Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Sep 2014 21:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Oreo!

De cal zou in eerste instantie t/m week 48 duren. Mijn moeder zei afgelopen weekend tegen me dat ze dat hebben aangepast naar dat 't t/m week 42 duurt. Dan rekken ze het voor mijn gevoel al lang, het zijn nog maar een paar toeren. Ik ga mijn deken wel nog langer maken. In het originele patroon staat dat je dan weer vanaf toer 8 verder kan gaan, dus dat ga ik doen tot ik de deken lang genoeg vind.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 18 Sep 2014 07:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wauw Oreo, erg mooi geworden! En de hoeveelheid garen die je hebt gebruikt valt ook reuze mee.

Wasabi is toch nog even blijven liggen maar gaat er ongetwijfeld nog een keer komen. Ik heb van de week Zoomigurumi 3 alvast besteld, komt volgende week uit :cheering:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Sep 2014 08:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat mooi Oreo!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Sep 2014 08:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Inderdaad dat je nog zoveel garen over hebt! Ik wil voor mezelf ook een deken met stylecraft gaan maken, maar heb besloten dat ik het wol voor de kerst vraag. Maar goed om te weten dat ik het dan niet ruim hoef in te schatten.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2014 09:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Angela schreef:Wauw Oreo, erg mooi geworden! En de hoeveelheid garen die je hebt gebruikt valt ook reuze mee.

Wasabi is toch nog even blijven liggen maar gaat er ongetwijfeld nog een keer komen. Ik heb van de week Zoomigurumi 3 alvast besteld, komt volgende week uit :cheering:

Leuk! Dan heb je een boek in handen waar mijn naam in staat haha! :hulde:
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 18 Sep 2014 16:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:
Angela schreef:Wauw Oreo, erg mooi geworden! En de hoeveelheid garen die je hebt gebruikt valt ook reuze mee.

Wasabi is toch nog even blijven liggen maar gaat er ongetwijfeld nog een keer komen. Ik heb van de week Zoomigurumi 3 alvast besteld, komt volgende week uit :cheering:

Leuk! Dan heb je een boek in handen waar mijn naam in staat haha! :hulde:


:dance: Leuk!

Welk beestje heb jij gehaakt? Ik vind de koe erg leuk en het schaap :love: Oh en de kangaroe
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2014 17:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De koe haha. Idd erg schattig!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 18 Sep 2014 21:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Cotton schreef:De koe haha. Idd erg schattig!


Haha wat toevallig! Die ga ik zeker een keer haken, zal ik aan je denken :wink:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem280

Bericht 18 Sep 2014 22:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben maar weer wat gaan borduren. Heb hier nog een Lap liggen waar ik zeker al 2 jaar mee bezig ben. Alleen kwam er vandaag achter dat er een fout in het patroon zelf zit :thumbdown:
<<

Anoniem260

Bericht 19 Sep 2014 09:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rebecca schreef:Mooi Oreo!

De cal zou in eerste instantie t/m week 48 duren. Mijn moeder zei afgelopen weekend tegen me dat ze dat hebben aangepast naar dat 't t/m week 42 duurt. Dan rekken ze het voor mijn gevoel al lang, het zijn nog maar een paar toeren. Ik ga mijn deken wel nog langer maken. In het originele patroon staat dat je dan weer vanaf toer 8 verder kan gaan, dus dat ga ik doen tot ik de deken lang genoeg vind.



thanks voor de tip, dat zal ik dan zeker gaan doen! De deken is nu net niet meer vierkant, maar vind 'm echt nog wel wat te kort... En daarnaast heb ik net een paar nieuwe bollen garen aangebroken, anders blijf ik daar ook maar mee zitten...
<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2014 09:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Caramba schreef:Ik ben maar weer wat gaan borduren. Heb hier nog een Lap liggen waar ik zeker al 2 jaar mee bezig ben. Alleen kwam er vandaag achter dat er een fout in het patroon zelf zit :thumbdown:

Ohnee, balen zeg!

Wat wordt het?

Ik ben ook vooral aan het borduren nu!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 19 Sep 2014 19:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb je gespot Cotton! Het boek lag toen ik net na een niet al te lekkere werkdag op de mat :dance: Goed begin van het weekend!

Balen Caramba! Ik ben de afgelopen weken met een haakpatroon besig geweest dat overduidelijk niet gecheckt is voor het uitgegeven werd, zeer frustrerend om mee te werken! En het haakwerk ligt nu dus ook even aan de kant, heb nog even de tijd voor het af moet.
Wat zijn jullie aan het borduren?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 19 Sep 2014 19:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat jammer Caramba wat ben je aan het maken? Ik ben momenteel nog bezig met de auto maar ga morgen beginnen aan de knuffel voor Mini die ze heeft gewonnen dus gaat de auto weer even aan de kant. En het paardje moet ik ook nog in elkaar zetten maar dat blijf ik maar uitstellen :angel:
<<

Anoniem280

Bericht 19 Sep 2014 19:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het is een gele roos, alleen die ligt dus al een tijd in huis. Maar is idd vervelend dat er een fout inzit. Ach, hier en daar wat eigen fantasie en het is niet zichtbaar.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2014 23:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Angela. Ik krijg het boek volgende week :D
<<

Anoniem166

Bericht 22 Sep 2014 20:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik wil (na een mislukte poging twee jaar terug) wederom een poging doen om te leren haken. Gisteren de losse en de halve vaste geleerd en vanavond ga ik misschien weer even verder. Nou heb ik mijn oog laten vallen op dit babydekentje, omdat het me niet al te moeilijk lijkt en ik toch wel graag iets wil bereiken. Mijn babymuts-project voor mijn eerste dochter os destijds erg mislukt, dus dat vond ik te moeilijk.

http://www.wolplein.nl/haakpakketten/co ... haakpakket

Kunnen de ervaren haaksters aan het dekentje zien of dit ingewikkelde steken zijn? Het lijkt mij opgebouwd uit twee verschillende steken (los van het randje), kan dat kloppen? Ik had het patroon gisteren ook ergens online gevonden (gratis, zonder garen), maar dat ben ik vergeten op te slaan en ik kan het nergens meer vinden.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Sep 2014 21:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zo te zien is het maar een steek en maak je die in de voorste of achterste lus zodat je die ribbel erin krijgt. Dit is inderdaad niet moeilijk, gaat je zeker lukken!
<<

Anoniem304

Bericht 22 Sep 2014 21:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zo te zien is het maar een steek en maak je die in de voorste of achterste lus zodat je die ribbel erin krijgt. Dit is inderdaad niet moeilijk, gaat je zeker lukken!

Ik denk dat het stokjes zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 22 Sep 2014 21:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dag dames! Mag ik jullie wat vragen? Ik ben een dekentje aan het breien en heb de interesse van mijn zoon gewekt, die wil nu ook met wol in de weer. Ik heb hem leren vingerhaken. Weten jullie verder nog technieken die makkelijk te leren zijn voor een 5-jarige?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 22 Sep 2014 21:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Punniken?
<<

Anoniem166

Bericht 22 Sep 2014 21:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Eh, Cotton, in de voorste of achterste lus? Hoe werkt dat?
<<

Anoniem304

Bericht 22 Sep 2014 21:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Sanne schreef:Eh, Cotton, in de voorste of achterste lus? Hoe werkt dat?

Normaal maak je in een steek een nieuwe steek. Dan maak je een steek in de 2 lusjes bovenop. Als je in 1 van beide lusjes haakt krijg je een ribbel erin.

Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen haha
<<

Anoniem280

Bericht 23 Sep 2014 00:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat ben ik toch ook een troela. Zeg ik eerst dat er een fout in het patroon zit, blijkt dat ik dit toch echt zelf heb gemaakt met een verkeerde telling :palm:
Ga het er niet uithalen, want dan kan ik alles er wel weer uithalen.
Als deze klaar is, eerst geen borduurwerkjes meer voor mij. Krijg straks wel genoeg andere dingen in/om handen.
<<

Anoniem260

Bericht 23 Sep 2014 11:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rebecca schreef:Mooi Oreo!

De cal zou in eerste instantie t/m week 48 duren. Mijn moeder zei afgelopen weekend tegen me dat ze dat hebben aangepast naar dat 't t/m week 42 duurt. Dan rekken ze het voor mijn gevoel al lang, het zijn nog maar een paar toeren. Ik ga mijn deken wel nog langer maken. In het originele patroon staat dat je dan weer vanaf toer 8 verder kan gaan, dus dat ga ik doen tot ik de deken lang genoeg vind.



Nou, het patroon is nu 'officieel' af en ik wilde verder gaan met week 8, maar volgens mij klopt dat niet helemaal... Je krijgt na de granny's en een paar stokjes en halve stokjes, dan namelijk meteen weer een bobbelsteek.. :confused:
<<

Anoniem104

Bericht 24 Sep 2014 12:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Sorry dat ik even binnen kom vallen, wie weet kunnen jullie me helpen.
Mijn oma wil een deken haken voor onze baby, nu vind ik deze steek mooi:

Alleen ze kent de steek nog niet. Iemand een idee hoe deze heet zodat ik een werkbeschrijving kan zoeken?
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 30 Sep 2014 15:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers