Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hapjes met kaas

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 16 Sep 2014 17:19

Hapjes met kaas

Ik organiseer zaterdag een wijn en kaas avond voor wat vrienden. Mijn vriend werkt bij een kaasbedrijf en we hebben dus al wat lekkere kazen in huis. O.a. chevre, camembert, harde geitenkaas, gouda, cheddar met chilipeper en wat hardere smeerkaas met zwarte peper. We gaan ook nog smeerbare cheddar kopen met tacochips erbij om te dippen. Ik ga zelf crackertjes bakken, we doen nog stokbrood met zelfgemaakte tapenade en olijven. En natuurlijk wat fruit, honing, etc.

Maar wat missen we nu nog? Wie weet er lekkere hapjes met bovenstaande kazen of andere soorten kaas? Andere hapjes die er goed bij passen mogen ook!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Sep 2014 17:23

Re: Hapjes met kaas

Iets van dadels, vijgen en/of druiven?
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 16 Sep 2014 17:24

Re: Hapjes met kaas

Ik hou niet zo van kaas maar een wijn en kaas avond klinkt wel gezellig :smile:

Misschien nog zelf kaaskoekjes/stengels maken? Gewoon met bladerdeeg en geraspte kaas heb ik dat ooit gemaakt.Ik had de bladerdeeg in kerstvormpjes uitgestoken (was voor kerst), ingesmeerd met losgeklopt ei en lekker wat kaas erop gestrooid, afbakken in de oven en klaar! De mijne werden wel wathoog, vooraf gaatjes prikken met een vork schijnt dit probleem te voorkomen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 16 Sep 2014 17:27

Re: Hapjes met kaas

Ja, druiven sowieso en ik wil ook nog iets met dadels gaan doen! Ik weet alleen niet of ik die het beste los neer kan zetten, kan verwerken tot een smeerseltje of samen met een stukje kaas op een prikker. En welke kaas past daarbij dan?

Kaaskoekjes/stengels is ook een leuk idee! Daar ga ik even over nadenken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Sep 2014 17:36

Re: Hapjes met kaas

Ik vind dadels en geitenkaas altijd heeeeeeel lekker! Maar zowel losse dadels als een smeersel klinken goed :)
<<

Anoniem122

Bericht 16 Sep 2014 18:41

Re: Hapjes met kaas

Idd dadels gevuld met geitenkaas en spek omwikkeld en dan ff in de oven.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Sep 2014 18:54

Re: Hapjes met kaas

Je kan ook bladerdeeghapjes maken met kaas. Als je googelt op kaas bladerdeeg kom je verschillende recepten tegen zoals hartige kaasvlinders van bladerdeeg, kaasstengels van bladerdeeg, bladerdeegrol met ham en kaas (maar je kan het ook alleen vullen met kaas natuurlijk) etc.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2014 19:15

Re: Hapjes met kaas

Een paar lekkere salami of andere vlees dingetjes. Ik vind de afwisseling van kaas en vlees altijd zo lekker. En vijgen jam op crackertjes of juist op de kaas. Heerlijk. Ik ben gek op dit soort kaasjes. Van t weekend had ik er eentje met grappa en abrikoos, en een soort pecorino met truffel. Zo overweldigend lekker.

Ik zou geen echte hapjes maken maar gewoon dit leuk serveren idd met wat vlees, druiven, vijgen jam, dadels en wijn, Hmmm. Op mooie plateaus. I love it.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Sep 2014 19:19

Re: Hapjes met kaas

Ik zou ook gewoon een kaasplateau maken en daarnaast nog wat andere hapjes. Ik zou niet alle kaas in hapjes verwerken, dat lijkt me zonde.

Appelstroop schijnt trouwens ook vaak geserveerd te worden bij een kaasplateau, dus dat kun je ook nog kopen of eventueel zelf maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 19:30

Re: Hapjes met kaas

Het klinkt wel als ontzettend veel en machtig :drunken: Ik zou het om die reden ook niet té gek maken, op mij komt het over als een overload aan kaas. Lekker is het wel.
<<

Anoniem173

Bericht 16 Sep 2014 19:31

Re: Hapjes met kaas

Oh wat lekker :love:
Olijven erbij?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Sep 2014 09:01

Re: Hapjes met kaas

Ik zou er een lekker Friese kaas bij doen, bijvoorbeeld Rypsterkryte. Maar weet niet of je dat overal kunt krijgen. Dat is jonge kaas met kruiden, erg lekker. En misschien een oude kaas? Wat olijven of zoutjes zijn denk ik inderdaad wel een lekkere tegenhanger voor al die soorten kaas.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Sep 2014 13:01

Re: Hapjes met kaas

Oh heerlijk, het water loopt mij in de mond!

Ik zou er inderdaad geen gekkigheid mee uithalen, vooral in combinatie met de wijnen vind ik persoonlijk pure smaken veel beter passend.
Lekker met notenbrood en vijgen, mijn favo combi :)
10.04.17
<<

Anoniem222

Bericht 17 Sep 2014 13:36

Re: Hapjes met kaas

Ohhh wat lekker!
Ik zou sowieso nog iets van een vijgencompote of jam er bij doen. Lekker!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 17 Sep 2014 19:05

Re: Hapjes met kaas

Oh heerlijk! Truffelhoning is ook heel lekker met oudere harde kazen. Je zou er ook wat bleekselderij bij kunnen zetten, 'staafjes' ban snijden en dan even op ijswater zetten, worden ze nog knapperiger. Tomatenjam zelf maken, en erbij serveren. Radijs vind ik bij zachte geitenkaas ook heel lekker. Tutti frutti weken, en daarna fijn draaien in de keuken machine als een soort jam. En macadamia nootjes, of gerookte amandelen, ook heel lekker!
<<

Anoniem151

Bericht 17 Sep 2014 19:21

Re: Hapjes met kaas

Lady schreef:Ik zou er een lekker Friese kaas bij doen, bijvoorbeeld Rypsterkryte. Maar weet niet of je dat overal kunt krijgen. Dat is jonge kaas met kruiden, erg lekker. En misschien een oude kaas? Wat olijven of zoutjes zijn denk ik inderdaad wel een lekkere tegenhanger voor al die soorten kaas.


Riperkrite ;) Erg lekker inderdaad!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 17 Sep 2014 19:39

Re: Hapjes met kaas

Oeh, wat een goede ideeën! Vlees hadden we aan gedacht, we hebben een rauwe ham en een salami. We gaan denk ik nog iets met frambozen maken en mijn vriend staat nu in de keuken tapenade te maken. Notenbrood zou ik ook nog kunnen proberen, sowieso hebben we wel walnoten voor erbij. Tomatenjam klinkt ook bijzonder, daar ga ik een receptje voor opzoeken.
Friese kaas gaat t niet worden, ik woon in Noorwegen en Gouda is hier al vreselijk exotisch ;)
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 19:41

Re: Hapjes met kaas

Klinkt heerlijk. Geniet er van.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Sep 2014 00:49

Re: Hapjes met kaas

mini pizzaatjes met kaas? (van die piccolini's, maar dan bv zelfgemaakt)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 18 Sep 2014 11:18

Re: Hapjes met kaas

Het klinkt allemaal echt heerlijk en volgens mij heb je meer dan genoeg ;).

Wat ik nog echt heel lekker vind bij kaas is vijgencompote en/of vijgenbrood.
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 18 Sep 2014 18:33

Re: Hapjes met kaas

Dadels open snijden en dan in het midden een stukje rambol.

Verder zou ik het niet weten, klinkt allemaal erg goed en lekker :love:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 19 Sep 2014 13:06

Re: Hapjes met kaas

Oh wat ontzettend leuk en lekker, mag ik ook komen? :smile:

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers