Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


weigeren flesvoeding

<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 29 Sep 2014 21:01

weigeren flesvoeding

Haai, ik geef ondertussen 4.5 maand borstvoeding en dit gaat goed. 2wk geleden al een stevige productiedip gehad, LLL gebeld, flink vaak aangelegd, veel gedronken etc en het kwam weer aardig op gang. Heb ook schildklier problemen wat aan de dip kan bijdragen.
Nu heb ik weer hetzelfde. Hij heeft niet voldoende melk en krijg niet genoeg bij elkaar gekolfd op mijn werkdagen voor op de crèche.

Maar....flesvoeding weigert hij. Nutrilon, friso...kokhalzen!
Fles is het probleem niet want moedermelk drinkt hij wel.
Ik weet even niet meer wat te doen.
Als ik thuis ben ligt hij continu aan de borst maar de werkdagen zijn het probleem.
Hebben jullie tips?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 30 Sep 2014 07:44

Re: weigeren flesvoeding

Wat lastig!
Misschien kun je het een beetje mengen met bv zodat hij aan de smaak kan wennen?
2012
2016
2020

Instagram
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 30 Sep 2014 08:11

Re: weigeren flesvoeding

Goede tip van Jazzie! Eerst vooral bv en een klein beetje kv, en dan steeds meer? Of gewoon half/half houden als ie het zo wel drinkt...

Misschien nog proberen dagelijks wat extra te kolven? Ik kolf bv altijd s ochtends. L drinkt mijn ene borst leeg, ondertussen kolf ik de ander. Ik bouw zo een aardig voorraadje op.
Brengt me op punt 2 als het echt niet lukt: Misschien kan je een donor vinden? Ik donor mijn overschot aan melk aan een andere mama die PRECIES hetzelfde probleem heeft als jij. Zij kolft niet genoeg op haar werkdagen, maar haar mannetje reageert ontzettend heftig op flesvoeding. Zij kreeg daar stress van (zag haar voorraadje slinken), wat de druk op het kolven nog meer verhoogde, en wat de opbrengst niet ten goede kwam. Eén keer in de zoveel tijd komt ze bij mij een voorraadje halen.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers