Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schotland

<<

Anoniem315

Bericht 17 Sep 2014 12:22

Schotland

Ik wil ontzettend graag een keer een week of twee naar Schotland. Dus, voor degenen die er geweest zijn, een vragenlijstje:

1. Met welke maatschappij heb je gevlogen?
2. Wat kost een reisje Schotland ongeveer? (vlucht, accommodaties, andere voorzieningen)
3. Waar ben jij geweest en hoe was dat?
4. Welke hotspots móet je zien als je in Schotland bent?
5. Is Schotland enigszins kindvriendelijk?
6. Heb je verdere tips of aanbevelingen?
<<

Anoniem168

Bericht 17 Sep 2014 12:52

Re: Schotland

1 Met KLM

2 Hmm, moet dan goed nadenken, is een paar jaar geleden dat ik ben geweest, ik denk dat het er heel erg aan ligt wat je daar wilt doen. Wil je veel bezichtigen, dan ben je best wel wat kwijt. Ik denk dat wij voor een weekje op 800 euro (verblijf en vlucht) zaten voor 2 personen en dan excl. middag/ avondmaal en drankjes, excursies, toegang etc.

3 Wij hebben een week in Edinburgh overnacht en zijn van dar uit tripjes gaan maken. Was goed te doen, als je je een beetje verdiept, kan je je makkelijk een week vermaken. We zijn ook een dag naar Glasgow geweest, 2 dagen Edinburgh (er is daar veel te doen), kastelen en Highlands.

4. Sowieso Edinburgh, het kerkhof (beruchtste kerkhof van de wereld), Arthurs Seat/ Holyrood Park Palace of Holyroodhouse, Georgian House, Kasteel van Edinburgh, Old-town (en dan ook ondergronds, er hebben vroeger veel mensen onder de gewelven gewoond), Mary Kings Close enzo kan ik nog even doorgaan. Als je googled kan je erg veel vinden wat daar te doen is.

Kastelen/ kasteelruïnes is de moeite waard. Kijk wel naar de openingstijden van tevoren, zonde als het gesloten is.

Een tocht door de hooglanden. Je kan vooraf boeken, maar dacht ook dat je ter plekke kan boeken (paar dagen voordat je die tocht wilt doen).

Glasgow, is wel wel leuk om gezien te hebben, maar vond het wel minder dan Edinburgh, is wat industrieleer.

5. Ik denk niet dat het voor hele kleine kinderen geschikt is. Het is er toch heuvelachtig en als je wat wilt zien van de omgeving, zou ik toch nog een paar jaar wachten, tot ze zelf kunnen lopen in ieder geval of stukken kunnen lopen. Ik denk dat je anders erg beperkt wordt in wat je kan zien. Natuurlijk kan je gaan, ik zou het liefst ook weer willen, maar mij lijkt het en hoop gedoe met een kleintje.

6. Hooglanden, Haggis proeven, een pub ingaan (maar wordt lastig daar met een kleintje), spooktochten doen (ook lastig met een kleintje). Verder zou ik stevige goede (wandel)schoenen aantrekken als je wat van de omgeving wilt zien. Daar kan het soms glad zijn als het regent en als je dan stijl omlaag moet ofzo dan wordt het lastig :p
<<

Anoniem173

Bericht 17 Sep 2014 13:49

Re: Schotland

Wij hebben een stedentrip gedaan Glasgow en EDINBURGH, was echt leuk tussen kerst en oud en nieuw!

1. Met welke maatschappij heb je gevlogen? KLM
2. Wat kost een reisje Schotland ongeveer? (vlucht, accommodaties, andere voorzieningen) geloof 150 euro voor het ticket en zo'n 200 euro pp voor 4 overnachtingen dacht ik. Ter plaatste gereisd met de bus en een excursie met rabbies gedaan.
3. Waar ben jij geweest en hoe was dat?
4. Welke hotspots móet je zien als je in Schotland bent? Edinburg castle! Loch ness Schotse hooglanden
5. Is Schotland enigszins kindvriendelijk? Weet ik niet
6. Heb je verdere tips of aanbevelingen
ik vond een excursie met rabbies heel erg leuk en interessant. Prachtige veel gezien in een dag en ook echt een goed beeld van de cultuur gekregen.
Ik hoor altijd dat the isle of sky ook erg gaaf is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Sep 2014 14:29

Re: Schotland

1. Met welke maatschappij heb je gevlogen?
Ik ben één kee met het vliegtuig naar Schotland geweest met Easyjet, maar ik ben er ook een paar keer met de boot geweest. Ik vaarde toen met de P&O of met DFDS.
2. Wat kost een reisje Schotland ongeveer? (vlucht, accommodaties, andere voorzieningen)
Ligt eraan hoe lang je blijft en waar je wilt zitten. Volgens mij maakt het qua prijs niet heel veel uit of je met de boot of met het vliegtuig gaat, en mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de boot omdat je dan je auto mee kunt nemen.
3. Waar ben jij geweest en hoe was dat?
Ik ben een paar keer in Glasgow geweest, wel een leuke stad maar niet heel bijzonder vond ik. Al moet ik toegeven dat ik niet echt de stad in ben geweest, ik was toen mee met mijn stiefvader naar de opening van een bedrijf via zijn werk.
In Edinburgh ben ik ook geweest, maar ik kan me niet zoveel meer herinneren, dat is vrij lang geleden.
Oh en in Aberdeen en Inverniss ben ik ook geweest. Maar de keren dat ik naar schotland ging ben ik niet echt de stad in geweest, we reden vooral door de Highlands, langs het meer van Loch Ness en we zijn ook een keer bij van die Highland games geweest (aanrader, echt leuk om te zien!).
4. Welke hotspots móet je zien als je in Schotland bent?
Loch ness natuurlijk! En de Highlands, en je moet zeker een keer de Highland games bijwonen, dat is echt leuk. Isle of Sky is ook een aanrader. Ben ik zelf niet geweest maar mijn moeder wel en die was ontzettend enthousiast.
Oh en ik vond Balmoral Castle heel erg leuk om te zien.
5. Is Schotland enigszins kindvriendelijk?
Bijna alles in de UK is wel redelijk kindvriendelijk. Ik ben nooit in schotland geweest met een kind maar toen ik er was zag ik genoeg gezinnen met kleine kinderen.
6. Heb je verdere tips of aanbevelingen?
Ik kan zo eventjes niks bedenken wat ik nog niet gezegd heb.

♥♥

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers