Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omscholen

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Sep 2014 17:22

Re: Omscholen

Welke richting wil je op qua studie. Ik weet namelijk dat je in het onderwijs een lerarenbeurs kan aanvragen. Hierdoor kan ik nu studeren ( beurs is 700 meer dan collegegeld voor boeken en reiskosten). Geen idee of je opleiding onderwijs gerelateerd moet zijn, je moet wel werkzaam zijn in het onderwijs ( en daarna in het onderwijs gaan werken).
Maar alleen studenten die uit de zorg of uit het onderwijs komen betalen bij de HAN instellingsgeld. De rest betaald gewoon collegegeld.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem126

Bericht 17 Sep 2014 17:27

Re: Omscholen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem84

Bericht 17 Sep 2014 19:28

Re: Omscholen

Heeft de open universiteit de studie niet?
<<

Anoniem126

Bericht 17 Sep 2014 19:43

Re: Omscholen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Sep 2014 19:46

Re: Omscholen

Heb je met je diploma en ervaring geen mogelijkheid om bij een gemeente in te stromen bij een WMO loket?

Google eens op WMO-consulent vacatures. Momenteel gaan deze via het uitzendbureau, maar je komt er bij de overheid te zitten.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem186

Bericht 18 Sep 2014 07:14

Re: Omscholen

Wat een geld hè, May. Daar word je niet vrolijk van. Mocht je vanaf nu je studieschuld nou in 35 jaar terug betalen ipv 10 jaar? Of is dat er nog niet door? Zou in ieder geval al schelen.

Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik me niet in de schulden ga steken. Dat heb ik er niet voor over. Ik heb 2 kinderen die ik later ook wil laten studeren. Dat wordt een beetje lastig als ik zelf ook nog een flinke schuld heb.
Daarbij geloof ik dat het, als het geen crisis is, het ook niet nodig is om je zo om te laten scholen als je al een HBO achtergrond hebt. Afhankelijk van wat je wilt, natuurljk.
Alleen nu is het vanwege die klote crisis gewoon lastig om ergens tussen te komen. Ik hoop echt heel erg dat het binnen nu en een paar jaar weer aan zal trekken.

Ik heb gister een super leuke werken en lerentraject op HBO niveau gevonden. Daar ga ik vandaag gelijk op reageren.
Ze hebben een aannamebeleid van 1,5%. Vooraf moet je allerlei testen en onderzoeken ondergaan. Dus de kans is klein.
Maar ik ga het gewoon proberen. Wie niet waagt, wie niet wint!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers