Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem328

Bericht 01 Okt 2014 10:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa veel succes met de laatste loodjes. Wanneer ga je weer testen?

Guus en Sophie, wat meega spannend en hoe enorm slopend zeg. Ik voel bijna plaatsvervangende stress.
Als het even kan zou ik toch echt wel gaan testen morgen Sophie. Hier word je ook gek van toch.
Ik duim zo voor jullie meiden.

Ik moet even klagen hoor. Ik heb zo'n vreselijke hoofdpijn de hele dag. Ik word er doodmoe van. Had gehoopt dat het beter zou gaan nu met de Gonal F erbij maar het is erger geworden. Niks aan te doen helaas.
Vrijdag eerste meting. Ben zo benieuwd!!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 01 Okt 2014 13:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Knillis dankjewel! Jij ook best wat meegemaakt en uiteindelijk wel een succesverhaal dus :)

Olijfje wat naar van die hoofdpijn zeg! Je mag ff klagen hoor, dat voelt gewoon superberoerd. En balen dat t niet minder is geworden door de gonal. Hopelijk blijkt vrijdag dat eitjes al heel goed aan t groeien zijn zodat je niet zolang meer hoeft te spuiten!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 01 Okt 2014 14:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Laced, wat ontzettend leuk, gefeliciteerd!!

Guus & Sophie, ik duim voor jullie allebei! Hopelijk beiden een positieve test in handen één dezer dagen.
2012 & 2016
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 01 Okt 2014 14:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Laced dat het voor jou precies is wat je nodig had! Zulke positieve berichten vind ik zo ontzettend hoopvol! :)

Ik wil hier ook af en toe gaan meeschrijven. Wellicht hebben jullie tips over hoe ik met het moeilijk zwanger worden kan omgaan. Want momenteel lukt het mij niet zo goed.

Even kort ons verhaal:
Afgelopen mei ben ik begonnen met Utrogestan omdat ik te weinig progesteron aanmaak, waardoor ik binnen 7 dagen na de eisprong alweer ongesteld werd. Utrogestan verhelpt dit probleem, dus waren we blij en weer vol hoop.
Helaas kreeg ik steeds meer buikpijn tijdens de menstruatie, en inmiddels heb ik permanent pijn (wel te doen verder hoor). Gister heb ik gehoord dat ik binnenkort een kijkoperatie krijg voor Endometriose. En heel eerlijk gezegd ben ik bang. Ik weet dat het mee kan vallen, maar vooralsnog lijken we steeds slechter nieuws te krijgen, de schrik zit er dus goed in.

Intussen lijkt het alsof om ons heen iedereen (zonder problemen) zwanger wordt. Echt de een na de ander. Toevallig vandaag gehoord dat vrienden binnenkort een kindje verwachten.
We hebben hele lieve familie, vrienden en collega's, maar toch voelt het allemaal ook even ontzettend eenzaam. :(
Dat klinkt misschien wat tegenstrijdig maar ik weet het gevoel even niet anders te omschrijven.

Hoe gaan jullie om met een dip?

Mijn excuses voor het eenzijdige bericht. Ik zal binnenkort wat meer over jullie allemaal proberen terug te lezen!
Uiteraard hoop ik dat iedereen in dit topic die aan het wachten is op goed nieuws, dit snel krijgt. Hoe meer medische succes verhalen, hoe beter!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 01 Okt 2014 18:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve. Die dip herken ik heel goed. Ik heb daar ook veel last van gehad en nog steeds. Helaas kan niemand vertellen hoe je daar nu mee om moet gaan..
Ik heb wel gemerkt dat erover praten helpt, gewoon leuke dingen blijven doen en positief proberen te blijven (ook al is dat heel erg moeilijk)
En ineens valt het je dan inderdaad op en lijkt iedereen om je heen spontaan zwanger te raken, heel irritant is dat.
Probeer erin te blijven geloven dat jullie tijd ook echt komt!!
Sterkte!
<<

Anoniem256

Bericht 01 Okt 2014 19:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Guus en SophieZMY! Laced gefeliciteerd!

Ik lees voornamelijk mee in dit topic, probeerde het wat van me af te zetten. Gisteren helaas wel slecht nieuws gehad, ik kreeg telefonisch de uitslag van zaadonderzoek van vriend. Daar kwam uit dat hij een sterk verminderde hoeveelheid zaadcellen heeft. Behoorlijk heftig nieuws, was ook een heel vluchtig telefoontje waarin het even werd verteld. Moest maar een afspraak maken voor een gesprek, hij noemde dat gezien de uitslag en bijna 2 jaar bezig zijn zo der resultaat dat we inseminatie kunnen proberen. Denk dat IUI bedoeld werd, kreeg niet echt kans tot vragen maar werd dus verwezen naar het gesprek. Helaas is vriend weg voor zijn werk en hebben we het tot nu toe alleen nog maar via whatsapp kunnen bespreken. Behoorlijke domper dus maar wel duidelijkheid waarom het niet lukt..
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Okt 2014 19:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Laced, wat leuk!!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 01 Okt 2014 20:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Laced gefeliciteerd!

@punto, wat vervelend zo'n telefoon gesprek. Zou denken dat ze zoiets toch wat professioneler en meer tactisch zouden brengen. En al helemaal balen dat je man er nu niet is. Veel succes met het aankomende gesprek dan en zou daar echt alle tijd voor benutten.
J. 07-11-2012
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 15:00

Bericht 02 Okt 2014 10:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel Marinaa_! De herkenning is even fijn. Al is het natuurlijk ook weer heel vervelend dat je het herkent.

Jee Punto, wat een vervelende manier om zulk nieuws te horen! Ook erg balen dat je vriend er dan ook nog niet is.
Veel sterkte!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 02 Okt 2014 11:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou, ik dacht dat ik na vandaag van de spanning af zou zijn...

Vanmorgen om half zes wakker natuurlijk, dus gelijk test gedaan en vrijwel meteen positief! Alleen toen zag ik dat deze test al drie maanden over datum was...
Man om 08:30 gelijk naar de winkel gestuurd voor een nieuwe test, en ook deze gaf positief aan!

Potverdikkie wat kan je lijf je voor de gek houden zeg!

Erg spannend allemaal, 27 oktober pas eerste echo dus tot die tijd hopen dat alles goed gaat!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Guus op 02 Okt 2014 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Okt 2014 11:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Guus & Laced.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Patsy

Bericht 02 Okt 2014 11:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd, Guus! Apart hé, hoe je lichaam je kan foppen? Ik wist ook 100% zeker dat mijn menstruatie er aan zat te komen, niet dus.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Okt 2014 11:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Guuuuus gefeliciteerd! Ook wel echt knalpositief ook!
L2014 & H2017
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 02 Okt 2014 11:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jaaaaaa! Guus!! Gefeliciteerd!!
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem199

Bericht 02 Okt 2014 11:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wow Guus, van harte gefeliciteerd!!
<<

Anoniem328

Bericht 02 Okt 2014 11:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Yes Guus Yes! Van harte gefeliciteerd! Ik zat de hele ochtend al te kijken of er al een reactie was. Supergoed nieuws. En nu duimen dat alles goed gaat en je de 27e een mooie echo hebt.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Okt 2014 11:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wauw guus wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem328

Bericht 02 Okt 2014 11:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve wat vervelend zeg dat het bij jullie ook allemaal zo moeilijk gaat. Heftig dat je constant pijn hebt. Hopelijk biedt de kijkoperatie meer duidelijkheid. Je ziet er erg tegenop begrijp ik? Weet je al wanneer het gaat plaatsvinden?
Lastig is dat he als je hele omgeving zwanger lijkt te raken en/of aan het bevallen is?!

Ik weet er alles van. Al onze vrienden hebben hun gezinnetje compleet, gisteravond nog op kraambezoek geweest bij vrienden bij wie hun tweede zoon is geboren. Zo fijn voor ze maar ook zo oneerlijk. De tweede lag nog niet eens echt in de planning maar ze was spontaan zwanger geraakt. Erg confronterend om te horen als het bij jezelf zo moeizaam gaat.
Hopelijk kun je hier een beetje steun vinden want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Punto heftig nieuws zeg, en nog vervelender dat je het in je eentje te horen kreeg. Heb je al een gesprek ingepland inmiddels? Inseminatie zal inderdaad wel IUI zijn. Wordt veel gedaan bij verminderde zaadkwaliteit. Een positief puntje, als de kwaliteit van het zaad echt superslecht zou zijn geweest, dan zou je niet in aanmerking komen voor IUI en was het meteen ICSI geworden. Misschien dat dat een beetje hoop geeft. Heel veel succes de komende tijd.

Ik morgen eindelijk de eerste meting. Vandaag eindelijk geen hoofdpijn (tot nu toe) dus voel me goed en zie het nog steeds positief tegemoet. Hopelijk volgende week de punctie, want het duurt me allemaal veel te lang :P
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Okt 2014 12:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Laced en Guus!
2014 2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 02 Okt 2014 12:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Waah Guus wat goed!!!
Gefeliciteerd!
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2014 12:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wauw Guus! Die is echt wel knalpositief! Gefeliciteerd!
Laced, ook gefeliciteerd voor jou!


Punto, wat naar om zo'n manier zulk bericht te krijgen :( Zou dat in het gesprek zeker bij ze aankaarten...
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 02 Okt 2014 12:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat fijn Guus!!!!! Gefeliciteerd!!!
Ons boefje 24-08-2010
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 02 Okt 2014 12:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Guus!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem256

Bericht 02 Okt 2014 12:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Guus gefeliciteerd!!

Emmeve, jouw bericht is voor mij ook erg herkenbaar. Om mij heen ook steeds meer zwangeren en in vriendinnengroep ook een aantal die op korte termijn wel willen. Een paar weten van onze wens en hoe lang het duurt maar anderen niet. Daardoor soms wel lastige situaties als er direct naar gevraagd word. Ik smoes er altijd wat omheen. Stel zulke vragen zelf nu niet meer bij anderen, merk dat het erg confronterend kan zijn!

Olijfje, jouw berichtje geeft wel wat hoop idd! We gaan het wel zien hoe het loopt, laat het allemaal wel wat op me af komen.

Wat trouwens ook wel bijzonder was, ik moest in eerste instantie een afspraak maken bij de fertiliteitsarts als we alle onderzoeken hadden afgerond voor het vervolg. Die wilde ik alvast maken voor dat telefoontje over het zaadonderzoek maar kreeg toen te horen dat die niet meer werkt in het ziekenhuis van ons :confused: Maand terug nog een hsg onderzoek gehad bij haar, toen heeft ze daar niks over genoemd.. Inmiddels vandaag een vervolgafspraak gemaakt voor over 4 weken, dan kunnen we pas allebei erbij zijn.. Dat wordt dan met een gynaecoloog, die de intakegesprekken doet. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, anders maar naar een ander ziekenhuis.
<<

Anoniem117

Bericht 02 Okt 2014 12:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Joehoe Guus!!! Gefeliciteerd! Dat zijn mooie testen! Ik hoop dat je al een beetje op een roze wolk kan stappen tijdens de spannende weken naar de echo toe.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo