Bericht 26 Sep 2014 23:38

Re: Mama's, hoe schoon is jullie huis?

Schoon genoeg om in te leven. Ik doe veel in de avonduren als mijn zoon slaap. Stofzuigen gebeurd hier iedere dag beneden en een doekje over de tafel, dressoir en vensterbanken. De wc maak ik iedere dag even schoon en in het weekend uitgebreid. De bovenverdieping doe ik in het weekend, incl. alle bedden verschonen). De keukenkastjes is iets wat 2 tot 3 maandelijks gebeurd en echt niet iedere week (vind ik ook niet nodig want zo smerig is dat niet, als ik smeer, ruim ik het direct op). Alhoewel ik de buitenzijde om de dag doe (maar dat is ook even snel een doekje erover heen). Verder de douche even snel de wasbak, de grote beurt 1 keer per maand. De slaapkamers grondig ongeveer 1 keer per 2 maand, voor de rest houd ik het bij met snel een doekje hier en daar en een stofzuiger. Boven wordt het toch bijna niet smerig. Gasfornuis en de rest van de keuken, dagelijks. Het is hier zo gebeurd, gewoon even snel er door heen en als ik het bij hou, is het niet zo heel veel werk. Ow ja en bv. ramen lappen gebeurd hier 1 x in de 2 maanden? maar dan alleen als het mooi weer is ook aan de buitenzijde en anders alleen binnen. Soms haal ik even snel met zo'n glasdoek (die ik van mijn werk heb meegenomen) er overheen om de vette vingertjes van mijn zoon te verwijderen.
Ow en niet te vergeten de was, die werk ik ook meestal in het weekend weg en af en toe doe ik daar door de week ook wat aan maar ik vind het ook geen probleem om mijn kleren uit de schone was op zolder te plukken (ik verzamel de schone was op 1 grote tafel)
Afbeelding