Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afscheid nemen op school...

<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Sep 2014 13:49

Afscheid nemen op school...

Mijn dochter nu 5 jaar heeft sinds ze op de basisschool zit mooite met afscheid nemen.
Op het einde van vorig schooljaar ging het goed , de eerste week nade vakantie ook maar nu...
Ze wil gewoon niet naar binnen houdt de rits van haar jas vast etc zodat je deze bijna niet uitkrijgt.
OP de peuterspeelzaal had ze hier totaal geen last van .

Iemand misschien de oplossing om het wat makkelijker te maken voor haar.
Ik zeg al dat ik haar kom halen etc.
Vandaag was het gewoon zelfs mij slaan omdat ze niet naar binnen wil en dat herken ik gewoon totaal niet van haar, zo is ze normaal niet.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 29 Sep 2014 17:14

Re: Afscheid nemen op school...

Mijn dochter vindt dat ook al niet het fijnste ogenblik van de dag. Meestal blijf ik er in de klas nog vijf minuten bij totdat ze gaat spelen. Mag dat ook op de school van je dochter?
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Sep 2014 18:52

Re: Afscheid nemen op school...

Nee hier is het de bedoeling dat ze zelf naar binnen lopen , eigenlijk mag je niet eens mee naar binnen..
Bij de peuterspeelzaal was dit wel 5 minuten samen boekje lezen of puzzelen en dan gaan, en daar was het ook geen probleem en kon ik gewoon gaan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 29 Sep 2014 20:13

Re: Afscheid nemen op school...

Wat vervelend dat je niet mee naar binnen mag zeg? Wat is de reden daarvan? Bij ons komen alle ouders gewoon de klas in, en in de middag wachten ook weer alle ouders gewoon in de school.

Geeft ze aan waarom ze het zo moeilijk vindt? Heeft ze moeite met haar jas ophangen oid? Kan de juf haar niet opwachten en helpen? ZOdat ze wat zekerder wordt?
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Sep 2014 20:33

Re: Afscheid nemen op school...

Ze willen dat de kinderen zelfstandig worden, dat werd bij de eerste bijeenkomst al gelijk gezegt.
Je mag ze de eerste tijd naar binnenbrengen maar je moet het wel zo snel mogelijk afbouwen..

Ik heb het er met mijn dochter vaker over gehad, eerst gaf ze aan dat ze het te druk vond in de gang dus wachtte ik vaker met haar tot het grootste gedeelte naar binnen was.
Maar dat werkt dus niet meer.
De juffen wachten hier in de klas op de kinderen, vorig jaar was het nog wel bij de buitendeur, maar dat werkte schijnbaar niet.

Vindt het zo lastig wil haar graag helpen.. om het makkelijker te maken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 29 Sep 2014 20:37

Re: Afscheid nemen op school...

Wat lastig zeg. Je kunt kinderen ook op andere manieren zelfstandig maken natuurlijk maar goed dat is iets dat per school verschilt. Zou je niet eens kunnen vragen of de juf haar ophaalt bij de deur? Zodat ze toch ook die veiligheid nog eventjes heeft? Of zelf toch nog even meelopen? Je kan ook meelopen maar haar zelf alles laten doen (jas uit, fruit in de bak etc)
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Sep 2014 20:50

Re: Afscheid nemen op school...

Ik loop nu ook gewoon mee naar binnen en doe samen met haar haar jas en fruit in het bakje inderdaad.
Hoop in ieder geval dat het snel beter wordt.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers