Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stedentrip, maar waarheen?

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Sep 2014 11:24

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Ik vond Porto ook meer sfeer hebben, maar Lissabon is ook leuk. Ik heb zelf ze beiden gecombineerd in 4 dagen (zo ongeveer 1,5 dag voor elk als ik reistijden eraf haal), dat beviel prima. Ben heen gevlogen op Lissabon, toen met trein (2,5 uur of zo dacht ik) naar Porto en vanaf Porto weer teruggevlogen. Is dat misschien voor jou een idee ook?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Sep 2014 12:49

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Even in het algemeen nav van wat reacties:

Vinden jullie het in het algemeen niet wat zonde dat je met die combinaties soms maar zo kort in een stad bent? Ik begrijp aan de ene kant wel dat als je niet anders kan qua tijd dat je dan graag 2 steden wilt zien in 4 dagen maar aan de andere kant probeer ik zelf juist altijd langer in een stad te blijven zodat ik niet alleen maar hoef te haasten maar ook gewoon tijd heb om even te niksen op een bankje in een park / ergens in de stad mensen kijken oid zonder me de hele tijd gehaast te voelen.

bekijken jullie ook musea/kerken ed? Ik kan me voorstellen dat als je niet zo van musea houdt dat je dan veel sneller een stad gezien hebt als wanneer je ook meerdere musea /kerken ed wilt / gaat bekijken. Ik heb eigenlijk met de meeste steden wel dat ik toch meer tijd nodig heb/had dan anderen in diverse topics noemen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem321

Bericht 15 Sep 2014 13:16

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Ik doe ook wel eens een combinatie van steden. Ik verdiep me van tevoren in wat er allemaal te zien en te doen is in de steden en bepaal dan wat ik sowieso wil doen/bekijken en plan dan het aantal dagen dat ik in een stad wil blijven.
Ik wil sowieso 1 dag niks hoeven doen zodat ik lekker rond kan hangen in parken en op pleinen en afhankelijk van wat ik wil zien/doen nog 1 of 2 'doedagen' plannen.
Uiteraard moet je wel de tijd hebben. Als het maar voor 2 daagjes is zou ik er niet voor kiezen om meerdere steden te bezoeken.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Sep 2014 13:23

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Ik ben niet zo van het zitten op bankjes in parken en dat soort dingen als ik alleen reis. Ga wel op terrasjes enzo zitten, maar toch ook minder lang dan wanneer ik met m'n vriend of met een vriendin op stedentrip ben. Kerken loop ik vaak wel in, maar ook niet langer dan minuut of 10 of zo. Musea beetje 50/50, hangt er vanaf wat voor soort musea er zijn in een stad en of iets me echt aanspreekt. Vandaar dat ik dan liever steden combineer als ik alleen reis en ik langer de tijd heb dan een weekend, maar het voelt voor mij niet als haasten aan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Sep 2014 14:45

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Nou bij ons is het toch Londen geworden. Hoewel ik het al wel ken heb ik er wel zin in!
#teammaple🍁
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 17 Sep 2014 14:52

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Rapa Nui, ik ben deze zomer voor het eerst een hele week in een stad geweest en vond het echt heerlijk. Hiervoor deed ik ook alleen maar korte weekendtripjes waarbij je alleen maar de highlights ziet. Als je er wat langer bent maak je veel meer deel uit van de stad en ontdek je allemaal leuke plekjes waar je normaal langs zou zijn gecrossed. Ik wil nu eigenlijk alleen nog maar 'lange' stedentrips maken. In ieder geval op z'n minst 4 dagen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Sep 2014 14:59

Re: Stedentrip, maar waarheen?

rapa nui schreef:Even in het algemeen nav van wat reacties:

Vinden jullie het in het algemeen niet wat zonde dat je met die combinaties soms maar zo kort in een stad bent? Ik begrijp aan de ene kant wel dat als je niet anders kan qua tijd dat je dan graag 2 steden wilt zien in 4 dagen maar aan de andere kant probeer ik zelf juist altijd langer in een stad te blijven zodat ik niet alleen maar hoef te haasten maar ook gewoon tijd heb om even te niksen op een bankje in een park / ergens in de stad mensen kijken oid zonder me de hele tijd gehaast te voelen.

bekijken jullie ook musea/kerken ed? Ik kan me voorstellen dat als je niet zo van musea houdt dat je dan veel sneller een stad gezien hebt als wanneer je ook meerdere musea /kerken ed wilt / gaat bekijken. Ik heb eigenlijk met de meeste steden wel dat ik toch meer tijd nodig heb/had dan anderen in diverse topics noemen.


Om deze reden vind ik een stedentrip naar een wat kleinere stad vaak wel leuk, zoals Canterbury, Brighton, Krakow, Aarhus in Denemarken, et cetera.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Sep 2014 23:17

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Dat Canterbury en Brighton klinkt ook wel leuk. Ik vind wat kleinere Duitse steden/steden in het Ruhrgebied ook altijd leuk. Ik vind het al heerlijk om tijdens zo'n weekend uitgebreid te lunchen, eind van de middag Kaffee & Kuchen. Gewoon wel heel veel bekijken, doen en lopen maar tussendoor ook gewoon ergens met een boek oid zitten te niksen en mensen te kijken. Dus ik probeer ook minstens 4 dagen te gaan en nam voor bv Wenen, Barcelona ed zeker 5 dagen. Maar goed, dat moet je wel kunnen met vrije dagen en tikt eerlijk gezegd ook wel behoorlijk aan qua geld als je alles meetelt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 19 Sep 2014 06:07

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Ik bekijk wel graag kerken en musea maar kan in een paar dagen wel een goede indruk van een stad krijgen ook met die bezoekjes er bij.

Op de een of andere manier 'snap' ik steden altijd goed en snel omdat ik zoveel stedentrips heb gemaakt dus ik heb al snel overzicht van een stad en een algemene indruk. Natuurlijk is dat op de oppervlakte maar toch..
Zo heb ik Oslo in een dag gezien, heel veel rondgelopen en vrijwel alle highlights wel bezocht. Geen musea maar wel veel andere dingen. En steden zoals Londen en Parijs waar ik vaker kom, zoek ik de wat minder gangbare dingen uit. Juist dan vind ik t leuk om een wat minder bekend museum of wijkje te ontdekken.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 19 Sep 2014 14:03

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Om niet in herhaling te vallen, zeg ik deze keer eens geen Dublin (maar stiekem raad ik je die stad toch aan), maar Edinburgh. Daar zijn we afgelopen zomer geweest en is ook erg mooi! Veel te doen, leuk winkelen, gezellige pubs met lekker eten en drinken. Ook hier hele vriendelijke mensen en natuur om de hoek!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Sep 2014 22:05

Re: Stedentrip, maar waarheen?

Hier besloten om naar Lissabon te gaan. Heb wel heel lang getwijfeld tussen Lissabon, Porto en Boedapest. (Dublin en Edinburgh willen we liever in de zomer doen en dan rondtoeren :D )

Iemand nog tips?
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers