Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag over loonheffingkorting

<<

Anoniem141

Bericht 01 Okt 2014 16:03

Vraag over loonheffingkorting

Ik heb een nieuwe baan en mijn baas is vergeten de loonheffingkorting toe te passen. Ik heb wel het formulier ingevuld met de datum van indiensttreding.
Moet mijn baas dit volgende maand terug betalen ? Of moet ik het volgend jaar bij de belasting terugvragen?
<<

Anoniem141

Bericht 01 Okt 2014 17:22

Re: Vraag over loonheffingkorting

Niemand die het weet?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Okt 2014 17:52

Re: Vraag over loonheffingkorting

Ik zou het altijd proberen terug te vragen. ALtijd aangifte doen. Je weet nooit wat je terug kan krijgen.

Verder kan ik je niet helpen, ik zou er eigenlijk vanuit gaan dat je het de komende maand nog niet zal ontvangen, ondanks de fout van je baas. Maar pin me er niet op vast.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 01 Okt 2014 18:02

Re: Vraag over loonheffingkorting

Je werkgever is verplicht het formulier te volgen, het moet echter wel op tijd door de wn. worden ingeleverd, zonder het formulier is hij verplicht 52% toe te passen.
Was jij op tijd? Dan is het de fout van werkgever en dient hij een correctie te maken.
Overigens met de ib aangifte word gekeken of je te veel of te weinig korting heb gekregen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 02 Okt 2014 10:33

Re: Vraag over loonheffingkorting

Je werkgever hoort niet te betalen. Overigens moet jij dat formulier invullen, is niet de verantwoordelijkheid van je werkgever. Als je een tweede werkgever hebt en daar heb je ja ingevuld dan zal je bij een andere werkgever nee moeten invullen (en dus teveel betalen en terug krijgen).
Volgend jaar doe je gewoon aangifte en de belastingdienst ziet dan vanzelf dat je teveel belasting hebt betaald en dat krijg je dan terug. Niks aan de hand dus, je hebt het alleen wat later.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2014 10:37

Re: Vraag over loonheffingkorting

Ze heeft het formulier ingevuld.

Maar bij je aangifte komt het idd wel boven water.
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2014 10:46

Re: Vraag over loonheffingkorting

En toch kan de baas er met terugwerkende kracht een correctie over laten plaatsvinden. Hij moet het alleen wel willen. Anders wordt het inderdaad met de belastingaangifte van 2014.

Je kan het dus altijd vragen bij je baas/de salarisadministratie!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron