Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriend heeft al een zoontje

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Sep 2014 14:31

Re: Vriend heeft al een zoontje

Nougat, ik neem aan dat hij ooit met die baan begonnen is toen hij nog met de moeder van zijn kind samen was en daar dus de ruimte voor had. Als de relatie dan stukloopt dan kun je bepaalde verplichtingen die je in de loop van de jaren hebt gekregen natuurlijk niet zomaar aan de kant schuiven. Ik ben het met je eens dat het niet wenselijk is dat alle zorg op de nieuwe partner wordt afgeschoven en gelukkig is daar dus ook een grens in getrokken, maar hij is in ieder geval niet een vader die zijn kind nog maar twee dagen in de maand ziet omdat hij het te druk heeft. Het is geen ideale oplossing geweest en naar A toe is het ook misschien niet zo heel eerlijk geweest omdat ze meer verantwoordelijkheden te verstouwen heeft gekregen dan ze had moeten krijgen, maar die man zal waarschijnlijk hebben willen roeien met de riemen die hij had om toch zijn kind regelmatig te kunnen blijven zien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 14:32

Re: Vriend heeft al een zoontje

Nougat schreef:Het is zoals het is? Nou nee, als jij een kind hebt voor een bepaald aantal dagen per week, dan kun je niet 12 uur gaan werken op die dag. Dat kan gewoon niet, want je hebt de verantwoordelijkheid voor je kind. Een gewone baan van 8 uur, ok natuurlijk het leven gaat door, ook als je gescheiden bent, dan regel je opvang en daar betaal je dan zelf voor. Maar het is niet eerlijk om van je vriendin te verwachten dat zij het wel regelt en dan 12 uur op die dag gaan werken? Nee, dat is gewoon geen optie als je je kind hebt die dag.

Wel goed dat de situatie inmiddels verandert is!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 24 Sep 2014 17:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 14:33

Re: Vriend heeft al een zoontje

Susan schreef:Nougat, ik neem aan dat hij ooit met die baan begonnen is toen hij nog met de moeder van zijn kind samen was en daar dus de ruimte voor had. Als de relatie dan stukloopt dan kun je bepaalde verplichtingen die je in de loop van de jaren hebt gekregen natuurlijk niet zomaar aan de kant schuiven. Ik ben het met je eens dat het niet wenselijk is dat alle zorg op de nieuwe partner wordt afgeschoven en gelukkig is daar dus ook een grens in getrokken, maar hij is in ieder geval niet een vader die zijn kind nog maar twee dagen in de maand ziet omdat hij het te druk heeft. Het is geen ideale oplossing geweest en naar A toe is het ook misschien niet zo heel eerlijk geweest omdat ze meer verantwoordelijkheden te verstouwen heeft gekregen dan ze had moeten krijgen, maar die man zal waarschijnlijk hebben willen roeien met de riemen die hij had om toch zijn kind regelmatig te kunnen blijven zien.


Ja zo was het precies! Bedankt Susan :love: Ik ging overigens ook nog vaak met kind naar hem toe (als hij aan het werk was). Hij heeft iig nooit een weekend gemist, of zich niet aan de omgangsregeling gehouden.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 24 Sep 2014 14:36

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik heb ook ervaring, maar wil niet teveel hier hebben staan, uiteraard mag je mij wel een pm sturen!
<<

Anoniem125

Bericht 24 Sep 2014 14:39

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ik ben in elk geval blij dat jij je grenzen hebt aangegeven, want de situatie zoals die was klinkt voor alle partijen niet erg prettig.
<<

Anoniem140

Bericht 24 Sep 2014 14:55

Re: Vriend heeft al een zoontje

Mijn ex had een dochter, was niet ideaal maar dat ligt ook aan de manier waarop mijn ex met zijn ex omging. Nu sta ik wel open voor een relatie met iemand met een kind. Ik heb er immers zelf ook 1.

AnnaK, ik weet niet hoe het nu nog tussen jullie gaat allemaal maar dat jij "genegeerd" word door stiefdochter als je partner er weer is en het gevoel hebt dat je buiten gesloten word is niet ok. Ik zou dat zelf niet kunnen verkroppen en accepteren, bij jullie zijn jullie met zijn drieën wel een gezin, en ik vind dat jij dat ook zo moet voelen.
<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 24 Sep 2014 18:00

Re: Vriend heeft al een zoontje

Wat fijn om jullie reacties te lezen :)!

Het is nog wat complexer dan ik al schetste. Mijn vriend is niet betrokken geweest bij de zwangerschap en heeft eigenlijk vanaf dag één van het leven van zijn zoon een heel beperkte rol gespeeld.
Mijn vriend kwam er tijdens de zwangerschap achter dat zijn ex vreemdging met een gezamenlijke vriend, er was tijdens de zwangerschap geen duidelijkheid over wie de vader van het kind was: het kon van beide mannen zijn. Pas na de bevalling werd duidelijk dat het kind van mijn vriend was.
Zijn ex is verder gegaan met die vriend, daar is ze nu nog mee. Hij is dus ook degene die vanaf de zwangerschap en na de bevalling de 'vaderrol' op zich heeft genomen en dit nu nog steeds doet.

Het was dus al een vrij lastige situatie, mijn vriend heeft zich eigenlijk nooit echt gehecht aan zijn zoon. Hij heeft niets meegemaakt, geen zwangerschap, bevalling en nu eigenlijk ook vrij weinig. Het is dus ook erg dubbel voor hem, enerzijds weet hij dat hij een zoon heeft en wil hij graag een band opbouwen, anderzijds 'voelt' het niet als zijn zoon...
Hij struggelt daarom erg met de vraag of hij rechtszaak in gang moet zetten om een omgangsregeling te krijgen. Hij zegt liever een paar jaar te wachten, tot zijn zoon 'groot' genoeg is om zelf langs te komen.

Het contact tussen mijn vriend en zijn ex loopt wat stroef, daarom ziet hij zijn zoon vrij weinig. Dit maakt het voor mij ook lastig, ik heb zijn zoon tot op dit moment nog nooit gezien.

Beetje lastig om het kort samen te vatten, maar hopelijk verduidelijkt dit iets...
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 18:00

Re: Vriend heeft al een zoontje

Ze negeert me niet, dat klinkt zo negatief. Je moet je voorstellen dat ze al de hele tijd bij mij is geweest en dan komt haar vader thuis. Logisch dat alle aandacht dan naar hem gaat. Het is voor een kind helemaal niet fijn dat je je vader zo weinig ziet, doordat je ouders gescheiden zijn. Op het moment dat je dan wel bij je vader bent, dan hoef je die aandacht ook eigenlijk niet te delen vind ik. Dat ik me zo voel, dat ligt bij mij. Het is altijd heel confronterend geweest dat hij wel vader was en ik geen moeder. Zoiets. Daar kan het kind zelf niks aan doen. Zij mist 'gewoon' haar vader.
<<

Anoniem117

Bericht 24 Sep 2014 18:13

Re: Vriend heeft al een zoontje

Snowflakes, dan hoef jij er nog niet zoveel mee. Hij moet dan eerst zelf beslissen wat hij ermee wil. Jij kan er nu enkel rekening houden dat je in toekomst misschien een rol als stiefmoeder krijgt. T.z.t. kunnen jullie dan samen bespreken hoe je daar invulling aan gaan geven. Als je per se geen kind van een ander in je leven wil dan lijkt me deze relatie niet zo zinvol, maar als je er wel open voorstaat dan kan je het, het beste over je heen laten komen en kijken hoe het loopt. 't Zal waarschijnlijk voor je vriend ook nog een heel traject/proces zijn waar veel emotie bij komt kijken. Je kan hem daarin best steunen, ook al ken je het kind verder (nog) niet.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers