Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2012-2013 mama's

<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 20:05

Re: Winter 2012-2013 mama's

Pinkel dat weekendje klinkt leuk zeg. Wat knap dat ze al kan kletsen!
Bimbam; lastig dat hij nog niet doorslaapt, misschien sávonds pap?
Juani, dat kruipen komt vanzelf joh!

Hier gaat alles goed. Wel een hele snelle tante, binnen een paar weken tijd is ze enorm goed gaan kruipen, zelf gaan zitten, zelf gaan staan... en als je haar aan de hand neemt stapt ze zo mee... wel aan twee handen uiteraard.

N past nog prima in de maxicosi. Ik weet niet hoe zwaar ze is maar ze zit ook in maat 68-74 maar ook 62 past haar nog prima. ligt echt aan het merk,
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 16 Sep 2013 20:29

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wij moeten donderdag weer naar het Cb. Vorige maand woog hij 9600. Ben benieuwd wat hij nu is. Kleding maat 74.

Ik heb snoes ook nog niet gezien
<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 20:30

Re: Winter 2012-2013 mama's

Waarom moet je nu al naar het cb Ella? Het is voor mijn gevoel zo vroeg. Volgens mij hoef ik nog lang niet..
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 16 Sep 2013 20:32

Re: Winter 2012-2013 mama's

Vorige maand was geen afspraak ben alleen geweest voor het wegen. Nu dus een afspraak. Wannser ben jij voor het laatst geweest?
<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 20:33

Re: Winter 2012-2013 mama's

euh geen idee eigenlijk. Ik dacht met 6 mnd ofzo? wanneer ze de prikjes krijgen? Ik kom er ook nooit om te wegen verder ik meen allemaal dat die afspraak nog weet ik hoelang duurt hier... ik ga het eens nakijken.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 16 Sep 2013 20:41

Re: Winter 2012-2013 mama's

Printje schreef:euh geen idee eigenlijk. Ik dacht met 6 mnd ofzo? wanneer ze de prikjes krijgen? Ik kom er ook nooit om te wegen verder ik meen allemaal dat die afspraak nog weet ik hoelang duurt hier... ik ga het eens nakijken.


Dan zal je met 11 maanden weer moeten, dat komen de prikjes weer
<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 20:43

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ella schreef:
Printje schreef:euh geen idee eigenlijk. Ik dacht met 6 mnd ofzo? wanneer ze de prikjes krijgen? Ik kom er ook nooit om te wegen verder ik meen allemaal dat die afspraak nog weet ik hoelang duurt hier... ik ga het eens nakijken.


Dan zal je met 11 maanden weer moeten, dat komen de prikjes weer


Ja dat denk ik dan inderdaad ook. Maar waarom moet jij eerder dan? Ik meen wel dat er hier een hoop ook is wegbezuinigd, sowieso die 18 of wat is het maanden afspraak. Misschien die tussenliggende ook?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 16 Sep 2013 21:34

Re: Winter 2012-2013 mama's

Geen idee waarom ik eerder moet. Eerst waren de afspraken elke maand en nu om de 2 maanden. Zal het wel zien donderdag.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 17 Sep 2013 10:12

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ Ella: We zijn alleen in Parijs zelf geweest, niet naar Disney. Maar dat komt nog wel een keer als die kleine meid wat ouder is. :wink: Jou ventje is ook al lekker van alles aan het ondernemen, en ook lekker gegroeid.

@ Bimbam: Nog zo'n kleine ontdekker die van alles probeert, heerlijk hé?! Ik vind het echt zo leuk dat ze opeens zoveel blijken te kunnen. Het gaat echt heel snel nu allemaal.

@ juani: Hier gaat ons dametje ook meestal in de achteruit de kamer door. Ze kan wel ook vooruit, maar in de achteruit gaat ze een stuk sneller. :wink: L. past nog prima in de mc gelukkig. En zolang ze daar lekker in past hoef ik ook nog geen autostoeltje te kopen. Die kleine meid weegt nu 7640gram en is 69cm lang alweer. Ze zit nu precies in maat 68, daar heb ik nog niet zoveel kleertjes in, dus kan binnenkort weer even wat erbij halen! Flinke knul heb je trouwens.

@ Printje: Ja het is een enorme kletskous hoor! Maar vind het wel erg gezellig klinken. Toen ik haar uit bedje haalde vanmorgen was het "mama" en sloeg ze haar armpjes om me heen! :heart: :heart: Toen kon me opdweilen, echt zo schattig en lief.

Wij mogen volgende week donderdag weer naar het cb toe. Hier is het nu om de 2 maanden een afspraak. En af en toe ga ik naar het meet en weeg spreekuur, maar niet elke week hoor, want L vind het niet zo leuk daar.

Binnenkort willen wij een weekje ertussen uit met zijn drieën, het word Center Parcs. Zijn jullie daar geweest met de kleine, en hoe is dat bevallen? Het wordt waarschijnlijk Meerdal waar we heengaan. Dat is niet ver van mijn schoonzusje vandaan die in Nijmegen woont, dus dan kunnen we daar ook een dagje naartoe gaan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 17 Sep 2013 10:20

Re: Winter 2012-2013 mama's

Bimbam : vervelend dat hij nu nog niet doorslaapt.
Pinkel: I love Paris! en inderdaad als de kleine groter is gaan wij ook naar Disney. Ik ga in november nog wel 2 dagen met mijn broertje(17 jaar).

Onze dochter tijgert de hele kamer door. En als ze bij iets komt wat niet mag zeg ik hard: euh euh euh! en dan ligt ze vervolgens helemaal in een deuk :-) Vorige week deed ze kleine stukjes achteruit schuiven en nu......is ze overal heen aan het gaan.

Ik hoef pas weer in oktober naar het CB. Ze is dan 9 maanden.
En soms om de zoveel weken ga ik ooklangs om te wegen en meten.
Ze weegt nu 7760 gram en is 67 cm. Ze heeft maat 68 nu.

Wij gaan ook nog een weekend weg. Nou ja eigenlijk 2. Heb er 1 gewonnen naar Landal Hof van Saksen , en gaan nog naar Landal Vennebos.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Sep 2013 10:27

Re: Winter 2012-2013 mama's

Pinkel: ik had het verkeerd gelezen. Sorry. Ik ga ook naar het weeg en meet spreekuur. Ik wil elke maand wegen, dus als we geen afspraak hebben ga ik 1x per maand naar dat spreekuur. Wij zijn al 2x naar CP geweest met onze knul. Toevallig ook naar het Meerdal 1x. Prima park en voorzieningen hoor.

Travel: zo wat leuk dat je een weekend gewonnen hebt zeg! Met wat voor actie?
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 17 Sep 2013 10:32

Re: Winter 2012-2013 mama's

Welk ander park ben je geweest van CP Ella?

Hof van Saksen gewonnen via mijn werk, Disney is met mijn werk, en landal vennebos ook gratis via mijn werk.
Vind een weekend weg altijd wel een gesleep met spullen. nemen jullie daar bedje, kinderstoel etc of nemen jullie het zelf mee?
Wij nemen het campingbedje en lakens voor haar altijd zelf mee.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Sep 2013 11:40

Re: Winter 2012-2013 mama's

Travel schreef:Welk ander park ben je geweest van CP Ella?

Hof van Saksen gewonnen via mijn werk, Disney is met mijn werk, en landal vennebos ook gratis via mijn werk.
Vind een weekend weg altijd wel een gesleep met spullen. nemen jullie daar bedje, kinderstoel etc of nemen jullie het zelf mee?
Wij nemen het campingbedje en lakens voor haar altijd zelf mee.


Ik ben onderhand in alle parken van CP geweest, maar met de kleine knul in Meerdal en Kempervennen. Ik moet zeggen dat de kempervennen een heel groot en leuk baby/peuterbad heeft, voor als ze kunnen lopen, maar zover is dat nog niet ;-)

Ik neem altijd zelf zijn bedje en kinderstoel mee, weet in in elk geval zeker dat het schoon is
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 19 Sep 2013 18:21

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wij zijn bij het Cb geweest alles was goed. Mijn knul weegt nu ruim 10 kilo. Nu mogen we weer met 11 maanden, dan krijgt hij ook de prikjes weer.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 21 Sep 2013 22:18

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hey meiden...
Heb me ook weer opnieuw aangemeld, al was ik de afgelopen tijd ook niet meer actief mee aan het schrijven.
Voorheen was ik Puzzle, mijn dochter is nu 10, 5 mnd en de tijd gaat zooo hard! Ze heeft al een hoop geleerd, kletst aardig wat en doet al veel dingen na. Kruipen gaat nog niet zo, meer achteruit en 'omrollen' en draaien. Ook het staan heeft ze nog niet ontdekt. Ze woog laatste keer 8200g en was 69cm. Ze gaat nu richting maat 74. Heb al zoveel kleding moeten opruimen :nopompom:

Leuk om te lezen hoe het met J. dr leeftijdgenootjes gaat :)

Groetjes
J. 07-11-2012
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:10

Bericht 22 Sep 2013 06:56

Re: Winter 2012-2013 mama's

he meiden
hier ben ik ook weer eens ;)

Pinkel, wat is L. al lekker aan het kletsen zeg! gezellig hoor!
gezellig een weekje weg! wij zijn van cp alleen een weekendje naar de hutteheugte geweest. dat was wel leuk maar ook erg druk en massaal, daar ben ik niet zo van. van landal heb je ook het vennebos en de lommerbergen, dat is ook met zwembad en plaza enzo. daar zijn we de laatste keer geweest.

travel, leuk al die uitstapjes!
wij hebben de vorige keer niets zelf mee genomen, we hadden al een aantal keren dat er een nieuw bedje stond, met het kaartje er nog aan en de kinderstoel, die geef ik gewoon eerst even een sopje.

Ella, zo wat een binkie, ruim 10 kilo!

printje, wat een vlugge meid heb je toch! maar de babytijd was niet zo jouw ding toch? haha ze heeft goed naar je geluisterd :razz:

bimbam, wat 'lastig' dat je kleine man nog niet doorslaapt. geef je nog steeds bv? bij mijn oudste heeft het ook heel lang geduurd voordat hij doorsliep, het hielp bij hem toen om hem op zn eigen kamertje te leggen maar wie weet doe je dat al lang al

all
zo wij zij weer terug van vakantie. wat een chaos weer. we waren allemaal al de hele week een beetje verkouden, maar N. werd er weer gigantisch benauwd bij. op zaterdag was het zo erg dat we naar een huisartsenpost zijn gegaan, die heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis in Veldhoven, met een beginnende longontsteking.
in het ziekenhuis is N. opgenomen en werd hij elk uur verneveld. en daar zaten we dan.. mijn man bleef bij N in het ziekenhuis en T en ik zaten in het bungalowpark. gelukkig is mijn vader meteen in de auto gestapt, dus kon ik heen en weer rijden naar het ziekenhuis, zonder T. mee te hoeven slepen. gelukkig hielp het vernevelen en stonden zijn longetjes genoeg open om het weer redelijk op zijn eigen medicatie te redden. we mochten hem mee naar huis nemen gelukkig! dus we zijn meteen doorgereden naar huis, wel zo fijn om in je eigen omgeving te zijn. nu alweer een week verder en hij is nog steeds erg benauwd. we proberen de medicijnen af te bouwen maar het wil nog niet heel erg. maandag maar even naar onze eigen kinderarts.
en zo heeft hij in 8 maanden tijd al 3 keer in het ziekenhuis gelegen.. met de oudste ben ik nog nooit zo vaak bij een dokter ofzo geweest..
verder doet hij het wel super! het is zo'n onwijs vrolijk ventje!
had van de week de kruiptunnel van ikea neergelegd, gingen ze er met z'n tweeën door heen en een lol dat ze samen hadden! zo leuk om te zien!
de oudste is aan het wennen op de basisschool en is zaterdag jarig, dus vanaf volgende week maandag gaat hij elke dag naar school. wat zal dat vreemd zijn! vooral ook heel rustig denk ik.
wij zijn donderdag en vrijdag samen nog even weggeweest, even bijkomen van de vakantie haha. heerlijk om weer even samen weg te zijn en weer even als stel, ipv als vader en moeder! doen we echt te weinig!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 22 Sep 2013 10:16

Re: Winter 2012-2013 mama's

Juutje jeetje wat een verhaal meis. En wat vervelend en naar dat hij nog steeds zo benauwd is. En wat spannend je oudste bijna naar school zeg!

Cinderalla; gezellig dat je hier weer komt kletsen.
Travel; leuk dat je gewonnen hebt zeg!

Hier gaat verder alles goed. N dendert gewoon door in nieuwe dingen leren. Ze gaat overal aan staan, stapt wat heen en weer en nu had ze vanmorgen bedacht dat ze ook wel met 1 hand vast kon blijven staan.... wiebel wiebel natuurlijk nog wat maar ze bleef wel staan.

Hoe slapen jullie kindjes overdag?

N slaapt meestal nog 2x2 uur dat ben ik van R niet gewend!
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 22 Sep 2013 18:48

Re: Winter 2012-2013 mama's

Bedankt printje. Ga mn best doen weer meer te posten :P
Mijn dochter slaapt ook nog behoorlijk wat, 's morgens ook zo'n 2 uur en 's middags vaak 1 tot 1, 5 uur. Ze gaat rond half 8 naar bed tot volgende ochtend.

Juutje: jeetje wat naar zeg! Lijkt me best eng als ze zo benauwd zijn. Welke medicatie krijgt je zoontje nu?
Hopelijk gaat het snel over en blijft het weg. Beterschap ermee
J. 07-11-2012
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 22 Sep 2013 18:59

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ Ella: Zo flinke jongen al met zijn 10 kilo! Fijn dat hij goed groeit.

@ Cinderella: Leuk dat je er weer bent!

@ Juutje: Jeetje mina wat een verhaal zeg! EN wat sneu ook voor jullie kleine mannetje. En je grote knul al op weg naar de basisschool, de tijd vliegt echt voorbij. Wel een hele leuke foto van hem trouwens op FB.

@ All:

Gistermiddag even de stad in geweest met zijn 3-en. Ons kleine aapje was nu toch echt uit maatje 62 gegroeid en een maatje groter had ik maar een paar dingetjes van. Dus heb er nog 3 leggings in het aqua, paars en rood gekocht en in bijpassende kleuren een shirtje. Ze heeft nog een spijkerrokje dus kan zo mooi weer alles combineren.
Vandaag nog 4 spijkerbroekjes, donkergrijs broekje, spijkerjurkje en een stapeltje shirtjes gekocht op de vlooienmarkt. En ook nog roze stoere gympies! Dus ik ben helemaal happy met al die nieuwe kleertjes!
Vanavond nog even het laatste wasje ophangen en dan kan ik alles morgen in haar kast leggen, is die ook weer mooi gevuld.

@ Slapen overdag:
s'Morgens meestal niet of een kort hazenslaapje van 45 minuutjes. Maar meestal speelt ze lekker op haar kleed en is ze aan het rondtijgeren door de kamer heen. Na de lunch gaan we vaak ff wandelen en boodschappen doen. Rond 14.00uur krijgt ze dan weer een fles en daarna gaat ze naar bed en slaapt ze rustig door tot 17-17.30uur.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 22 Sep 2013 20:08

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat een naar verhaal weer zeg. Kan mij voorstellen dat je daarna lekker naar huis wilde. Succes morgen bij de kinderarts!

Pinkel hoe gaat het nu met jou na al die maanden? Moet je nog op controle of?

Hier slaapt meneer de ene dag 1x overdag, de andere dag 3x. Dus kan geen zinnig antwoord geven :)
Hij zit nu in een lastige periode. Hij kan nog niet kruipen, nog niet zelfstandig zitten, en niet zelfstandig staan...maar hij wil het allemaal met hulp van ons. Liggen is echt voor babies aldus J, vooral op de rug...dat wil hij echt niet meer.
<<

Anoniem16

Bericht 22 Sep 2013 20:10

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat lastig Juani, ik herken eht wel van een tijdje terug toen N nog niet kroop en ging zitten. Ze kon zo gefrustreerd zijn, nu ze zelf kan gaan zitten ,kruipen en staan is dat gelukkig weer over.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 23 Sep 2013 09:41

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ juani:

De afgelopen 9 maanden heeft vele ups en downs gekend rondom mijn gezondheid, maar ook zeker ook op psychisch vlak! Toevallig moet ik volgende week dinsdag weer voor mijn 3 maandelijkse controle naar het ziekenhuis. Het is dan altijd weer afwachten of mijn nierfunctie weer gestegen is, maar deze keer heb ik er wel een goed gevoel over. Voel me de laatste weken veel beter, en heb ook veel meer energie.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat we natuurlijk een heerlijke zomer gehad hebben, dus daar kon ik ook lekker veel energie uit halen. Als het meezit volgende maand nog lekker een week naar CP met zijn 3-en, en daar heb ik echt heel erg veel zin in!! Kortom hier gaat het eigenlijk heel erg goed! Gelukkig wel altijd van mijn kleine meisje kunnen genieten ondanks dat ik me niet altijd even goed voelde!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 23 Sep 2013 09:44

Re: Winter 2012-2013 mama's

Juutje: jeetje wat een vakantie zeg. Dat was weer even schrikken zeg. Vervelend zeg. Is T al een beetje aan school toe? Spannend hoor.

Printje: hier meestal nog 2 slaapjes heel soms 3. En hij slaapt dan tussen de 1.5 en 2 uur.

Pinkel: zo je hebt lekker geshopt, leuk hoor.

Juani: lastig hoor als kindjes zoveel willen maar het nog niet kunnen.

Gaan jullie nog iets kopen tijdens de mama mazzel dagen van de prenatal. Wij gaan ws een autostoel kopen, zij nu aan het overwegen welke het wordt. En dan maar kijken of het veel scheelt.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 23 Sep 2013 10:37

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ja wij gaan kijken voor een buggy! Die moeten we toch hebben uiteindelijk, dus dan maar meteen kijken als ze lekker veel korting hebben. En dan hebben we ook meteen de 50% korting op een verblijf in Center Parcs waar we volgende maand een weekje naartoe willen, dus voor ons is het wel een gunstig moment! Hahaha
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 23 Sep 2013 11:04

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wij gaan ook voor de autostoel!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers