Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem272

Bericht 20 Sep 2013 08:54

Re: najaar 2013 mama's!

Nee hoor, ik had nog geen plannen! Vandaag mijn laatste werkdag.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 20 Sep 2013 10:04

Re: najaar 2013 mama's!

Haha, Nillis, was het maar waar! Maar heb verder ook weinig te vertellen eigenlijk... Net weer controle gehad in het ziekenhuis, maar alles is nog goed en het blijft rustig in mijn buik. Maandag hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis met de arts die we afgelopen dinsdag ook hadden. Hopelijk wil zij het dan hebben over inleiden, want ik heb er een hard hoofd in dat de bevalling vanzelf op gang gaat komen. Er schijnt toch wel een soort van erfelijke component in te zitten en bij mijn moeder zijn alledrie haar bevallingen niet spontaan op gang gekomen.

Vandaag heb ik nog een gezellige dag op de planning. Ik ga straks nog even de stad in om te lunchen met mijn moeder en daarna nog even cadeautjes shoppen. Vanavond nog een feestje namelijk, een vriendin van mij is jarig.

Hoe gaat het verder met iedereen?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 20 Sep 2013 13:39

Re: najaar 2013 mama's!

Hier misselijk, duizelig en zwakjes, maar baby'tje is lekker herrie aan het maken onder en tussen mijn ribben (ik zie en voel voetjes) en ik ben blij dat hij/zij nog zit. Morgen 30 weken en dan op naar de 32...

Ik vond het de eerste dagen moeilijk om 'op te geven', ondanks dat ik de kleuters niet zo leuk vond/vind. Het voelde als opgeven, falen, zielig doen, maar nu heb ik me er bij neer gelegd. Ik ga mijn eigen klas ondersteunen en word vanaf volgende week ingezet voor het afnemen van toetsen, als alles een beetje rustig blijft hierzo. Ik heb akelige nachtmerries over dat het mis gaat. Zo heb je een fijne, zorgeloze zwangerschap en zo slaat het ineens helemaal om :cry:

Suus, fijn dat je controle weer goed was. Vervelend dat je waarschijnlijk geen spontane bevalling gaat krijgen.

Filoria, lekker, je laatste werkdag!! Geniet van je verlof.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 20 Sep 2013 13:42

Re: najaar 2013 mama's!

@ Filoria, succes met de laatste werkdag en een fijn verlof. Hoe is het met jullie huis?

@ Suus, fijn dat controle allemaal goed was. Hopelijk komt het toch nog spontaan op gang.

@ Exo, balen dat je je niet goed voelt. Probeer toch te blijven genieten. je bent 30 weken en je gaat het gewoon tot 40 weken volhouden. :hug:

@ all, hier ook weinig nieuws hoor. gaat alles ook z'n gangetje. Lekker rustige ochtend gehad met T. Allemaal spelletjes gedaan en even gewandeld. Nu ligt T lekker te slapen en heb ik het poppenhuis voor de laatste keer het dak geverfd, dus behang kan erin. Verder geen bijzonderheden. oja, we zijn uit de jongensnaam. ik heb mijn zin gekregen :angel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 21 Sep 2013 12:45

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, hahaha, fijn dat je je zin hebt gekregen :thumbup:

Suus, ik vind het met de dag spannender worden met jou :study: Ik vind dat hij/zij vandaag moet beginnen met de grote uitbraak :dance:

Ik heb nu een herfstbaby in m'n buik! We've made it! :bounce:
30 weken, jeeeeeeeej!
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 22 Sep 2013 09:22

Re: najaar 2013 mama's!

Goedemorgen allemaal

@ exo, super hoor 30 weken op naar de 40!

@ Suus, hoe gaat het bij jou?

@ Filoria, heb je een leuke laatste werkdag gehad?

@ all, hier alles goed. Ook nog met baby in de buik. Verder ook weinig nieuws. Kleine zit volgens mij nog mooi hoog, dus denk niet dat ze donderdag kunnen strippen. Verder hebben we vanmiddag verjaardag en verder niets op het programma staan. Aankomende week hebben we de laatste verjaardagen en dan kan kleine wel komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Sep 2013 12:29

Re: najaar 2013 mama's!

Ik heb de 40 weken bereikt! Dus... kom maar baby!

Alles is nog rustig hier, morgen hebben we weer controle in het ziekenhuis, maar aangezien ik me nog prima voel en het met de baby ook elke keer nog prima gaat, verwacht ik nog niet dat ze gaan inleiden. Het blijft afwachten dus! Ik ben vanmorgen al wel platgesms't, haha, iedereen is nieuwsgierig.

Ik ben benieuwd wie van ons topic nu als eerste gaat bevallen, er zijn er nog aardig wat uitgerekend in september zag ik :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 22 Sep 2013 13:05

Re: najaar 2013 mama's!

@Kwebbeltje --> Een lage bloeddruk is idd ook niet fijn. Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat je zoontje weer heelhuids thuis was van het schoolreisje.

@Sazzle --> Vervelend dat je zo moe bent, maar gewoon lekker gaan liggen hoor. Pak je rust nog even, nu het kan.

@Exo --> De vk liet mij ook een keer het hoofdje voelen, brrr ik vond het ook maar niks. Even een dikke knuffel voor jou! Rustig aan en denk aan jezelf en de kleine.

@Aardbei --> Ik duim met je mee dat de kleine weer terug draait. Gelukkig heb je nog even de tijd.

@Valerie --> Fijn dat de placenta wel goed werkt en vervelend zeg dat jullie op het randje zitten van wel of geen zorgen maken. Hopelijk hebben jullie over 2 weken een goede groeiecho.

@Dolphinne --> Wat fijn dat jullie een goede groeiecho hebben gehad. Hoe heeft je zoontje het gehad op schoolreisje?

@Suus --> Wat fijn dat alles goed was tijdens de controle.

@Nillis --> Haha, heb je goed gedaan mbt de jongensnaam ;-)

@All --> Hier gaat alles goed. Morgen de vk even bellen voor een nacontrole afspraak (over 4 weken ofzo) en gelijk even vragen mbt het vervelende gevoel onderin mijn buik. Helaas heb ik ondertussen weer aardig last van een pijnlijk schaambot en net daarboven wat pijn in mijn buik. Vrijdag voor het eerst een stukje wezen wandelen, S ernaast met haar kinderwagen :-) Mijn vriend heeft dit weekend nachtdienst. Vrijdag op zaterdag is mijn broer wezen slapen voor ondersteuning. S is gisteren met mijn schoonouders meegegaan, een nachtje logeren (mijn vriend gaat haar eind van de middag weer ophalen), dus afgelopen nacht alleen geweest met L en dat ging goed. Nu nog 1 nachtje alleen en dan is mijn vriend weer vrij t/m donderdag. Er heeft er eentje honger hier, dus die ga ik eens even voorzien van wat melk ;-)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Sep 2013 16:32

Re: najaar 2013 mama's!

Suus: Ik ben ook echt heel benieuwd wanneer je kleine de rest van de wereld wil gaan zien!
Hoe dan ook heb je het grootste deel er op zitten ;)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Sep 2013 17:11

Re: najaar 2013 mama's!

Haha, Cinnamon, dat is zeker waar!

@ Jet: Fijn dat het op zich goed gaat, maar wel vervelend dat je nog pijn hebt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Sep 2013 17:32

Re: najaar 2013 mama's!

Pfff, ik ben nu al 2 weken snipverkouden en het lijkt nog niks minder te worden. Word er inmiddels doodmoe van.
Ik lig nu lekker in bed, alleen heb ik dan weer last van maagzuur....

Iemand nog tips? Tegen maagzuur heb ik wel gaviscon, maar die is bijna op en bewaar ik liever voor vanavond om te kunnen slapen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Sep 2013 17:37

Re: najaar 2013 mama's!

Vervelend dat je zo verkouden bent, Dolphinne!
Bij mij helpt een glaasje melk meestal wel tegen maagzuur, maar ik heb er dan ook niet zo heel veel last van.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2013 20:22

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, zó herkenbaar en zó irritant, dat maagzuur. Ik heb er de hele zwangerschap al 'last' van, maar de laatste weken is het gewoon echt pijnlijk en het houdt me uit de slaap.
Heb je al Rennies geprobeerd? Die ga ik komende week maar eens kopen. Bij mij helpt verder niks. Melk, of warme melk zou helpen, een paar hapjes vla... maar nee hoor. Ook een paar uur voor het slapen gaan niks meer eten en drinken helpt niks. Ik kan alleen maar op mijn rug, met m'n hoofd op een kussen liggen tot het enigszins wegzakt. Zelfs van een slok water krijg ik het.. Maar goed, nog uiterlijk 12 weken, Dolphinne.. :P Hold on!

Ik was vandaag even bij mijn zus en mijn nichtjes (bijna 5 en bijna 3) waren vol bewondering mijn buik aan het bekijken. Vervolgens ging dat over in voelen en aaien en bij het afscheid kreeg ik er een kusje op. Zo lief! :heart: De oudste kon zich niet voorstellen dat onder mijn vel een baby zat. 'Waar is de baby dan?', wilde ze steeds weten. Ik vind het wel bijzonder dat zo'n meisje mijn buik aan het aaien is, terwijl ze zelf met dit termijn ongeveer geboren is.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 23 Sep 2013 08:42

Re: najaar 2013 mama's!

@ Dolphinne, ik gebruik veel rennies voor het maagzuur en vind dat echt goed werken. Dus misschien in huis halen vandaag. Balen dat je zo verkouden bent. Hier heb ik daar ook last van.

@ Exo, bijzonder hé dat anderen (kindjes) zo met de buik bezig zijn. Krijg hier veel vragen uit de buurt van kindjes of er een baby in de buik zit en wanneer die komt.

@ Suus, jaa 40 weken. Spannend hoor. Succes vandaag in het ziekenhuis.

@ Jet, fijn dat het bij jullie goed gaat.

@ all, hier jammer genoeg het weekend weer voorbij. Vind het zo heerlijk om lekker met z'n drietjes thuis te zijn en even een volwassene om me heen te hebben. Vind het best zwaar om T de hele dag te vermaken. Hier verder weinig aan de hand. heb wel veel steken van onderen, dus hopelijk is kleine toch wat aan het indalen. Verder is die nog steeds wel druk en actief. De kraamverzorgster die we willen is vanaf woensdag vrij, dus dan kan ik wel ergens gaan bevallen. Ik vind de 27e wel een leuke. Dan heb ik er 1 op 27 okt. jarig en 1 op 27 sept. We zullen zien. Zal zo eens de kleren gaan aandoen en dan straks even boodschappen halen. Gaan vanavond nog op kraamvisite bij kameraden van ons. Zij was tegelijk met mij uitgerekend. Verder weinig nieuws. Fijne dag iedereen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Sep 2013 11:36

Re: najaar 2013 mama's!

@ Exo: Wat lief van je nichtjes :) Hoe gaat het verder met je? Nog veel harde buiken? En nog een extra controle gehad? Ben je deze week eigenlijk alweer aan het werk?

@ Nillis: Hopelijk daalt de kleine nu snel in. Jij zit ook erg dicht bij je uitgerekende datum nu, spannend!

@ All: Ik had vanochtend weer controle in het ziekenhuis, maar weer niks nieuws. Bloeddruk blijft constant (140/90), ik voel me prima en met de baby gaat het ook goed. Ik heb donderdag weer een afspraak en dan gaan we het wel hebben over inleiden. De arts wilde niet gaan wachten tot 42 weken, ook wel vanwege mijn bloeddruk. Tenzij we dat zelf wel heel graag willen afwachten, maar ik ben er eigenlijk wel klaar voor. Al hoop ik natuurlijk dat de kleine een dezer dagen gewoon nog uit zichzelf gaat komen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 23 Sep 2013 11:50

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, wat fijn dat de arts daar zelf over begint! Ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee en voor bent.
Hier gaat het goed. Ik probeer niet te veel te letten op de harde buiken, dus momenteel weet ik niet of er een regelmaat in zit. Ik heb ze nog wel, want krijg het zo nu en dan even benauwd en als ik dan voel is m'n buik inderdaad keihard. Volgende week heb controle bij de vk. Vanavond heb ik op het werk een vergadering en vanaf morgenochtend ga ik weer echt aan het werk.

Nillis, dat zou inderdaad een leuke datum zijn! Succes nog met de laatste weken :D

All, voel je het, als je baby indaalt? Ik krijg steeds meer een drukkend gevoel aan de onderkant en heb het idee dat iets zo nu en dan steeds een stukje verder naar beneden zakt, als een soort luchtbel, ineens 'plop'! en dan voelt het een moment drukkend op het bekken. Vaag omschreven, maar het voelt ook vaag :P
(Het zijn overigens niet de voetjes die op de blaas trappen, want ik voel steeds voetjes in m'n ribben.)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Sep 2013 14:14

Re: najaar 2013 mama's!

Het wordt nu toch spannend! Ik werd net gebeld door de arts in opleiding die ik vanochtend gezien heb. Ze heeft ons besproken met de gynaecoloog en ze willen toch wel wat sneller beginnen met inleiden. Er is blijkbaar wat minder bekend over een hoge bloeddruk die al van tevoren bestaat en behandeld wordt. Ze weten dat het geen zin heeft om de baby eerder te halen dan 40 weken, maar ze weten niet of er extra risico's zijn als je nog langer doorloopt na 40 weken zwangerschap. Ze willen dus niet wachten tot 41 weken, maar ik mag morgenochtend al langs komen! Dan gaan ze kijken of ik eventueel al ontsluiting heb. Als dat zo is en er is plek dan mag ik gelijk blijven. En anders gaan ze beginnen met het rijp maken van de baarmoedermond. Hoe dan ook, er gaat nu toch echt wel iets gebeuren! :cheering:

Haha, ben helemaal opgewonden nu, ben benieuwd of ik vannacht nog kan slapen :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 23 Sep 2013 14:45

Re: najaar 2013 mama's!

Wow, wat een ontwikkeling ineens! Spannend meid!! :bounce:
<<

Anoniem 49

Bericht 23 Sep 2013 14:46

Re: najaar 2013 mama's!

Whoehoee! Gooo Suus! Goo suuss! :cheering:
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 23 Sep 2013 15:18

Re: najaar 2013 mama's!

@ Suus, wat spannend. Heel veel succes en hopelijk hebben jullie snel jullie wondertje in de armen. Houdt je ons op de hoogte.

@ Exo, harde buiken heb ik ook regelmatig. Wat is bij jou regelmatig? Succes weer met werken.

@ all, hier alle boodschappen weer binnen en verder geen nieuws
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 23 Sep 2013 15:28

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi ladies,

Hier waggelen we ook nog rond. Morgen controle verloskundige ben benieuwd. W ga ik ophalen op school want die wil heel graag nog een keer het hartje horen.
Ik kan bijna niet meer lopen zo pijn doen mijn bekken. Ook heb ik net als de rest last van het zuur en dan vooral in bed. En dan lekker kokhalzen weer regelmatig .Slapen doe ik ook erg weinig . Al met al ben ik het harstikke beu

Suus
Spannend zeg! Hopelijk duurt het niet te lang meer!

Nillis,
Jij loopt ook nog rond, hoe is het met het poppenhuis?

Exo,
Blijf jij wel goed aan jezelf denken en de kleine

Dolphine,
Hoe vond jou zoon het schoolreisje? W heeft erg genoten.

Sorry dat ik zo weinig reageer op iedereen lees het wel maar heb weinig puf ervoor.
Groetjes
Afbeelding
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 23 Sep 2013 16:12

Re: najaar 2013 mama's!

Ook vanaf mij weer een nieuwtje. Ik word woensdag (38 weken) opgenomen en ingeleid doormiddel van een ballonkatheter.

Ik ga nu even slapen, maar beloof vanavond even inhoudelijk te reageren
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:48

Bericht 23 Sep 2013 16:29

Re: najaar 2013 mama's!

Suus: Spannend!
Kwebbeltje: Balen dat je je zo voelt en het zat bent. Kan ik me wel voorstellen als je zo moeilijk loopt. Nog even volhouden!
Fenix: Spannend! Weet niet of je het al verteld had.. waarom word je met 38wk ingeleid?

All: Ik heb sinds gisteravond last van krampen. Menstruatieachtige krampen die er eigenlijk continu zijn. Af en toe wat steken tussendoor. Ik denk eigenlijk zelf dat het 'niks' is, heb het gevoel dat ze een paar dagen later komt.
Van het weekend ben ik met een groepje familie uit eten geweest, alvast voor m'n verjaardag. Was lekker en fijn om even weg te zijn. Ik doe verder niet zoveel meer.. ben eigenlijk elke dag gewoon thuis afgezien van het boodschappen doen. Ik heb besloten om met hetzelfde groepje mijn verjaardag a.s zaterdag klein te vieren met gewoon een stukje taart en simpele hapjes. (Als ik het haal :P)
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 23 Sep 2013 16:41

Re: najaar 2013 mama's!

nillis schreef:
@ Exo, harde buiken heb ik ook regelmatig. Wat is bij jou regelmatig? Succes weer met werken.


Vorige week zaterdag om de 2 minuten. Afgelopen week een aantal dagen lang om de 7 minuten. En nu houd ik het dus niet meer bij, maar ik schat een paar keer per uur nog. Dus dat is niet meer in de gevarenzone.


Bleeeh, Kwebbel, dat klinkt niet leuk meer :( Sterkte en hopelijk gaat het zo snel mogelijk beginnen :hug:

Sazzle, toch spannend, ondanks je gevoel dat ze later komt... :bounce:

Fenix, succes woensdag!!
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 23 Sep 2013 19:30

Re: najaar 2013 mama's!

Was ik weer na mijn tukkie. Die zijn onmisbaar sinds een weekje.
Ik lees alles wel mee maar de puf om te reageren ontbreekt mij vaak. Sorry!

Exo wat naar wat ik allemaal lees. Veel harde buiken en blaasontsteking. En dan de angst nog. Doe maar rustig aan meid. Geen idee trouwens hoe het voelt dat indalen. Bij mij was de kleine in eens van stuit naar ingedaald gedraaid. Geen pijn of drukkend gevoel gehad ofzo. Nu als ik net onder mijn borsten op mijn buik duw voel ik wel wat druk bij mijn onderkant haha.

Nillis wat fijn dat jullie nu uit de naam zijn. Het poppenhuis klinkt echt super! Ik ben ook creatief maar kan er de laatste tijd de rust niet voor vinden. Daarbij heb ik geen hobby op het moment. Haha

Jet wat klinkt het allemaal super! Ook fijn dat het zo goed gaat als je vriend van huis is (nacht)

Dolphine ik heb ook zo'n last van maagzuur. Ik gebruik rennies. In bed ga ik op mijn linker zij liggen ipv op mijn rug. Op mijn rug heb ik er meer last van namelijk

Suus wat spannend! Succes morgen

Kwebbeltje het klinkt heel bekend! Geef het aan bij de vk of gyn zou ik zeggen. Sterkte nog even

Sazzle Wie weet! Misschien zet het een dezer dagen door! Wat een lekker weekend heb je gehad. Even nog tijd voor jezelf en vrienden/familie gehad.


Ik word dus woensdag opgenomen. Waarom? Omdat ik mechanisch niet in orde ben zoals de gyn het zegt. Ik ben het al weken zat omdat ik niets meer kan. Krijg steeds meer last van maagzuur en afgelopen dinsdag bij controle was mijn bloeddruk wat hoog. De gyn zag dat ik er mentaal ook goed doorheen zit en heeft mij in het team besproken. Gelukkig ken ik ze allemaal en zij mij. Ze hebben besloten mij dus woensdag op te nemen en rustig in te leiden. Als ik nog geen ontsluiting heb krijg ik een ballonkatheter. Deze blijft in eerste instantie 24 uur zitten (tenzij hij er eerder uit valt natuurlijk). Na die 24uur gaan ze kijken of het iets doet. Zo niet plaatsen ze een nieuwe voor 24 uur. Doet deze ook niets word ik naar huis gestuurd. Ze willen me namelijk wel helpen maar nog niet all THE way (infuus). Heeft het ballonnetje voor 2 à 3 cm ontsluiting gezorgd worden mijn vliezen gebroken en komt het kindje.
Spannend dus, maar heel fijn dat de gynaecoloog achter ons staat.
L.ivia E.smee 26-9-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers