Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem85

Bericht 30 Sep 2014 19:21

Re: Het hardlooptopic

Wauw Jip heel mooi!

AM we hebben ongeveer hetzelfde looptempo, ik loop over 5,2 ook 36 minuten. Ben benieuwd hoe snel je op de 30 zit, hoe vaak loop je in de week?

Laatste twee weken heel weinig kunnen lopen en dat was gister te merken, het ging voor geen meter. Motivatie om de volgende keer te gaan is ook tot het 0 punt gezakt.
<<

Anoniem173

Bericht 01 Okt 2014 14:14

Re: Het hardlooptopic

Sun ik loop 2-3 keer per week, ga vanavond weer. Ik moet alleen echt nog even een manier vinden om te versnellen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Okt 2014 14:36

Re: Het hardlooptopic

@ Jip, mooie schoenen! Ze zien er behoorlijk licht uit.

@ AM, bij de laatste loop heb ik versneld door grotere passen te zetten, maar wel het zelfde tempo aan te houden (afstand tussen de stappen is groter, dus je legt meer meters af in dezelfde tijd). Ik merk zelf dat ik de eerste trainingen kleine pasjes zet dan dat ik nu doe. Dit komt ook omdat mijn uithoudingsvermogen is toegenomen.
Een andere mogelijkheid om te versnellen is een sneller tempo te lopen of te sprinten. Sprinten doe ik alleen de laatste paar honderd meter als ik nog over heb tijdens een loop. Bij een training doe ik dit niet.

Een klein rondje gelopen van bijna 3,5 km in 19 minuten in mijn nieuwe trainingsshirt (gekregen bij een loop, maar is een ideaal trainingsshirt).
<<

Jip

Bericht 01 Okt 2014 14:49

Re: Het hardlooptopic

Het is ook een licht schoentje, maar loopt fantastisch!
<<

Anoniem173

Bericht 01 Okt 2014 16:14

Re: Het hardlooptopic

Heel mooi schoentje Jip! Wel speciaal op jouw voeten afgemeten?

Fred bedankt voor je uitleg!

Zojuist wezen lopen: 5.1 kilometer in 33.4 minuten. Oftewel al een stukje sneller wederom. Dit was de derde keer binnen zeven dagen dat ik ging lopen. Dat merk je echt wel aan je uithoudingsvermogen en spierkracht. Dat ging echt perfect!
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 16:17

Re: Het hardlooptopic

Intervaltraining is voor mij echt de manier om mijn snelheid te vergroten. Ik merk altijd dat ik na zo'n training automatisch al sneller loop. Ik wissel veel af, dus bijvoorbeeld de ene keer 5x 500 meter, de week erna 3x 1 km in een pittig tempo, daarna eens een heuveltraining (met tempo de berg op, en rustig weer afdalen), dan een fartlek waarbij ik bijvoorbeeld mezelf uitdaag om steeds van de ene naar de andere lantaarnpaal heel snel te gaan, dan weer rustig, dan weer flink aanzetten, etc.

Ik vind het altijd leuke trainingen!
<<

Jip

Bericht 01 Okt 2014 18:49

Re: Het hardlooptopic

Atelier Madame schreef:Heel mooi schoentje Jip! Wel speciaal op jouw voeten afgemeten?



Neuh, ik vond ze gewoon leuk. Grapje! Na alle jaren hardlopen weet ik op welk type schoen ik kan lopen. Maar ik ga altijd naar mijn favoriete hardloopspeciaalzaak met mijn oude schoen. Ze hadden nu niet het nieuwe type van mijn oude schoen, dus heb ik van een ander merk iets vergelijkbaars gekozen. Als ik ze aan heb, maken ze ook even een filmpje. Dat in combi met dat ze lekker zitten maakte de keus makkelijk voor deze.

Toen ik net begon met hardlopen werd ik voornamelijk sneller door hele langzame duurlopen. Pas toen dat een beetje oké was ben ik gaan intervallen. Intervallen bleek voor mij te zwaar en ben ik weer terug gegaan naar de langzame duurlopen, maar wel met blokken er in op een iets hoger tempo. Ik ga het komende maanden weer proberen met intensievere intervallen.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 12:53

Re: Het hardlooptopic

Wat is het perfect loopweer! Ik ben net weer geweest en het was heerlijk! Zonnetje, maar niet te warm. Die 5 kms gaan nog steeds goed, vandaag rustig loopje, morgen een interval en misschien dat ik zondag ook nog even ga.

Ik ben ook weer toe aan nieuwe schoenen. Ik ga denk ik voor het nieuwe model van de schoenen waar ik nu op loop, dat bevalt me al jarenlang prima. Ik loop op mizuno wave riders.
<<

Jip

Bericht 03 Okt 2014 12:58

Re: Het hardlooptopic

Het is altijd goed om ze even te passen. Soms veranderen ze dingen aan een model schoen, waardoor het ineens niet meer lekker kan zitten.

Ik had geen zin om te wachten tot de opvolger van mijn schoen weer binnen zou zijn. Ook vind ik leuk om af en toe wat nieuws te proberen. Ik heb nu 3 paar verschillende schoenen/merken om mee af te wisselen.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 13:00

Re: Het hardlooptopic

Ik ga ieder jaar naar mijn vaste hardloopzaak, maar kom de laatste vijf jaar altijd met mizuno thuis. Ik heb ook jarenlang op aesics gelopen (vanaf mijn 12e), maar deze zitten mij zoveel beter! Ik loop ook al die jaren blessurevrij dus dat zegt ook wel wat!
<<

Jip

Bericht 03 Okt 2014 13:03

Re: Het hardlooptopic

Het is ook geen aanval. Rustig maar.

Mijn vriend liep altijd op een bepaalde Nike. Tot er een aanpassing in gedaan was, toen vond hij ze niet meer lekker zitten.
Ik liep altijd op asics kayano schoenen, totdat mijn loopstijl veranderde en ik op natural running schoenen kon lopen. Om mijn spieren steeds anders aan te spreken vind ik het fijn om op diverse schoenen te lopen. Overigens loop ik inmiddels 13 jaar blessure vrij, dat zegt dan toch ook wel wat ;-)
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 13:49

Re: Het hardlooptopic

Ik zag het ook niet als aanval hoor, alleen ik loop al achttien jaar hard, zou nooit zomaar in het wilde weg voor een bepaalde schoen kiezen. Laat me altijd goed adviseren.
<<

Jip

Bericht 03 Okt 2014 14:17

Re: Het hardlooptopic

Waar baseer je op dan dat ik denk dat je dat niet doet?
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 15:24

Re: Het hardlooptopic

Omdat je suggereert dat ik ze niet eerst even zou passen.
<<

Jip

Bericht 03 Okt 2014 16:09

Re: Het hardlooptopic

Ik suggereer niks. Jij interpreteert verkeerd.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 18:34

Re: Het hardlooptopic

Het is altijd goed om ze even te passen. Soms veranderen ze dingen aan een model schoen, waardoor het ineens niet meer lekker kan zitten.


Hoe moet ik deze opmerking dan opvatten? Ik heb het opgevat als een advies.
<<

Jip

Bericht 03 Okt 2014 18:38

Re: Het hardlooptopic

Een advies zegt niet dat ik iets suggereer. Er lezen meer hardlopers mee,die hier ook.iets aan hebben.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 18:39

Re: Het hardlooptopic

Ah ok, het was voor anderen bedoeld, ok... Haha, het verbaasde me gewoon een beetje, omdat ik wel dacht dat je wist dat ik al mijn leven lang aan hardlopen doe.
<<

Jip

Bericht 03 Okt 2014 18:44

Re: Het hardlooptopic

Mijn vriend ook. En toch kocht hij schoenen, de opvolger, zonder te passen... Hij dacht dat ze gewoon precies hetzelfde waren.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Okt 2014 19:19

Re: Het hardlooptopic

Oh ok, nee dat zou ik echt nooit doen. Ik vind het altijd belangrijk om te passen, ik mag zelfs altijd een stukje over de straat hardlopen van mijn hardloopzaak, zodat ik echt even kan voelen hoe ze lopen. Ik vind andere loopschoenen te zacht/wollig voelen, wanneer je neerkomt. De Mizuno's waar ik op loop zitten precies rond mijn voet (ik heb smalle voeten, dus dat is vrij uniek) en ze hebben wat minder van die kussens er allemaal in, zijn wat harder, maar bieden toch voldoende ondersteuning. Veel meiden lopen nu op Nike Lunarglide of Nike Free, die wil ik ook wel proberen, die zijn wel hip en schijnen ook wel goed te zijn. Maar toch neig ik wel sterk naar mijn vertrouwde Mizuno's.
<<

Jip

Bericht 03 Okt 2014 19:24

Re: Het hardlooptopic

Hij werkte zelfs in een hardloopspeciaalzaak. Ach...kan iedereen gebeuren.
Die Nikes zijn voor mijn voeten te breed. Ik kijk eigenlijk niet naar'wat in de mode is'. Tuurlijk kies ik wel het hipste kleurtje als ik kan kiezen tussen paren.
Ik vind het ook altijd leuk om nieuwe schoenen uit te testen. Zo ga ik volgende week een clinic doen waarbij ik een nieuw soort schoen kan uitproberen.
<<

Jip

Bericht 04 Okt 2014 15:33

Re: Het hardlooptopic

Vandaag meegelopen met de run4love Geen wedstrijd, gewoon met elkaar lopen en stilstaan dat we best wat liever voor elkaar mogen zijn in deze wereld.

Afbeelding
<<

Anoniem156

Bericht 04 Okt 2014 15:53

Re: Het hardlooptopic

Leuke foto, Jip!
Ik heb vanochtend weer gelopen. Dacht in het begin dat het prut zou gaan want ik voelde me niet echt top en had hoofdpijn, maar het ging echt super.
Heb er nu ook echt vertrouwen in dat ik die Electric Run een mooie tijd ga neerzetten!
<<

Anoniem125

Bericht 05 Okt 2014 11:38

Re: Het hardlooptopic

Fijn dat het zo goed ging, Poubelle. Ik heb dat ook vaak, thuis denk ik dan, dat het helemaal niks wordt die dag, maar als ik eenmaal op gang ben, loop ik gewoon lekker!

Jip: Leuke foto! Ook wel eens leuk om een loop te doen waar het niet gaat om een snelle tijd.

Ik heb vandaag weer gelopen. Ik wilde eigenlijk heel graag gisteren gaan met het mooie weer, maar ik had een paar drukke dagen en avonden gehad met sociale dingen en moest zaterdagochtend heel vroeg werken (vanaf 6 uur 's ochtends), dus toen ik thuiskwam rond het middaguur voelde ik me totaal gesloopt. Toen maar mijn bed even ingedoken en vannacht nog eens 9 uur geslapen, dus nu voelde ik me wel weer fit om te gaan. Dan maar door de regen!

Het ging heel goed 7 km aan een stuk gelopen, wel in een heel rustig tempo, 48 minuten over gedaan.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Okt 2014 11:54

Re: Het hardlooptopic

Goed gelopen, Jip, Poubelle en Nougat!

Ik heb net ook een rondje gelopen, ik schat van 8 km. Ik dacht thuis ook dat het niets zou worden, maar toch ging het best lekker. Nu lekker douchen!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers