Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


We worden ouder: Pensioen...

<<

Anoniem193

Bericht 25 Mei 2014 21:58

Re: We worden ouder: Pensioen...

Als je een speciale lijfrente spaar rekening opent, dan is het vrijgesteld van vermogenrendementsheffing, nadeel is wel dat je het dan ook alleen mag gebruiken op je 67 oid voor uitkerende lijfrente.
Delta lloyd heeft hier hele mooie bankspaarbroducten voor.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Mei 2014 22:18

Re: We worden ouder: Pensioen...

Ik heb er een speciale rekening voor, want op mijn werk is geen pensioenregeling. Op mijn oude werk heb ik ook voor pensioen gespaard, dat bedrag is toen ik daar wegging ook op die speciale rekening gekomen.
<<

Anoniem57

Bericht 26 Mei 2014 08:47

Re: We worden ouder: Pensioen...

Mijn vriend en ik sparen beiden vanaf het moment dat we werken, over 30 jaar hebben we hoogstwaarschijnlijk nog een hypotheek van een ton, dus dat moet wel te doen zijn. Ook krijg ik in 2047 een bedrag van rond de 25.000 euro uitgekeerd, dus dat is dan extra. Verder hebben we nog gewoon onze eigen spaarrekeningen, komt vast wel goed.
<<

Anoniem328

Bericht 26 Mei 2014 15:44

Re: We worden ouder: Pensioen...

Ik doe aan banksparen bij de Rabobank waarbij mijn werkgever elke maand zo'n 112 euro overmaakt waarvan ik een klein gedeelte meebetaal via mijn loon. Verder maak ik zelf maandelijks ook nog een bedrag van 50 euro over. Dit heb ik uit laten rekenen door een mannetje bij de bank.
Mijn vriend heeft een erg goede pensioenregeling via zijn werk.
En verder is in 2036 het overgrote deel van onze hypotheek afgelost dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit bij ons.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 20 Sep 2014 09:37

Re: We worden ouder: Pensioen...

Ik lees hier het topic over pensioen. Nu heb ik sinds maart 2014 een vaste arbeidscontract en ik werk nu 3 jaar bij mijn huidige werkgever voor 32 uur. Het is een administratiekantoor, klein kantoor en we hebben geen collectieve pensioensregeling. Dus in het verleden is er gezegd dat je zelf iets moet regelen. In verleden heb ik alleen kortlopende banen gehad via uitzendbureaus en 1 keer een jaarcontract bij een gemeente. Dus ik ben nu wel aan het kijken wat ik nu wel kan gaan regelen voor mijn pensioen. Ik vind het wel ingewikkelde materie.
Ik zat al te kijken om eventueel een lijfrenteverzekering af te sluiten om zo iets op te bouwen voor de oude dag. Weet iemand meer hierover, of weet iemand waar ik meer informatie kan krijgen? Heeft iemand nog tips of adviezen wat ik het beste kan doen?
<<

Anoniem84

Bericht 20 Sep 2014 11:23

Re: We worden ouder: Pensioen...

edit: oud topic, ik kan je niet met je vraag helpen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Sep 2014 15:36

Re: We worden ouder: Pensioen...

Engeltje31 schreef:Ik zat al te kijken om eventueel een lijfrenteverzekering af te sluiten om zo iets op te bouwen voor de oude dag. Weet iemand meer hierover, of weet iemand waar ik meer informatie kan krijgen? Heeft iemand nog tips of adviezen wat ik het beste kan doen?


Je zou kunnen infomeren via je bank of verzekeraar.
Banken bieden banksparen met aan het einde en verplichte lijfrentpolis.
Verzekeraars bieden verzekeringen, zoals lijfrenteverzekering.

Kijk eens bij Unive of Nationale Nederlanden voor informatie of een adviespersoon bij jou in de buurt.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem88

Bericht 20 Sep 2014 16:59

Re: We worden ouder: Pensioen...

Ik denk dat wij straks ook maar eens een extra spaarrekening gaan openen als de schuldsanering voorbij is.
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 12:11

Bericht 24 Sep 2014 17:06

Re: We worden ouder: Pensioen...

Bedankt voor de informatie. Ik ga eens op de site van Unive en Nationale Nederlanden kijken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Sep 2014 20:00

Re: We worden ouder: Pensioen...

Ik spaar ook al jaren (buiten werk om, dit is dus extra) 50 euro per maand voor mijn pensioen. Bij Aegon zit ik.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers