Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avocado's

<<

Anoniem83

Bericht 02 Sep 2013 07:18

Avocado's

Hoe, wanneer en in wat voor recept eet jij die. Ik heb er nog een liggen, maar om zo te eten vind ik ze eigenlijk niet lekker genoeg. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken zeg maar...
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 07:30

Re: Avocado's

In plakjes op een boterham of broodje met (gerookte) kipfilet.
Een guacamole van maken en met chipjes dippen of op een wrap smeren.
Of in stukjes door een salade.
Je kan er ook soep van maken, dat heb ik nog nooit gedaan, maar wil ik wel een keer doen.
Ik vind avocado heerlijk!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 02 Sep 2013 08:17

Re: Avocado's

Ik zag van de week toevallig op televisie bij een of ander kookprogramma dat ze avocado's in plakjes bakte als vervanger voor vlees. Zag er best lekker uit!
<<

Anoniem121

Bericht 02 Sep 2013 08:58

Re: Avocado's

Avocado's in stukjes met tomaat en Hollandse garnalen doet het hier altijd goed. Of een broodje kaas, kipfilet, avocado en honing mosterdsaus.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 09:01

Re: Avocado's

Ik had laatst een avocado, een banaan, 2 dadels en wat cacaopoeder met de staafmixer gemixt en dat even in de vriezer gezet. Was een lekker toetje! Wel heel machtig.
<<

Anoniem17

Bericht 02 Sep 2013 09:02

Re: Avocado's

Mini, ik misbruik je topic meteen even voor een vraagje van mijn kant. Als ik een avocado heb gesneden krijg ik er heel snel allemaal bruine puntjes op. Dus ik doe eigenlijk nooit avocado door salades, omdat die bruine vlekjes er zo vies uitzien. Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 02 Sep 2013 09:11

Re: Avocado's

Elliot schreef:Mini, ik misbruik je topic meteen even voor een vraagje van mijn kant. Als ik een avocado heb gesneden krijg ik er heel snel allemaal bruine puntjes op. Dus ik doe eigenlijk nooit avocado door salades, omdat die bruine vlekjes er zo vies uitzien. Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?

Waarschijnlijk is de avocado dan al behoorlijk rijp. Door er wat citroensap overheen te blijft hij wat langer goed.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Sep 2013 09:30

Re: Avocado's

Ik vind avocado het lekkerst als guacamole, dat maak ik op een snelle manier met wat knoflook, zout, citroensap en wat chilivlokken of cayennepeper. Juist die knoflook maakt het heerlijk.

Dat is ook heel lekker op een broodje met gebakken kipfilet en sla, tomaat enz. Kopje soep erbij en je hebt een heerlijk diner!

Om te voorkomen dat guacamole verkleurd kan je er wat citroensap doorheen doen of de pit terug leggen in het mengsel, dat helpt ook heel goed.

Gewoon los op een broodje of zo eet ik avocado eigenlijk ook nooit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:12

Bericht 02 Sep 2013 20:41

Re: Avocado's

Bij de recepten van ah zit een heel lekker recept van avocado en sinaasappel!

Of lekker met gerookte kipfilet en een dressing ( gepikt van bagels and beans)
<<

Anoniem1

Bericht 02 Sep 2013 21:03

Re: Avocado's

Ik doe wel eens kipfilet met avocado op een wrap, met een beetje sla, tomaatjes... en honing mosterd dressing.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 04 Sep 2013 23:29

Re: Avocado's

Lekker en makkelijk: prakken met een hard gekookt ei (of twee), beetje mayo, peper en zout. Heerlijk op toastjes!
<<

Anoniem173

Bericht 05 Sep 2013 05:55

Re: Avocado's

Ik eet ze graag op knäckebröd met peper en zout, Of bij tonijnsalade erbij geprakt!

Maar gewoon uitlepelen doen ik ook regelmatig :-p
<<

Anoniem309

Bericht 05 Sep 2013 16:38

Re: Avocado's

ik doe vaak avocado in de sushi of door een salade. maar uitlepelen vind ik ook erg lekker.
<<

Anoniem4

Bericht 06 Sep 2013 19:25

Re: Avocado's

Hier staan wel lekkere recepten tussen. Stond laatst met een avocado in mijn handen, maar had geen idee wat voor lekkers ik ermee kon. Binnenkort maar wat proberen dus.
<<

Anoniem75

Bericht 08 Sep 2013 19:50

Re: Avocado's

Gewoon prakken op een geroosterde bruine boterham met wat peper en zout. Simpel maar erg lekker tijdens de lunch bijvoorbeeld.
<<

Snirp

Bericht 09 Sep 2013 07:59

Re: Avocado's

Een salade ermee maken, met tomaat en bosui en een uitgeknepen limoen.
Heb ik gisteren nog gegeten en vanmorgen het restje als ontbijt.

Verder maak ik er guacamole mee :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Sep 2013 20:03

Re: Avocado's

Door de sla, met gekookt ei.

Of gewoon in z'n geheel met een goeie dot zout erover.
#teammaple🍁

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers