Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toch een kvk?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2014 13:21

Toch een kvk?

Ik zou eigenlijk wel serieus verder willen met het creatieve gebeuren. Het loopt best lekker, ook met die fotochunks nu enzo. Daar hoort dan ook een kvk nummer bij natuurlijk.
Nu heb ik daar alleen zo ongeveer 987483889223893 vragen over, wellicht kan iemand die hier beantwoorden :P

- Is een kvk mogelijk naast een andere baan? Ik blijf natuurlijk wel gewoon voor de klas staan, want mijn hoofdinkomen is het nog niet
- Hoe zit het dan met loonheffing enzo?
- Hoe zit het met afdragen aan de belasting?
- Hoe hou je alles bij ? Heb je een lijstje met alle uitgaven en alle bonnetjes in een doos? En een lijstje met alle inkomsten?
- Moet ik als ik een kvk nummer heb, mijn taarten prijzen omhoog doen? Aangezien je ook behoorlijk wat afdraagt aan belasting, of valt dat wel mee?

Ik hoop dat iemand het kan beantwoorden!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Sep 2014 13:24

Re: Toch een kvk?

De Kamer van Koophandel kan toch niet bepalen wat je naast je bedrijf nog doet? Ik denk dat heel veel mensen die ingeschreven zijn daarnaast nog iets anders doen, het is maar voor weinig mensen weggelegd om te kunnen rondkomen van een bedrijf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Sep 2014 13:56

Re: Toch een kvk?

Ik vul het even aan met dikke antwoorden.

Lejow schreef:Ik zou eigenlijk wel serieus verder willen met het creatieve gebeuren. Het loopt best lekker, ook met die fotochunks nu enzo. Daar hoort dan ook een kvk nummer bij natuurlijk.
Nu heb ik daar alleen zo ongeveer 987483889223893 vragen over, wellicht kan iemand die hier beantwoorden :P

- Is een kvk mogelijk naast een andere baan? Ik blijf natuurlijk wel gewoon voor de klas staan, want mijn hoofdinkomen is het nog niet Jazeker, een kvk zorgt er voornamelijk voor dat je inkomsten niet meer 'zwart' zijn.
- Hoe zit het dan met loonheffing enzo? Geen loonheffing (houd je wel bij school), maar winst uit onderneming dat je in box 1 moet opgegeven.
- Hoe zit het met afdragen aan de belasting? Zie vorige vraag winst uit onderneming dien je in box 1 op te geven. Echter als ondernemer kom krijg je ook diverse aftrekken voordat je belasting over je winst gaat betalen indien je daar voor in aanmerking komt (grote kans dat jij niet voor deze aftrekken in aanmerking komt omdat je te weinig uren per jaar (meer dan 1225 uur) in je onderneming stopt zie ook http://www.eenmanszaakoprichten.nl/bela ... ndernemer/)
- Hoe hou je alles bij ? Heb je een lijstje met alle uitgaven en alle bonnetjes in een doos? En een lijstje met alle inkomsten? Een ordner of kasboek waarbij je alles noteert. Mocht je bedrijfje groeien dan is een administratiepakket wellicht handig, maar in excel kun je ook een eind komen.
- Moet ik als ik een kvk nummer heb, mijn taarten prijzen omhoog doen? Aangezien je ook behoorlijk wat afdraagt aan belasting, of valt dat wel mee? Als je je inschrijft bij de kvk is de kans groot dat de belastingdienst je een BTW-nummer gaat geven (meestal je sofinummer plus een B) en dan dien je per kwartaal (kan ook per maand) BTW af te dragen. Echter de BTW op jouw inkopen mag je op de BTW van je verkopen in mindering brengen dus als je meer inkopen hebt gedaan (is vaak bij starters) krijg je zelfs BTW terug. Als je BTW terug krijgt is overigens wel de kans groter dat je verlies draait. Overigens is de kans ook aanwezig dat je op het einde van het jaar geen BTW hoeft te betalen als je onder de kleine ondernemersregeling valt als je per jaar niet meer dan € 1.883 BTW hoeft te betalen. Zie ook http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... sregeling/

Ik hoop dat iemand het kan beantwoorden!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Sep 2014 16:04

Re: Toch een kvk?

Wat ook misschien handig is voor jou, de startersdag van de Kvk! Zie http://www.kvk.nl/advies-en-informatie/ ... tartersdag
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2014 16:08

Re: Toch een kvk?

De startersdag vond ik persoonlijk compleet nutteloos. Wij hebben voor de financiën een boekhouder ingehuurd want ik kon dit zelf niet (inkomsten uit loondienst, inkomsten uit onderneming en een eigen huis). En daar ben ik verrekte blij mee! Maar, volgens mii kan je zonder kvk-inschrijving gewoon legaal werken als zelfstandige tot een bedrag van 7000 euro per jaar. En dat geef je dan volgens mij weer apart op bij je inkomstenbelasting.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2014 16:34

Re: Toch een kvk?

Oreo schreef:De startersdag vond ik persoonlijk compleet nutteloos. Wij hebben voor de financiën een boekhouder ingehuurd want ik kon dit zelf niet (inkomsten uit loondienst, inkomsten uit onderneming en een eigen huis). En daar ben ik verrekte blij mee! Maar, volgens mii kan je zonder kvk-inschrijving gewoon legaal werken als zelfstandige tot een bedrag van 7000 euro per jaar. En dat geef je dan volgens mij weer apart op bij je inkomstenbelasting.


Nou dat verdien ik bij lange na niet :P
Even uitzoeken hoe dat werkt met opgeven dan..
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 27 Sep 2014 16:32

Re: Toch een kvk?

Volgens mij klopt dat niet Oreo. Er zit een hele rekensom aan verbonden dacht ik. Maar los van je KvK registratie heeft het ook voordelen, zoals je BTW ed. Belasting afdragen doe je geloof ik ook per kwartaal zo uit mijn hoofd.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers