Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Interessante link.

<<

Anoniem124

Bericht 20 Sep 2013 21:47

Interessante link.

Ik denk dat het tijd wordt om af te kicken...van onze smartphones en tablets. Wat denken jullie? Ik wil niet dat mijn kinderen later aan me terugdenken als die vrouw met die iPhone altijd in de buurt.

http://gawker.com/louis-c-k-s-explanation-of-why-he-hates-smartphones-is-1354954625
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 20 Sep 2013 21:55

Re: Interessante link.

Ik stond ook raar te kijken toen een kleuter op school met zijn handje over het computerscherm 'touchte'. Is dat een woord?? Als ouder zou ik er wel op proberen te letten maar het lijkt me heel lastig!
<<

Anoniem16

Bericht 20 Sep 2013 22:00

Re: Interessante link.

Bij vrijwel al mijn kleuters hebben ze een iPad oid. Kinderen van tegenwoordig groeien gewoon al zo anders op als wij vroeger. Kinderen zijn veel meer ingesteld op al die apparaten, ze weten ewoon hoe zoiets werkt.

Je kunt het niet tegenhouden denk ik. R mag echt niet de hele dag op de iPad oid maar wanneer ik fa koken komt hij of helpen of hij gaat op de iPad.
<<

Anoniem124

Bericht 20 Sep 2013 22:06

Re: Interessante link.

Maar Printje, dat iedereen nu eenmaal zo opgroeit nu, betekent dat dat we het maar klakkeloos moeten accepteren en aannemen? Ik bedoel...vroeger rookte ook iedereen en nu bijna niemand meer omdat we toch gemerkt hebben dat t slecht is.
<<

Anoniem16

Bericht 20 Sep 2013 22:12

Re: Interessante link.

Ow maar dat wil ik ook niet zeggen daarmee maar je houdt het toch niet tegen. Ze komen het overal tegen. Je kunt nergens meer komen of er komen reclames voorbij over iPads, apps en weet ik het allemaal. Zelfs op Nic jr worden kinderen verwezen naar websites. Ik vind dat ook een zorgwekkend ontwikkeling vooral bij jonge kinderen maar het is wel een deel vd maatschappij tegenwoordig, helaas aan de ene kant, ik vind het triest om te horen dat sommige kleuters bijv na school alleen maar op een iPad spelen.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Sep 2013 13:09

Re: Interessante link.

Lynn_ schreef:Ik stond ook raar te kijken toen een kleuter op school met zijn handje over het computerscherm 'touchte'. Is dat een woord?? Als ouder zou ik er wel op proberen te letten maar het lijkt me heel lastig!


Dit heeft niks te maken met kindertjes die gewend zijn aan touch-screen. Ik weet nog dat ik een jaar of 15 geleden met 't zusje van 'n vriendin achter een computer zat, kind van n jaar of 3 en zij hetzelfde op het scherm deed. Denk niet dat kleutertjes meteen snappen hoe een muis werkt :wink:
<<

Anoniem29

Bericht 21 Sep 2013 15:38

Re: Interessante link.

Ik vind sowieso een telefoon wel echt anders dan een Pad of Computer.

Dat kinderen verwezen worden naar website, tja. Dat is de tijd. Ik ben op afgestudeerd op de computer en heb maar 1 echt boek gebruikt. Dat vind ik persoonlijk niet zorgwekkend, als je de juist informatie kunt vinden.

Dat kinderen geen persoonlijke contacten meer hebben en geen oog meer hebben voor belangrijke zaken omdat ze de hele dag met hun smartphone zitten, dat vind ik veel erger. Dat vind ik nu al strontvervelend bij volwassenen.
<<

Anoniem83

Bericht 21 Sep 2013 15:43

Re: Interessante link.

Cheese schreef:Ik denk dat het tijd wordt om af te kicken...van onze smartphones en tablets. Wat denken jullie? Ik wil niet dat mijn kinderen later aan me terugdenken als die vrouw met die iPhone altijd in de buurt.


Vooral dit vind ik treffend. Ik vind het ook altijd vreselijk slecht van mezelf als ik weer eens afgeleid ben door zoiets stoms al Facebook terwijl een van de kinderen mij komt roepen/nodig heeft. Ik baal dan alweer van mezelf. Ik probeer 'm ook vaak gewoon aan de kant te leggen.
<<

Anoniem29

Bericht 21 Sep 2013 15:44

Re: Interessante link.

Ik fietste gisteren naar de stad en toen haalde ik een vrouw in die met haar Iphone zat te Whatsappen terwijl ze een kind voor en achterop had. Ik vond het zo gevaarlijk!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Sep 2013 15:50

Re: Interessante link.

Lynn_ schreef:Ik stond ook raar te kijken toen een kleuter op school met zijn handje over het computerscherm 'touchte'. Is dat een woord?? Als ouder zou ik er wel op proberen te letten maar het lijkt me heel lastig!


Dat doen peuters bij ons op het kdv al die beweging op telefoons.
<<

Anoniem73

Bericht 21 Sep 2013 18:02

Re: Interessante link.

Lynn_ schreef:Ik stond ook raar te kijken toen een kleuter op school met zijn handje over het computerscherm 'touchte'. Is dat een woord?? Als ouder zou ik er wel op proberen te letten maar het lijkt me heel lastig!


Haha wel grappig opzich. Mijn dochter weet hoe de ipad werkt maar ook de computer. Tenminstenze weet dat je met de muis dingen kunt aanklikken enz.
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:55

Bericht 21 Sep 2013 18:43

Re: Interessante link.

Ik vind de laatste tijd wel dat ik mijn telefoon iets vaker weg moet leggen als ik met mijn zoon ben. Zelf is hij ook wel erg gefocust op beeldschermen.. iPad, Wii, 3DS... Maar bordspelletjes doen we gelukkig ook nog zat ;-)
<<

Anoniem16

Bericht 21 Sep 2013 20:16

Re: Interessante link.

Ik maak bijv bij een nieuw thema altijd een vragenvel. Kinderen bedenken wat zij willen weten over een thema.
Laatst vroeg ik ze van hoe we nou een antwoord konden vinden. Nou juf zei een jongetje dat zoeken we gewoon via Google.nl hahaha
<<

Anoniem28

Bericht 21 Sep 2013 20:24

Re: Interessante link.

D'n Ibbel schreef:
Lynn_ schreef:Ik stond ook raar te kijken toen een kleuter op school met zijn handje over het computerscherm 'touchte'. Is dat een woord?? Als ouder zou ik er wel op proberen te letten maar het lijkt me heel lastig!


Dat doen peuters bij ons op het kdv al die beweging op telefoons.


Mijn dochter van dertien maanden kan al naar een volgende foto swipen op mijn telefoon :shock:

Maar ik denk dat kinderen sowieso heel veel imiteren. Zij weet ook hoe de elektrische prullenbak werkt, drukt de knopjes van de vaatwasser in bijna dezelfde volgorde als ik dat doe in en draait ook aan de knop van de vaatwasser bijvoorbeeld.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 21 Sep 2013 22:04

Re: Interessante link.

Mijn dochtertje vindt de telefoon,iPad en afstandsbediening van de tv ook heel interessant. Ik probeer deze voorwerpen wat minder te gebruiken als ze erbij is omdat ik idd wil voorkomen dat ik de mama op de iPad word voor haar.Ik heb mezelf sinds vorige week sowieso op " rantsoen" gezet omdat ik er wel heel veel tijd aan ging besteden.

Ben het dus helemaal met je eens!

Op mijn werk kunnen de kinderen 15 min "keuze" per dag verdienen.Door gezeur vorig jaar hebben we ,alleen in onze klas , besloten dat er niet meer gecomputerd mag worden tijdens die tijd. Na wat gemopper zijn de kinderen nu weer aan t knutselen,bouwen,spelen en geen kind die je er meer over hoort.Dus we kunnen denk ik zeker minderen!
<<

Artemis

Bericht 22 Sep 2013 11:40

Re: Interessante link.

Ik vind het onzinnig om kinderen erbij weg te houden alleen omdat het er vroeger niet was...

Dat een leurt weet hoe een toucheerden werkt lijkt me dan ook echt niet schadelijk en verkeerd. Dat is iets waar ze mee opgroeien.

In de kleuterklas hebben ze bij ons al een laptop in de klas en een i pad, die mogen ze om beurten gebruiken, mijn dochter zoekt info voor haar spreekbeurt op internet, ze is 7.
Mijn zoon is gek op zijn ds en op de iPad. En ze hebben een eigen tabblad met apps voor kinderen op mijn i pad, en ook op mijn telefoon staan spelletjes voor hen, en we zitten nu de hele ochtend al met z'n vieren tv te kijken, op de i pad of telefoon te spelen.
Mijn dochter kan emailen en ze weten beiden precies hoe spotify werkt.

Maar gisteren hebben we de hele dag gewandeld, ze zijn hele dagen buiten, we gaan vanmiddag naar het bos, ze weten hoe groente groeit, waar kippen vandaan komen, hoe kikkers ontstaan uit kikkervisjes en hebben vorige week 3 middagen besteed aan het vangen van kikkers, en ze hebben een doos vol knutselsoullen die vaak gebruikt wordt, en een stapel spelletjes die we vaak doen, ze zitten op sport en ze lezen boekjes.

Dus dat ze sinds ze 2 zijn echt wel weten wat een touchscreen is en weten hoe internet werkt en hoe ze zelfstandig op de sesamstraatsite konden komen lijkt me bepaald niet schadelijk. Alles in verhouding zeg maar.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 22 Sep 2013 13:34

Re: Interessante link.

Maar daar ging het toch ook om dat de verhouding nu een beetje naar de andere kant omslaat?
De kids in m'n klas mogen de computer bijv. wel voor educatieve doeleinden gebruiken
<<

Artemis

Bericht 22 Sep 2013 17:50

Re: Interessante link.

Bolus26 schreef:Maar daar ging het toch ook om dat de verhouding nu een beetje naar de andere kant omslaat?
De kids in m'n klas mogen de computer bijv. wel voor educatieve doeleinden gebruiken

Ik vind dat wel meevallen. Mijn kinderen spelen nog steeds liever buiten dan dat ze tv kijken. En als ze een dag lamlendig voor de tv willen hangen vind ik dat ook best.
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 22 Sep 2013 18:57

Re: Interessante link.

Hier in Azië is het volgens mij nog extremer dan in Nederland. Mensen kijken terwijl ze de metro in en uit lopen naar films op hun smartphone (ik loop vaak genoeg tegen iemand aan omdat ze je gewoonweg niet meer zien), baby's weten precies hoe zo'n telefoon werkt en zo heb ik op mijn werk kinderen van 3 die hun eigen Ipad hebben. Laatst zag ik zelfs een moeder die haar baby aan de maid gaf zodat ze zelf candy crush kon gaan spelen.

Dit artikel vond ik ook interessant en best wel zorgwekkend: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... chel.dhtml

Op werk en in de metro zie ik ook vaak genoeg kinderen over hun tablets/smartphones heen gebogen. Dat kan natuurlijk nooit goed zijn voor een kind dat nog in de groei is. Los hier van lijkt me de straling van al deze apparaten ook verre van gezond voor een kind.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers