Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Sep 2014 15:24

Re: Sollicitatietopic

Nijntje gefeliciteerd! Fijn dat alles nu rond is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Sep 2014 14:55

Re: Sollicitatietopic

Kees, gefeliciteerd met je baan.

Fijn Nijntje, toch altijd lekker dat het zwart op wit staat :)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2014 21:36

Re: Sollicitatietopic

Ik ga een open sollicitatie sturen :). Mijn CV geüpdatet en motivatie is geschreven. Morgen nog even nalopen en dan insturen :)
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Sep 2014 12:39

Re: Sollicitatietopic

Heb ik gister een open sollicitatie geschreven, staat er vandaag op de site een vacature die eigenlijk mijn open sollicitatie beslaat... :palm:

Zo maar een nabellen.
08/2018
05/2021
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Sep 2014 12:41

Re: Sollicitatietopic

Dat zou lekker zijn als het wat kan worden, MissEnergy!

Ik heb een afwijzing op de ene sollicitatie en op de andere nog niets gehoord. Misschien vanmiddag maar nabellen of zou dat te vroeg zijn? de vacature stond online tot de 17e, vorige week woensdag dus.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Sep 2014 13:04

Re: Sollicitatietopic

Helix, ik houd meestal minimaal een week aan voordat ik bel, maar morgen is het al een week geleden dus dan zou je wel kunnen bellen denk ik.

Vandaag weer een gesprek gehad en ik denk wel dat ik een kansje maak, alleen het zijn voor mij eigenlijk net wat weinig uren. Morgen hoor ik van beide bedrijven of ze me aannemen of niet, erg spannend!

Wat is verstandig om te doen als het bedrijf wat niet mijn 1e voorkeur heeft als 1e belt en mij wil aannemen? Zeg ik dan dat ik de andere even afwacht (want meer uren, daarvan kan ik rond komen) of is dat niet slim en kan ik beter meteen ja zeggen en later weer afzeggen mocht die andere doorgaan? Dat voelt ook weer niet fair, terwijl als ik zeg dat ik afwacht ze misschien wel iemand anders bellen. Wat is wijsheid..? (Er vanuit gaande dat ze me beide willen natuurlijk, voor hetzelfde word ik nergens aangenomen..)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Sep 2014 13:41

Re: Sollicitatietopic

Nou ik heb gebeld, maar de procedure loopt nog dus er moeten nog mensen uitgenodigd worden... Deze week of volgende week waarschijnlijk bericht en anders bel ik eind volgende week zelf nog een keer.

Lookie, ik zou, mocht het gebeuren, de eerste wel toezeggen en dan later terugtrekken. Beter iets dan niets.. je kunt niet later terugbellen dat je het wel wilt doen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Sep 2014 18:15

Re: Sollicitatietopic

@Lookie, spannend zeg! Je hoeft niet direct af te wijzen, je kan ook nadenken of je het aanbod wil aanvaarden en dat de volgende dag laten weten. Heb je bij bedrijf 1 al salaris etc. besproken of krijg je dat dan ook te horen? Dan is het namelijk makkelijk om te zeggen dat je er even over nadenkt.

@Helix, afwachten dan maar..

Ik heb gebeld met de contactpersoon, heel leuk gesprek! Diegene was verbaasd dat de vacature (toch) al online stond want dit had ze nog niet verwacht. Qua functiebeschrijving lijkt het ook perfect te passen, de contactpersoon was ook enthousiast. Er was wel een andere persoon die ook interesse had (semi-intern). Maar ik was qua kwalificaties ook interessant verderop in het traject. Inmiddels heb ik mijn open sollicitatiebrief aangepast en zojuist met dezelfde C.V. ingestuurd. Nu afwachten...

In principe vragen ze iemand per direct en werk ik nu fulltime. Ik denk dat daarover wel uit met te komen zijn met mijn huidige werkgever, aangezien ik momenteel gedurende de hele dag bijna niets te doen heb en er komt ook nog een nieuwe werknemer bij.
08/2018
05/2021
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Sep 2014 20:31

Re: Sollicitatietopic

Bij het bedrijf waarvan ik het snelste een reactie verwacht weet ik het salaris nog niet, van de andere wel (denk dat het elkaar niet zoveel zal ontlopen eigenlijk). Nog niets gehoord, maar van bedrijf 1 kan het ook morgen nog komen. Van bedrijf 2 (= mijn voorkeur) hoor is het donderdag.

Miss Energie, wat klinkt dat positief!! Hopen dat ze nu al zo enthousiast zijn over jou dat jij het gewoon wordt! :-)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 23 Sep 2014 21:38

Re: Sollicitatietopic

Nijntje gefeliciteerd!

Ik ben er trouwens nog hoor. Maar ben erg druk momenteel. Toch wilde ik even vertellen dat ik de baan niet heb gekregen helaas. Het was een ervarings-kwestie. Tja, daar kan ik helaas niet zo heel veel aan veranderen, zonder baan.

Inmiddels zit ik weer te wachten op een nieuw telefoontje van een sollicitatie die ik vorige week had. Het is wederom voor een functie als receptioniste, maar dan voor 1 dag in de week. Wat voor mij ook prima zou zijn.

Mijn duimen draaien voor iedereen die dat nodig heeft!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Sep 2014 22:05

Re: Sollicitatietopic

Spannend weer CC! Je bent daar dus vorige week op gesprek geweest?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 25 Sep 2014 14:18

Re: Sollicitatietopic

Ik ben voor beide banen afgewezen en voel me nu echt even zwaar depri. De gesprekken gingen zo goed.. het is flink balen dat alle energie die ik erin heb gestoken niets heeft opgeleverd. En dat ik dan per volgende week een uitkering moet aanvragen vind ik helemaal verschrikkelijk.
Ik baal even flink, ik had er zo op gehoopt.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 25 Sep 2014 14:56

Re: Sollicitatietopic

Lookie schreef:Spannend weer CC! Je bent daar dus vorige week op gesprek geweest?
.
Ja klopt! Was een gesprek bij een uitzendbureau. Helaas ben ik het ook hier niet geworden. Zelfde reden als bij de vorige afwijzing, ervaring. Zucht, ik word er wel een beetje gek van. Ik kan moeilijk op mijn CV nog meer ervaring aangeven dan ik daadwerkelijk heb. Maar ik wil wel gewoon graag aan het werk!

Dus ik heb nu een beetje hetzelfde gevoel als jou Lookie :(
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 25 Sep 2014 19:51

Re: Sollicitatietopic

Nou inderdaad CC. Vervelend ook voor jou! Dan ben je er zo dichtbij...

Hopen dat we beide gauw wat anders vinden!
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 26 Sep 2014 09:35

Re: Sollicitatietopic

Ik hoop het ook Lookie! Succes!!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Sep 2014 09:49

Re: Sollicitatietopic

Jammer dames, dat jullie beiden afwijzingen hebben gehad! Hopelijk volgt er voor ieder uit dit topic snel een baan!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Sep 2014 16:56

Re: Sollicitatietopic

Balen dames!!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 27 Sep 2014 00:01

Re: Sollicitatietopic

Ah balen zeg lookie en cc.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Sep 2014 15:46

Re: Sollicitatietopic

Vervelend ladies. Vooral omdat je er inderdaad zoveel tijd in steekt en je krijgt eigenlijk niks terug dan.

Lookie van de uitkering herken ik, maar ben 'blij' dat het nog een WW is. Als ik voor 2 okt niks had gevonden dan had ik de bijstand aan moeten vragen ( waar ik al redelijk laat mee was). Dan moet je qua werk alles aannemen. Ik vroeg het ook niet aan omdat ik keihard in de ontkenning zat. Ik zou het niet nodig hebben, wat gelukkig ook zo is geweest.

Ik heb mijn eerste werkweek gehad en ik ben gesloopt haha. Ik moet echt weer in een ritme komen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Sep 2014 17:27

Re: Sollicitatietopic

Mij valt het ook zwaar SO! Het is super leuk maar man man man wat is het wennen!!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 28 Sep 2014 01:28

Re: Sollicitatietopic

Wat balen Lookie en CC!
Ik heb van de week gereageerd op een hele leuke vacature..zo spannend! Het is in een voor mij bekende omgeving, maar een heel ander soort functie dan ik had. Zou super goed aansluiten bij mijn studie en wat ik wil doen, maar ben meteen ook weer bang dat ik het niet zou kunnen. Eerst de reactie maar eens afwachten..wel handig dat ik er mensen ken die een goed woordje voor me doen. Hopelijk helpt het een beetje!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 29 Sep 2014 20:20

Re: Sollicitatietopic

Vandaag reactie..helaas niet op gesprek. Baal er heel erg van!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 29 Sep 2014 20:52

Re: Sollicitatietopic

Stom, wast balen meneer de uil. Helemaal alas je zelf wel denkt dat je heel geschikt bent voor die functie. Ik kon me dan soms behoorlijk gekwetst voelen.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 01 Okt 2014 17:19

Re: Sollicitatietopic

Oh wat balen Meneer de Uil :(

Ik heb nu in bijna 2 weken tijd gewoon niet eens een brief kunnen schrijven. Er is gewoon niks wat past bij mij (ivm mijn beperking heb ik al minder keuze, maar toch...). Het werkt nu wel een beetje deprimerend...
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Okt 2014 21:43

Re: Sollicitatietopic

Wat vervelend CC, hopelijk komen er aankomende week weer leuke, passende vacatures voorbij.

Ik moet nog even een maandje "verplicht" solliciteren, wat heel nutteloos is als je 32 weken zwanger bent, maar goed is nodig voor de WW. Vind het alleen stom gedoe maar goed. Ik ga na mijn bevalling pas echt weer serieus solliciteren. Heb als zwangerschapsverlof afloopt nog 2 maanden WW tegoed, maar die hoop ik niet te hoeven gebruiken dan.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers