Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2013 10:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Shit zeg. Ik ben weer 2 kg afgevallen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Ik bleef al een tijdje stabiel door veel te eten. Deze week ging het iets minder en nu dus al 2 kg kwijt. Terwijl ik gister nog een hele zak chips op had en van de week heel veel bij de Mac. Dat is toch duidelijk niet het juiste eten.

Intoxicated, hoe was je Mexicaanse schotel?
Volgens mij houden wij wel van hetzelfde eten als ik dat hier zo lees.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Sep 2013 10:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat balen, Jans! Ik ben nu al maanden op hetzelfde gewicht, dat gaat dus best goed. Al is 2 kilo eraf bij mij niet heel erg vind ik ;) Ik heb nog genoeg marge over.
Het sporten gaat deze week niet zo goed. Vanaf maandag ga ik er weer tegen aan. Komt ook omdat m'n 30 dagen erop zitten en ik dus minder gemotiveerd ben om het bij te houden. Ik ga nu denk ik opnieuw beginnen met 30 Day Shred, vanaf level 2 dan. Dus 20 Day Shred :)

Verder is onze boodschappenrekening aardig leeg, terwijl we daar aan het begin van de maand €400 op storten. Al hebben we daar ook wel eens van getankt. Deze week dus kliekjesweek en ik ga proberen goedkoop boodschappen te doen. Heb geen zin om weer van m'n lopende rekening bij te moeten leggen. Zo even in de vriezer spitten wat we allemaal nog hebben! Ook wel eens goed ;)
<<

Anoniem29

Bericht 21 Sep 2013 14:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Balen Jans. Wel goed blijven eten hoor ;) Wat extra bonen en pompoen haha.

Ik denk inderdaad ook wel dat wij qua avondeten hetzelfde lekker vinden. Had mijn vriend gisteren een Mexicaanse schotel gemaakt zonder bonen hahaha, niet echt Mexicaans meer. Maar de bonen waren gewoon op (dat komt bij ons echt nooit voor). Toen heeft hij er kikkerwten ingegooid en dat was gewoon lekker. Hij had zelf een Harissa yoghurt gemaakt, dus het was gewoone en kruising tussen Mexicaans en Marrokaans geworden.

Net weer mijn lievelingslunch gemaakt. Bruscettaatjes :D Heb 3 teentjes knoflook gebruikt hahaha. Gelukkig hoeven we de deur niet meer uit :P.

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 21 Sep 2013 14:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Man heeft net voor €22 de boodschappen gedaan, jeej ;) Allemaal vers fruit, groente en yoghurt. En ik heb even goed in de vriezer gekeken wat we op kunnen maken en een eetlijstje gemaakt t/m vrijdag.
<<

Anoniem29

Bericht 21 Sep 2013 14:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jeeuh goed bezig :D Ik kan dat ook altijd leuk vinden, binnen budget blijven.

Helaas is onze waterkoker kapot gegaan en wilde we deze keer een wat duurdere (hopelijk betere kwaliteit) en is mijn maandbudget niet toereikend geweest. Baah haha. En toen ging de wasmachine ook kapot, kostte 60 euro om te maken. Gaat van het spaargeld voor onze vakantie af. Volgende maand dus proberen elke week 10 euro te besparen. Dan zijn we alweer wat bijgetrokken.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Sep 2013 14:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Onze auto stond blank, er zat een lek bij het dakraampje o.i.d. Maandag kunnen we 'm ophalen en de schade is, inclusief grote beurt, €1100 :( Gelukkig hebben we een 'nood spaarrekening' en betalen we het daarvan, maar bah bah bah.
<<

Anoniem29

Bericht 21 Sep 2013 14:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aahh dat is zo ontzettend zuur! En wat een bak geld ook. Echt geen leuke kostenpost.

Het enige fijne vind ik altijd dat je dan weer een tijdje vooruit kan. Op die manier kan ik mijn gevoel meestal wel sussen. Maar het blijft gewoon rot.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Sep 2013 14:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, en we hebben de auto twee jaar terug voor een scherpe prijs gekocht dus doen maar net of we dit nog bij de prijs moeten optellen :) Ik kan het gelukkig ook wel weer snel loslaten hoor. Ik ben alleen heel hard aan het sparen per maand om eindelijk mijn droom te kunnen kopen; een jaren '70 VW camperbusje. Gelukkig hoef ik nu niks van die spaarrekening te pakken :)
<<

Anoniem4

Bericht 21 Sep 2013 21:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Balen Jans, hopelijk kom je snel weer wat aan.
Heb me vandaag weer eens gewogen en ben ongeveer 3 kilo aangekomen sinds de laatste keer dat ik me woog (half jaar geleden).

Altijd zuur, van die onverwachte kosten die je moet maken, hè?

Vandaag heb ik qua eten een beetje gezondigd: at bij mijn ouders en die hadden een kipsalade gemaakt, met daarbij zelfgemaakte frietjes. Voel me gelukkig niet schuldig :).
<<

Anoniem20

Bericht 22 Sep 2013 07:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Ja, en we hebben de auto twee jaar terug voor een scherpe prijs gekocht dus doen maar net of we dit nog bij de prijs moeten optellen :) Ik kan het gelukkig ook wel weer snel loslaten hoor. Ik ben alleen heel hard aan het sparen per maand om eindelijk mijn droom te kunnen kopen; een jaren '70 VW camperbusje. Gelukkig hoef ik nu niks van die spaarrekening te pakken :)



die waren laatst in het nieuws, die busjes. weet niet meer precies in welke context maar volgens mij ging het erover dat ze niet meer geproduceerd worden oid.
<<

Anoniem273

Bericht 22 Sep 2013 09:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

juani schreef:
Aziraphale schreef:Ja, en we hebben de auto twee jaar terug voor een scherpe prijs gekocht dus doen maar net of we dit nog bij de prijs moeten optellen :) Ik kan het gelukkig ook wel weer snel loslaten hoor. Ik ben alleen heel hard aan het sparen per maand om eindelijk mijn droom te kunnen kopen; een jaren '70 VW camperbusje. Gelukkig hoef ik nu niks van die spaarrekening te pakken :)



die waren laatst in het nieuws, die busjes. weet niet meer precies in welke context maar volgens mij ging het erover dat ze niet meer geproduceerd worden oid.


Ze worden in Brazilië nog geproduceerd, maar dat is een vernieuwde versie en niet luchtgekoeld maar water gekoeld. Ik wil een oldtimer, net als m'n Kever ;)
<<

Anoniem186

Bericht 22 Sep 2013 16:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gaaf, zo'n oldtimer! :D

Die lunch ziet er lekker uit, into!

Lacey, goed zo! Niet schuldig voelen. Is nergens voor nodig.

Ik heb havermout, kokos, koekjes gemaakt. Toch een beetje ingesmeerd met pure choco, dan zijn ze lekkerder.

Gister een flinke overschotel met allerlei groente gemaakt. Was behoorlijk veel van over, dus we eten zo de rest op.
<<

Anoniem273

Bericht 22 Sep 2013 19:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had ineens zo'n zin in gevulde speculaas of chocolade kruidnootjes..zo raar! Komt vast door de kaarsjes en herfst. Ik houd namelijk helemaal niet van chocolade maar die kruidnootjes vind ik wel lekker. Ik word er alleen snel misselijk van. En we hebben helemaal niks te snaaien in huis. Toen had m'n man het geniale plan om een smoothie te maken dus ik heb net een flink glas groene smoothie op ;) Iets compleet anders maar wel beter, haha. Met veel spinazie, sinaasappel, een peer, kiwi, blauwe bessen, komkommer en appel.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 22 Sep 2013 19:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 22 Sep 2013 19:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Ik had ineens zo'n zin in gevulde speculaas of chocolade kruidenboter...zo raar! Komt vast door de kaarsjes en herfst. Ik houd namelijk helemaal niet van chocolade maar die kruidnootjes vind ik wel lekker. Ik word er alleen snel misselijk van. En we hebben helemaal niks te snaaien in huis. Toen had m'n man het geniale plan om een smoothie te maken dus ik heb net een flink glas groene smoothie op ;) Iets compleet anders maar wel beter, haha. Met veel spinazie, sinaasappel, een peer, kiwi, blauwe bessen, komkommer en appel.

Jaa lekker joh!
<<

Anoniem273

Bericht 22 Sep 2013 19:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kowalski schreef:
Aziraphale schreef:Ik had ineens zo'n zin in gevulde speculaas of chocolade kruidenboter...zo raar! Komt vast door de kaarsjes en herfst. Ik houd namelijk helemaal niet van chocolade maar die kruidnootjes vind ik wel lekker. Ik word er alleen snel misselijk van. En we hebben helemaal niks te snaaien in huis. Toen had m'n man het geniale plan om een smoothie te maken dus ik heb net een flink glas groene smoothie op ;) Iets compleet anders maar wel beter, haha. Met veel spinazie, sinaasappel, een peer, kiwi, blauwe bessen, komkommer en appel.

Jaa lekker joh!


:nerd: :cheering:
<<

Anoniem186

Bericht 22 Sep 2013 19:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, stukken beter, Azi!
Weet je wat ik ook zo lekker vind? Een smoothie met rijstemelk, bevroren banaan, chiazaad, lijnzaad, geraspte kokos, havermout en rauwe cacaopoeder. Dat smaakt zo lekker zoet! Ik drink het vaak als ontbijt. Dan laat ik het een nachtje weken.

Ik heb alle koekjes op. :laughcry: Ik had ook echt mega trek in iets zoets.

Afbeelding

Het waren er twee keer zoveel. Oops...
De koekjes zijn suikervrij, alleen de chocopasta niet.
<<

Anoniem273

Bericht 22 Sep 2013 19:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb eind van de middag vijf dadels met monchou gegeten, ook zoooo lekker :)
<<

Anoniem186

Bericht 22 Sep 2013 20:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh dat is ook lekker ja! Ik zal zo blij zijn als ik weer kaas mag eten. Dat mis ik echt!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Sep 2013 22:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Is kaas verantwoord of is dat erg bewerkt?

Wij keken zonet een oude aflevering van Keuringsdienst van waarde terug en daarin lieten ze zien hoe je zelf yoghurt kunt maken. Supermakkelijk, ik ga dat binnenkort echt eens proberen, het zag er zó lekker uit. Ben er helemaal enthousiast over, haha. Hier het recept, voor de liefhebbers: http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... hurt_maken
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem17

Bericht 23 Sep 2013 07:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat leuk Lady, ik ga dat ook eens proberen! Het ziet er inderdaad vrij makkelijk uit!
<<

Anoniem273

Bericht 23 Sep 2013 07:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kaas is niet helemaal 'clean' maar dat maakt mij eerlijk gezegd niet uit. Ik eet graag kaas, gebruik het echt als smaakmaker. Feta, geitenkaas en mozzarella zijn iig prima! Maar ik eet ook graag eens een plakje extra oude kaas of bijv roomkaas. Wel eet ik nu veel minder geraspte kaas uit een zakje en gebruiken we in plaats daarvan parmezaanse kaas. Ben echt dol op kaas :)
<<

Anoniem29

Bericht 23 Sep 2013 08:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik lust geen 'gewone' kaas, dus dat is makkelijk.

De enige soorten die ik lekker vind zijn buffelmozarella (maar zo duur, een pakje is echt 2.60 euro ofzo), echte Feta en Parmezaanse kaas.

De roomkaas/zuivelspread van Euroshopper heeft geen E-nummers en rare toevoegingen. Is echt alleen melk met stemsel o.i.d. In iedergeval niets raars. Ik smeer het wel eens op een wrap met gerookste zalm. Dat vind ik dan nog net kunnen qua kaas smaak haha.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Sep 2013 09:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik blijf gewoon lekker kaas eten. Ik wil met name de suikers weer drastisch gaan beperken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 23 Sep 2013 10:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat is het verschil met buffel en gewone mozzarella Toxi? Ik weet het Google is my friend maar daar ben ik te lui voor en jij weet het vast :)
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 23 Sep 2013 10:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gewone mozzarella is van koemelk, buffelmozzerella van buffelmelk. Die laatste heeft een veel lekkerdere smaak. Hoewel ik gewone mozzarella ook kan waarderen hoor.

Ik ben gek op kaas. Mijn moeder heeft 13 jaar een kaasspeciaalzaak gehad. Ik heb er ook jaren gewerkt. Dus het is er met de paplepel in gegooid. :)
Ik baal ook erg dat ik kaas nu niet mag.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers