Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stress en weerstand

<<

Vause

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 11 Jun 2014 19:38

Bericht 21 Sep 2014 19:47

Stress en weerstand

Pff, ik moet even klagen hoor!
Ik ben met de laatste loodjes bezig voor mijn opleiding, maar die laatste loodjes die duren al even.
Ik heb dus ook al een tijdje last van stress. En waar ik eerder bijna nooit ziek was (1x in de 1 à 2 jaar),
merk ik dat ik nu regelmatig last heb van "niet fit zijn". Nu zit ik ook alweer te snotteren, rillen en ben zoooo ontzettend moe dat ik het gevoel heb dat ik een week kan slapen :thumbdown:
Merk jij ook iets aan je weerstand als je last van stress hebt?
~*~The reason the grass seems greener on the other side, is because it's been fertilized with bullshit. ~*~
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 21 Sep 2014 20:02

Re: Stress en weerstand

Ik heb tijdens perioden van stress een keer een aanval galbulten gehad en een andere keer gordelroos. Is denk ik geen toeval.
<<

Anoniem152

Bericht 21 Sep 2014 21:13

Re: Stress en weerstand

In tijden van stress heb ik vaak enorme hoofdpijn en ben ik ontzettend moe. Afgelopen week is er geen dag geweest dat ik geen hoofdpijn had...
<<

Fiene

Bericht 21 Sep 2014 21:15

Re: Stress en weerstand

Ja ik herken het ook. Ook eigenlijk niet gek dat stress/drukte etc op je weerstand slaat.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 21 Sep 2014 21:28

Re: Stress en weerstand

Dat stress slecht is voor je lichaam is wel een feit, ik weet dat dit soms op de gekste manieren tot uiting kom. Ik krijg vaak veel jeuk, maar geloof ook best dat et voor je weerstand niet goed is.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 26 Sep 2014 18:18

Re: Stress en weerstand

Mijn weerstand verminderd ook en bij langdurige stress komt een virus in mijn oog. Dan moet ik echt een stap terug gaan doen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Sep 2014 20:02

Re: Stress en weerstand

Sinds de bevalling toch al meerdere malen stress gehad, maar nog niet aan weerstand gemerkt. Mss wel eens wat verkouden, maar niet extreem of gelinkt aan.
Het is zelfs zo dat ik vandeweek dacht; was ik maar ziek, kon ik ff een dag niks doen en op de bank liggen..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 27 Sep 2014 01:28

Re: Stress en weerstand

Tijdens perioden van stress merk ik dat niet direct aan de weerstand maar wel aan mijn spieren. Ik merk dat aan dat mijn nek dan compleet vast zit en sneller last heb van andere spieren in mijn lichaam. Als het iets beter gaat kan ik weer "heen en weer" bewegen met mijn nek en anders gaat dat gewoon bijna niet. Dat heb ik over gehouden aan mijn zwangerschap en "teveel" stress tijdens de zwangerschap... Helaas komt dat nu met vlagen opzetten dat ik echt een zere nek/schouders heb en als het goed gaat dan heb ik wel mijn beperkingen maar kan ik mij wel redelijk vrij uit bewegen.
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 27 Sep 2014 22:14

Re: Stress en weerstand

Jup, de keren dat ik ziek ben zijn bijna altijd het gevolg van stress/vermoeidheid. Heel vervelend maar heb wel geleerd dat ik voldoende rust moet nemen. Er zijn dus doordeweekse dagen dat ik al om 20:00 op bed lig, dat heb ik dan gewoon echt even nodig.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Sep 2014 23:01

Re: Stress en weerstand

Ja, heb ik ook heel erg last van. Meestal heb ik veel stress in m'n tentamenperiode. Vaak hebben we daarna een week vrij maar meestal lig ik dan ziek in bed. Het is echt belangrijk dat ik in zulke drukke periodes ook m'n rust neem. Gelukkig lukt dat steeds beter want 4 keer per jaar ziek vind ik echt heel vervelend.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers