Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Patsy

Bericht 18 Jul 2014 12:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

appeltje schreef:O leuk zeg kamperen Katrien! Ik vind dat ook helemaal geweldig. Alleen is mijn vriend niet zo'n fan, hij heeft het 1x voor mij geprobeerd en dan zul je altijd zien, we hebben alleen maar regen gehad, dus dat was volgens hem eens maar nooit weer haha.
Ik ben heel erg benieuwd hoe K straks gaat reageren op de eerste hapjes. Haha ik zie jullie zo zitten met de camera in de aanslag en dan eet hij het zo met smaak op.

Dubbel gevoel is dat he, het weer beginnen met werken vooral na zo lange periode van thuis zijn met de kleine. Ik zie er ook best wel een beetje tegenop om na de zomervakantie weer te moeten beginnen, al heb ik ergens ook wel weer zin om te werken, even wat anders als alleen maar mama en K. In ieder geval heel veel succes morgen bij je sollicitatie. Om hoeveel uur gaat het?


De vacatures was voor maximaal 25 uur, dit blijkt verdeeld over 4 dagen te zijn... Wel veel dus. Ik wordt geacht zeer flexibel te zijn, wat lastig is met een baby, dus ik denk dat het niks wordt.

Camperen vind ik echt heerlijk, maar ik moet wel zeggen dat wij altijd op de bonnefooi gaan, naar waar de zon schijnt. Dit is de eerste keer dat we geboekt hebben. In de regen vind ik het ook vreselijk.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 22 Aug 2014 00:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo, hoe is het met iedereen?

Hier gaat het goed, mijn meisje is volgende week al 5 maanden.
De tijd vliegt echt voorbij!

Ze doet het heel goed, groeit goed. Slaapt nog steeds lekker door enz.
Volgende week heeft mijn man vakantie en ik een week later. Morgen gaan de kindjes voor de laatste keer naar de gastouder. Ze is zwanger en na onze vakantie heeft ze verlof. Na de vakantie gaan ze dus ook naar een andere gastouder, leuk en spannend!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 22 Aug 2014 07:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Fijn om te lezen dat het goed gaat! En ook wel heerlijk dat ze doorslaapt. Vijf maanden al weer! Jee wat gaat dat hard!

Vorig jaar om deze tijd had ik een positieve test in handen, zo apart en mooi om dan nu je zoontje naast je te zien liggen. Voor mijn gevoel ging het zo langzaam allemaal, nu gaat het in een sneltreinvaart.

Onze M doet het ook goed ( heeft toevallig gister en vandaag last van zijn sprongetje) maar buiten dat doet hij het prima. En ik verbaas mij er elke dag weer over hoeveel hij al kan en doet en mee krijgt.
Zo'n eigen persoonlijkheid is het al, met eigen koppie en eigen karakter . Hij begint nu trouwens wat uiterlijk betreft wat meer op mijn vriend te lijken.
Voor de mama waarvan het de tweede of derde is, zien jullie veel verschil tussen de kindjes in karakter al?
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Sep 2014 10:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoe is het inmiddels met iedereen? :)

Zag dat ik zelf ook al heel lang niet meer heb gereageerd. Ik lees genoeg op het forum maar neem geen tijd om te reageren.

Ik ben sinds drie weken weer aan het werk, heb bijna 4 maanden verlof gehad sinds de geboorte van I. Het is voor mijn gevoel echt zo snel voorbij gevlogen! Het is fijn om weer aan het werk te zijn, maar merk dat ik toch ook wel enorm geniet van de vrije dagen die ik thuis ben. Stiekem tel ik alweer af naar de volgende vakantie, haha :wink:

I. doet het erg goed. Ze slaapt sinds kort van 7 tot 7, vanmorgen zelfs tot half 9! We maken haar wel nog steeds wakker rond 22.00/23.00 uur voor een fles, durf die nog niet te laten vallen. Overdag is ze steeds meer en langer wakker. Ze heeft wel wat aandacht nodig, is niet graag alleen en vindt het vooral heerlijk om bij je op schoot te zitten (rechtop, want liggend zet ze het op een krijsen). Ze gilt/roept/brabbelt heel wat af, zo heerlijk om te horen.

Straks gaan we naar het CB, ben heel benieuwd hoe zwaar en lang ze nu is, het begint steeds zwaarder te worden om haar op te tillen, haha. Ook krijgt ze weer prikjes, de laatste keer heeft ze daar ontzettend gegild (was wel gelijk klaar toen ik haar oppakte), maar ik vond het zo zielig..
2014 2016 2019
<<

Patsy

Bericht 09 Sep 2014 14:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik zal ook eens weer reageren :redface:.

Mikado, logisch dat je even moet wennen nu je weer aan het werk bent. Fijn dat het zo goed gaat, en dat I zo goed slaapt. Het rechtop willen zitten is heel herkenbaar, M vindt dat ook het leukste. Succes op het bureau! Hopelijk heeft ze niet te veel last van de prikjes.

Hier gaat het erg goed! M is eigenlijk altijd vrolijk en blij. Hij brabbelt wat af en groeit enorm. Ik heb net kleertjes in 74 voor hem gekocht want 68 begint te klein te worden. Hij ligt inmiddels ook klem in de kinderwagenbak, in de lengte dan, hij is lang en smal. Maar hij ligt er nog steeds vrolijk in dus ik laat het nog even zo, ik vind hem nog te klein voor in de wandelwagen.

M slaapt wat minder goed dan eerder, hij wordt 's ochtends erg vroeg wakker voor een fles maar gaat daarna nog wel weer slapen. Vanmorgen werd hij wakker om half 6, toen heeft hij de fles gehad en daarna weer geslapen tot half 9, nog steeds luxe dus. Hij werd de laatste weken in de nacht vaak een aar keer wakker voor een kus en speeltje. Dat is nu weer over, schijnt vaak voor te komen rond de 6 maanden. En zolang hij snel weer verder slaapt vind ik het allang best.

Ik ben benieuwd hoe het met iedereen is.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Sep 2014 15:21

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hier gaat het opzich prima maar meneer slaapt nog steeds niet door en ik word met de dag brakker. Hij krijgt om 22.30 de fles, komt dan rond 2.30 en daarna weer rond 6.30. Sommige nachten gaan zo snel voorbij dat ik het overdag echt hard te halen heb met mezelf. Vooral mijn lichaam is toe aan een goede nacht rust.

Maar verder doet hij het super. Het is een vrolijk kereltje en zijn broer is ook hartstikke gek op hem :) Hij kan al goed omrollen en geluidjes maken maar kan wel goed boos worden als het omrollen niet snel genoeg gaat :wink: hij is trouwens wel echt helemaal mama fan :heart: Hij moet mij continue aankijken en als ik even wegloop en uit zijn zicht ben begint hij te mopperen. Met mezelf gaat het ook prima. Als de nachten nu nog eens beter gaan is het helemaal goed maar voor nu gaat het me best af met 2 kinderen. En ik voel me ook goed!

Ik moet aankomende woensdag weer naar het bureau. Ik ben benieuwd wat hij weegt!
<<

Patsy

Bericht 09 Sep 2014 15:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Vervelend dat je zo moe bent. Lijkt me ook echt heel erg vermoeiend dat hij niet doorslaapt. Je ben op een gegeven moment gewoon kapot natuurlijk. Is er geen mogelijkheid dat je man/vriend het een paar nachten overneemt van je, desnoods in het weekend en dat jij dat, evt met oordopjes, verder slaapt?

Krijgt hij rijstebloem door de laatste fles?
<<

Anoniem75

Bericht 09 Sep 2014 20:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien schreef:Vervelend dat je zo moe bent. Lijkt me ook echt heel erg vermoeiend dat hij niet doorslaapt. Je ben op een gegeven moment gewoon kapot natuurlijk. Is er geen mogelijkheid dat je man/vriend het een paar nachten overneemt van je, desnoods in het weekend en dat jij dat, evt met oordopjes, verder slaapt?

Krijgt hij rijstebloem door de laatste fles?


Ik heb al van alles geprobeerd. Rijstebloem, meer poeder in de fles, voeding voor hongerige baby's maar helaas geen verschil.. Ik ben al 2x bij m'n ouders blijven slapen en mijn man bleef dan thuis met de kindjes. Dat was wel fijn maar het zit zo in m'n systeem dat ik automatisch rond 3 uur wakker ben en 's ochtends weer vroeg wakker was.
<<

Patsy

Bericht 09 Sep 2014 21:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lastig dat niets helpt. En vervelend dat je dan bij je ouders nog wakker wordt om dezelfde tijden. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt, zodat je weer wat bij kunt tanken. Misschien heeft het CB nog tips morgen.

Wel heel fijn dat jij je verder goed voelt, trouwens! Daar mag je trots op zijn, met zulke nachten :-)
<<

Anoniem75

Bericht 09 Sep 2014 21:18

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dankjewel lief van je!

Ik heb trouwens verkeerd gekeken. Ik moet pas volgende week naar het bureau. Gelukkig dat ik net nog even keek anders stond ik daar morgen mooi voor noppes :laughcry:
<<

Patsy

Bericht 09 Sep 2014 21:21

Re: Voorjaar 2014 mama's

Haha, oeps. Goed dat je er nu achter kwam idd.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 10 Sep 2014 09:19

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal, ook ik heb hier al weer een tijdje niet gereageerd.

Mikado: fijn dat het goed met jullie gaat. Wennen was dat eerst he dat weer werken na zo'n lang verlof. Ik heb zelfs bijna een half jaar verlof gehad. Wat een klein slapekoppie is die I van jullie, lekker zeg. Die laatste fles gaat er bij ons nu pas een beetje af hoor. Meestal red K het met 4 flesjes maar nog niet altijd. Leuk is dat brabbeltaaltje van ze he.

Katrien: Ook fijn dat het met jullie zo goed gaat. Fijn dat M nog steeds vrolijk in de wagenbak ligt, ook al ligt hij klem haha. K wil niet echt meer liggen, hij wil alles zien, maar ik vind hem ook nog te klein voor de wandelwagen. Nu leggen we hem meestal op zijn buik in de wagenbak en dat gaat goed.

Razz: Wat vervelend dat je zo moe bent en dat niets helpt om hem te laten doorslapen. Wel heel fijn dat je je verder zo goed voelt.

All: Ik heb zelf een wat mindere periode gehad. In het begin nadat K geboren was, ben ik erg onzeker geweest en vroeg ik mij bij alles af of ik het wel goed deed. In die periode ben ik dan ook wel eens over mijn eigen grenzen gegaan. Om het maar niet "fout" te doen. Dat heeft zich vooral geuit in het niet durven zeggen als mensen K heel lang vast hielden, dat ik hem nu graag zelf weer wilde vasthouden. Ik dacht vooral in het belang van andere mensen en niet aan mezelf. Zo zijn we 2 weken na de bevalling al 2x een hele dag bij mijn schoonouders op de verjaardag geweest. Die 2 dagen heb ik K helemaal niet vast kunnen houden. Iedereen was zo enthousiast en zo dol op ons ventje dat ze hem de hele tijd vasthielden. Achteraf had ik het gewoon moeten zeggen, maar op dat moment durfde ik dat niet zo goed, omdat ik bang was mensen te kwetsen. Op foto's van die 2 dagen is dat dan ook duidelijk te zien, van iedereen is tig foto's gemaakt met kleine K en ik sta er geen 1 keer op met hem.
Dit allemaal is er een paar weken geleden uit gekomen, heb me heel verdrietig gevoeld en vooral ook heel schuldig naar mezelf toe. Ik merk hierdoor wel dat ik het nog steeds wel heel lastig vind als vooral mijn schoonfamilie, omdat het daar het meest gebeurde, K heel lang wil vasthouden en de fles wil geven. Ik heb dan ook heel erg dat als er een fruit-of groentehapje gegeven moet worden ik dit het liefst zelf doe.
Ik heb hier gelukkig wel een goed gesprek met mijn vriend over gehad en hij snapt mij gelukkig. Hij heeft ook gezegd dat ik me niet zo onzeker hoef te voelen en het allemaal goed doe.

Met K gaat het verder super goed. Het is een heel vrolijk mannetje, wat de hele dag lekker aan het kraaien en brabbelen is. Ik ben nu weer sinds 4 weken aan het werk en K gaat dan naar het kinderdagverblijf, daar heeft hij het heel erg naar zijn zin, het is nu al een echte meidengek :palm: , De leidsters hebben hem al een bijnaam gegeven. De kleine charmeur hahaha, hij pakt iedereen in met zijn lach.
We zijn begonnen met de eerste hapjes, ik wilde pas rond 6 maanden beginnen, maar meneer was er helemaal aan toe. Alles gaat er dan ook met smaak in.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Patsy

Bericht 11 Sep 2014 20:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat rot dat je je zo gevoeld hebt, Appeltje. Het is zo belangrijk om goed je eigen grenzen aan te geven. Zeker als jezelf net moeder bent geworden. Wel fijn dat je vriend je zo steunt.

Fijn dat het met K zo goed gaat. Hij is dus ook al een grote charmeur, M kan er ook wat van. Gezellig he, dat gebrabbel. Daar geniet ik zo van!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 11 Sep 2014 21:53

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat vervelend Appeltje, dat je je zo hebt gevoeld. Wel fijn dat je er over kunt praten met je vriend! Gewoon toegeven aan je gevoel, als je zelf een fles/hapje wilt geven dat ook gewoon zelf doen!

Razz, wat balen dat je zo moe bent! Ik ben zelf ook moe maar I. slaapt de nachten al door, dus als ik jouw verhaal zo lees mag ik echt nergens over klagen!

Katrien, wat leuk om te lezen dat jullie ook zo'n vrolijk mannetje hebben. Heerlijk he, dat gebabbel de hele dag? :)

Hoe groot en zwaar zijn jullie kindjes nu? I. is 4 maanden, 65 cm en weegt 7,2 kilo. Ik ga me maar even verdiepen in groente/fruithapjes en pap/rijstebloem. Zie door het bomen het bos niet meer!
2014 2016 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Sep 2014 22:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: vervelend dat de nachten nog steeds meerdere keren onderbroken worden. Hoe is het met je oudste? Ik las dat je het goed red met twee kindjes, is toch een hele verandering geweest.
Katrien: altijd als ik jouw berichten lees komen ze zo positief over, volgens mij ben je echt volop aan het genieten van je kleine charmeur. Hij klinkt in elk geval als een gezellig mannetje.
Mikado: leuk om lengte en gewicht van I. Te lezen. Onze M. Is vandaag gemeten op 64,8 en weegt 7390. Dus ze schelen niet veel. Er is idd te veel info over bijvoeding. Ik ben van plan om te wachten tot 5.5 maand. Maar M stopt nu al alles in zijn mond en sabbelt erop. En op vingers probeert bij zo hard mogelijk te bijten.
Appeltje: :hug: wat rot voor je dat je je zo hebt gevoeld! Goed dat je het er met je vriend over hebt gehad, laat hem je ook helpen hierin, soms zijn mannen daarin makkelijker en directer tegen anderen, waar jij dan weer van kan profiteren. :^^:
Volgens mij ben je ook een hele goede moeder als ik je berichten zo leest. Je liefde voor K straalt er doorheen en dat is het belangrijkste wat K nodig heeft. En de rest hebben we allemaal moeten leren. De gebruiksaanwijzing daar wacht ik ook nog steeds op ;)

Hier is alles goed. Ik ben erg trots: M rolt al om van rug naar buik. Alleen nog niet terug, dan jammert hij en kijkt hij mij heel zielig aan. Hij wil alles onderzoeken en kan lang naar zijn speeltjes kijken en friemelen. Ook is naar buiten altijd goed, wandelen of gewoon buiten naar alles kijken. Hij is ook vrolijk, maar wel selectief naar wie hij lacht. Maar als hij echt lacht, beweegt zijn hele lijfje mee. Erg cute :love: .
Maar..... Hij heeft ook dagen dat niks goed is, en ook M slaapt nog niet/niet meer door. Maar verder is het nog steeds mijn engeltje.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 15 Sep 2014 23:55

Re: Voorjaar 2014 mama's

Geven jullie je kindje al bijvoeding en zo ja hoe?
Als ik het schema zie van mijn zoontje wat ik toen bedacht had dan lijkt het allemaal zo veel.
Ik weet het nu dus even niet meer, tips zijn welkom!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Sep 2014 09:18

Re: Voorjaar 2014 mama's

M. Krijgt nog niets erbij, hij is natuurlijk ook nog jonger. Ik zou graag tot ongeveer 6 maanden wachten, maar mijn vriend zou graag al gaan beginnen. (Hij heeft de kinderstoel al in elkaar gezet:))
Als het werkt zou ik graag a la rapley gaan bij voeden. En dan kijk ik naar het schema van wat ze mogen eten op welke leeftijd, dat schema heb ik op borstvoeding.nl gevonden en hangt nu op de koelkast.

Verder over pap ofzo heb ik echt geen idee. Hij krijgt nu alleen nog bv . Snoezel, heb jij daar een idee van, wanneer ze pap of zo iets erbij moeten hebben?
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 16 Sep 2014 13:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mijn zoontje ben ik ook met zes maanden begonnen met pap, en eigenlijk ging dat ook allemaal goed. Het zijn alleen allemaal zoveel veranderingen in 1 keer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Sep 2014 10:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk iedereen weer hier te lezen :smile:

Lou is nog steeds de vrolijke slaperd, die alles vrolijk en lachend doet. Zo bizar. Alles gaat bij haar gewoon vanzelf. Verder wel druk geweest hier met de verjaardag van grote zus, die ook nu naar school gaat. Dus dat vraagt wel de nodige energie en aandacht. Het is gewoon een gevoelig meisje, dus daar wel af en toe mee bezig, maar ze doet het super en gaat huppelend naar school.. :love: Op mijn werk is het te hectisch en chaotisch voor woorden en aangezien ik nog steeds ouderschapsverlof heb heeell frustrerend omdat ik gewoon niet alles rondgefietst krijg op mijn werk. Maar goed, over 3 weken weer gewoon volle bak aan de slag dus...
Verder begonnen met bijvoeding geven aan Lou, maar daarover zal ik hieronder verder gaan. Lou krijgt nog gewoon borstvoeding en dat gaat ook nog steeds goed. Doneer zelf een deel van mijn gekolfde melk, waar nu een andere jongetje (met precies dezelfde geboortedatum als Lou, hoe toevallig!) ook op groeit. Vind ik ook wel heel bijzonder.

Ok, bijvoeding:
Ik heb bewust gewacht tot 6 maanden met invoeren van bijvoeding. Bij Liz stond ik bij 4 maanden te popelen met zelfgemaakte gepureerde dingen (ging overigens ook prima hoor... Ze vond het super lekker en is nu ook gewoon een goede eter... Dus iedereen die dat zo doet, alle respect hoor! Ik merk dat potjes versus rapley soms ongeveer net zo gevoelig ligt als borstvoeding versus flesvoeding en babybjorn versus draagdoek... Pffff... Vermoeiend soms. Iedereen moet gewoon lekker zelf doen waar ie zich goed bij voelt en dat is gewoon prima.) en nu had ik dat totaal niet. Na me verdiept te hebben wilden wij het bij Lou gaan doen volgens Rapley, en dan wordt 6maanden wel geadviseerd en zelfs later als hun motoriek nog niet dusdanig is (moeten eigenlijk kunnen zitten ivm verslikken). Wat ik opzich heel relaxed vond om te lezen is dat het tot 1 jaar echt nog bijvoeding is, en de borstvoeding hoofdvoeding. Dus niks moeten. Pap moet nog niet... Het MAG. Op t schema van Kleintjes volgens mij van 7-9 maanden. Ik zou kijken hoe t gaat met het andere eten en steeds iets nieuws invoeren. En als het goed gaat iets als ontbijtje geven (hetzij pap, hetzij broodkorst)
Ik doe nu dus maar wat, ben een stuk relaxter dan bij Liz, doe net wat uitkomt en nu lees ik hier de vraag over die pap. Ik weet eigenlijk niet eens of ik aan pap ga beginnen... Ik ben natuurlijk ook nog niet zo lang bezig (nu anderhalve week :eyes: ). Opzich is mijn plan om Lou gewoon op een gegeven moment over een paar weken als de Rapley goed gaat, tijdens ons gezamenlijke ontbijt een broodkorst te geven, maar misschien vind ze pap ook gewoon heel lekker en geef ik haar dat ook af en toe. Ik moet zeggen dat ik maar gewoon wat doe en niet heel extreem ben in bv Rapley. Op dit moment zet ik Lou in haar kinderstoel als er tijd is, als ze wakker is en als bv Liz en ik fruitje eten en s avonds zit ze er dan wel altijd gezellig bij tijdens het avondeten met een bv een wortel. Ik probeer haar vooral mee te nemen in ons eigen dagritme en we hebben de tijd.. Ze hoeft nog niet van me. Ik zie het nu eigenlijk vooral als ervaringsmomentjes en niet als eetmomenten in de zin van- o, het is ochtend, nu moet ze ontbijten, haar fruit eten en s avonds haar groenten. Ze zit rustig om 11 uur s ochtends aan een wortel. Ik zie het nog niet echt als voeding, dat zal het steeds meer worden als ze meer binnen krijgt.

Dus mijn tip? Relax :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 17 Sep 2014 14:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

snoezel schreef:Leuk iedereen weer hier te lezen :smile:

Lou is nog steeds de vrolijke slaperd, die alles vrolijk en lachend doet. Zo bizar. Alles gaat bij haar gewoon vanzelf. Verder wel druk geweest hier met de verjaardag van grote zus, die ook nu naar school gaat. Dus dat vraagt wel de nodige energie en aandacht. Het is gewoon een gevoelig meisje, dus daar wel af en toe mee bezig, maar ze doet het super en gaat huppelend naar school.. :love: Op mijn werk is het te hectisch en chaotisch voor woorden en aangezien ik nog steeds ouderschapsverlof heb heeell frustrerend omdat ik gewoon niet alles rondgefietst krijg op mijn werk. Maar goed, over 3 weken weer gewoon volle bak aan de slag dus...
Verder begonnen met bijvoeding geven aan Lou, maar daarover zal ik hieronder verder gaan. Lou krijgt nog gewoon borstvoeding en dat gaat ook nog steeds goed. Doneer zelf een deel van mijn gekolfde melk, waar nu een andere jongetje (met precies dezelfde geboortedatum als Lou, hoe toevallig!) ook op groeit. Vind ik ook wel heel bijzonder.

Ok, bijvoeding:
Ik heb bewust gewacht tot 6 maanden met invoeren van bijvoeding. Bij Liz stond ik bij 4 maanden te popelen met zelfgemaakte gepureerde dingen (ging overigens ook prima hoor... Ze vond het super lekker en is nu ook gewoon een goede eter... Dus iedereen die dat zo doet, alle respect hoor! Ik merk dat potjes versus rapley soms ongeveer net zo gevoelig ligt als borstvoeding versus flesvoeding en babybjorn versus draagdoek... Pffff... Vermoeiend soms. Iedereen moet gewoon lekker zelf doen waar ie zich goed bij voelt en dat is gewoon prima.) en nu had ik dat totaal niet. Na me verdiept te hebben wilden wij het bij Lou gaan doen volgens Rapley, en dan wordt 6maanden wel geadviseerd en zelfs later als hun motoriek nog niet dusdanig is (moeten eigenlijk kunnen zitten ivm verslikken). Wat ik opzich heel relaxed vond om te lezen is dat het tot 1 jaar echt nog bijvoeding is, en de borstvoeding hoofdvoeding. Dus niks moeten. Pap moet nog niet... Het MAG. Op t schema van Kleintjes volgens mij van 7-9 maanden. Ik zou kijken hoe t gaat met het andere eten en steeds iets nieuws invoeren. En als het goed gaat iets als ontbijtje geven (hetzij pap, hetzij broodkorst)
Ik doe nu dus maar wat, ben een stuk relaxter dan bij Liz, doe net wat uitkomt en nu lees ik hier de vraag over die pap. Ik weet eigenlijk niet eens of ik aan pap ga beginnen... Ik ben natuurlijk ook nog niet zo lang bezig (nu anderhalve week :eyes: ). Opzich is mijn plan om Lou gewoon op een gegeven moment over een paar weken als de Rapley goed gaat, tijdens ons gezamenlijke ontbijt een broodkorst te geven, maar misschien vind ze pap ook gewoon heel lekker en geef ik haar dat ook af en toe. Ik moet zeggen dat ik maar gewoon wat doe en niet heel extreem ben in bv Rapley. Op dit moment zet ik Lou in haar kinderstoel als er tijd is, als ze wakker is en als bv Liz en ik fruitje eten en s avonds zit ze er dan wel altijd gezellig bij tijdens het avondeten met een bv een wortel. Ik probeer haar vooral mee te nemen in ons eigen dagritme en we hebben de tijd.. Ze hoeft nog niet van me. Ik zie het nu eigenlijk vooral als ervaringsmomentjes en niet als eetmomenten in de zin van- o, het is ochtend, nu moet ze ontbijten, haar fruit eten en s avonds haar groenten. Ze zit rustig om 11 uur s ochtends aan een wortel. Ik zie het nog niet echt als voeding, dat zal het steeds meer worden als ze meer binnen krijgt.

Dus mijn tip? Relax :smile:


Dank je! Ga ik doen :smile: ik kan inderdaad beter jouw houding overnemen ipv te zitten denken oh oh hoe ga ik het allemaal doen. Gister heeft mijn meisje ook een beetje wortel geproefd, wel erg leuk hoor :P

Mooi van de gekolfde melk, en wat leuk ook dezelfde geboortedatum! Maar bijzonder om zo een kindje te kunnen helpen :heart:
Is Lizzie nog steeds een grote trotse zus?

Hier gaat het ook goed met grote broer en kleine zus samen, hij is erg zorgzaam en lief voor haar. Laatst had ze mijn neus vast en toen riep ik mijn zoontje, help! Toen kwam hij helpen om mijn neus weer terug te krijgen :^^:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 18 Sep 2014 16:45

Re: Voorjaar 2014 mama's

Iedereen bedankt voor de lieve reacties.

Wij zijn met bijvoeding begonnen toen K 4,5 maand oud was. hij was er al aan toe met 3,5 maand maar dat vond ik echt nog veel te vroeg. We zijn eerst begonnen met rijstebloem in de laatste fles en daarna hebben we de groentehap geïntroduceerd. Na even wennen vond K dit heerlijk. Na 2 weken hebben we er ook fruit bijgedaan.

Op het cb hebben we echt een hele relaxte arts. Die vond het eigenlijk maar raar dat ik niet meteen begonnen was toen K 4 maand werd, maar nog 2 weken heb gewacht. Ik mocht van hem ook wel meteen met een broodkorst beginnen en ook met potjes van 6 maand ( zelf koken hoefde ook niet, potjes zijn veel makkelijker) Nou dit ging totaal tegen mijn eigen gevoel in. Heb dit dus ook niet gedaan.

Nu is K bijna 6 maand en komt er langzamerhand een vervolgstap aan. Ik vind dit ook wel heel lastig hoor, helemaal met het schema met zijn flesjes.
Wat dat betreft is jou advies Snoezel wel een hele goeie relax :smile: , dat mag ik me soms wel wat meer voorhouden. Ik krijg elke maand ofzo een mail van de Nutricia en daar staan soms ook wel goede tips (vind ik dan) tussen. Daar stond van de week een voedingsschema voor een baby van 6 maand wat wel bij mij en K past, dus daar wil ik mij aan gaan houden.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Patsy

Bericht 18 Sep 2014 17:27

Re: Voorjaar 2014 mama's

Appeltje, apart van die arts. Wat is dat toch overal verschillend. De arts bij het bureau hier zei juist dat zelf maken toch wel de voorkeur heeft en bovendien goedkoper is. En ook gelijk al brood vind ik wel heel enthousiast. Dit doe ik dan ook. Ik heb wel altijd een paar potjes in huis voor het geval dat.

Ik vond het ook lastig om een schema te vinden, zeker omdat er bij M nog weinig schema in de slaapjes zit. Dan had ik bedacht dat hij om een bepaalde tijd moest eten, lag hij heerlijk te slapen :-). Wat dat betreft is de tip van Snoezel idd een hele goede!
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Sep 2014 21:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sorry dames, heel slecht, ik lees wel af en toe mee maar vergeet steeds te reageren! Ik pak de laatste pagina er even bij om op te reageren.

Shy, gaat inderdaad hard hè? Hoe was jullie vakantie?

Soleil, wat fijn dat M het goed doet. En leuk is dat, zo klein als ze zijn hebben ze echt een eigen karakter. Dat merk ik hier ook duidelijk, ze zijn zo verschillend! A was bijvoorbeeld veel sneller opgefokt en huilerig als baby en R is echt enorm relaxed over het algemeen. Hij is echt zo ontzettend makkelijk, zijn zus was dat toch minder. Maar ik zie ook overeenkomsten, dat is ook leuk. Beiden zijn over het algemeen heel vrolijk bijvoorbeeld. En jullie mannetje rolt ook al, leuk! De mijne ook, en kon het ook meteen terug. Maar ik herken de frustratie, vlak voordat het hem lukte heeft hij echt even een fase van boos worden gehad, hij wilde zo graag rollen maar het lukte steeds net niet.

Mikado, verlof omgevlogen lees ik al. Wel fijn dat het niet vervelend is om weer aan het werk te zijn. En wat slaapt jullie meisje al lang zeg, heerlijk! Onze meneer nog niet hoor, die komt nog 1-2x per nacht voor voeding, oeps. Fijn dat ze graag op schoot zit, vind ik altijd zo gezellig. Hoe was het op het CB laatst? R is ongeveer 72cm en weegt 10.780 gram (vandaag gewogen). Een stevige bink dus, haha. Wat die hapjes betreft, niet te druk om maken hoor, dat loopt meestal wel los. En op bijvoorbeeld borstvoeding.com staat ook een handig schema voor welk voedsel vanaf welke leeftijd wordt aangeraden.

Katrien, jullie mannetje ook al klem in de wagenbak. Hier ook, maar af en toe gaat hij er nog in, want hij vind het niet erg. En voor in de auto heb ik nu een buggy die helemaal plat kan, daar gaat hij nu soms ook in. Jullie mannetje wordt ook al lang, maat 74! Hier 80/86 maar dat is vooral omdat hij zo stevig is. Hij is nu denk ik een centimeter of 72. Hoe gaat het nu met slapen? Weer zoals vanouds of nog niet helemaal? Gelukkig houdt hij jullie in elk geval geen hele nachten bezig.

Razz, bij jullie dus ook nog een kleine nachtbraker lees ik. Hier ook, elke nacht 1-2 keer meestal. Wat fijn dat het verder wel heel goed gaat met jullie, leuk om te lezen! Hoe was het op het CB?

Appeltje, wat naar dat je je zo rot voelde! Fijn dat je vriend je steunt, en gewoon je grenzen aangeven hoor. Gaat het inmiddels wel wat beter op dat gebied? Leuk dat K het zo goed doet en dat hij al een echte charmeur is! Herkenbaar, hier hebben we ook al een echte womanizer, iedereen loopt met hem weg. Wel raar advies van die CB arts over de bijvoeding.

Shy, R krijgt vanaf 6 maanden bijvoeding. Elke dag alleen nog een groentehap, fruit gaan we vanaf het weekend mee starten. Ik bouw het rustig op. We begonnen met Rapley, maar daar lijkt hij nog niet helemaal aan toe. Dus nu pureren en toch nog af en toe een stuk eten uit het vuistje. Als groente en fruit een beetje lopen wil ik kijken naar brood en eventueel een papje met BV gemaakt. Maar ik heb geen haast, bij dochter had ik dat wel wat meer maar eigenlijk nergens voor nodig. R heeft volgens mij ook behoefte aan rustig opbouwen, want nu na een paar weken is het nog geen favoriet dat eten.

Snoezel, wat heerlijk dat de meiden het zo goed doen! Nog gefeliciteerd met L, leuke dag gehad? En wat goed en bijzonder dat er nog een kindje op jouw melk groeit! Echt goed dat zulke initiatieven bestaan, en dat je er aan mee doet! Als ik een overschot zou hebben dan zou ik me ook aanmelden, maar helaas is dat niet het geval. Aan de andere kant ben ik allang blij dat de BV gelukt is en dat R er op mag groeien. Heel bijzonder! En hoe gaat het nu met rapleyen? Hier een beetje mislukt, het begin was goed maar hij bleef er op een gegeven moment elke keer zowat in. Dus nu gepureerd en af en toe een stuk uit het vuistje om te proberen. Ook goed, als hij maar een beetje aan het eten went, op welke manier dan ook. Ik ben nu ook relaxter dan de eerste keer, toen begon ik een maand eerder en keek het eten er zowat in :palm: Nu heb ik dat veel minder!

Zo, het is even geleden dat ik me hier heb laten horen. Dus even een kleine update. Wij zijn met 6 maanden begonnen met groente, op de Rapley manier. De eerste week, anderhalve week ging het best goed. Tot hij er bijna elke dag zowat in bleef en dat werd me te gek. Dus nu maak ik puree voor hem, en af en toe proberen we een stuk uit het vuistje. Heel geweldig loopt de groente nog niet, hij is nog niet enthousiast wat eten betreft. Spuugt en proest bijna alles uit en kijkt heeeeeel vies. Komend weekend wil ik beginnen met fruit, ben benieuwd wat hij daar van vindt. We hebben geen haast in elk geval. Als groente en fruit een beetje lopen dan wil ik met brood beginnen en eventueel pap. Echt een schema hebben we hier ook niet, ik ben dit keer veel relaxter en we zien wel hoe het loopt. Verder gaat het goed met R, hij is vrijwel altijd vrolijk, aan het lachen, brabbelen, etc :love: Het is echt een lieverd en een kleine goedzak. En een kleine dikzak, vandaag nog even gewogen op het CB en hij weegt gewoon 10.780 gram. Wow! Dus dat de bijvoeding nog niet enorm goed loopt maakt wat dat betreft ook niet uit, hij groeit nog steeds enorm hard op mijn melk. Verder is hij lekker aan het rollen beide kanten op, pogingen tot kruipen (komt nog niet vooruit, dus ziet eruit als een vis op het droge, zo grappig), brabbelen, alles grijpen en ontdekken. Heerlijk! Samen met grote zus gaat het ook goed, ze is heel lief voor hem en kan hem als niemand anders aan het lachen maken. Ook al zo leuk! En ondanks dat meneer al best zwaar wordt probeer ik hem regelmatig te dragen in een draagdoek of draagzak en dat gaat prima. Van de week toch overstag gegaan en mijn droomdoek gekocht. Het is hier dus best veel genieten! Enige minpunt is het slapen. Hij slaapt nog niet door helaas en komt meestal 1-2 keer per nacht. En de laatste weken vaker, dan komt hij tussen de voedingen door ook nog even spoken. En dat sloopt echt, ik zou wel hele dagen kunnen slapen.. Als ik er ook maar een beetje energie voor heb wil ik toch gaan proberen om de nachtvoedingen eraf te krijgen. Lukt het niet, dan niet, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd. Volgens het CB kan hij prima zonder en is het gewenning. Qua gewicht heeft hij het ook echt niet nodig, maar hij drinkt goed 's nachts, dus wat als hij echt honger heeft..We gaan het wel merken of hij zonder kan of niet.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 19 Sep 2014 11:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze schreef:.....Het is hier dus best veel genieten! Enige minpunt is het slapen. Hij slaapt nog niet door helaas en komt meestal 1-2 keer per nacht. En de laatste weken vaker, dan komt hij tussen de voedingen door ook nog even spoken. En dat sloopt echt, ik zou wel hele dagen kunnen slapen.. Als ik er ook maar een beetje energie voor heb wil ik toch gaan proberen om de nachtvoedingen eraf te krijgen. Lukt het niet, dan niet, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd. Volgens het CB kan hij prima zonder en is het gewenning. Qua gewicht heeft hij het ook echt niet nodig, maar hij drinkt goed 's nachts, dus wat als hij echt honger heeft..We gaan het wel merken of hij zonder kan of niet.


Gewoon interesse- Hoe wil je dit aanpakken? Het lijkt me lastig dit te veranderen... Het is niet dat je ze even streng toespreekt dat ze weer moeten gaan slapen...
Lou komt sinds een week of 2 ook weer s nachts (sliep vanaf 7 weken door). Afgelopen dagen wel echt een beetje veel. Ben erg blij met mn cosleeper, ik draai me om, voed haar, en slaap verder... Ik zou dan ook vaak niet weten hoevaak ze gekomen is die nacht. Volgens mij vannacht een keer of 4 a 5?

O, en wow, wat een gewicht trouwens! Gister ben ik toevallig ook eens wezen wegen bij cb, vanwege nieuwe borstvoedingsbeleid van ons van afgelopen weken/maanden (waarop de verpleegkundige verbaasd zei- owwww, geef je nog borstvoeding?!? Ik had echt zoiets van- huh, hoezo nog??? Whahaha... Gekke mensen af en toe. Maar dat terzijde. Maar Lou was 7810! Wel blij mee, curve ziet er weer goed uit:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 19 Sep 2014 12:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, wat raar dat ze dat op het cb nu al zeggen! Ze is nog zo jong. Alsof ze het normaal vinden dat een baby alleen de eerste 3 maanden borstvoeding krijgt. Ik ben absoluut niet anti flesvoeding, M krijgt het ook, maar dit is wel heel apart.

Roze, de afgelopen 3 nachten slaapt hij ineens weer door tot half 8! 'S nachts is hij nog wel eens wat onrustig maar met zijn steentje en een kus draait hij zich op zijn zij en slaapt verder. Er schijnt een sprongetje te zijn rond 6 maanden waarbij baby's slecht slapen, ik denk dat dat het geweest is. Ik geloofde totaal niet in die sprongen, maar mijn schoonzus kwam met dat boek aanzetten en M heeft de sprongen precies volgens het boekje. Dus ik heb mijn mening iets bij moeten stellen..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers