Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem70

Bericht 30 Sep 2014 15:57

Re: Draagdoekentopic

Hoe doe je dat dan als je zelf wil gaan slapen en hij moet in zijn bedje ?
Lukt dat als je hem heel veel draagt dan ?

Welke kunnen jullie mij aanraden voor binnenhuis met een klik systeem voor jonge baby tjes die ook nog betaalbaar is?
Het lijkt mij wel een uitkomst dan !!
<<

Anoniem97

Bericht 30 Sep 2014 16:00

Re: Draagdoekentopic

De baby bij je laten slapen.

Een post hierboven staan wat verschillende merken genoemd die geschrikt zijn vanaf de geboorte.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Sep 2014 16:02

Re: Draagdoekentopic

Een tweedehands Manduca is dan misschien een optie. Die is erg makkelijk in gebruik en betaalbaar (kijk maar eens op marktplaats).

Je kunt ervoor kiezen om alleen overdag te dragen, zodat het 'bedritueel' 's avonds hetzelfde blijft als nu. Maar dat hoeft niet perse hoor, sommige baby's slapen heerlijk verder als je ze vanuit de drager in bed overhevelt. Mijn dochter wel in elk geval.
<<

Anoniem70

Bericht 30 Sep 2014 16:15

Re: Draagdoekentopic

De baby slaapt al bij mij maar wel in zijn ledikantje tegen mijn bed aan geschoven niet bij me in bed dat is gevaarlijk!!
Wil hem wel graag in eigen ledikantje hebben.

Moet over 6 weken wel weer gaan werken kam hem dan ook niet mee nemen natuurlijk.

Is de tula baby drager urbanista wat ? Die vind ik wel heeel erg mooi maar moet natuurlijk ook fijn zijn en is lang te gebruiken !!

Ik wil denk ik wel nieuw niet tweedehands.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2014 18:04

Re: Draagdoekentopic

Ik heb net een Tula baby en ik vind 'm tot nu toe (half uur gedragen) heel fijn Rituals! Misschien kun je nog ergens gratis een 'bungel' scoren (babybjorn ofzo). Op sommige sites kun je die namelijk inleveren en dan krijg je korting op je aanschaf.

tula baby gaat tot ongeveer maat 86. Mijn zoon zit nu in 68/74. Volgens mij raken kinderen met ongeveer anderhalf jaar in maat 86. Een Tula kun je tegen redelijke prijs ook weer verder verkopen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Sep 2014 18:42

Re: Draagdoekentopic

Ik vind dat Tula echt mooie printjes heeft! Tot zover mijn nutteloze bijdrage, want ik heb geen ervaring met de Tula.

Hier nog een handige actie vandaag, haha. Wilde weer eens een nieuwe knoop proberen, had de Poppins Hip Carry voorbij zien komen. Met mijn nieuwe doek gedaan omdat ik die het mooist vind, maar was toch niet zo slim om die knoop met een maat 7 te doen. De staarten hingen bijna op de grond :palm:
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 30 Sep 2014 19:24

Re: Draagdoekentopic

Suus schreef:
Ingeborg schreef:
Suus schreef:Pompoen, wat leuk dat je een vriend hebt, dat wist ik nog niet :D Leuk dat hij ook draagt. Mijn man draagt E. ook regelmatig, maar waar ik vaak de mei tai pak, ligt zijn voorkeur toch bij de draagdoek. Hij durfde ook al eerder alleen té knopen dan ik.


Vraagje...je draagt met de mei tai dan nu zeker op je rug? Vanaf wanneer lukte dat goed? Ik heb Mats nog op mijn buik, maar dat hou ik niet meer lang. Daarom probeer ik hem nu op mijn rug maar hij lijkt daar nog niet goed in te zitten. Ik vind het eigenlijk ook nog zwaarder op mijn rug. Mats is 9,4kg en 69cm lang en 8 maand. Heb je tips?


Ik draag haar eerlijk gezegd nog steeds op mijn buik :redface: Ik moet nodig gaan oefenen met rugdragen, maar vind dit zo gezellig. Mijn dochter is ook iets lichter nog dan jouw zoon, ik vind het nu dus nog prima te doen.


Thnx voor je reactie! Ben wel benieuwd hoe jou het bevalt als ze op je rug zit. Ik vind het voorop ook gezellig, maar soms wel onhandig in een winkel ofzo. Dan lijkt me rugdragen weer fijner!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2014 20:37

Re: Draagdoekentopic

#

Hij's fijn!
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 01 Okt 2014 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Penélope

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 04 Jun 2014 21:00

Bericht 30 Sep 2014 20:41

Re: Draagdoekentopic

Mooie drager! Zo te zien heeft L hem ook goed gekeurd? Wat heeft hij toch een vrolijk snoetje:)
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2014 20:43

Re: Draagdoekentopic

Penélope schreef:Mooie drager! Zo te zien heeft L hem ook goed gekeurd? Wat heeft hij toch een vrolijk snoetje:)


Thanks, ja hij vond het helemaal prima! Ik kan 'm echt wel aanraden Penélope!
L2014 & H2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Sep 2014 20:51

Re: Draagdoekentopic

Oh, wat een mooie drager!

Hebben jullie ervaring met doeken verven? Ik kan een lichtgrijze BB-slen overkopen voor 20 euro en denk eraan deze te verven en er een ring-sling van te maken en eventueel nog een MT of een tasje erbij ofzo.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2014 20:58

Re: Draagdoekentopic

Op fb groep Draagpraat staat een document met instructies voor het gradiënt verven van een doek, misschien kun je dat als leidraad gebruiken? Staat er verder niks op D&V? Ik heb er zelf geen ervaring mee, sorry!
L2014 & H2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Sep 2014 21:00

Re: Draagdoekentopic

Ja, dat heb ik gevonden. Morgen eens doorspitten. Op D&V kan ik het moeilijk vinden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Sep 2014 21:13

Re: Draagdoekentopic

Oh, die is mooi, mzcharlotte!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 30 Sep 2014 22:33

Re: Draagdoekentopic

Hij is leuk mzcharlotte!
M:21072011
J :08012014
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 01 Okt 2014 09:25

Re: Draagdoekentopic

Wat een leuke zeg! Misschien is zo een ook wel wat voor mij! Alleen is mijn zoon volgens mij wel een stukje groter en zwaarder zoals het op de foto lijkt en kan hij dan er minder lang in misschien.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 01 Okt 2014 10:22

Re: Draagdoekentopic

Rituals_ schreef:Eerlijk lijkt dragen mij helemaal niks maar het zit nu toch in mijn hoofd.
Mijn baby van 3,5 weken wil constant bij me zijn :heart: maar het is zelfs zo erg kan niet eens naar het toilet of iets in huis doen wat ik ook wel erg graag wil.

Slaapt een baby nog wel goed in zijn eigen bedje als je hem veel draagt ?
Raakt hij er niet aan gewend dat hij niet meer zonder kan?
Heb een hartstikke fijne kinder wagen is dit dan geen geld verspilling ?

Ik hou ook niet van ingewikkelde knopen of iets bestaat er iets goeds wat je alleen maar dicht hoeft te gespen of iets ?
Hebben jullie misschien advies voor een draag doek ?

Kan ik straks nog wel zonder en hem smiddags in zijn bedje leggen?


Ik heb een marsupi en sinds gister ook een manduca :banaan: zijn beide dragers die heel makkelijk te gebruiken zijn zonder te knopen (al vind ik het draagcomfort van de marsupi wel echt een stuk minder, je draagt behoorlijk op je schouders).

Ik heb Mats de eerste maanden heel veel gedragen, vooral in de huiluurtjes vond ik het ideaal. Na een maand of 2 zijn we gaan oefenen met overdag in zijn eigen bedje slapen(daarvoor sliep hij vooral in de wagen of in de doek). Nu slaapt hij echt overal. Wel het beste en het rustigst in zijn bed, maar als we ergens heen gaan slaapt hij net zo makkelijk in de wagen (gebruik ik ook echt nog wel vaak, met boodschappen doen ofzo) of in de doek.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem112

Bericht 01 Okt 2014 13:16

Re: Draagdoekentopic

Ik heb mijn wompat uitgeleend aan een moeder van school, uit eigen enthousiastme, nu heb ik beetje spijt, niet dat ik m nu zelf gebruik maar ik weet niet.. Gewoon gevoel, ze heeft m nu vanaf zaterdag, ik vraag m vrijdag weer terug denk ik, hoelang lenen jullie een drager of doek uit? Of doe je t niet?
<<

Anoniem97

Bericht 01 Okt 2014 14:53

Re: Draagdoekentopic

Ik doe dat niet bij mijn eigen doeken en dragers Annemijn, maar ik wil dat straks wel kunnen aanbieden maar daarvoor schaf ik nieuwe dragers aan die ik gewoon kan uitlenen in een soort doekenbieb.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Okt 2014 14:57

Re: Draagdoekentopic

Die is leuk mzcharlotte! Heel leuk printje!

Annemijn, ik zou mijn doeken en dragers denk ik niet zomaar uitlenen. Ligt er denk ik ook wel een beetje aan wie het zou zijn, een goede vriendin of familie zou ik wel wat lenen. Maar verder niet zo snel.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 01 Okt 2014 15:14

Re: Draagdoekentopic

Ingeborg schreef:Wat een leuke zeg! Misschien is zo een ook wel wat voor mij! Alleen is mijn zoon volgens mij wel een stukje groter en zwaarder zoals het op de foto lijkt en kan hij dan er minder lang in misschien.



Ingeborg, dit is maat Baby, er is ook een Toddler maat, die is groter.

Bedankt dames, we zijn er ook echt helemaal mee in onze nopjes!

Annemijn, ik zou ook niet zo snel een doek of drager uitlenen. Ik vind dat je prima kunt vragen of je een vrijdag het weer terug kunt hebben. Mocht ze aangeven dat ze het graag nog even het weekend zou willen lenen, dan kun je daar natuurlijk altijd nog mee instemmen (of niet). Bijna een week lijkt me meer dan voldoende en anders miet ze maar een bieb opzoeken (zoals Gaia wilt gaan aanbieden).
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Okt 2014 16:11

Re: Draagdoekentopic

Annemijn schreef:Ik heb mijn wompat uitgeleend aan een moeder van school, uit eigen enthousiastme, nu heb ik beetje spijt, niet dat ik m nu zelf gebruik maar ik weet niet.. Gewoon gevoel, ze heeft m nu vanaf zaterdag, ik vraag m vrijdag weer terug denk ik, hoelang lenen jullie een drager of doek uit? Of doe je t niet?



Ik heb het 1 keer gedaan, beviel goed, was iemand van hier en die bracht hem na 2 dagen geloof ik alweer terug.
Ik doe ook mee met doekenreisjes, leuk om iets anders te proberen.
M:21072011
J :08012014
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Okt 2014 18:19

Re: Draagdoekentopic

Ik heb op het moment een van mijn ringslings uitgeleend aan een vriendin. Ik zie haar op zich niet heel veel en ik denk dat de drager in de praktijk 4 weken weg zal zijn... Ik heb er verder geen gemisgevoelens bij. Ik gebruik mijn andere ringsling gewoon en ik weet gewoon zeker dat zij er voorzichtig mee zal zijn en ik m netjes terugkrijg. Dus dat scheelt ook alles denk ik...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem70

Bericht 03 Okt 2014 13:42

Re: Draagdoekentopic

Ik heb er 1 bestelt hoor want ik kan nu niks doen heel de dag.
Ik heb gekozen voor de tula spotted love.

Ben benieuwd of het wat is !! Hoop niet dat mijn kindje dan niet meer zonder kan want moet over 6 weken weer gaan werken.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 03 Okt 2014 14:41

Re: Draagdoekentopic

Waarom ben je daar bang voor??
Wel een mooie, benieuwd wat je ervan vindt!
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers