Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem74

Bericht 12 Sep 2014 21:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou woedend worden Thunder, vooral gezien S. zulke eetproblemen heeft.
Fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn!

En ik vind het sowieso achterhaald dat een kind perse brood moet eten...wat een onzin.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Sep 2014 12:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter heeft net voor het eerst afgesproken met een meisje uit groep 4, ze is daarnaartoe. En samen gaan ze ook nog naar een ander klasgenootje uit groep 4 (woont in dezelfde straat) die met iemand uit groep 5 heeft afgesproken. Ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat.

Hoe gaat het met de andere naar schoolgaande kinderen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Sep 2014 13:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Spannend Liadan!

Volgens de juf gaat het goed met haar, ze heeft ook sinds het begin van het jaar alweer aardig wat speelafspraakjes gehad, de meeste met haar vriendje, maar er heeft ook alweer een ander meisje uit de klas hier gespeeld. Ik heb alleen soms nog het idee dat ze niet altijd laat zien wat ze kan, alsof ze bang is beoordeeld te worden of zo. De juf zegt dat ze haar absoluut niet het gevoel geeft dat ze beoordeeld wordt op iets en dat geloof ik ook meteen, want zo is de juf ook niet, maar als ik tekeningen van haar zie zijn ze altijd héél licht getekend, of het is veel gekras terwijl ze echt wel beter kan en allang poppetjes kan tekenen. Maar ze roept heel snel zelf al dat ze iets niet kan.
Ik zag bij de ouderavond wel dat ze nu een puzzel met getallen maakt, dus getallen matchen met hoeveelheden enzo, dat is wel fijn, want dat soort werkjes deed ze thuis op de iPad ook allang.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Sep 2014 13:48

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij zijn net terug van een fijne vakantie. Nog even rustig bijkomen thuis en dan mag N. maandag naar school. Ik ben zo benieuwd!
<<

Anoniem193

Bericht 19 Sep 2014 13:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

@Liadan: Ze gaat het vast gezellig hebben!

@Susan: Dat is wel herkenbaar. Misschien is haar vriendinnetje al klaar of de juf heeft misschien gezegd na het werkje mag je spelen oid. Dat ze daardoor iets niet afmaakt of niet maakt zoals jij zou verwachten.

Wij hebben gisteren gesprek gehad en binnenkort komt er een orthopedagoog. Het gaat in de klas absoluut niet goed. Samen spelen gaat alleen als juf eerst samen het speelgoed "verdeeld", werkjes maken doet hij niet of alleen met veel een op een aandacht. Gelukkig gaat het brengen wel goed, het in de kring zitten ook, al heeft hij moeite met stil zitten . Hij wil continue de hele dag de regie in handen houden, en dan uit hij in diverse dingen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Sep 2014 15:19

Re: Schoolgaande kinderen topic

Alibi, dat is naar dat het niet goed gaat. Is het herkenbaar met hoe hij thuis is of helemaal niet? Fijn dat er wel meteen actie wordt ondernomen.

Susan, faalangst misschien? Gelukkig is de juf er alert op, maar wel lastig dat ze niet alles laat zien.

Parisienne, succes maandag! Ik hoop dat het helemaal goed gaat en dat ze het super naar haar zin krijgt! Spannend hoor.

Mijn dochter is weer thuis van het spelen, ze had het heel leuk gehad. Toen ik haar kwam halen zaten ze op een kleedje voor het huis speelgoed te verkopen :) .

Dit weekend ga ik haar tas inpakken want dinsdag gaat ze al op kamp. Ze werd woensdag heel vroeg wakker en toen zei ze dat ze niet op kamp wilde omdat ze het te spannend vindt. We zijn toen samen naar de juf gegaan en ze heeft gevraagd of de juf foto's heeft van hoe het eruit ziet. De juf heeft die op het digibord laten zien en ze vindt het nu iets minder spannend.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 22 Sep 2014 22:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, morgen een spannende dag. Is Y. er klaar voor? En jij, hoe voel jij je? Ik hoop dat ze het naar haar zin gaat hebben.

Hier was vandaag een hectische dag. Vandaar ook mijn late reactie. Lig in bed met een oververmoeid en overprikkeld meisje, maar ben zó trots op haar! Vandaag dus de eerste schooldag. Eerste ontmoeting met de juf, klas, kindjes.. alles eigenlijk. Vanochtend toen ik haar wakker maakte zei ze erg nerveus te zijn. Wat ik heel erg goed begreep. Ze werkte wonderbaarlijk goed mee met aankleden en haren doen. Geen getreuzel, rustig weg kunnen gaan. Op school nam ze alles goed in zich op en was rustig. Bij de deur van de klas stond de juf, die legde ons wat uit over jas en tas. Ze nam N. aan de hand mee naar binnen naar haar stoeltje. N. had haar knuffel stevig vast. Ze bekeek alles weer even goed, draaide zich om, glimlachte naar me, stak haar duim op en gaf een handkus. Wauw! Ik kon zo weglopen. Ik had dit niet verwacht. Zelf een brok in mijn keel en op de fiets wat tranen. Blij dat het afscheid zo goed ging, maar het loslaten doet me wel heel veel.

Ze heeft een goede dag gehad zei de juf. Een lief meisje die leuk meedeed, maar contact met andere kindjes wel afhoudt. Ze heeft zelf ook al het een en ander verteld. Fijn! Wel was ze 's middags uit haar doen en erg overprikkeld. Ze was zichelf niet met vlagen, doodmoe, maar niet even willen slapen. Morgen haal ik haar dus wat eerder op, voor de lunchpauze. Wil haar het niet te vermoeiend maken.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Sep 2014 08:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn dat het zo goed ging Parisienne, en goed dat je haar vanmiddag op tijd ophaalt. Ze kan er beter wat langer over doen voordat ze hele dagen gaat dan dat ze straks oververmoeid is. Gewoon op geleide van wat ze aan kan, en wat ze zelf wil. Komt helemaal goed!

Even een vraag: welke beker(s) hebben jullie kindjes?

J moet een nieuwe hebben (haar Mepal beker is na een week al kapot), maar ik heb niet echt meer vertrouwen in de Mepal bekers dus ik wil wat anders. Maar ik weet nu niet zo goed welke het dan wel moet worden...
Ze krijgt elke dag een beker verse sap mee voor tijdens het fruit moment (ze eet geen fruit ivm allergieën) dus het moet een beker zijn die je ook lekvrij kunt schudden.
Nu heeft ze nog wel een speciale thermosbeker die ik eigenlijk voor de sap wilde gebruiken maar daar kan ze niet zo goed uit drinken dus dat is ook al geen optie (lijkt een beetje op een zo'n thermosbeker waar je koffie in mee kunt nemen, met zo'n klein drinkgaatje in de deksel).
En ze krijgt ook nog een waterfles mee voor bij de boterham maar dat is er een met een rietje erin en ik ben bang dat dat heel snel viezig wordt als je zoiets voor sap gebruikt. Ze kan daar wel goed uit drinken en ook heel makkelijk lek-proof open en dicht maken zelf dus schudden zou dan geen probleem moeten zijn.
Wat zouden jullie doen? Hebben jullie nog andere opties?
Ze heeft trouwens deze fles maar dan in klein formaat:
Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 23 Sep 2014 09:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

J moet een nieuwe hebben (haar Mepal beker is na een week al kapot), maar ik heb niet echt meer vertrouwen in de Mepal bekers dus ik wil wat anders.

______________________________________________________________

Lekt de beker?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Sep 2014 09:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat heb je waarschijnlijk een maandag-ochtend- beker. Hier gaan de mepals al het derde jaar in.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 23 Sep 2014 09:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, hoe ging het wegbrengen van Y naar het kamp? Had ze er een beetje zin in? Of wilde ze toch liever niet?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 11:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Als juf adviseer ik altijd zo'n pop-up beker, sowieso liever geen bekers met alleen maar een deksel. Die gaan echt enorm vaak om. Als moeder heb ik ook echt steeds ellende met lekkende Mepal bekers ( die pop-up) dingen dus.
<<

Anoniem97

Bericht 23 Sep 2014 12:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

S. heeft deze school beker:
Afbeelding

Maar nu met een gewone dop. ( die kan je er ook los bij kopen )
Zijn ideale bekers. Ze lekken niet, kunnen in de vaatvasser, kunnen tegen een stootje en zijn verder helemaal veilig.
<<

Fiene

Bericht 23 Sep 2014 12:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Die zijn er idd stevig uit! Waar heb je deze beker gekocht Gaia?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Sep 2014 12:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zal vanavond uitgebreider reageren, zit nu op mijn werk. Ze vond het heel erg spannend vanmorgen maar toen ze haar vriendinnen zag werd dat wat minder. Ze is lachend de bus ingestapt:-)
(Zelf moest ik even een paar keer slikken, haha. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze het leuk gaat hebben.)
<<

Anoniem97

Bericht 23 Sep 2014 12:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

http://www.greenjump.nl/Categorie/Eten- ... choolbeker

Bij greenjump.
Zoon gebruikt die bekers al 2,5 jaar en ook nemen we deze altijd mee als we een dagje weg gaan, hij lekt nooit, en als je zeker wilt zijn kan je een gewone dop er bij nemen, die lekker sowieso niet.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 23 Sep 2014 16:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

kippie schreef:J moet een nieuwe hebben (haar Mepal beker is na een week al kapot), maar ik heb niet echt meer vertrouwen in de Mepal bekers dus ik wil wat anders.

______________________________________________________________

Lekt de beker?


Ja de plastic bolle bovenkant is los en daar loopt het sap gewoon uit als je hem iets schuin of op z'n kop houd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Sep 2014 19:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne, wat een fijne eerste dag voor N.! Wat knap van haar, dat moet voor jou ook een opluchting geweest zijn dat het zo goed ging. Hoe ging het vandaag? Weer zo'n goede dag?

Fiwen, heb je geen garantie meer op de Mepal beker? En het deksel al wel eens uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet? Mijn dochter heeft 2 mepalbekers die geen van beiden lekken (1 is ruim 1,5 jaar in gebruik).

Mijn dochter vond het vanmorgen heel spannend om op kamp te gaan. In de klas hield ze me heel stevig vast en dacht ik even dat ze zou gaan huilen. Maar toen zag ze een vriendin en gingen ze samen in de kring zitten.
Alle ouders moesten buiten wachten tot de bus zou komen en toen die kwam liep ze lachend, zwaaiend en heel blij de bus in. Ze heeft enthousiast gezwaaid.
Ik verwacht dat ze het heel leuk gaat hebben maar ben ook wel heel benieuwd hoe de avond/nacht zal gaan.
Morgen om kwart voor 3 komt ze weer op school terug.
<<

Anoniem84

Bericht 23 Sep 2014 22:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, dan moet je het witte lipje in de binnenkant van de deksel terug duwen, met een mes oid in het gaatje in de binnenkant van de dop dat ronde plaatje eraf duwen, witte ventieltje terug duwen en bolle kant er weer opzetten. Dat hoort zo, witte ventieltje zorgt voor de ontluchting als de druk te hoog wordt.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Sep 2014 06:55

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik denk ook dat het ventiel niet in de dop zit. Ik haal het vaak los, de deksels gaan anders zo ontzettend stinken.
Mepal bekers lekker nagenoeg niet, dus denk dat er dan echt iets niet goed zit.

Liadan; wat spannend dat je dochter het er bijna op heeft zitten. Ben erg benieuwd hoe ze het ervaren heeft.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 24 Sep 2014 07:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Rejoy schreef:Fiwen, dan moet je het witte lipje in de binnenkant van de deksel terug duwen, met een mes oid in het gaatje in de binnenkant van de dop dat ronde plaatje eraf duwen, witte ventieltje terug duwen en bolle kant er weer opzetten. Dat hoort zo, witte ventieltje zorgt voor de ontluchting als de druk te hoog wordt.


Dat ik daar serieus niet zelf achter gekomen ben :omg:
Beker is weer gemaakt!
Bedankt voor jullie hulp.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 24 Sep 2014 07:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen schreef:
Rejoy schreef:Fiwen, dan moet je het witte lipje in de binnenkant van de deksel terug duwen, met een mes oid in het gaatje in de binnenkant van de dop dat ronde plaatje eraf duwen, witte ventieltje terug duwen en bolle kant er weer opzetten. Dat hoort zo, witte ventieltje zorgt voor de ontluchting als de druk te hoog wordt.


Dat ik daar serieus niet zelf achter gekomen ben :omg:
Beker is weer gemaakt!
Bedankt voor jullie hulp.


Dat wou ik ook zeggen!
Ik had dit ook met zoon zijn beker.
En toen heb ik mepal boos gemaild.. :palm:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 24 Sep 2014 08:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn dat de beker weer gemaakt is, ik heb ook 1 keer een lekkende beker gehad omdat er iets bij het deksel niet goed zat:-)
<<

Anoniem162

Bericht 24 Sep 2014 10:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen schreef:
kippie schreef:J moet een nieuwe hebben (haar Mepal beker is na een week al kapot), maar ik heb niet echt meer vertrouwen in de Mepal bekers dus ik wil wat anders.

______________________________________________________________

Lekt de beker?


Ja de plastic bolle bovenkant is los en daar loopt het sap gewoon uit als je hem iets schuin of op z'n kop houd.


Heb ik ook last van. Ik heb 2 bekers van Mepal, dacht eerst dat er met de eerste wat mis was maar de tweede lekt ook vreselijk. laatst waren we vergeten dat hij in de tas zat.. :palm: echt alles nat met ranja
<<

Anoniem75

Bericht 24 Sep 2014 10:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier gaat het sinds deze week niet zo goed op school en ik voel me er enorm rot onder. Afgelopen weekend lag de jongste in het ziekenhuis en ben ik daar ook 2 nachten gebleven. S. is toen samen met papa s'middags op bezoek geweest en toen zag ik al dat hij een beetje geschrokken was van alles. Maandag werd hij naar school gebracht en het was een en al drama. Hij snapte het niet (terwijl we het echt een paar keer goed hebben uitgelegd) en hij miste mij en zijn broertje. Toen heb ik hem na school al verassing opgehaald en toen hij mij zag was het weer huilen. Nog een kort gesprekje gehad met de juf en ze vertelde dat hij vaak om mij had geroepen en vaak heeft moeten huilen. Die maandag heeft hij ook niks tot nauwelijks gegeten. Pas de volgende ochtend zag ik aan hem dat hij weer rustiger was dus ik dacht dat het wel weer wat beter ging. Tot vanochtend. Weer huilen huilen. Weer met hem gepraat en nu zegt hij ineens dat hij het niet meer leuk vind op school want hij moet allemaal dingen doen die hij niet leuk vind (werkjes maken) en iedereen heeft een beste vriendje en hij niet. Wat moet ik hier nu mee en hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Dat laatste daar heeft hij het een week geleden wel eens laten vallen (werkjes en beste vriendjes) maar nu lijkt alles er ineens uit te komen.. Ik heb donderdagmiddag ook een gesprek met de juf want ze vond S. wel een beetje afwezig en zag aan hem dat hij vaak overprikkeld raakte in de klas. En dat resulteerde zich in vingers in de oren en hard roepen. Pff ik dacht dus dat het goed ging maar blijkbaar dus niet zo. Ik was al een beetje onzeker maar nu..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers