Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Citroen

<<

Anoniem186

Bericht 25 Sep 2014 09:55

Citroen

Ik wil weer wat meer citroen gaan eten/drinken.

Wat maken jullie allemaal met citroen?

Ik doe het in m'n (yoghurt)smoothie. Of in een glas water. Soms een klein kneepje door het avondeten, maar dat is niet echt veel.
Ik ben op zoek naar meer ideeën.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 25 Sep 2014 10:06

Re: Citroen

Voornamelijk ook door m'n water. Ik maak vaak een kan klaar met water waar ik dan uitgeperst citroensap/schijfjes indoe, al dan niet in combinatie met ander fruit of munt en drink daar de hele dag door van.

Verder op bijna al m'n salades als dressing, evt nog met iets anders. Door de couscous en dat soort gerechten. Verder voeg ik het ook regelmatig toe aan avondeten, maar dat is inderdaad niet al te veel. Maargoed alle beetjes helpen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Sep 2014 10:33

Re: Citroen

Ik snij ze in partjes en bijt dan het sap eruit. Zo lekker! Alleen jammer dat het zo slecht is voor je glazuur.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2014 10:47

Re: Citroen

Ik heb standaard citroen en limoen in huis en gebruik het best veel eigenlijk.

Citroen gebruik ik bijvoorbeekd
- sap in dressings
- rasp (ik gebruik een super handig Zester van microplane, aanrader) in risotto en pasta sauzen
- partjes citroen en papillote bij witvis
- sap met een marinade injectienaald in kip spuiten voor super malse schnitzeltjes

Limoen gebruik ik bijvoorbeeld

- sap in Aziatische marinades
- rasp in Aziatische marinades

En allebei natuurlijk in water.

Wist je trouwens dat limoen geen pitjes heeft en citroen wel?
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2014 10:49

Re: Citroen

Lady schreef:Ik snij ze in partjes en bijt dan het sap eruit. Zo lekker! Alleen jammer dat het zo slecht is voor je glazuur.


Haha dat doe ik ook heel vaak. Zo lekker.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Sep 2014 12:45

Re: Citroen

Het meeste is al genoemd, ik gebruik het ook veel door dressings en om couscoussalade op smaak te brengen bijvoorbeeld. En tegen het verkleuren van fruit, door een fruitsalade, zo ook door de guacamole.

De rasp vind ik heel lekker door kruidenboter, of ik maak olie in een wekflesje met bijvoorbeeld Tijm en citroenschil en gebruik dat dan over salades.

En ik vind het echt super lekker om citroenrasp door het deeg van een appeltaart te doen! Of het is ook lekker fris door cake bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 25 Sep 2014 13:43, in totaal 2 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Sep 2014 13:31

Re: Citroen

Door de icing voor op een carrot cake! Maar dat is natuurlijk niet zo gezond ;-)

Naast bovengenoemde dingen doe ik het nog door de zelfgemaakte hummus.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem114

Bericht 25 Sep 2014 14:02

Re: Citroen

Marin schreef:
Lady schreef:Ik snij ze in partjes en bijt dan het sap eruit. Zo lekker! Alleen jammer dat het zo slecht is voor je glazuur.


Haha dat doe ik ook heel vaak. Zo lekker.


Oh echt?? Ik kijk al zuur bij 't idee! Maar goed, ik ben echt een mietje op 't gebied van zuur en (peper)heet. Voor mij zijn zure matjes al hel.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2014 14:10

Re: Citroen

Hahaha ik vind zuur juist heerlijk. Als kind al.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Sep 2014 14:54

Re: Citroen

Marin schreef:Hahaha ik vind zuur juist heerlijk. Als kind al.


Ik ook!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers