leefregels voor gevolgd maar toen kwam er een iets beter potje waardoor we toch nog icsi mochten proberen.
Als op de dag van de punctie het potje niet goed is doen ze dan een operatie.

Het spuiten gaat redelijk. De vloeistof doet wel pijn als ik het inspuit en daarna heb ik vaak een bult en de volgende dag gelijk blauw. Maar zal er wel bij horen...
<<

Anoniem328

Bericht 06 Okt 2014 08:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi Yessy ga je icsi in Hengelo doen of in Nijmegen? Wij lopen namelijk ook bij de kliniek in Hengelo. Ik vind het erg fijn daar. Extra spannend is het voor jullie dus zeg! Duimen dat je man geen operatie hoeft te ondergaan!

Haal je de Decapeptyl wel een half uur tot een uur voor het spuiten uit de koelkast? Dat scheelt namelijk enorm. Als ik rechtstreeks uit de koelkast spuit dan prikt het erg, maar haal ik het er een half uur van tevoren uit, dan voel ik er niks van.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Okt 2014 08:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd zwangeren! Wat fijn. Ik hoop dat alles goed zal blijven gaan.
Hoe is het nu met Taeda en Weegschaal?
04-2014
10-2015
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Okt 2014 08:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal ben ik ook heel benieuwd naar. Heb haar een paar weken terug een PM gestuurd, maar die heeft ze nog niet gelezen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem328

Bericht 06 Okt 2014 11:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Even ego bericht.
Net een echo gehad. In totaal zo'n 30 eitjes jemig. Dit verklaart ook de flinke buikpijn die ik heb. Allemaal tussen de 11,5 en 15 mm dus er zullen er nog wel een heleboel afhaken. Woensdag nog 1 keer echo en dan vrijdag of zaterdag punctie. De arts zei al wel dat ik volgende week de hele week niet mag werken ivm de grote hoeveelheid eitjes en daardoor grote hoeveelheid vocht die er dan vrij gaat komen. Schijnt toch nog wel een risico te zijn dus rustig aan doen. M"n baas was erg blij met dit nieuws, niet dus :palm:
Hoop echt dat het vrijdag of zaterdag door kan gaan!!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 06 Okt 2014 11:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Met Weegschaal gaat het goed! Ze zit lekker in haar vel nu en kan de situatie waarin ze zitten steeds meer accepteren. Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze denkt dat het nooit zal lukken, ze houdt op een gezonde manier wel moed. Deze maand hebben ze weer een afspraak in G. ent. Maar over het algemeen gaat het prima met haar.
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 06 Okt 2014 11:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

En Olijfje, wel fijn dat er zoveel eitjes zijn. Hopelijk kunnen ze er een eind mee vooruit en zitten er veel 'bruikbare' tussen.
2012 & 2016
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 06 Okt 2014 13:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wozes, 30! Is dat geen overstimulatie? Kan me voorstellen dat je buikpijn hebt!
Succes met de punctie en idd goed rustig aan doen daarna!

Yessy succes komende periode, wij hebben met dezelfde reden ook net Icsi gehad en bij ons is het geslaagd! Alle stappen zijn super spannend en het wachten is het ergste dus vergeet jezelf niet lekker te verwennen! (Ik heb een kleuren voor volwassenen boek gekocht haha ontspant als een tierelier)

En idd, prikken half uurtje voor die tijd uit de koelkast halen helpt enorm!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 06 Okt 2014 13:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Whoaa Olijfje, 30!!
Klinkt idd alsof je beetje tegen overstimulatie aanzit, pff.
Rustig aan doen hoor, ook nu al! Hoop dat t vrijdag/zaterdag gewoon door kan gaan en dan een weekje plat! ff je gezondheid even voor hoor, dat moet je baas maar snappen ook ;-)

Marinaa, jij al nieuws?

Ik deed ook de prikken ruim van te voren uit de koelkast halen.
Dan voelde ik de vloeistof helemaal niet. Hoop dat dat voor jou ook gaat werken, yessy!

Fijn om te horen dat het relatief goed gaat met weegschaal trouwens!
Zo knap hoe zij met alles dealt!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 06 Okt 2014 14:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Even een snelle vraag, heeft het nog nut om alsnog utrogestan te gaan gebruiken? Zit denk ik nu op 5 of 6 dagen na eisprong, vanmorgen wat bloedverlies bij het afvegen. Vandaar m'n vraag.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 06 Okt 2014 16:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb vandaag contact gehad met het ziekenhuis. Ze gaan ervanuit dat het dan toch niet gelukt is. Moet weer starten met provera en dan weer nieuwe ronde Clomid.
Had nu een andere arts aan de telefoon, voelde met niet echt serieus genomen.. Maar wil toch nog wel keertje Clomid proberen.
Heb nu vandaag wel weer een dip. Dacht ik eindelijk dat het goed aan zou slaan, doet het alsnog niks. Echt een tegenvaller weer.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 06 Okt 2014 17:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, ik heb er helemaal geen verstand van, maar mijn gevoel zegt dat het geen zin meer heeft. Als je lichaam al bezig is met het 'afstoten' zeg maar denk ik niet dat je dat alsnog kunt keren. Maar 5 dagen na de eisprong is wel heel vroeg. Misschien is het een innesteling?

Marinaa wat balen, alsnog toch niet gelukt :-S Moet je niet voor de zekerheid nog een test doen voordat je start met provera? Snap dat je er ff klaar mee bent hoor. Dikke knuffel voor jou
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 06 Okt 2014 18:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ olijfje. Nee we moeten nu alles in Nijmegen doen. Behoorlijk eindje rijden elke keer.
Ik heb het vandaag van te voren uit de koelkast gehaald en dat was inderdaad veel minder pijnlijk :)
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2014 08:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo dames hoe gaat het met iedereen?

Marinaa moet je starten met provera zonder eerst voor de zekerheid een bloedtest te doen op een zwangerschap? Ik zou dat toch wel eerst nog even willen, voordat je met provera begint. Toch raar dat je niet ongesteld wordt maar ook geen positieve test.

Yessy hoe gaat het met jou? Spuiten is inderdaad minder pijnlijk zo he :)

Ik heb gister de laatste echo gehad en heb zaterdag de punctie. Aantal eitjes is intussen afgenomen van 30 naar 20 en ze verwachten ook niet dat alle 20 zaterdag rijp zijn dus het is even afwachten wat de score zal zijn. Alles boven de 10 ben ik sowieso tevreden mee. Ik kijk er nog niet echt tegenop. Ben blij dat er weer wat gaat gebeuren na lang wachten. Ik haat wachten!!! :razz:

Mijn baas doet wel erg moeilijk dat ik volgende week niet mag werken. Hij voelt zich voor het blok gezet en is het er niet mee eens :wtf:
Alsof ik hier iets aan kan doen en alsof ik blij ben met deze situatie!! Echt balen want dit levert alleen maar extra stress op die ik nu niet kan gebruiken. Vandaag wil hij met mij in gesprek.
Ik heb gister een brief voor hem gemaakt en als hij vandaag op kantoor komt hoop ik dat hij die eerst wil lezen alvorens we in gesprek gaan. Ik ga toch in huilen uitbarsten en niet uit m'n woorden komen, dus zo'n brief leek mij beter. Ik hoop dat het goed uitpakt en ik me volledig kan focussen op de punctie en (hopelijk) terugplaatsing.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers