Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lust jij alles?

<<

ChiQ

Bericht 14 Sep 2014 09:28

Re: Lust jij alles?

Spencer schreef:
ChiQ schreef:Dawet? Dat is een kokosdrankje met kokosmelk ijsblokjes erin. Ik vind het lekker maar ik heb er nooit brokken in gevonden.



Het zijn blokjes van maizena, dat vind ik op internet. Lucky you dat je nooit op je drankje hebt moeten kauwen :ja:


Ieuw!! Zo heb ik het nooit gehad, bah!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 14 Sep 2014 09:34

Re: Lust jij alles?

Ik luist ook geen koriander, daarnaast vind ik bepaalde combinaties qua eten niet lekker. Mijn schoonvader maakt altijd macaroni met rookworst en blokjes kaas erin. Brrrr, niet mijn ding. Terwijl ik de ingrediënten los prima vind.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem273

Bericht 14 Sep 2014 09:58

Re: Lust jij alles?

Harrison schreef:Ik vraag overigens altijd aan mijn gasten of ze dingen niet lusten, als ze komen eten. Om te voorkomen dat ze zonder iets te zeggen het eten goor vinden maar toch naar binnen werken haha.


Dit doe ik ook altijd :)
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 14 Sep 2014 10:18

Re: Lust jij alles?

Aziraphale schreef:
Harrison schreef:Ik vraag overigens altijd aan mijn gasten of ze dingen niet lusten, als ze komen eten. Om te voorkomen dat ze zonder iets te zeggen het eten goor vinden maar toch naar binnen werken haha.


Dit doe ik ook altijd :)


Me too! Zelf kan ik daar altijd heel erg over in zitten als ik bij anderen kan eten dus ik laat mijn gast meestal kiezen. Of we pakken de pizzarette erbij, want dat is altijd goed :D
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 14 Sep 2014 10:52

Re: Lust jij alles?

Ik lust de meest gangbare dingen wel. Gelukkig maar want tot een paar jaar geleden at ik bijna niets! Mijn ouders verbazen zich er nog steeds over wat ik tegenwoordig allemaal eet. Het is inderdaad maar net hoe je het bereid, ik vind het eten van mijn moeder nog steeds niet lekker (gekookte aardappels, smaakloze groente en vlees met van die zoute vleeskruiden) maar op mijn eigen manier lust ik het wel. Ik vind taugé en prei niet lekker, dat eet ik ook nooit maar als ik het bij iemand anders krijg eet ik het gewoon. Oh ja, andijviestamppot vind ik ook echt niet lekker, ik houd sowieso niet van stamppot. Je moet inderdaad gewoon alles eens proberen en je kunt het ook op zo veel manieren bereiden. Ik heb al super vaak vrienden te eten gehad die dachten iets niet te lustten maar vervolgens wel twee keer op schepte wanneer het door een van mijn gerechten zat. Afgelopen week nog iemand die zei dat ie geen tomaten lust, er gingen er 6 door de paella haha en hij vond het heerlijk.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Sep 2014 12:51

Re: Lust jij alles?

Ik ben vegetariër dus dat is soms wel lastig maar bij familie enzo geen probleem meer.
Verder lust ik dingen als zuurkool/spruiten/olijven niet maar verder ook heel veel wel en ben ik ook steeds meer gaan lusten de afgelopen jaren.
<<

Anoniem173

Bericht 14 Sep 2014 13:10

Re: Lust jij alles?

Toet schreef:Ik lust de meest gangbare dingen wel. Gelukkig maar want tot een paar jaar geleden at ik bijna niets! Mijn ouders verbazen zich er nog steeds over wat ik tegenwoordig allemaal eet. Het is inderdaad maar net hoe je het bereid, ik vind het eten van mijn moeder nog steeds niet lekker (gekookte aardappels, smaakloze groente en vlees met van die zoute vleeskruiden) maar op mijn eigen manier lust ik het wel. Ik vind taugé en prei niet lekker, dat eet ik ook nooit maar als ik het bij iemand anders krijg eet ik het gewoon. Oh ja, andijviestamppot vind ik ook echt niet lekker, ik houd sowieso niet van stamppot. Je moet inderdaad gewoon alles eens proberen en je kunt het ook op zo veel manieren bereiden. Ik heb al super vaak vrienden te eten gehad die dachten iets niet te lustten maar vervolgens wel twee keer op schepte wanneer het door een van mijn gerechten zat. Afgelopen week nog iemand die zei dat ie geen tomaten lust, er gingen er 6 door de paella haha en hij vond het heerlijk.


dat werkt echt goed hè met vrienden eten! Zo heb ik ook echt heel veel leren eten. Weet nog dat vrienden zeiden van AM lust echt niets, nou dat is tegenwoordig wel anders!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Sep 2014 13:11

Re: Lust jij alles?

Nee, ik lust zeker niet alles, al gaat het al wel beter dan een paar jaar geleden! Zo ben ik tomaten iets meer gaan waarderen sinds mijn vakantie in Italië, waar ze toch vaak op een broodje zaten bijvoorbeeld. Eerder haalde ik ze er altijd af, maar nu heb ik ze maar eens opgegeten :) Verder hou ik ook niet van olijven en champignons (die structuur idd, zo glibberig!) en veel soorten vis vind ik ook niet zo lekker. Ik ben niet opgevoed met exotisch eten en heel veel niet-standaard dingen heb ik nog nooit gehad. Ik voel ook niet de behoefte die ineens te proberen ofzo. Wat de boer niet kent... Maar eigenlijk heb ik nooit problemen in restaurants of bij mensen thuis, ik probeer tegenwoordig wel gewoon dingen en zeg niet meer bij voorbaat dat ik ze niet lust ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Sep 2014 18:28

Re: Lust jij alles?

Ik ben echt een ontzettende zeikerd met groente, al ben ik het wel steeds meer gaan proeven. Veel dingen eet ik inmiddels gewoon.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem 69

Bericht 18 Sep 2014 11:12

Re: Lust jij alles?

Ik lust tegenwoordig bijna alles. Ik heb veel dingen leren eten. Al ben ik niet erg gek op vis. Dit ben ik aan het leren eten door af en toe een stukje van m'n vriend te proeven. Ik wil het graag leren eten, omdat ik vaak lekkere recepten met vis voorbij zie komen en vis op een bepaalde manier goed voor je is.

De meeste mensen bij wie ik ga eten, weten wel dat ik niet erg gek ben op vis. Ik vind het niet erg als ik het toch voorgeschoteld krijg, want dan probeer ik het gewoon. Maar meestal kiezen die mensen dan toch voor een vleesgerecht. Ik zeg vaak wel eerlijk of ik iets wel of niet lekker vind.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 20 Sep 2014 01:27

Re: Lust jij alles?

Nee ik lust zeker niet alles... Sterker nog ik ben nogal een moeilijke eter... maar ik zal wel alles, wat ik niet ken, proberen. Ik zal niet zeggen dat ik iets absoluut vies vind als ik op visite ben maar ik durf ook wel mijn mening te geven dat het niet mijn favoriet is b.v. (maar dan eigenlijk alleen als ze erom vragen, verder houd ik wijselijk mijn mond dicht, als er niet om gevraagd wordt).
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 20 Sep 2014 07:35

Re: Lust jij alles?

Ik gruwel van champignons, maar verder eet ik praktisch alles.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 24 Sep 2014 00:17

Re: Lust jij alles?

sarah1985 schreef:ik lus meer dingen niet als wel. Behoorlijk vervelend. Ik probeer het vaak wel


Dit... Iets wat er bij mij echt niet in komt is kaas & vis. Daar houd ik gewoon echt niet van.
Pasta heb ik een tijdje laten staan, daardoor kan ik het nu wel weer waarderen.
Ben in de loop van de jaren wel meer gaan leren eten, maar als ik echt moet kiezen is het toch Hollandse pot (groente, vlees, (gebakken) aardappels)

Vaak wordt er wel gevraagd als ik ergens eet of ik iets niet lekker vind, daar houden ze dan vaak wel rekening mee..
Maar mijn vriend en ouders bijv. weten het natuurlijk wel. Daarnaast eten mijn ouders niet veel bijzonders omdat mijn vader ook weinig lekker vindt.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 24 Sep 2014 04:18

Re: Lust jij alles?

Ik ben vegetariër en eet dus geen vlees en vis. Dit geef ik dus ook altijd door, hoewel ik me soms wel bezwaard kan voelen wanneer iemand me uitnodigt. Familie en vrienden weten het dus dan is het geen probleem.

Verder eet ik geen verse koriander omdat ik ook zeepsop proef, dit geef ik niet speciaal door. Ook merk ik de laatste maanden dat ik ook een soort afkeer van eieren begin te krijgen, niet zozeer als het ergens doorheen zit maar 'los' wel. Dit geef ik vooralsnog niet door trouwens.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 24 Sep 2014 06:00

Re: Lust jij alles?

Ik vind Smac echt het meest smerige wat er bestaat.
Van de geur kan ik kotsen.
Ken mensen die dit door pasta doen helaas...
04-2014
10-2015
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 24 Sep 2014 13:03

Re: Lust jij alles?

Snoes schreef:Ik lust vrij veel, behalve champignons en olijven.
Er zijn wel wat dingen waarvan ik niet weet of ik ze lust, dus dat proef ik gewoon altijd. Zo heb ik afgelopen weekend pas voor het eerst carpaccio en sushi op en het was echt heel erg lekker.

Ik heb gisteren sinds lang weer eens champignons geprobeerd. Ik vind het nog steeds niet lekker, maar heb ze wel opgegeten :smile:
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers