Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem125

Bericht 11 Sep 2014 13:27

Re: Biechttopic

Wat fijn dat je al onder behandeling bent, Biechtje en dat je hierover kunt praten met je hulpverlener. Het is inderdaad niet niks, zo'n extreme woedeaanval. Goed dat je er al mee bezig bent en ik wens je veel sterkte toe!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Sep 2014 13:29

Re: Biechttopic

Nougat schreef:Wat fijn dat je al onder behandeling bent, Biechtje en dat je hierover kunt praten met je hulpverlener. Het is inderdaad niet niks, zo'n extreme woedeaanval. Goed dat je er al mee bezig bent en ik wens je veel sterkte toe!


Dankjewel!
<<

Anoniem185

Bericht 11 Sep 2014 15:12

Re: Biechttopic

Woede uitbarst biechtje, ik weet niet wat voor behandeling jij ondertussen krijgt, maar ik herken je situatie wel een beetje denk ik. Zelf had ik ook woede uitbarstingen in de tijd dat ik EMDR behandelingen kreeg, vooral de eerste dagen na een sessie. Mijn ervaring is dat 'het' er soms even uit moet. Ergens mee gooien, even heel hard gillen, een rondje sprinten (want joggen helpt niet). Voor mij hielp het om me van mensen af te sluiten, op zolder te gaan zitten, even heel hard om niks huilen.

Schaam je er niet voor in ieder geval, er is een reden dat jij je zo voelt, en je bent aan jezelf aan het werken. Dat gaat nu eenmaal niet altijd zonder moeilijke periodes.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Sep 2014 09:28

Re: Biechttopic

Lampenkapje, ik volg inderdaad EMDR sind een tijdje. De sessies zijn vrij heftig en het werkt ook nog behoorlijk na. Ben op de dag zelf vrij emotioneel en uitgeput en verder komen er soms 'plotseling' emoties naar de oppervlakte. Helaas is dat nu al 2 x die woede geweest. Maar kan ook zo om niks in huilen uitbarsten.
Vrij intensief dus, maar het doel is om er beter uit te komen. Dat houd ik dan maar voor ogen! :ja:
<<

Anoniem185

Bericht 12 Sep 2014 11:03

Re: Biechttopic

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat het om EMDR ging. Mocht het enige troost bieden, bij mij heeft het goed gewerkt! Juist die heftige emoties die altijd opgekropt hebben gezeten moet je nu kwijt, het is juist goed dat je dit nu voelt. Je bent namelijk alles opnieuw (en nu op de juiste manier) aan het verwerken. Laat die emoties dus ook komen en houd dat vooral niet tegen. Het kan even eng zijn en verwarrend omdat je niet precies kunt aangeven waarom je boos en verdrietig bent. Ik werd bijvoorbeeld heel boos als ik de voordeur open hoorde gaan.

Als je ooit vragen hebt of ergens mee zit mag je me altijd een berichtje sturen, maar dan ben je niet meer anoniem.

Wees alleen niet bang van jezelf, het is normaal om je zo te gedragen tijdens deze behandeling. Dat kan Nougat vast beamen aangezien ze hier schijnbaar ook ervaring mee heeft.
<<

Anoniem287

Bericht 13 Sep 2014 22:18

Re: Biechttopic

Carrie schreef:
Caro schreef:Nee niet doen. Ik snap ergens dat je misschien wraak wil, maar wraak is echt een overbodige emotie. Sta erboven en ik zou zeker niet iemand aangeven op deze manier.


Ja, eens. Zonde van je energie. En je mag inderdaad geen uitkering hebben als je samenwoont en dat vind ik ergens wel krom. Want zo'n vetpot is een uitkering niet, vind het altijd pittig dat je dan van 1 salaris moet leven met z'n tween. Dus zo 'erg' vind ik de fraude ook weer niet.


Dan zouden denk ik heel veel mensen met een part-time baan een uitkering aanvragen als dat zou mogen. Lekker hetzelfde bedrag ontvangen en je hoeft er niets voor te doen, hoppa! Nee, dat zou wat zijn zeg. Dan was Nederland allang compleet failliet geweest. Daarom is het ook 'verboden'.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Sep 2014 19:06

Re: Biechttopic

Je kunt wel een uitkering krijgen als je samenwoont. Je moet dan alleen samen onder bepaalde inkomensgrenzen vallen. Het kan inderdaad niet dat de een 2000 euro netto verdient en de ander niets en dat die ander dan een uitkering aanvraagt.

Overigens zou ik die persoon ook niet aangeven. Het gaat tegen mijn gevoel van rechtvaardigheid in, maar ik wil ook niet bang zijn dat die persoon erachter komt dat ik het was.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Sep 2014 20:02

Re: Biechttopic

*weg*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 16 Sep 2014 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Sep 2014 20:06

Re: Biechttopic

Je schoonzusje kan toch kolven en een oppas regelen? Ik zou gewoon de regels nogmaals voorleggen. Maximaal 4 personen mag je meenemen, met je ouders, broer, vrouw en hun kinderen erbij zit je op zes. Teveel dus, terwijl maximaal vier is gezegd. Veel meer dan dat zou ik er niet van maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Sep 2014 20:13

Re: Biechttopic

*weg*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 16 Sep 2014 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 16 Sep 2014 20:14

Re: Biechttopic

Dundas schreef:Je schoonzusje kan toch kolven en een oppas regelen? Ik zou gewoon de regels nogmaals voorleggen. Maximaal 4 personen mag je meenemen, met je ouders, broer, vrouw en hun kinderen erbij zit je op zes. Teveel dus, terwijl maximaal vier is gezegd. Veel meer dan dat zou ik er niet van maken.


Inderdaad. En het is toch jouw uitreiking? Dan mag jij er wat van zeggen vind ik en niet hij.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Sep 2014 20:17

Re: Biechttopic

Maar het is toch heel simpel je mag maximaal 4 personen mee nemen, en zulke kleine kinderen horen daar toch ook helemaal niet bij.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Sep 2014 20:18

Re: Biechttopic

Inderdaad. Ik vind het al vreemd dat zij sowieso zelf niet kunnen bedenken dat dat geen plek is voor jonge kinderen. Als zij geen oppas kan regelen dan kan ze zelf gewoon niet mee naar binnen. Dan gaat ze even een rondje wandelen voor een half uurtje. Ik zou het echt heel egocentrisch vinden als ze daar beledigd over zouden gaan doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Sep 2014 20:23

Re: Biechttopic

Fijn dat het dus niet aan mij ligt. Ik vind dat namelijk ook dat het geen plek is voor kinderen en al helemaal niet voor zulke kleintjes. En ik vind het gewoon een speciale dag voor mij en het heeft wat meer moeite gekost dan gemiddeld door allerlei omstandigheden en ik wil gewoon een rustige dag. Dan ga ik van de week maar even met hem bellen en anders neem ik wel mijn oom en tante mee in hun plek.
<<

Anoniem114

Bericht 17 Sep 2014 05:28

Re: Biechttopic

Ik ben zo moe.. Zo klaar met mijn vaders aandoening. Gister zijn we wezen kijken bij een woonvoorziening maar hij dacht dat we ergens anders naar toe gingen, ondanks honderden keren uitleg. Hij was teleurgesteld en boos en deed nukkig en chagrijnig en hierdoor werd hij niet geschikt bevonden voor de reguliere afdelingen daar (met enkele maanden wachttijd) maar is hij op de wachtlijst voor een andere afdeling geplaatst en dat kan ruim anderhalf jaar gaan duren.

Toen we uiteindelijk weg gingen, bleef hij nukkig en boos doen, ondanks dat ik zei dat we er niet meer heen hoefden en ik verloor mn geduld. Ik ben 100 meter van m vandaan gelopen en moest me zo ontzettend inhouden om niet helemaal weg te lopen! Ik ben m gewoon zo zat.. De zorg, de onbegrip, alle frustraties aan beide kanten.

En alsof dat niet genoeg is, hoor ik gister dat ie een epileptische aanval heeft gehad, vlak voor bedtijd.. verpleging belde dat het vaker voorkomt bij CVA patiënten en hij vrij snel daarna alweer aanspreekbaar was, maar voor mij voelt t gewoon weer als een extra zorg, extra gewicht en hoe moeilijk ik het ook voor hem vind en hoe fout en slecht het ook voelt om toe te geven:

ik wil dit niet meer.. ik ben er zo ontzettend klaar mee! Ondanks het feit dat alles redelijk soepel loopt en ik niet elke dag heen hoef, domineert dit alles mijn leven en ik wil dit niet! Soms vraag ik me af waarom hij het heeft overleefd, want als ie was overleden, had het iedereen zorgen, frustraties en verdriet bespaart..
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Sep 2014 05:35

Re: Biechttopic

Ach lieve Snooki toch!
Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet, dus bij deze een hele dikke knuffel! :hug:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Patsy

Bericht 17 Sep 2014 07:27

Re: Biechttopic

Snooki, geen tips voor je, wel een knuffel :hug:.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Sep 2014 20:34

Re: Biechttopic

Ah Snooki wat klote. Ik neem aan dat je wel weet dat het helemaal niet raar is dat je er soms/af en toe/vaak/af en aan even helemaal klaar mee bent. Jij bent natuurlijk helemaal niet van 'het is allemaal oneerlijk' en 'waarom overkomt ons dit' etc etc, maar soms is het gewoon wel even zo! Menn lijkt me ook echt zo moeilijk als je vader er dan ook echt niet helemaal is... Is het geen optie het binnenkort nog eens te proberen als hij wat beter te pas is? Mag toch hopen dat ze bij die instelling ook wel weten wat voor patienten zich willen inschrijven daar. Zou ze niet moeten verbazen dat die soms wat gek doen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem168

Bericht 18 Sep 2014 18:45

Re: Biechttopic

Snooki, ik kan wel begrijpen dat je er helemaal doorheen zit zo nu en dan. Is ook niet niks hoor. :hug:
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 18 Sep 2014 19:03

Re: Biechttopic

Ach schat :hug: Ik kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Het is ook heftig hoor meid, dat moet je niet onderschatten en je hoeft niet van jezelf te verwachten dat je het allemaal zo maar aan kan!
Zijn er andere opties? Zou je misschien nog eens kunnen gaan praten waarom jij vindt dat je vader daar wel past en hoe belangrijk dat voor jullie als familie is?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2014 07:51

Re: Biechttopic

Kan dit is dit mogelijk?

Mijn moeder stond gister aan de deur omdat ik haar gebeld zou hebben.
Ik haar telefoon stond de datum van vandaag het tijdstip en mijn telefoon nummer dat ik gebeld zou hebben.

Ik weet zeker dat ik niet gebeld kan hebben want mijn te
Telefoon lag op dat tijdstip gewoon op tafel heel bewust en stond ook niet bij mijn uitgaande oproepen dat er gebeld is.

Kan mijn moeder hiermee gesjoemeld hebben? Het stond er namelijk echt echt maar kan dus helemaal niet.
Ik vertrouw haar niet zo.

Misschien overdreven komt dit over maar zit een heel verleden aan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Sep 2014 08:04

Re: Biechttopic

Het zou kunnen als zij de tijd en datum aangepast heeft.
Of iemand met een ander nummer haar heeft laten bellen en jou naam erbij heeft gezet.

Maar logisch is het niet, maar kan wel
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem124

Bericht 20 Sep 2014 12:03

Re: Biechttopic

Ze kan zichzelf bellen met een ander nummer en vervolgens dat nummer in haar contacten opslaan onder jouw naam. easy peasy.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Sep 2014 12:18

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Kan dit is dit mogelijk?

Mijn moeder stond gister aan de deur omdat ik haar gebeld zou hebben.
Ik haar telefoon stond de datum van vandaag het tijdstip en mijn telefoon nummer dat ik gebeld zou hebben.

.


Dit lijkt me vrij vreemd, een telefoontje dat in de toekomst gepleegd gaat worden?

Het moet op de manier van Charles wel mogelijk zijn. Als het echt jou nr is dan kan het natuurlijk ook ergens een storing in zijn. Een telefoontje dat te laat binnen komt. Heb ooit wel eens gehad dat lijnen gekruist waren. Dat was ook erg vreemd. Ik belde a, b belde C, a zag een oproep met mijn naam maar kreeg b aan de telefoon. C zag een oproep met de naam van b maar kreeg mij aan de telefoon.
2015 💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Sep 2014 16:35

Re: Biechttopic

Ik baal er van dat ik geen peettante ben geworden van het 2e kindje van mijn broer :(
Het 1e kindje van hen is het petekindje van de enige zus van mijn schoonzus en ik ben de enige zus van mijn broer..dan is dat soort van logisch toch? Nu zijn het volgens mij vrienden of zo van ze, ik weet even niet precies. Natuurlijk is het hun eigen keuze wie ze kiezen, dat snap ik ook wel...maar toch.
Maar wat voel ik mij buitengesloten/gepasseerd..zo gaat het wel met meer dingen bij ze. Bah ik vind dit niet leuk :(


Dat wilde ik even kwijt.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers