Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Sep 2014 16:30

Re: Draagdoekentopic

Wat grappig, je hoort het vaak andersom, dat de vrouwen de doek pakken en mannen een voorgevormde drager. Leuk dat jouw man ook draagt.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Sep 2014 16:46

Re: Draagdoekentopic

Heeeee, Pompoen, je vriend?? Wat , dat had ik ook gemist!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Sep 2014 16:47

Re: Draagdoekentopic

Mickey: het is de storchenwiege carrier in de kleur turkis. Vanaf de geboorte te gebruiken, heel fijn in gebruik en meerdere verstelmogelijkheden. Hele fijne drager!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Sep 2014 17:04

Re: Draagdoekentopic

Pompoen, P draagt onze zoon nu ook regelmatig. Hij pakt ook makkelijk zijn drager ipv de buggy.
L2014 & H2017
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 29 Sep 2014 17:05

Re: Draagdoekentopic

Hier is man ook meer van de doek en ik pak toch ook wel regelmatig de voorgevormde drager. Man wil bovendien eigenlijk alleen maar dragen met de doek met linnen, de 100% katoen pakt hij nooit terwijl ik die juist wel prettig vind. Grappig om die verschillende voorkeuren te zien!

Hebben jullie trouwens ook kortere doeken en bevalt dat? Ik ben smal (mt 34) en heb bij het rugdragen (ruck) enorm veel stof over van mijn maat 6 indio's. Inkorten kan ik niet over mijn hart verkrijgen dus ik overweeg nog een kort doekje. Welke maat is dan aan te bevelen? 4?

@ Indio aurora: ik ben jaloers. Die is zoo mooi! :love:
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 29 Sep 2014 17:45

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk Suus om het verschil te merken, vaak hoor je het andersom.

Tof dat je de opleiding gaat doen Fiwen!

Pompoen, dat klinkt echt mooi, een man met twee kinderen op zijn rug, armen e.d.

Wij hebben uiteindelijk toch een doek besteld, man is om! De Bykay Denim donkere wassing, maat 6 (plaatje plakken lukt zo snel niet met de iPad).
Ik hoop dat ik hem ook nog naar voren kan knopen, een knoop in de rug vind ik altijd zo vervelend. Maar een veels te lange sliert ook weer niet alles. Ik ben heel benieuwd hoe het knopen bevalt, heb er veel zin in! Hij wordt de tweede week van oktober bezorgd.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Sep 2014 18:32

Re: Draagdoekentopic

Roze schreef:Mickey: het is de storchenwiege carrier in de kleur turkis. Vanaf de geboorte te gebruiken, heel fijn in gebruik en meerdere verstelmogelijkheden. Hele fijne drager!

Mocht je hem daadwerkelijk verkopen, dan heb ik wellicht interesse. Mijn vriend lijkt een drager wel handig, als hij alleen met de kids boodschappen moet doen bijvoorbeeld. Zelf zal ik eerder de doek pakken, maar vriend ziet dat niet zitten gok ik.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Sep 2014 20:48

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk Pompoen dat je een (dragende) vriend hebt!

Mijn man draagt D nu nog in de R&R peuterdrager en zou op ten duur de 2e ook wel willen dragen, maar pas als ie wat ouder is.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 30 Sep 2014 07:39

Re: Draagdoekentopic

Suus schreef:Pompoen, wat leuk dat je een vriend hebt, dat wist ik nog niet :D Leuk dat hij ook draagt. Mijn man draagt E. ook regelmatig, maar waar ik vaak de mei tai pak, ligt zijn voorkeur toch bij de draagdoek. Hij durfde ook al eerder alleen té knopen dan ik.


Vraagje...je draagt met de mei tai dan nu zeker op je rug? Vanaf wanneer lukte dat goed? Ik heb Mats nog op mijn buik, maar dat hou ik niet meer lang. Daarom probeer ik hem nu op mijn rug maar hij lijkt daar nog niet goed in te zitten. Ik vind het eigenlijk ook nog zwaarder op mijn rug. Mats is 9,4kg en 69cm lang en 8 maand. Heb je tips?
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 30 Sep 2014 07:44

Re: Draagdoekentopic

Ik orienteer me nog op een goede drager, zodat Mats op mijn rug kan. Maar lukt dat jullie goed om in je eentje te doen? Ik zie mezelf nog niet even Mats uit het fietsstoeltje halen in de stad en hem dan hup in de drager te krijgen. Maar daarvoor wil ik hem wel veel gebruiken. Of is dat echt een kwestie van oefenen en lukt dat straks echt in een mum van tijd alleen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2014 07:48

Re: Draagdoekentopic

Ingeborg, ik heb nog geen rugdraagervaring, maar met vrijwel elke drager zou je moeten kunnen rugdragen. Over het algemeen wordt de Tula als fijn ervaren. (Die van mij komt vandaag binnen, joepie!) Mijn man heeft een ErgoBaby. Uiteindelijk is het heel persoonlijk en kun je misschien het beste een inloopochtend doen om te voelen en proberen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 30 Sep 2014 07:57

Re: Draagdoekentopic

Ingeborg, dat moet zeker lukken hoor! Er zijn heel veel dragers geschrikt voor rugdragen, maar favorieten zijn toch wel de Wompat, Tula, R&R.
Ik heb zelf de wompat en vind die heel fijn maar dragers zijn wel erg persoonlijk, wat de 1 fijn vindt, vindt de ander helemaal niks.
Je zou daarom bij een inloopochtend wat dingen kunnen testen.

Pompoen, wat leuk nieuws allemaal :D

Mijn vriend draagt heel veel, toen ze klein waren droeg hij ook met een doek.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Sep 2014 08:46

Re: Draagdoekentopic

Ingeborg schreef:Ik orienteer me nog op een goede drager, zodat Mats op mijn rug kan. Maar lukt dat jullie goed om in je eentje te doen? Ik zie mezelf nog niet even Mats uit het fietsstoeltje halen in de stad en hem dan hup in de drager te krijgen. Maar daarvoor wil ik hem wel veel gebruiken. Of is dat echt een kwestie van oefenen en lukt dat straks echt in een mum van tijd alleen?


Hier ervaren rugdraagster. Ik ben geloof ik begonnen toen L. 6 maanden oud was met hem op mijn rug te dragen in de Manduca. Hij is nu 1,5 en ik draag hem nog steeds regelmatig op mijn rug, inmiddels in de Tula Toddler. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt peanuts is maar ik zie ook dat andere moeders er soms meer moeite mee hebben. Ik ben nooit bang geweest, ik ben het gewoon gaan doen, gewoon gezorgd dat ik hem echt goed vast had, dat ik oefende boven het bed bijvoorbeeld ook. En misschien mijn voordeel ook, ik ben alleen, ik heb het altijd alleen moeten doen, er is niemand die even voor mij een riempje aan geeft of mijn kind tegen houd.

Ik kan L. nu gewoon op zijn voeten zetten en dan in de drager doen, maar ik haalde hem voor hij kon lopen ook gewoon uit het fietsstoeltje en zwaaide hem op mijn rug. Ik denk dat ik een minuut of 2 nodig heb om hem er helemaal goed in te krijgen en ik denk dat ik het na een maand wel voor elkaar had om het echt efficiënt snel te doen.
Dus ja, ik denk gewoon een kwestie van oefenen.

Ik heb overigens met de Manduca heel fijn rug gedragen, die vond ik prettig af te stellen, ook als L. al op mijn rug zat en nu draag ik met de tula toddler en daar ben ik ook echt fan van. De Beco is ook een drager waarmee je goed kan rugdragen.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 30 Sep 2014 09:09

Re: Draagdoekentopic

Ja, een inloopochtend wil ik zeker doen. Ik woon tussen Utrecht en Den Bosch, iemand ergens in die buurt naar een inloopochtend geweest?

Bedankt voor de reacties!

Ik zit er echt al lang mee in mijn hoofd. Mats zit helemaal niet 'mooi' nog in de wagen en daarbij wonen we in een appartement. Heg is steeds een heel gesjouw met maxi cosi en wagen. En dan moet de wagen ook nog in mn Suzika Alto :wink:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Sep 2014 09:14

Re: Draagdoekentopic

Urgh, een appartement is echt een drama wat dat betreft. Ik woon 3 hoog zonder lift. Dragen maakt het zoveel dragelijker! ;)
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Sep 2014 09:18

Re: Draagdoekentopic

Ik pak eigenlijk alleen de wagen als ik veel moet sjouwen of als ik echt heel veel moet lopen. Maar het liefst pak ik de draagzak gewoon. Ik woon in een gewoon huis en de wagen staat gewoon klaar om te pakken maar ik gebruik hem echt zelden.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Sep 2014 09:30

Re: Draagdoekentopic

En dragen verleer je niet ;)
Ik draag mijn neefje van 8 maanden wekelijks. Vanaf dat hij 6 maanden is slinger ik hem op mijn rug. Met doek, dan doe ik de ruck, of met een mei tai.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Sep 2014 10:27

Re: Draagdoekentopic

Ingeborg schreef:
Suus schreef:Pompoen, wat leuk dat je een vriend hebt, dat wist ik nog niet :D Leuk dat hij ook draagt. Mijn man draagt E. ook regelmatig, maar waar ik vaak de mei tai pak, ligt zijn voorkeur toch bij de draagdoek. Hij durfde ook al eerder alleen té knopen dan ik.


Vraagje...je draagt met de mei tai dan nu zeker op je rug? Vanaf wanneer lukte dat goed? Ik heb Mats nog op mijn buik, maar dat hou ik niet meer lang. Daarom probeer ik hem nu op mijn rug maar hij lijkt daar nog niet goed in te zitten. Ik vind het eigenlijk ook nog zwaarder op mijn rug. Mats is 9,4kg en 69cm lang en 8 maand. Heb je tips?


Ik draag haar eerlijk gezegd nog steeds op mijn buik :redface: Ik moet nodig gaan oefenen met rugdragen, maar vind dit zo gezellig. Mijn dochter is ook iets lichter nog dan jouw zoon, ik vind het nu dus nog prima te doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Sep 2014 12:40

Re: Draagdoekentopic

Ik draag R al regelmatig op mijn rug, omdat hij zo zwaar is. Al gaat op de buik ook nog wel. Ik pak meestal een doek, maar hij zit ook goed in de boba (dat vind ik ook echt een hele fijne drager). Heb ook een storchenwiege carrière en hop tye, maar die dragen op de rug minder fijn dan een doek vind ik.

Mickey: hij staat nog niet te koop ofzo, maar wil hem wel gaan verkopen. Laat anders maar weten als je hem zou willen hebben.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Sep 2014 13:35

Re: Draagdoekentopic

Roze: ik zal het sowieso met mn vriend moeten overleggen, of hij deze drager wat vindt. Mocht je al een prijs in gedachten hebben, dan hoor ik dat graag van je.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem70

Bericht 30 Sep 2014 13:46

Re: Draagdoekentopic

Eerlijk lijkt dragen mij helemaal niks maar het zit nu toch in mijn hoofd.
Mijn baby van 3,5 weken wil constant bij me zijn :heart: maar het is zelfs zo erg kan niet eens naar het toilet of iets in huis doen wat ik ook wel erg graag wil.

Slaapt een baby nog wel goed in zijn eigen bedje als je hem veel draagt ?
Raakt hij er niet aan gewend dat hij niet meer zonder kan?
Heb een hartstikke fijne kinder wagen is dit dan geen geld verspilling ?

Ik hou ook niet van ingewikkelde knopen of iets bestaat er iets goeds wat je alleen maar dicht hoeft te gespen of iets ?
Hebben jullie misschien advies voor een draag doek ?

Kan ik straks nog wel zonder en hem smiddags in zijn bedje leggen?
<<

Anoniem97

Bericht 30 Sep 2014 14:42

Re: Draagdoekentopic

Baby's worden geboren met het reflex om te gaan huilen zodra ze niet meer bij mamma zijn, omdat dat van uit de natuur gezien betekend dat de baby niet meer veilig is.
Baby's worden geboren om gedragen te worden, ze hebben de kromme beentjes, ze hebben het grijpreflex en ze huilen dus wanneer je ze weg legt.

In principe hoor je dus je kindje de eerste maanden bij je te houden, en dit zal langzaam aan minder worden na mate je kindje ouder wordt.

Je verwend je kindje niet op deze manier, je volgt gewoon het instinkt van je kindje en jezelf.
En als je kindje er aan toe is ( zich veilig voelt) dan zal het ook ergens anders gaan slapen.

Kinderwagen geldverspilling, tja dat is persoonlijk, ik vind van wel maar er zijn genoeg mensen die hem dagelijks gebruiken.

Je hebt verschillende dragers, de beco, de tula, de wompat, de marsupi, de manduca, dat zijn een paar van de vele die er zijn en dat zijn allemaal snel om te doen ( kliksysteem)
Er is ook nog een tussenstap en dat is bijvoorbeeld de mei-tai, geen kliksysteem maar 4 banden die je knoopt.
De doeken zijn wat dat betreft het ingewikkeldst, die moet je helemaal knopen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 30 Sep 2014 15:32

Re: Draagdoekentopic

Welke drager vind jij het fijnste gaia? Ik heb nog een bykay doek maar heb mijn oog laten vallen op een wompat.
Maar mijn keuze is dus puur gebaseerd op het mooie (vind die regenboog kleurtjes zo leuk)
Vanaf wanneer gebruik je die? En is die goed voor een baby?
Of zou jij een andere aanraden?
💜💜💙💙
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Sep 2014 15:43

Re: Draagdoekentopic

Ik wil nog een doek/mei-tai/ringsling voor erbij. Ik wil liefst max. 50 euro inclusief verzending betalen. Hebben jullie tips?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 30 Sep 2014 15:44

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een wompat en vind hem heel fijn.
Je hebt de wompat in verschillende maten:
Baby van maat 62/68 t/m 86 ongeveer
Medium van maat 74 t/m 92 ongeveer
Toddler van maat 86 t/m 98 ongeveer
En de pre-school van maat 92 t/m 104/110 ongeveer.

Ik heb de medium en mijn dochter zit nu in maat 104 en zit daar nog best ok in al begint hij nu wel iets aan de kleine kant te worden. Dus je kan er meestal wel langer mee door dragen. Maar je kindje kan er vanaf de geboorte nog niet in.
En de wompat is een hele goede ergonomische drager en makkelijk af te stellen.

Vanaf de geboorte is bijvoorbeeld de marsupi, bondolino, Tula baby, storchenwiege carrier, emeibaby geschrikt.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers