Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keuken kopen.. Afdingen?

<<

Anoniem87

Bericht 21 Sep 2014 18:06

Keuken kopen.. Afdingen?

Ik heb wat advies nodig mbt het kopen van een keuken. We zijn bij verschillende zaken geweest, maar eigenlijk weten we precies wat we willen. Dit hebben we nog maar bij twee zaken gezien. Bij zaak één gaan we volgende week langs voor een offerte, maar we weten dat die meer dan €11.000 zal zijn. Bij zaak 2 (een meer commerciële zaak) kwam de keuken op €23.000, daarna €16.000 maar hij kon nog zakken.
Ons budget is €10.000, meer hebben we écht niet. Dat kon hij ons niet bieden, dus we zijn vertrokken. Maar nu de vraag, hoeveel kan je nou afdingen, hoeveel marge zit erop? De prijs van de kasten was al €8.000, dat is toch echt onmogelijk duur?! Het is een keuken van 3x3 meter ongeveer.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Sep 2014 18:18

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Is er geen mogelijkheid om de materialen van de kastjes iets te wijzigen, zodat het er ongeveer hetzelfde uitziet, maar goedkoper is?

Wij hadden in onze keuken namelijk eerst volledig eiken deuren, maar dat kwam dusdanig hoger uit in prijs dat we voor dikfineer (meen ik) zijn gegaan, geeft grotendeels hetzelfde uiterlijk, maar is alleen qua toplaag gelijk. Dit kwam wel meer richting ons budget.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Sep 2014 18:32

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Wij hebben er uiteindelijk 35% vanaf gekregen.
Bij jou zou die 16.000 tov 23.000 wel kloppen dus. Kun je nog iets qua apparatuur doen? Goedkoper merk bijvoorbeeld?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem87

Bericht 21 Sep 2014 18:38

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Materiaal kan helaas niet anders, willen iets heel specifieks wat ze daar maar van één fabriek hebben, en dat is een duurdere.
Apparatuur misschien, maar we willen een koffiemachine en die leveren niet alle fabrikanten. Maar dat gaat ook geen duizenden schelen helaas.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Sep 2014 18:42

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Vaak zijn de zaken waar ze al gelijk een goedkope prijs aan bieden zaken waar weinig tot geen onderhandelingsruimte is.
Toen ik met mijn ex ging kijken zijn we naar twee zaken geweest. Eentje begon al gelijk te zakken in prijs. De andere gaf bij binnenkomst aan de prijs is de prijs en daarover valt niet te onderhandelen. Die laatste was uiteindelijk al direct goedkoper in prijs, plus het geeft mij gelijk meer vertrouwen dat je een eerlijke prijs betaald.

Ik weet niet hoe groot de keuken is, maar 11.000 voor een keuken met alles er op en er aan voor een ruime keuken is niet eens heel duur. Zeker als je aan aangeeft dat het materiaal wat jullie willen al behoorlijk specifiek is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Sep 2014 19:03

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Silly-One schreef:Ik weet niet hoe groot de keuken is, maar 11.000 voor een keuken met alles er op en er aan voor een ruime keuken is niet eens heel duur. Zeker als je aan aangeeft dat het materiaal wat jullie willen al behoorlijk specifiek is.


Hier ben ik het wel mee eens.
Wij hebben maar een kleine keuken (3 meter aanrecht en aan de andere kant dan 3 meter kast) en waren ook bijna €10.000 kwijt. En dan hebben wij geen hele speciale materialen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Sep 2014 19:09

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Voor onze nieuwbouwwoning hebben we ook een nieuwe keuken gekocht. De keukenvloer die bij het project hoorde kon in eerste instantie niet datgene bieden voor de prijs die wel wilde. We hebben toen een alternatief laten tekenen. Omdat wel toch graag onze eerste keus wilde zijn we bij een andere boer geweest (kvik). Zij konden wel tekenen voor onze prijs en weer konden een duurdere categorie apparatuur nemen (Siemens ipv zanussi). Toen zijn we weer terug gegaan naar de eerste keukenvloer. Deze konden nu opeens wel meekomen, alleen met Etna apparatuur. Een flinke stap terug dus. Omdat ze echt niet lager konden gaan, hebben we de keuken bij Kvik afgenomen. Met twee maanden wordt hij als het goed is geplaatst!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem87

Bericht 21 Sep 2014 19:15

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Ik weet nog niet of het €11.000 is bij die ander, want dat was de prijs van de keuken die ze nu hebben getekend. Dat was niet met de goede fronten, dus de prijs wordt nog hoger.. Wel met composiet werkblad, wat we graag willen.
<<

ChiQ

Bericht 21 Sep 2014 19:58

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Maar, wat is dat specifieke dan? Ik vind €10.000 veel geld, maar voor een keuken is het weinig. Lastig dit. Kan je nergens anders op bezuinigen? Bijv de vloer boven dat je even een goedkope oplossing zoekt of bijv je raamwerk later doet? Een keuken is wel iets die je niet zomaar kan veranderen als je eenmaal in t huis woont maar een vloer bijv of tijdelijk geen raamdecoratie/gordijnen kan ook later. Dat je de begroting daarvan bij de keuken telt
<<

Anoniem87

Bericht 21 Sep 2014 20:07

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Het specifieke is een wit front met houtnerf. Het ging in dit geval om de VT wonen keuken van Grando, maar dan in het wit.
Vrees dat ergens meer op bezuinigen niet mogelijk is.. We willen geen dure vloer en raamdecoratie hebben we al niet begroot, want dat doen we later (gordijnen voor de slaapkamer hebben we al). Enige wat heel duur is, is de gashaard. Maarja, dat doe je natuurlijk later ook nooit meer! Dakkapel hebben we ook al gelaten, we nemen nu een dakraam. We zitten nu al op €35.000 voor ons hele huis, vrees dat we echt niet meer kunnen sparen nog.
<<

ChiQ

Bericht 21 Sep 2014 21:50

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Bleh, stom he! Praat me niet van nieuwbouwhuizen, echt niet normaal wat daar aan geld in gaat zitten, zelfs al hou je t simpel. Ik ben bang dat wat je wil niet goedkoper kan ténzij je je apparatuur misschien nu per maand koopt, zodat je op t eind alleen de keuken nog moet kopen, maar ja dan vervallen misschien je garanties.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Sep 2014 23:58

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Heb je nagedacht over een ikea keuken? Wij waren inclusief alle apparatuur zonder blad 4000 euro kwijt. Wel zelf geplaatst. Blad apart bij een keukenboer voor 1200 euro. Ik heb met laten vertellen dat de ikea apparatuur dezelfde is als de goedkoopste van keukenkampioen. Naam even kwijt.
Ik vind onze keuken echt heel mooi geworden. Ze hebben overigens ook net een nieuwe afdeling.
<<

Anoniem87

Bericht 22 Sep 2014 07:22

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Hahaha nee sorry, nooit meer een ikea keuken! Heb dat gehad in m'n oude huis, wat een ellende.
<<

Flinter

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 30 Jul 2014 20:07

Bericht 22 Sep 2014 09:38

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Wij zijn ook aan aan het kijken voor een nieuwe keuken.
Winkel 1: dure zaak maar er staat op de offerte wel wat het per onderdeel kost en ze hebben een eigen installatie team. Wat wij ook handig vonden was als er iets is met de apparatuur dat wij die zaak kunnen bellen en zij bellen dan de fabrikant.
Winkel 2: iets goedkoper maar er staat een totaal prijs op de offerte i.p.v. Wat alles per onderdeel kost. Moeten zelf nog wel installatie regelen.
Winkel 3: even duur als winkel 2 maar verkoper was mij iets te opdringerig. En als er iets met de apparatuur is dan moeten we bellen met de fabrikant.

Wij kiezen uiteindelijk voor zaak 1 maar er worden wel dingen gewijzigd want anders word het voor ons echt te duur. Maar wij hadden het beste gevoel bij zaak 1 en de recensies gaven ook wel de doorslag.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 22 Sep 2014 10:54

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Uit mijn hoofd dacht ik dat wij rond de 40% korting hadden, wel was dit via een vriend van ons die er werkte (kan dus niet bij elke klant). Installatie hebben wij zelf gedaan (die vriend heeft ons er veel mee geholpen), dit scheelt heel veel in de kosten, op installatie kan je ook niet zoveel afdingen.
Ken je niet iemand met ervaring hiermee? Daar kan je goed op bezuinigen en kan je toch de keuken hebben zoals je hem wilt.
Tegelen hebben wij zelf gedaan, was even spannend, maar het is super mooi geworden!
<<

Anoniem87

Bericht 27 Sep 2014 22:26

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

We zijn vandaag geslaagd, zo blij! Bij zaak 1, waar we al meteen een goed gevoel bij hadden. We hebben ons budget wat opgeschroefd maar hebben nu alles wat we willen. Witte keuken in houtlook, 8 cm dik grijs composiet blad, zo'n speciale uittrekbare pannenkast (le mans), koffiemachine én een quooker (nouja, niet de originele maar van Franke). Echt super blij mee en dat voor 12 duizend :D
<<

Anoniem186

Bericht 28 Sep 2014 07:44

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Leuk, Elin! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Wanneer is het zo ver?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Sep 2014 08:19

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Leuk! Heel benieuwd! Was het een particuliere zaak of een keten? Benieuwd naar je blad! Plaatjes? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem124

Bericht 28 Sep 2014 08:22

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Ik weet niet waar je woont maar het loont zich ECHT ECHT ECHT even over de grens in Duitsland te gaan kijken. We hebben enorm afgedingd (afgedongen?). Hebbenneen merk keuken (nolte) van 20.000 naar 7.000 weten te krijgen en met allemaal Siemens apparatuur. Inclusief levering en opbouw haha. Dezelfde keuken was in Nederland 18.000 geweest na afdingen. Stuur me maar een om voor de winkel, daar gaan veel Nederlanders heen ze leveren ook in Nederland.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Sep 2014 08:42

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Oeh Charles dat is voor ons ook best een optie! Maakt het dan uit dan je je wel met handen en voeten moet weten te redden? Kan me voorstellen dat afdingen wel iets makkelijker gaat als je de taal een beetje spreekt haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Sep 2014 10:04

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Onze keuken was op papier 16.000. Wij hebben m voor 6.000. Wel zonder zetten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem87

Bericht 28 Sep 2014 10:21

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Charles, was voor ons niet echt een optie. Is toch bijna 2 uur rijden en het gaat om een nieuwbouwhuis, dus is wel wat overleg qua leidingwerk/electra nodig. Om dat nou in het Duits te doen met mijn steenkolen Duits, geen goed plan.

Jans, het duurt nog heel lang hoor, derde kwartaal 2015 wordt ons huis opgeleverd. Maar het wachten wordt vast beloond!

Zora, heb helaas geen foto van de keuken zelf, maar dit is precies ons blad. Alleen wij hebben de matte variant genomen. De opstelling is ook hetzelfde trouwens, wij hebben ook ramen aan de spoelkant.

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Sep 2014 15:25

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Oeh heel mooi blad is dat zeg! Wij willen graag beton maar geloof dat dat best wat nadelen heeft, inclusief prijs. Dit is mooi hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem287

Bericht 28 Sep 2014 15:26

Re: Keuken kopen.. Afdingen?

Charles schreef:Ik weet niet waar je woont maar het loont zich ECHT ECHT ECHT even over de grens in Duitsland te gaan kijken. We hebben enorm afgedingd (afgedongen?). Hebbenneen merk keuken (nolte) van 20.000 naar 7.000 weten te krijgen en met allemaal Siemens apparatuur. Inclusief levering en opbouw haha. Dezelfde keuken was in Nederland 18.000 geweest na afdingen. Stuur me maar een om voor de winkel, daar gaan veel Nederlanders heen ze leveren ook in Nederland.


Wow! :shock:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers