Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet praten op psz

<<

Anoniem80

Bericht 18 Sep 2014 22:26

Niet praten op psz

Vandaag vroeg de juf of mijn man tijd had voor een gesprekje. Blijkbaar praat Jason niet tot amper als hij op de psz is. Soms twijfelend ja of nee, maar dat is het dan ook. Als we hem brengen en halen zegt hij wel dingen tegen de juffen en hij heeft ook altijd heel veel zin om erheen te gaan en vertelt thuis hele verhalen. Ook toen mijn man het gesprek had praatte hij gewoon en antwoordde hij op vragen.

Meer kindjes die dit hebben/hadden en hoe is dat opgelost? Ze gaan nu vaker 1 op 1 met hem zitten praten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Sep 2014 22:32

Re: Niet praten op psz

Mijn zoon deed dit op zijn vorige KDV. Hij sprak wel tegen de andere kindjes maar niet tegen de leidsters. Hier kregen wij keer op keer commentaar op van hun.
Sinds mei zit hij op een andere, vanaf dag 1 praat hij daar ook gewoon. Ook met de leidsters.

In ons geval denk ik dat mijn zoon daar niet helemaal goed zat en bij de nieuwe wel.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Sep 2014 22:36

Re: Niet praten op psz

Hoe lang gaat hij al? A praatte de eerste paar maanden dat ze op de psz zat ook amper. En als ze wat zei dan vooral tegen andere kindjes en minder tegen de juffen. Toen is mij ook wel eens gevraagd hoe het thuis gaat met praten, en ze waren toen ook een beetje verbaasd dat ze daar de oren van mijn hoofd kletst. Na een paar maanden voelde ze zich denk ik pas echt op haar gemak, want toen ging ze steeds meer praten en ik heb ook geen klachten meer gehad. Hier hebben we niks bijzonders gedaan, ook omdat ze thuis prima praat hebben we besloten het toen even aan te kijken. En alsof ze wist dat we het erover gehad hebben, binnen een paar weken dat de juf het had opgemerkt tegen mij kwam ze weer naar me toe met de mededeling dat ze steeds meer ging praten, ook uit zichzelf tegen de juffen.
<<

Anoniem148

Bericht 19 Sep 2014 05:52

Re: Niet praten op psz

Ik zou mij er niet druk om maken. Heb dat ook gehad met een kindje uit mijn klas. Gaf toen aan ouders aan dat ik het moet melden aan hun maar dat ze zich niet druk moesten maken. Half jaar verder hielt ze haar mond niet meer dicht. Dus geef hem gewoon tijd en het komt vanzelf. Er wordt te snel een drama van zoiets gemaakt.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 19 Sep 2014 09:40

Re: Niet praten op psz

Hier ook 1 die weinig zei op de psz en dat hij naar school ging heeft hij het eerste half jaar ook erg weinig gezegt. Dat juf nog gevraagd heeft of hij wel kon praten. Het is gewoon 1 die niet gauw met vreemden praat.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 19 Sep 2014 21:11

Re: Niet praten op psz

Ik vraag me ook altijd af of dochter praat op de psz. Altijd dat ik er ben met brengen, dan gaat het met knikken en zwaaien nee schudden. Maar als ik ophaal heeft ze het hoogste woord. Volgens de juf heeft ze altijd een kwartiertje nodig om de kat uit de boom te kijken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 19 Sep 2014 21:25

Re: Niet praten op psz

Niet druk om maken idd. Ik herken het ook bij kleuters uit mijn klas. niet alle kinderen durven in een grotere groep te spreken en vinden nieuwe/ andere kinderen spannend. Wanneer ze gewend zijn komt het echt helemaal goed.

Soms gebruik ik ook mijn Living Puppets hiervoor.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 21 Sep 2014 07:28

Re: Niet praten op psz

N heeft ook nooit wat gezegd op de psz, hier maakten ze daar niets van. Op de kleuterschool ging het meteen goed al zal hij nooit een kletskous worden.
Mother of 3 adorable children
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Sep 2014 09:48

Re: Niet praten op psz

Er zijn veel peuters die niet praten op school! Sommige gaan in die tijd helemaal niet praten en anderen ontdooien heel langzaam. Dat is mijn ervaring op het werk..
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Sep 2014 09:56

Re: Niet praten op psz

R is nog een stuk jonger maar die praat ook niet op de opvang. Thuis kletst hij de hele dag en daar zegt hij vrijwel nooit iets, ook geen dag oid, wat hij echt al wel een tijd kan.
R. 2013
D. 2016
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 21 Sep 2014 09:58

Re: Niet praten op psz

Levi heeft tot voor de zomervakantie ook niet veel gepraat op de opvang. Pas na de zomervakantie zag je duidelijk een wereld van verschil. Misschien heeft het ook met zelfvertrouwen te maken, tenminste dat was bij Levi wel het geval.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels, Nan