Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Sep 2014 09:31

Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Ik ben benieuwd hoe jullie dag er meestal een beetje uitziet.
Blijven jullie lekker lang in pyjama en gaan dan rustig ontbijten? Of meteen in de kleren?
Zijn jullie vaak de hele dag weg of lekker thuis?

Als wij wakker worden, gaan we meestal samen op ons bed nog even tv kijken/ spelen. Daar krijgen ze vaak ook een rietjesbeker met pap, want brood eten ze 's ochtends toch niet.
Dan gaan we eerst aankleden en naar beneden.
Op zondag gaan we met z'n allen uitgebreid ontbijten.

Daarna even rustig aan beneden, ik doe wat in het huishouden en 9 van de 10x gaan we 's ochtends op pad. Naar het strand, bos, op visite, speeltuin, boodschappen doen enz. Soms zijn we de hele ochtend weg en soms maar een uurtje bijv.

Tussen de middag slapen ze van 13.00 tot 15.00/15.30 uur ongeveer en daarna blijven we meestal thuis, lekker in de tuin spelen.
Daarna eten, douchen en naar bed.

Ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal doen :).
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Sep 2014 09:51

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Als we wakker worden ga ik even koffie drinken, daarna eten we ontbijt aan tafel. Na het ontbijt gaan we tanden poetsen, wassen en aankleden. We blijven vrijwel altijd gewoon thuis tot zijn slaapje, zo'n drie uur na het opstaan gaat hij weer naar bed. Als hij wakker word gaan we lunchen en daarna gaan we meestal iets doen, naar het park, naar de stad, naar de speeltuin, zoiets. Als we thuis komen maak ik fruit klaar en eten we dat en als het op is zet ik een monkey platter op tafel. Tussen 16 en 17 gaat R weer naar bed. Om 18u ongeveer maken we hem wakker voor het avondeten. Daarna douchen/wassen en in pyjama nog spelen of soms ergens op visite. Tussen 20 en 21 gaat hij op bed.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem234

Bericht 21 Sep 2014 10:01

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Als ze wakker word komt ze bij mij op bed even tv kijken en een fles pap drinken. Dan gaan we naar beneden en speelt ze Lekker thuis. Als ze we weg gaan in de ochtend san kleden we eerst om.
Tegen 12.00 gaat ze naar bed en word dan meestals rond 14/14.30 wakker. In de middag gaan we altijd even weg. Staf, visite, boodschappen. Tegen 19.30 gaat ze naar bed.
<<

Anoniem127

Bericht 21 Sep 2014 10:35

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Hier altijd wel een vrij strak schema 's ochtends omdat de boel dan anders in het honderd loopt.

7.30 haal ik de kinderen uit bed in de volgorde middelste, jongste, oudste. De oudste twee kleden zichzelf aan en ik verschoon dan de jongste.

7.45 zijn we beneden en de oudste twee eten een boterham terwijl ze samen kijken naar iets op Youtube. Ondertussen werkt de jongste wat fruit naar binnen.

8.00 beginnen we met jassen, schoenen enzovoorts om naar school te gaan.

Na weg brengen van de oudste ga ik met de jongste twee wandelen, ergens op bezoek, naa de winkel of naar een speeltuintje.

10.00 gaat de jongste op bed en slaapt tot 12.00. Middelste dochter gaat dan spelen met de poppen of Duplo of iets dergelijks en vermaakt zich daarmee meestal ongeveer een uurtje, ondertussen begin ik mijn werkdag met mail lezen enzovoorts. Rest van de dag verloopt niet zo strak.

In het weekend slapen we uit, de middelste wordt dan wakker tussen 8.00 en 9.00 en roept de rest inclusief mij dan wakker. Wel gelijk aankleden maar we doen rustig aan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Sep 2014 10:41

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Als ze wakker wordt komt ze meestal nog eventjes bij mij in bed boekjes lezen. Daarna gaan we aankleden en naar beneden. We ontbijten bij de salontafel en de tv staat even aan. Eerst kijk ik het nieuws en daarna een programma voor L.
Dan gaan we de hond uitlaten en daarna doen we meestal boodschappen of ik doe wat in het
huishouden terwijl L speelt of we gaan er even op uit,naar de stad, kinderboerderij, bieb o.i.d.
Tussen 12.00 en 12.30 gaan we aan tafel om te lunchen en als het op is gaat L naar bed.
Ze slaapt tot 15.00/15.30. Als ze wakker is eten we fruit. En daarna gaan we vaak even naar de speeltuin, stukje fietsen of we blijven lekker thuis
spelen.
Rond 18.30 gaan we eten rond 19.30 gaat L naar bed.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem97

Bericht 21 Sep 2014 10:47

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Als we wakker worden gaan we naar beneden eten.
Dan ga ik me aankleden en kleed mijn vriend de kinderen aan.
Als ik klaar ben ga ik fruit en drinken klaarmaken voor school.
Dan de oudste naar school brengen.
Met de jongste weer naar huis koffie drinken en op maandag gaan we zwemmen.
Tussen de middag oudste weer ophalen, broodje eten en oudste weer naar school brengen.
Jongste slaapt dan meestal even en daarna oudste weer ophalen.
En dan ligt het er maar net aan of de oudste een speeldate heeft en wat t weer doet, meestal spelen ze buiten.
Om 18 uur eten, daarna douche/bad en naar bed.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Sep 2014 11:01

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Nou als ik moet werken, dan douche ik en kleed ik me aan,dan maak ik de meiden wakker kleed ik ze aan, gaan we eten, en breng ik ze weg.

Maar als ik vrij ben dan kijken ze vaak bij mij in bed nog even tv, dan ga ik me douchen kleed ik me aan en kleed ik de meiden aan en gaan we naar beneden. De ene keer eten we met zijn alle aan tafel de andere keer mogen ze van mij bij de tv eten.
En wat we gaan doen verschilt ook echt per dag, vaak gaan we wel even weg, of naar het bos, of naar het paard, of naar de winkel, speeltuin, bij een vriendin langs, langs mijn ouders. En als ik s'ochtends niet weg ben geweest dan ga ik na hun middagslaapje nog wel ff weg. Maar ik heb af en toe ook wel een dag dat we gewoon lekker thuis blijven. Als we zo'n dag thuis blijven, doen we vaak wat spelletjes, of we gaan verven, gewoon gezellig in huis!
Na het avond eten, gaan ze of in bad of ze spelen of kijken tv, en daarna gaan ze naar bed.
:heart: :heart: 2011
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Sep 2014 11:42

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Puggle schreef:Als ze wakker word komt ze bij mij op bed even tv kijken en een fles pap drinken. Dan gaan we naar beneden en speelt ze Lekker thuis. Als ze we weg gaan in de ochtend san kleden we eerst om.
Tegen 12.00 gaat ze naar bed en word dan meestals rond 14/14.30 wakker. In de middag gaan we altijd even weg. Staf, visite, boodschappen. Tegen 19.30 gaat ze naar bed.


Dit.
Rond 9.30 slaapt m'n dochter dan nog een half uurtje. Dan douche ik me snel en kleed me aan. Als ik een luie dag heb, of geen plannen om de deur uit te gaan, dan maak ik me pas klaar als ze tussen de middag op bed ligt. Dan heb ik meer tijd en kan relaxter douchen en zo.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Sep 2014 12:24

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

D. wordt ergens tussen 07.30u en 09.30u wakker. Dan gaan we eerst naar beneden, wat drinken en ontbijten.
Daarna naar boven om te wassen en aan te kleden. Dan ga ik vaak even wat in huis doen en laat ik hem even op zijn kamer spelen. Tegen 11.00u krijgt hij fruit en een koekje/rijstewafel.
Daarna gaan we meestal naar buiten. Naar de kinderboerderij of de speeltuin en soms gewoon een stuk fietsen of wandelen. Daarna ga ik vaak gelijk langs de supermarkt.
Tegen 13.00u gaan we lunchen en daarna gaat D. op bed. Ik doe dan nog wat in huis of ga even wat voor mijzelf doen.
D. is dan meestal rond 15.30u weer wakker en krijgt weer fruit. Tegen 17.00u ga ik eten koken en dan zet ik voor hem de tv even aan, anders gaat hij aan mijn been hangen tijdens het koken.
Na het eten gaat hij rond 19.00u naar boven om te wassen/douchen/in bad en de pyjama aan te doen. Dan mag hij nog even naar beneden en rond 20.00u ligt hij in bed.

Zo ziet onze dag er vaak uit wanneer ik vrij ben en we verder geen afspraken hebben.
<<

Anoniem286

Bericht 21 Sep 2014 14:00

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Op vrije dagen of weekend:
S wordt wakker rond 7:30-8:00.
Als we weggaan kleed ik haar meteen aan anders blijft ze nog even in pyama
ontbijten en daarna lekker spelen. Evt wat ondernemen bijv naar de stad.
Rond half 12 lunchen en tegen half 1- 1 uur gaat ze naar bed.
Rond een uurtje of 3 is ze dan weer wakker en krijgt ze wat fruit met wat drinken
We gaan dan even spelen, of even naar buiten of ergens koffie drinken.
Vervolgens mag ze meestal rond half 6 tv kijken (sesamstraat/zandkasteel)
rond 6 uur eten we, dan even douchen, nog wat drinken en tussen half 8 en 8 uur naar bed.

Ik probeer meestal wel even wat te gaan doen, al is het maar een boodschap of een stukje wandelen. Op de dagen dat ze thuis is bij mijn man wordt er wel minder ondernomen. Ze speelt dan 's ochtends en 'smiddags op zolder terwijl hij gitaar speelt. Vind ze ook heel leuk trouwens :)
<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2014 14:19

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Tussen 06.30 en 07.30 worden ze uit hunzelf wakker. Dan gaan we in onze pyjama naar beneden en spelen ze even en gaan we ontbijten, na het ontbijt kleden we ons aan. Daarna gaan we vaak iets doen, naar buiten, naar vrienden, indoorspeeltuin, kinderboerderij enz. Soms blijven we binnen spelen, dat is alleen niet altijd zo'n succes.
Rond 11.00 gaat zoon naar bed. Hij slaapt tot 14.00 uur ongeveer.
In de tijd dat hij slaapt lunchen dochter en ik. Meestal gaan we dan knutselen, in de tuin spelen of iets lekkers bakken.
Als zoon wakker is luncht hij ook. En daarna gaan we weer iets doen. Buiten spelen oid.
Rond 16.30 komt man thuis. Dan kookt 1 van ons 2 (meestal ik), de ander speelt met de kids.
Na het eten spelen ze nog even en gaan dan (om de dag) in bad en dan naar bed.

Over 2 maanden gaat dochter naar school. Dan zal het ritme anders worden. En als ik weer aan het werk ga uiteraard ook.
<<

Anoniem261

Bericht 21 Sep 2014 16:07

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Tussen 05.30 en 06.30 is ze meestal wakker, dan nog even bij mij in bed tv kijken/boekje lezen.
Rond 07.00 is ze daar meestal wel klaar mee, dan gaan we in pyjama naar beneden; melk drinken en een broodje eten.
Daarna in bad of wassen en aankleden.
De rest van de ochtend werken/spelen we in huis of buiten, gaan we iets ondernemen, gaan we op visite (of er komt visite hier) of naar de winkels.
Rond 11.45 eten we wat en daarna gaat ze naar bed. Meestal 1 uur, soms 2. Na haar slaapje kroelen we nog wat op het grote bed.
In de middag eigenlijk hetzelfde als de ochtend. Laat het altijd van haar (en mijn, haha) humeur en het weer afhangen.
Rond 17.15 mag de tv aan (meestal een dvd) en ga ik koken, we eten dan als m'n vriend thuis is rond 17.45.
Daarna knuffel- en speeltijd met papa. Soms nog even een blokje om.
Rond 19.00 is het bedtijd.

Dit is een normale doordeweekse vrije dag, als ik moet werken breng ik M. in haar pyjama naar m'n schoonmoeder, lekker makkelijk dus haha. Op vrijdag naar het kdv maar dan brengt mijn vriend haar (en doet dus het ochtendritueel).

Deze weken loopt het trouwens iets anders omdat we midden in een verbouwing zitten, we gaan veel naar m'n (schoon)moeder.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Sep 2014 16:38

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Voor Dian:
6:00/7:00 werd Siem wakker. Even in bed en max half 8 naar beneden om te ontbijten.
In de ochtend gingen we ergens heen (hoenderdaell, ballenbak, stuk fietsen, wandelen, boodschappen doen etc)
na het middageten een dutje en na het dutje thuis grutten. Huishouden deed ik tussendoor of als Siem op bed lag.
17:30/18:00 uur avond eten en na het avondeten een rondje met de hond en daarna in bad/douche en naar bed. (max 19:30 uur)

Nu met Dian erbij is het nog zoeken naar een ritme. Vooral in de ochtend en na het avondeten. Ik probeer om voor 9 uur 2 kinderen aangekleed te hebben. Dian is dan ook gewassen of in badje geweest en heeft een fles op. Siem heeft dan ook ontbijt op.
Daarna een stukje wandelen of boodschappen doen, vandaag even naar de ballenbak geweest.
Tussen 12:00/15:00 uur rusten we. Daarna thuis wat grutten. Eten doen we nog steeds op dezelfde tijden en Siem gaat ook nog zelfde tijd naar bed.
Tussendoor nog visite, flesjes etc. Is best even zoeken nu met 2 kindjes. Ook omdat de nachten nog prut zijn en de energie 's ochtends ver te zoeken is :P
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 21 Sep 2014 20:09

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Tussen 6.30 en 8.00 staan wij dan op. Eerst ontbijten (H krijgt boterham en thee). Rond 8.30 douchen, aankleden, tandenpoetsen. Dan doe ik meestal wat huishoudelijke klusjes en H helpt of speelt zelf even. Rond 10.00 fruit en drinken. Daarna weer spelen, of even een boodschapje doen als er iets moet komen. Rond 11.30/12.00 brood eten, daarna breng ik hem naar bed: soms slaapt hij, soms niet. 's Middags gaan we spelen en/of knutselen, of ergens op visite, of een stuk fietsen of wandelen, of naar de speeltuin oid. Rond 15.30 drinken en een koekje of rozijntjes. 18.00 Warm eten en tussen 19.00 en 19.30 gaat hij naar bed.
<<

Anoniem124

Bericht 21 Sep 2014 20:23

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Ik sta rond half 8 op en ga douchen, man is dan al klaar om naar z'n werk te gaan. Tegen de tijd dat ik gedouchet ben is de tweeling wakker en gaan we naar beneden. Daar drinken ze een flesje op de bank onder een dekentje voor de tv en dan ga ik nog ff föhnen en me opmaken en pak ik kleertjes voor de twee. Dan aankleden en wassen en samen een broodje eten. Dan gaan we altijd iets doen....boodschappen, naar het bos, koffie drinken ergens of naar de stad. We zijn altijd rond half 1 terug en dan slapen ze tot een uur of 3. In de tussentijd doe ik het huishouden. 'S middags gaan we bijna nooit weg en spelen ze thuis of in de tuin. Rond 5 gaat de tv nog eens aan zodat ik Kan koken en rond half 6 komt mijn man thuis. Na het eten douchen en nog even stoeien en voorlezen en dan naar bed. En dan doen wij ons dansje op de gang en hebben we tijd voor elkaar en onszelf.
<<

Anoniem85

Bericht 21 Sep 2014 20:32

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Tussen 6 en 7 wordt m. wakker en gaat dan bij mij in bed tv of ipad kijken. Tegen 8 uur naar beneden en eet hij brood. Dan in pyjama nog even spelen en dan tegen 9 uur douchen/ wassen en aankleden. Daarna doen we boodschappen en gaan we iets doen. ( winkelen, speeltuin, eendjes voeren, op visite) dan tegen 12 uur lunchen en op 12,30 ligt hij in bed tot 15.00/ 15.30. Dan vaak thuis spelen of nog ergens heen. Dan gaat hij zelf spelen of tv kijken en kook ik. Tegen 18 uur eten en daarna nog even spelen en rond 19.30 naar bed.

Dit is een doordeweekse vrije dag als papa werken is.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 22 Sep 2014 10:23

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

Tussen 7 en half 8 ontbijten, van half 9 tot half 10 slapen. 10 uur fruit. .daarna of thuis spelen of even wandeling/boodschap
Tegen 12 brood met fles en daarna slapen tot uur of half 3. We gaan s middags het vaakst even weg. Om 17/17:30 warm eten, daarna vaak nog even kort slaapje (zitten in de overgang van 3 naar 2 slaapjes). Om de dag in badje, 19/19:30 uur fles en daarna naar bed.
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 22 Sep 2014 10:31

Re: Hoe ziet jullie dag eruit met kinderen?

07.30 opstaan en kleding aan
Havermout eten, tas pakken
08.15- 08.30 school brengen
Boodschappen, in huis rommelen
11.30 tafel dekken, zoon ophalen lunchen
13.00-13.15 zoon naar school brengen
Daarna jongste meteen naar bed
15.00-15.15 oudste weer ophalen
Thuis iets eten, stukje fietsen, thuis spelen
17.30 kids tv kijken en ik eten kokenl
18.15 eten
Spelen of in bad
19.00-19.15 naar bed

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers