Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat poept steeds op deurmat

<<

Anoniem287

Bericht 14 Sep 2014 13:01

Kat poept steeds op deurmat

We hebben even een situatie hier: sinds enkele weken poept een van onze twee katten (we weten niet welke van de twee) regelmatig op de mat bij de voordeur, vlakbij de kattenbak. Nooit overdag, maar altijd 's nachts of s' ochtends. We hebben niets veranderd aan de kattenbak of kattenbakvulling. Plassen doen ze allebei gelukkig wel in de kattenbak, maar een van de katten poept nu dus steeds op de mat. Ik heb gisteren al de mat verwisseld voor een nieuwe om te kijken of hij het misschien deed uit een soort gewoonte omdat de geur van de poep aan de mat zit, maar vanochtend lag er dus weer een vers gedraaide drol op de mat. Zo'n speciale spray erop spuiten heeft ook geen zin want onze katten vinden alles lekker ruiken wat katten vies zouden moeten vinden ruiken (haha wow dat zijn veel werkwoorden). Heeft iemand nog een ander idee wat we kunnen uitproberen? We weten het even niet meer! Misschien dat een van de katten ineens vies is geworden van de poep van de ander? Want vanochtend lag er 1 drol in de kattenbak en 1 drol ernaast. Misschien dat de ene kat alleen op de mat poept als er al een drol van de ander in de kattenbak ligt?
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 14 Sep 2014 13:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Sep 2014 13:04

Re: Kat poept steeds op mat

Een 2de kattenbak nemen, ik denk dat ze idd de bak te vies vinden.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2014 13:06

Re: Kat poept steeds op mat

Ik zou er een extra kattenbak naast zetten. Grote kans dat een van beide idd geen zin heeft om tussen de kak van de ander te zitten.
<<

Anoniem287

Bericht 14 Sep 2014 13:07

Re: Kat poept steeds op deurmat

Hmm ja ik had gehoopt op een ander idee haha. De kattenbak is gisteravond nog schoongemaakt, dus het zou hem dan echt om die ene drol van de ander moeten gaan. Ik snap het niet, ze gaan al 3 jaar samen op 1 kattenbak en nog nooit heeft er 1 buiten de kattenbak gepoept :confuser: En plassen doen ze dus nog wel allebei op dezelfde kattenbak, want er ligt nooit ergens urine.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Sep 2014 13:25

Re: Kat poept steeds op deurmat

Ik zou ook een bak erbij nemen. Wat zou er gebeuren als je de mat een nacht zou weghalen? Misschien een stom idee...
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem287

Bericht 14 Sep 2014 13:33

Re: Kat poept steeds op deurmat

Ja daar dacht ik net ook al aan Maddie, helemaal geen stom idee! Ze zijn sowieso fan van die mat allebei, liggen er vaak op en krabben er met hun nagels aan. Ik ga hem de komende nachten buiten leggen en kijken wat er dan gebeurt. Een tweede kattenbak doe ik echt als uiterste 'redmiddel', aangezien er in onze kleine hal echt geen plek is voor een tweede kattenbak, en een kattenbak in de slaap- of woonkamer willen we liever niet….dan raap ik nog liever elke ochtend een drol op.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
<<

Anoniem287

Bericht 14 Sep 2014 15:00

Re: Kat poept steeds op deurmat

Hmm ik bedenk me net dat ik een paar weken geleden tijdelijk op ander voer over ben gestapt omdat hun voer op was en die vergeten te bestellen was. Ze krijgen nu dus eventjes voer uit de supermarkt. Is wel heel toevallig toch? Misschien vindt de ene kat dan nu de ontlasting gewoon echt te vies ruiken.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2014 15:03

Re: Kat poept steeds op deurmat

Ik denk dat dat wel heel goed zou kunnen! Snel terug op dat andere voer!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Sep 2014 09:13

Re: Kat poept steeds op deurmat

Dat kan het maar zo zijn siamsa, onze katten willen ook niet na elkaar op de kattenbak. We hebben nu wel twee bakken staan omdat ik geen zin had in dit soort praktijken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 15 Sep 2014 09:37

Re: Kat poept steeds op deurmat

Ik heb wel eens gehoord dat katten als ze een nare ervaring hebben (bijv. pijn bij het poepen), dat ze dan niet terugwillen naar de kattenbak daarvoor. Misschien moet je eens in de gaten houden als dat lukt of hij wel op een "normale" manier poept of dat hij misschien ergens last van heeft als overstappen op oude voer niet helpt.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 19 Sep 2014 06:56

Re: Kat poept steeds op deurmat

Paar stukken aluminium folie op de mat leggen, meestal kunnen ze er niet tegen als ze erop gaan staan. Het mooiste zou zijn als het opgelost is zodra ze hun eigen voer weer krijgen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Sep 2014 11:13

Re: Kat poept steeds op deurmat

Ik heb hetzelfde probleem! Heb 2 kattenbakken, verschoon ze regelmatig, schep ze leeg, niks veranderd in voer of iets anders.
Wat hier redelijk helpt is de deur van de bak halen. Het gebeurd nu nog weleens maar wel een heeeeeel stuk minder gelukkig!
<<

Anoniem178

Bericht 19 Sep 2014 13:04

Re: Kat poept steeds op deurmat

Lola bliefde ook niet de poepen op de bak waar Henk net drollen had lopen draaien, of als hij naar haar mening te vies was. Eigenlijk zou je het aantal katten+1 aan bakken moeten hebben. Houden wij ons ook niet helemaal aan, met 3 bakken op 3 katten.

We hebben hier wel hetzelfde gaande nu. Nyan vindt de bakken al snel te vies en piest dan op de vuile handdoeken in de douche. Onze oplossing is voorlopig even geen kleding of handdoeken meer te laten slingeren. Ik zou ook de deurmat een tijd weghalen, plus een bak erbij om het patroon zo te doorbreken.

Vanuit kat-perspectief is er niks mis met zijn behoefte niet op de bak te doen. Zij hebben een probleem en lossen dat op door een andere plek te zoeken en voor hen werkt dat. Dat jij het niet tof vindt hebben ze totale lak aan. Zo heb ik Poes onlangs uit een plantenpot moeten vissen, die functioneerde volgens haar ook prima. :palm:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Sep 2014 14:28

Re: Kat poept steeds op deurmat

Hoe gaat het nu Siamsa?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem168

Bericht 19 Sep 2014 19:19

Re: Kat poept steeds op deurmat

Ben ook wel benieuwd hoe het gaat.

Paar jaar geleden poepte onze kat ook ineens op de deurmat. Bleek toen inderdaad aan het voer te liggen.
Had toen voor het eerst Whiskas gekocht. Meteen in de prullenbak gegooid en ander voer gehaald. Sindsdien nooit meer last van gehad.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers