Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem156

Bericht 28 Aug 2014 09:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Alibi schreef:Wie heeft er een idee voor een tussendoortje? Ik wil het graag zelf maken/bakken.
Het mag max 100/150 kcal zijn per portie.


Bananenbrood
Havermoutmuffin
Muesli-scone
Haverreep
Gekookt eitje
Ei-muffin
<<

Anoniem147

Bericht 28 Aug 2014 09:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet vaak kamutwafels, haverwafels of speltwafels als tussendoortje. Die kun je gewoon bij de AH kopen bij de rijstwafels. Als je van die minipakjes pindakaas o.i.d. komt heb je echt een easy tussendoortje.

Of ander beleg wat je lekker/gezond vindt.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Aug 2014 13:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bananenbrood ga ik vanavond/morgenavond bakken :D
Havermoutmuffin en haverreep, heb je daar een recept van?

Eitje en ei muffin maak ik al regelmatig.

Marni: ik kom nooit bij de AH, wel af en toe bij de Jumbo, zal daar eens kijken.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 15 Sep 2014 18:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

.
Laatst gewijzigd door Romee op 17 Mei 2019 18:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2014 18:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, daar kan je wel vanuit gaan. Sowieso is karamel van suiker gemaakt, dus ik denk inderdaad dat er suiker in zit.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Sep 2014 19:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Marni schreef:Ik eet vaak kamutwafels, haverwafels of speltwafels als tussendoortje. Die kun je gewoon bij de AH kopen bij de rijstwafels. Als je van die minipakjes pindakaas o.i.d. komt heb je echt een easy tussendoortje.

Of ander beleg wat je lekker/gezond vindt.

Wat een goeie tip hee met die kleine pindakaasjes!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Sep 2014 20:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben vast voor morgen aan het koken en maak een pompoensoep. Ui, prei en pompoen aangebakken in kokosolie met wat kruiden (paprikapoeder, kurkuma en kerrie), bouillon er bij en straks pureren. Morgen beetje geitenkaas er overheen en misschien een pijnboompit.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 16 Sep 2014 07:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lekker UN! Ik ben gek op pompoensoep. Ik had laatst ook weer een grote pan gemaakt en dat in porties in de vriezer gezet. Altijd handig.

Ik gebruik tegenwoordig geen bouillonblokjes meer, maar ik trek zelf verse bouillon. Echt zoveel lekkerder (en gezonder!).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Sep 2014 18:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja ik las het al van je bouillon, ik geloof je direct! Ik ben nog niet zo ver geloof ik :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2014 18:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij hebben net heerlijke pastinaaksoep op! Van biologische pastinaak (in de aanbieding bij Lidl), biologische slagroom, ui, knoflook, currypoeder, paprikapoeder, peper en zout en een bio bouillonblokje. Super lekker!
<<

Anoniem186

Bericht 19 Sep 2014 05:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Ja ik las het al van je bouillon, ik geloof je direct! Ik ben nog niet zo ver geloof ik :)


Haha, snap ik. M'n zus zat echt vol afgrijzen te kijken hoe ik dat klaarmaakte. Ze vond het er echt goor uit zien.
Ik vroeg daarna al aan haar hoe zij denkt dat haar bouillonpoeder gemaakt wordt, waarschijnlijk nog ranziger. Maar dat vond ze niet erg, zo lang ze het zelf maar niet hoefde te zien.

Klinkt goed, Azi!

Ik wil een crock-pot (slowcooker)! Lijkt me zo leuk! Om heerlijke stoofschotels, soepen en andere dingen mee te maken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Sep 2014 14:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh het lijkt me niet eens vies werk ofzo, ik vind niet snel iets vies maar het vergt een planning die ik nog aan het ontwikkelen ben. Dat gaat met kleine stapjes hier :)

Ik kreeg een zak appels uit de tuin van m'n schoonouders en die heb ik (met schil) in stukken in een pan water staan pruttelen. Kaneelstokje erbij en over een half uur heb ik m'n biologische appelmoes. Ik gooi er nog wat abrikozen en rozijnen bij zodat er geen suiker meer bij hoeft.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2014 19:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Omdat mijn laatste 5 bananenbroden steeds mislukten heb ik er maar een nieuw recept bijgezocht. Ik heb nu deze in de oven staan: http://www.bakkenzoalsoma.nl/2014/08/ba ... imen.html/
Ik heb me bijna helemaal aan het recept gehouden behalve dat ik geen baking soda meer in huis had (ik heb de pruimen met wat citroensap en zout en kokend water laten weken, geen idee of dat ook werkt). Ik ben benieuwd.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 28 Sep 2014 20:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Weer niet omhoog gekomen. Zou het aan m'n bakblik kunnen liggen (gewoon een Ikea, vrij nieuw)?
Smaak is prima btw, maar het ziet er zo sneu uit.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 28 Sep 2014 20:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hij ziet er wel lekker uit! Ik vind kardemom heerlijk.

Ik denk niet dat het daar aan zou liggen. Misschien iets meer bakpoeder doen? Is je bakpoeder nog goed vers?
En wat voor soort oven heb je? Daar zou het namelijk ook goed aan kunnen liggen.

Ik had van de week deze pompoenmuffins gemaakt. Smaakte goed! Volgende keer wel iets minder meel, het was nu een beetje droog. Nou vind ik glutenvrij bakken sowieso best lastig.

http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/zelfgem ... enmuffins/

Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 03 Okt 2014 10:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga vanavond havermout banaan koekjes bakken :D

2 bananen prakken, 100 gram havermout erdoor roeren, op een bakplaat in porties doen en 20 minuten in de oven op 180/200 graden geloof ik :D
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Okt 2014 11:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb het deeg voor deze koekjes in de koelkast staan: http://www.volrecepten.nl/click/index/2 ... foodies.nl

Ze zijn alleen niet clean want ik heb er gewone suiker in ipv kokosbloesemsuiker. En gewone pure chocola, niet die heftige uit het recept. En ohja rijstebloem heb ik niet, heb er wat gemalen havermout voor in de plaats gedaan.

Jans nog over die oven van mij: die is pas 1 jaar oud dus ik hoop niet dat het daar aan ligt :)

Edit: koekjes zijn klaar en ook nog lekker en bros. Eindelijk weer eens wat gelukt. Ik ga er de volgende keer alleen wel wat specerijen aan toevoegen, die kardemom in m'n brood beviel me wel en ik denk dat dat hier ook lekker in is. Of wat gember. Hmm.
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 03 Okt 2014 21:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Alibi schreef:Ik ga vanavond havermout banaan koekjes bakken :D

2 bananen prakken, 100 gram havermout erdoor roeren, op een bakplaat in porties doen en 20 minuten in de oven op 200 graden :D


Ze zijn echt goddelijk! Ik had er nog een eetlepel kokosrasp en 5 gram 92% pure chocola door gedaan.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2014 22:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Je koekjes waren echt goddelijk UN!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 03 Okt 2014 23:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Alibi schreef:
Alibi schreef:Ik ga vanavond havermout banaan koekjes bakken :D

2 bananen prakken, 100 gram havermout erdoor roeren, op een bakplaat in porties doen en 20 minuten in de oven op 200 graden :D


Ze zijn echt goddelijk! Ik had er nog een eetlepel kokosrasp en 5 gram 92% pure chocola door gedaan.


Ik las je post vanmorgen en heb ze vanmiddag ook gemaakt, maar dan met rozijnen, zonnebloempitten en wat speculaaskruiden en kaneel er door. Was erg lekker!
Kokos er bij klinkt ook goed, doe ik de volgende keer.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Okt 2014 14:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Carrie schreef:Je koekjes waren echt goddelijk UN!

Tnx! Ben nu een nieuwe batch aan het bakken, deze keer met wat gemberpoeder en kardemom erdoor. En om het mezelf makkelijker te maken ga ik geen rondjes uitsteken maar bedek ik de hele bakplaat, en dan snij ik ze zodra ze uit de oven komen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 21 Okt 2014 07:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

De AH heeft nu cups in de bonus.
Echt handig! Scheelt weer een hoop gedoe.
1/4, 1/3, 1/2 en 1 cup.
http://www.ah.nl/appie/zoeken?rq=Maatschep
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jan 2015 15:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Iemand nog iets te vertellen over clean, fit & Healthy?

Ik weet soms niet meer wat ik nog wel mag eten/drinken en zou er bijna toe komen om alleen nog water te drinken en fruit/groente te eten. Maar ook dat is weer niet goed.
Natuurlijk alles waar te voor staat is niet ok, tot zover.

Ik dacht er goed aan te doen om ipv kwark een keer soya yoghurt te gaan eten, kreeg ik van mijn buurvrouw een heel verhaal over soya te horen en wat er allemaal niet goed aan is. :palm:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2015 15:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik denk dat je redelijk ok zit als je geen bewerkte producten eet, dus spul wat iemand in een fabriek gemaakt heeft. Hoe sojayoghurt gemaakt wordt weet ik niet precies, maar dat je met soja een beetje moet uitkijken weet ik wel.

Qua drinken: water, smoothies, thee, daar kun je best mee afwisselen toch?
#teammaple🍁
<<

Anoniem125

Bericht 21 Jan 2015 16:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink al jaren alleen water, thee, koffie (met mate) en versgeperste vruchten/groenten sappen. Is niet zo ingewikkeld toch? Qua eten kom je al een heel eind als je zo min mogelijk bewerkt voedsel eet, dus geen voorverpakte maaltijden, pakjes en zakjes, toetjes, yoghurtjes met fruit erin, dat soort troep. Gewoon zelf je maaltijden bereiden.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers