Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

<<

Anoniem84

Bericht 29 Sep 2014 17:02

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik denk dat ik meer zou missen als ik níet zou werken.
<<

Anoniem127

Bericht 29 Sep 2014 17:07

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Hoe bedoel je dat Rejoy?
<<

Anoniem84

Bericht 29 Sep 2014 17:37

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

juist doordat ik niet altijd bij ze ben, ben ik bewuster van alles wat ze doen, hun ontwikkeling en maak ik bewuster tijd voor ze. Daarnaast vind ik werken een toegevoegde waarde in de opvoeding van de kinderen en ben ik een leukere ouder voor ze (ik raak echt zwaar overprikkeld als ik de hele dagen bij de kinderen ben en -met name de oudste- van hot naar her moet brengen)
<<

Fiene

Bericht 29 Sep 2014 20:22

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Mooi gezegd Rejoy. Ik zou ook echt niet full time thuis willen zijn met ze, ik word daar echt geen leukere ouder van.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Sep 2014 07:22

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik zie het op zich ook wel zo, maar vier dagen werken vind ik net iets te veel (voor mij, ik vind er niks van als andere moeders of vaders dat wel prima vinden).
L2014 & H2017
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 30 Sep 2014 08:40

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk 3 dagen (eigenlijk 2,5) en vind het op zich prima zo.
Toch zou ik ook wel na de komst van de derde graag 2 (hele) dagen willen werken. Weet alleen niet of dit ook realiseerbaar is.
Mijn man werkt 5 dagen en vind dit ook prima.
💜💜💙💙
<<

Anoniem125

Bericht 30 Sep 2014 09:00

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Rejoy schreef:juist doordat ik niet altijd bij ze ben, ben ik bewuster van alles wat ze doen, hun ontwikkeling en maak ik bewuster tijd voor ze. Daarnaast vind ik werken een toegevoegde waarde in de opvoeding van de kinderen en ben ik een leukere ouder voor ze (ik raak echt zwaar overprikkeld als ik de hele dagen bij de kinderen ben en -met name de oudste- van hot naar her moet brengen)

Precies dit. Ik zou er geen leuke moeder van worden als ik mijn eigen dromen en ambities in de ijskast zou zetten. Dat zou ik ook geen goed voorbeeld vinden voor mijn dochter.
<<

Anoniem92

Bericht 30 Sep 2014 09:04

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Maar je droom of ambitie kan toch ook heel goed een fulltime huismama zijn?
De moeders die werken zullen bijv minder helpen op school, ik zou met liefde luizenmoeder, voorleesmoeder of weet ik het wat allemaal willen zijn, maar hoef weer niet zo nodig een goedlopende carrière, die ambitie heb ik helemaal niet.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Sep 2014 09:07

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Mijn ambities gaan iets verder dan 'luizenmoeder', dus IK zou daar niet gelukkig van worden en dus ook geen leuke moeder van worden. Ik vind het belangrijk dat mijn dochter ziet hoe fijn het kan zijn om je dromen na te streven en waar te maken. En ik wil haar ook meegeven hoe belangrijk het is je eigen geld te verdienen en financieel onafhankelijk te zijn.
<<

Anoniem92

Bericht 30 Sep 2014 09:11

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ja, ik snap wel dat dat JOUW ambities zijn, maar niet iedereen hoeft zo nodig die ambities te hebben.
Er zijn zat vrouwen die vroeger bij wat wil je worden ´moeder´ opschreven, en dat zo nog ervaren. Ik vind daar niks mis mee, en met je laatste opmerking geef je weer een steek onder water, want als JOUW droom was geweest om thuisblijfmoeder te zijn dan had jouw dochter je daar gelukkig in gezien en ziet ze dus ook dat je je dromen nastreeft en hoe fijn dat kan zijn. Dat jij thuisblijfmoeder zijn flauwekul vindt is een ander verhaal natuurlijk.
<<

Anoniem110

Bericht 30 Sep 2014 09:58

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Mis ik veel? Tja ik ben bang van wel en dan meer omdat ik idd veel werk momenteel. Hij doet veel op school en er vinden vaak activiteiten plaats waar ik gewoon amper aan kan meedoen. Daar baal ik wel van hoor. Maar anderzijds werk ik momenteel hard voor de toekomst van mij en mijn zoon en dus moet ik er maar even mee dealen.
Ik vind het belangrijk dat ik hem een goede toekomst kan bieden en dat is nu een enorme investering in mezelf.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 30 Sep 2014 10:18

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Nee. Ik werk 30 uur, maar wel onregelmatig. Ik draai slaapdiensten van 15 uur. Ik begin om 15 uur, ik ben dan de hele ochtend en het begin van de middag bij L. geweest. De volgende ochtend ben ik om 9.30 uur weer thuis en ben de rest van de dag bij L. Ik mis zo nauwelijks iets, L. kan later altijd tussen de middag thuis eten en ik kan helpen op school. Ideaal!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem125

Bericht 30 Sep 2014 11:52

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Parel schreef:Ja, ik snap wel dat dat JOUW ambities zijn, maar niet iedereen hoeft zo nodig die ambities te hebben.
Er zijn zat vrouwen die vroeger bij wat wil je worden ´moeder´ opschreven, en dat zo nog ervaren. Ik vind daar niks mis mee, en met je laatste opmerking geef je weer een steek onder water, want als JOUW droom was geweest om thuisblijfmoeder te zijn dan had jouw dochter je daar gelukkig in gezien en ziet ze dus ook dat je je dromen nastreeft en hoe fijn dat kan zijn. Dat jij thuisblijfmoeder zijn flauwekul vindt is een ander verhaal natuurlijk.

Dat zeg ik ook helemaal niet. Als het jouw grootste ambitie is om moeder te zijn en daarnaast niks, dan is dat ook prima, dan heb je je grootste ambitie al verwezenlijkt door een kind op de wereld te zetten. Maar voor mensen als ik - die naast het moederschap nog andere ambities hebben - is dat anders.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Sep 2014 13:09

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik vind dat ik soms te veel werk. Als ik 6 dagen werk zie ik ze echt weinig. Mijn zoontje zegt dan ook, mama niet werken, mama spelen. Ja dan breekt mijn hart. Ik werk liever 3 dagen in de week.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem92

Bericht 30 Sep 2014 15:55

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ja maar Steep, jij werkt onregelmatig ook toch?
Dat vond en vind ik inderdaad ook het nadeel van onregelmatig, werk de ene week 24 uur en de andere week 4 bij wijze van, soms ook een paar weken achter elkaar een dag of 4-5 en dan merk ik dat ik echt ben opgebrand beetje bij beetje.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Sep 2014 16:23

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ja ik werk onregelmatig idd. Alleen met 2 langdurig zieken en het niet mogen inzetten van flexers (want is te duur), zit ik nu regelmatig aan de 5,6,7 dagen. Helaas.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Okt 2014 09:29

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Rejoy schreef:juist doordat ik niet altijd bij ze ben, ben ik bewuster van alles wat ze doen, hun ontwikkeling en maak ik bewuster tijd voor ze. Daarnaast vind ik werken een toegevoegde waarde in de opvoeding van de kinderen en ben ik een leukere ouder voor ze (ik raak echt zwaar overprikkeld als ik de hele dagen bij de kinderen ben en -met name de oudste- van hot naar her moet brengen)


Precies dit. Ik ben deze week weer begonnen met werken na mijn verlof van 6 maanden en ik geniet nu veel meer van ze en als ik nu bij ze ben is het echt quality time. Tijdens mijn verlof was ik aan het einde van de zomervakantie echt geen leuke moeder meer geloof ik en genoot ik veel minder bewust van ze.

Bij de oudste twee heb ik alle belangrijke momenten zelf meegemaakt dus wat dat betreft ook niets gemist. En stel dat de jongste alles voor het eerst doet als ik er niet bij ben, tja dat is dan maar zo. Mijn man heeft bijna alle mijlpalen gemist maar vindt het super bijzonder om het dan zelf voor de eerste keer te zien, het voelt voor hem dan alsof ze het voor de eerste keer hebben gedaan.

Edit: ik werk trouwens 20 uur, dus 2,5 dag. Ik werk op maandag een halve dag, en dinsdag en donderdag een hele. Redelijk onder schooltijd dus en mooi afgewisseld, dag thuis, dag werken etc. Ik zou echt niet anders meer willen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Okt 2014 10:53

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik ben blij dat ik het eerste anderhalf jaar gewoon full time mama kan zijn. In het eerste jaar gebeurt er zoveel nieuws, dat ik het mooi vind dat ik het allemaal heb mee mogen maken. Vanaf volgend jaar september ga ik weer terug een opleiding beginnen, dus ben ik ook minder thuis en gaan mijn ouders oppassen. Wel ga ik het zodanig proberen te plannen dat ik nog steeds zo veel mogelijk tijd met mijn kleine mannetje kan doorbrengen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 01 Okt 2014 11:18

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk maar 24 uur, en in principe zou ik dat niet teveel vinden(al zou ik 16 uur ook prima vinden, ik ben niet zo'n carrière tijger). Maar door onregelmatig werken werk ik deze week bijvoorbeeld 6 dagen en dat vind ik echt niet leuk... Vooral nu Mats probeert te rollen en tandjes krijgt, ben ik wel bang dat hij dat voor het eerst bij de gastouder doet of dat de gastouder dat voor het eerst ontdekt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 01 Okt 2014 12:13

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik werk nu 24 uur.. En nee ik mis niet veel.
Alleen baal ik er van dat ik de woensdag werk. Maar dat is na vandaag nog twee keer.

Over 3 weken ben ik half jaar thuis incl zwangerschapsverlof, ik ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.

Ik roep soms wel eens laat mij maar thuis moeder zijn. Maar dat komt door situatie thuis :-)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Okt 2014 12:34

Re: Vind jij dat je teveel mist? ( werkende moeders)

Ik vond wel dat ik te veel miste en J niet kon geven wat ze nodig had en daarom ben ik gestopt met werken. Ik ben juist een veel leukere en relaxte moeder geworden sinds ik niet meer werk.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers